Δημιουργία οπτικοακουστικών διαδραστικών εγκαταστάσεων με χρήση MAX/MSP jitter.
Creation of opticoacoustical, interactive installations, usinc MAX/MSP jitter.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2008-07-28Συγγραφέας
Μπούκης, Βασίλης
Mpoukis, Vasilis
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα εργασία αποτελεί ένα είδος έρευνας σε πρακτικό επίπεδο, όσο και σε ένα στοιχειώδες θεωρητικό, γύρω από τη δημιουργία συστημάτων αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή(HCI–human-computer interaction) και την αξιοποίησή τους στο χώρο της τέχνης. Για τη συγκεκριμένη έρευνα, δημιουργήθηκαν τρία παραδείγματα-εφαρμογές οπτικοακουστικής διαδραστικής εγκατάστασης με σκοπό να εξεταστούν, οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο HCI και ειδικότερα το Computer Vision ως μέσο διάδρασης. Πιο αναλυτικά, με τη χρήση συγκεκριμένου λογισμικού(MAX/MSP)και σε συνδυασμό με τα στοιχεία του ήχου και της κινούμενης εικόνας δημιουργείται ένα διαδραστικό περιβάλλον το οποίο διαπραγματεύεται το ρόλο του θεατή-χρήστη όχι ως απλό αποδέκτη του εκάστοτε καλλιτεχνικού νοήματος αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι του ίδιου του έργου. Σε αυτό το πειραματικό επίπεδο εργασίας χρησιμοποιήθηκε, για την υλοποίηση αλγορίθμων στο πρακτικό μέρος της έρευνας, το λογισμικό(software) της Cycling74 MAX/MSP σε συνδυασμό με το Jitter. Το Jitter είναι το σύνολο Μax αντικειμένων για την επεξεργασία video. Η παραμετροποίηση του ήχου έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε εννοιολογικά να συμβαδίζει με την αλλαγή της εικόνας. Η προσέγγιση του αντικείμενου καθιστά την εργασία απευθυνόμενη κυρίως σε δημιουργούς που δίχως να διαθέτουν ισχυρή τεχνολογική κατάρτιση μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την τεχνολογία στη δημιουργία καλλιτεχνικού έργου. Όσον αφορά στην κατανόηση του περιβάλλοντος διάδρασης από το θεατή, επιδιώκεται η αμεσότητα ώστε η εγκατάσταση να προσφέρεται για χρήση σε οποιονδήποτε χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες τεχνολογικές γνώσεις. Στη συνέχεια θα εξετάσουμε κάποιες βασικές έννοιες της ψηφιακής εικόνας στα πλαίσια της λειτουργίας του Jitter και διάφορες μεθόδους ανίχνευσης της κίνησης με μια συνηθισμένη κάμερα. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα περιγράψουμε την υλοποίηση των τριών εφαρμογών και θα αναλύσουμε τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκαν οι διάφορες τεχνικές για τη δημιουργία της οπτικοαουστικής διαδραστικής εγκατάστασης. Πρέπει να αναφερθεί σε αυτό το σημείο πως η υλοποίηση της δευτερης εγκατάστασης «Μικρές Ιστορίες Πόλεων» είναι προιόν συνεργασίας με την εικαστικό δημιουργό Χρηστου Ευαγγελία. Στην παρούσα εργασία θα συζητηθεί η προσωπική μου κατάβολη στο έργο που αποτελείται από τη δημιουργία του λογισμικού, το σχεδιασμό της διάδρασης και τη σύνθεση της μουσικής.
Συλλογές
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες