Show simple item record

Speech and language disorders concerning students and their impact on academic performance and quality of social relations.

Dublin Core metadata

dc.creatorΚατσιμπέρη, Αντωνίαel
dc.creatorΤαμπάκου, Λιντίταel
dc.creatorKatsimperi, Antoniaen
dc.creatorTampakou, Lintitaen
dc.date.accessioned2021-11-23T08:17:32Z
dc.date.available2021-11-23T08:17:32Z
dc.date.issued2021-11-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10120
dc.description.abstractΟι διαταραχές του λόγου και της ομιλίας είναι αρκετά συχνές στον ανθρώπινο πληθυσμό και έχουν επιπτώσεις σε διάφορες πτυχές του ατόμου και της ζωής του. Κάποιες από αυτές τις πτυχές είναι η μαθησιακή επίδοση ενός ατόμου και η καθημερινότητά του. Είναι γεγονός ότι από μικρή κιόλας ηλικία ένα παιδί, το οποίο αντιμετωπίζει μία τέτοιου είδους διαταραχή συναντά δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας του με άλλους, ενώ παράλληλα ενδέχεται να δυσκολευτεί να ανταπεξέλθει στο απαιτητικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη σχέση των διαταραχών αυτών με την ακαδημαϊκή επίδοση, την ποιότητα ζωής, την κοινωνική συστολή και το άγχος των φοιτητών. Συγκεκριμένα, επιλέξαμε να εστιάσουμε στους φοιτητές, διότι έπειτα από βιβλιογραφική ανασκόπηση, διαπιστώσαμε ότι οι περισσότερες έρευνες έχουν ασχοληθεί με τις διαταραχές αυτές στα παιδιά και δεν έχει γίνει κάποια ανάλογη έρευνα για το ίδιο θέμα στους ενήλικες φοιτητές. Το δείγμα της έρευνας είναι οι φοιτητές όλων των τμημάτων του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου ηλικίας 18 ετών και άνω. Η έρευνα που κάναμε ήταν ποσοτική και σε αυτή συμμετείχαν 98 φοιτητές απαντώντας σε ένα online ερωτηματολόγιο. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται ότι οι διαταραχές του λόγου και της ομιλίας δεν επηρεάζουν σημαντικά την ακαδημαϊκή επίδοση, την κοινωνική συστολή και το άγχος στους φοιτητές. Αντίθετα, φάνηκε ότι επηρεάζουν την ποιότητα ζωής τους, καθώς παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική σχέση. Επιπλέον, συγκρίναμε άλλες έρευνες του εξωτερικού με παρόμοιο θέμα με τη δική μας. Τέλος, πέρα από την ανάδειξη του προβλήματος που αφορά τις διαταραχές λόγου και ομιλίας, προτείνονται τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου και λύσεις, ώστε να μειωθούν οι αρνητικές συνέπειες που αυτό έχει στη ζωή των φοιτητών.el
dc.description.abstractSpeech and language disorders are quite common in the human population and affect various aspects of the individual and his life. Some of these aspects are a person's learning performance and daily life. It is a fact that from an early age a child who suffers from this type of disorder encounters difficulties in developing his speech and communication with others, while at the same time he may find it difficult to cope with the demanding educational system. This dissertation investigates the relationship of these disorders with academic performance, quality of life, social shyness, and student stress. In particular, we chose to focus on students, because after a literature review, we found that most research has dealt with these disorders in children and no similar research has been done on the same topic in adult students. The sample of the research is the students of all the departments of the Hellenic Mediterranean University aged 18 and over. The research we did was quantitative and involved 98 students answering an online questionnaire. The results of the research show that speech and language disorders do not significantly affect academic performance, social shyness, and stress in students. On the contrary, they appeared to affect their quality of life, as a statistically significant relationship was observed. In addition, we compared other research abroad with a similar topic to our own. Finally, in addition to highlighting the problem of speech and language disorders, ways to deal with the phenomenon and solutions are proposed, in order to reduce the negative consequences that this has on the lives of students.  en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΔιαταραχές λόγου και ομιλίας που αφορούν τους φοιτητές και η επίδραση τους στην ακαδημαϊκή επίδοση και στην ποιότητα των κοινωνικών σχέσεων.el
dc.titleSpeech and language disorders concerning students and their impact on academic performance and quality of social relations.en

