Μέτρηση της ανάπτυξης, ανταμοιβής και αξιολόγησης ανθρωπίνου δυναμικού σε ξενοδοχειακές μονάδες.
Measurement of development, reward and evaluation on manpower in hotel units.
Date
2013-10-14Author
Χρηστάκη, Χριστίνα
Παπαδογιαννάκη, Δικαία
Christinaki, Christina
Papadogiannaki, Dikaia
Metadata
Show full item recordAbstract
Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας παγκοσμίως. Ο ευρύτερος τουριστικός τομέας συμβάλλει κατά πολύ στην ενίσχυση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) στην Ελλάδα καθώς και σε αρκετές χώρες παγκοσμίως. Τόσο από πλευράς δημιουργίας εισοδήματος, όσο και από πλευράς αύξησης της απασχόλησης και των επενδύσεων, ο τομέας του τουρισμού έρχεται πρώτος μεταξύ όλων των υπολοίπων τομέων στη χώρα μας. Ωστόσο για να καταφέρουν οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχειακών μονάδων να είναι περισσότερο ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να επενδύσουν στο ανθρώπινο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί το κλειδί για την ύπαρξη και την εξέλιξη κάθε επιχείρησης. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η μέτρηση της ανάπτυξης, ανταμοιβής και αξιολόγησης των εργαζομένων των υπό μελέτη ξενοδοχειακών μονάδων του νομού Ηρακλείου. Επίσης η συγκριτική μελέτη των απαντήσεων των εργαζομένων και στελεχών των υπό μελέτη μονάδων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου του 2012 σε 5 ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων του νομού Ηρακλείου Κρήτης και ο πληθυσμός-στόχος της μελέτης αποτελείται από 94 εργαζόμενους και 21 στελέχη των υπό μελέτη μονάδων. Τα δεδομένα της εν λόγω έρευνας αντλήθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου (εργαζομένων και στελεχών) εστιαζόμενο σε παραμέτρους της διαχείρισης ανθρώπινων πόρων και της ικανοποίησης των εργαζομένων. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, καταδεικνύουν μέτρια ικανοποίηση των εργαζομένων από το μοντέλο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού που εφαρμόζουν οι υπό μελέτη ξενοδοχειακές μονάδες σχετικά με την ανάπτυξη και ανταμοιβή των υπαλλήλων. Επίσης παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των απαντήσεων των εργαζομένων και των στελεχών στις κοινές υπό μελέτη μεταβλητές. Επιπροσθέτως χαμηλή εμφανίζεται η ικανοποίηση των εργαζομένων από την εξυπηρέτηση του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού και τη δυνατότητα συμμετοχής τους στη διαχείριση της επιχείρησης μέσω των προτάσεών τους σε προϊσταμένους και ανώτερα στελέχη. Σχετικά με το σύστημα αξιολόγησης και οι δύο ομάδες αναφέρουν υψηλά ποσοστά εφαρμογής του συστήματος στις ξενοδοχειακές μονάδες, με τους εργαζομένους όμως να αναφέρουν χαμηλό ποσοστό αναγνώρισης και χρησιμοποίησης της ικανοποιητικής αξιολόγησης για τον καθορισμό των αμοιβών και την προαγωγή των εργαζομένων. Τέλος η μέτρηση της συνολικής εργασιακής ικανοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού παρουσιάζει σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων με τους εργαζομένους να αναφέρουν μέτρια συνολική εργασιακή ικανοποίηση και τα στελέχη να εικάζουν μία υψηλή ικανοποίηση των εργαζομένων. Υπογραμμίζεται, λοιπόν, η αναγκαιότητα ορθότερης λειτουργίας του τμήματος προσωπικού με στόχο την αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων και άμβλυνσης των διαφορών σχετικά με τη διαχείριση ανθρώπινων πόρων των δύο ομάδων. Το τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού οφείλει ενστερνιζόμενο τις αρχές και τη φιλοσοφία της βελτίωσης της ποιότητας να αποτελεί τον κεντρικό μοχλό βελτίωσης της οργανωσιακής κουλτούρας και εισαγωγής νέων ελαστικών μεθόδων και πρακτικών εργασίας δίνοντας στην επιχείρηση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και οδηγώντας στην αποτελεσματικότητα. Tourism is worldwide one of the most important sectors of economic activity. The wider tourism sector significantly of the Gross National Product in Greece and in several countries worldwide. Both in terms of income generation and in terms of increasing employment and investments, the tourism sector comes first among all other sectors in our country. However, to succeed the owners of hotel units to be more competitive, they must invest in human capital, which is the key to the existence and development of any business. The purpose of this study is to measure the growth, reward and evaluation of employees of the studied hotel units of Heraklion. Also the comparative study of the responses of employees and executives of the studied units. The survey was conducted during the season of 2012 in 5 star hotels of Heraklion Crete and the target population of the study consists of 94 employees and 21 managers of the under study units. The data of this research were drown through questionnaire focusing on human resource management and employee’s satisfaction. The results of this survey indicate moderate satisfaction of workers from the model of human resource management which is applied by the hotel units which are under study on developing and rewarding employees. Significant differences are also observed between the responses of workers and managers to common variables under study. Additionally, low employee satisfaction appears from the HR department serving and the possibility of their participation in the management of the company through their proposals to supervisors and senior executives. About the evaluation system, both two groups report high levels implementation of the system in the hotels, but employees report low recognition rate and use of a satisfactory assessment for determining pay and promotion for workers. Finally, the measurement of overall job satisfaction of the workforce exhibit significant change between the two groups with employees to report a moderate overall job satisfaction and executives to assume a high employee satisfaction. Emphasized therefore, the need for more correct operation of personnel department in order to increase employees’ satisfaction and the mitigation of differences relating to the management of human resources of the two groups. The HRM department should be the main lever of improving the organizational culture and introducing new flexible working methods and practices, giving the company a competitive advantage and leading to effectiveness.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info