Μέτρηση ικανοποίησης ασθενών σε δημόσιο νοσοκομείο. Η περίπτωση της γυναικολογικής-μαιευτικής κλινικής του "Πα.Γ.Ν.Η."
Measurement of patient satisfaction in a public hospital. The case of gynecological obstetric clinic at University General Hospital of Heraklion "PAGNI"
Date
2015-07-13Author
Ξημεράκη, Κωνσταντίνα
Ρούφας, Κωνσταντίνος
Ximeraki, Konstantina
Roufas, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας ίσως είναι ένα ερώτημα που απασχολεί παγκοσμίως. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας που τους παρέχονται από την μαιευτική- γυναικολογική του ΠΑΓΝΗ Ηρακλείου Κρήτης. Το δείγμα αποτελείται από 89 ασθενείς της μαιευτικής-γυναικολογικής ΠΑΓΝΗ Ηρακλείου Κρήτης. Το δείγμα επιλέχτηκε τυχαία από την κλινική και το ποσοστό ανταπόκρισης ανέρχεται 89%. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια ποσοτική πρωτόγεννη έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολόγιου το οποίο αποτελείται από 2 μέρη. Στο πρώτο μέρος, αποτυπώνονται ερωτήσεις με δημογραφικό προφίλ του πληθυσμού-στόχου και στο δεύτερο μέρος του ερωτηματολογίου διερευνάτε η ικανοποίηση των ασθενών. Η συλλογή των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Δεκέμβριο 2013 έως Απρίλιο 2014. Μέσα από την μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στη μαιευτική-γυναικολογική κλινική βρέθηκε ότι η συνολική ικανοποίηση του πληθυσμού-στόχου κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα. Ως προς τις επιμέρους διαστάσεις που ελέχθησαν διαπιστώθηκε ότι οι ασθενείς είναι ικανοποιημένοι από το περιβάλλον της υποδοχής, είναι ούτε δυσαρεστημένοι-ούτε ικανοποιημένοι από την ταχύτητα εξυπηρέτησης, είναι ικανοποιημένοι από το χώρο-τρόπο που πραγματοποιούνται οι κλινικές και εργαστηριακές εξετάσεις. Όσον αφορά την διάσταση της νοσηλευτικής φροντίδας καθώς και της ιατρικής φροντίδας οι ασθενείς απάντησαν ότι είναι ούτε δυσαρεστημένοι ούτε ικανοποιημένοι. Για τις διοικητικές υπηρεσίες οι ασθενείς απάντησαν ότι είναι ικανοποιημένοι και για τη γενική εξυπηρέτηση απάντησαν ότι είναι ούτε δυσαρεστημένοι ούτε ικανοποιημένοι. Σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα απαραίτητη κρίνετε η διασφάλιση της προσωπικής ικανοποίησης των ασθενών σε νοσοκομειακό περιβάλλον, καθότι αυτό διασφαλίζει τη μέτρηση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, την παραγωγικότητα των εργαζομένων (νοσηλευτικό-ιατρικό-διοικητικό προσωπικό) και κατ ‘επέκταση αύξηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των νοσηλευτικών υδρωμάτων. Patient satisfaction from health services may be a question of concern worldwide. The purpose of this study is to measure patient satisfaction from health services provided by the Obstetrics-Gynecology PAGNI Heraklion Crete. The sample consisted of 89 patients of obstetrics-gynecology University General Hospital of Heraklion, Crete. The sample was selected randomly from the clinic and the response rate is 89%. This study is a quantitative protogenni survey using a structured questionnaire consisting of two parts. In the first part, questions reflected a demographic profile of the target population and the second part of the questionnaire investigated patient satisfaction. The collection of research data is carried out from December 2013 to April 2014. Through the measurement of patient satisfaction from health services in obstetric-gynecological clinic found that the overall satisfaction of the target population fluctuated at high levels. As for the individual dimensions tested found that patients are satisfied with the environment of the host, is neither dissatisfied nor satisfied-the speed of service is satisfied with the space-how made the clinical and laboratory examinations. Regarding the dimension of nursing care and medical care patients responded that they are neither happy nor unhappy. For administrative services patients answered that they are satisfied and for general service answered that is neither happy nor unhappy. According to the scientific community deem necessary to ensure the personal satisfaction of patients in a hospital setting, as this ensures the measurement of quality of health services, employee productivity (nursing-medical-administrative staff) and thus increase the efficiency and effectiveness nursing sweat.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info