healMeta

heal.creatorNameΚατσιμπέρη, Αντωνίαel
heal.creatorNameΤαμπάκου, Λιντίταel
heal.creatorNameKatsimperi, Antoniaen
heal.creatorNameTampakou, Lintitaen
heal.publicationDate2021-11-22
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10120
heal.abstractΟι διαταραχές του λόγου και της ομιλίας είναι αρκετά συχνές στον ανθρώπινο πληθυσμό και έχουν επιπτώσεις σε διάφορες πτυχές του ατόμου και της ζωής του. Κάποιες από αυτές τις πτυχές είναι η μαθησιακή επίδοση ενός ατόμου και η καθημερινότητά του. Είναι γεγονός ότι από μικρή κιόλας ηλικία ένα παιδί, το οποίο αντιμετωπίζει μία τέτοιου είδους διαταραχή συναντά δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας του με άλλους, ενώ παράλληλα ενδέχεται να δυσκολευτεί να ανταπεξέλθει στο απαιτητικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη σχέση των διαταραχών αυτών με την ακαδημαϊκή επίδοση, την ποιότητα ζωής, την κοινωνική συστολή και το άγχος των φοιτητών. Συγκεκριμένα, επιλέξαμε να εστιάσουμε στους φοιτητές, διότι έπειτα από βιβλιογραφική ανασκόπηση, διαπιστώσαμε ότι οι περισσότερες έρευνες έχουν ασχοληθεί με τις διαταραχές αυτές στα παιδιά και δεν έχει γίνει κάποια ανάλογη έρευνα για το ίδιο θέμα στους ενήλικες φοιτητές. Το δείγμα της έρευνας είναι οι φοιτητές όλων των τμημάτων του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου ηλικίας 18 ετών και άνω. Η έρευνα που κάναμε ήταν ποσοτική και σε αυτή συμμετείχαν 98 φοιτητές απαντώντας σε ένα online ερωτηματολόγιο. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται ότι οι διαταραχές του λόγου και της ομιλίας δεν επηρεάζουν σημαντικά την ακαδημαϊκή επίδοση, την κοινωνική συστολή και το άγχος στους φοιτητές. Αντίθετα, φάνηκε ότι επηρεάζουν την ποιότητα ζωής τους, καθώς παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική σχέση. Επιπλέον, συγκρίναμε άλλες έρευνες του εξωτερικού με παρόμοιο θέμα με τη δική μας. Τέλος, πέρα από την ανάδειξη του προβλήματος που αφορά τις διαταραχές λόγου και ομιλίας, προτείνονται τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου και λύσεις, ώστε να μειωθούν οι αρνητικές συνέπειες που αυτό έχει στη ζωή των φοιτητών.el
heal.abstractSpeech and language disorders are quite common in the human population and affect various aspects of the individual and his life. Some of these aspects are a person's learning performance and daily life. It is a fact that from an early age a child who suffers from this type of disorder encounters difficulties in developing his speech and communication with others, while at the same time he may find it difficult to cope with the demanding educational system. This dissertation investigates the relationship of these disorders with academic performance, quality of life, social shyness, and student stress. In particular, we chose to focus on students, because after a literature review, we found that most research has dealt with these disorders in children and no similar research has been done on the same topic in adult students. The sample of the research is the students of all the departments of the Hellenic Mediterranean University aged 18 and over. The research we did was quantitative and involved 98 students answering an online questionnaire. The results of the research show that speech and language disorders do not significantly affect academic performance, social shyness, and stress in students. On the contrary, they appeared to affect their quality of life, as a statistically significant relationship was observed. In addition, we compared other research abroad with a similar topic to our own. Finally, in addition to highlighting the problem of speech and language disorders, ways to deal with the phenomenon and solutions are proposed, in order to reduce the negative consequences that this has on the lives of students.  en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
heal.titleΔιαταραχές λόγου και ομιλίας που αφορούν τους φοιτητές και η επίδραση τους στην ακαδημαϊκή επίδοση και στην ποιότητα των κοινωνικών σχέσεων.el
heal.titleSpeech and language disorders concerning students and their impact on academic performance and quality of social relations.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordδιαταραχές ομιλίας, ποιότητα ζωής, κοινωνικές σχέσεις, φοιτητήςel
heal.keywordspeech disorders, quality of life, social relationships, university studenten
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδακάκη, Μαρίαel
heal.advisorNamePapadakaki, Mariaen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States