Γνώσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την δυσλεξία και η αντιμετώπισή της στο σχολικό πλαίσιο.
Teachers knowledge and perceptions about dyslexia and dealing with it in the school context.
Date
2020-07-10Author
Γιώτα, Αντιγόνη
Ζούλα, Ιωάννα
Giota, Antigoni
Zoula, Ioanna
Metadata
Show full item recordAbstract
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη δυσλεξία και με την αντιμετώπιση των δυσλεκτικών μαθητών/φοιτητών στην τάξη. Παράλληλα στόχος της ήταν η μελέτη της διαχείριση των μαθητών/φοιτητών με δυσλεξία.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Η έρευνα ήταν ποσοτική και η συλλογή των στοιχείων έγινε με τη χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου. Το δείγμα αποτελούνταν από 150 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Η στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας ήταν, ότι οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα αίτια της δυσλεξίας ήταν αντιφατικές, λόγω της ασάφειας που επικρατεί στο πεδίο της δυσλεξίας. Παράλληλα, καλό θα ήταν να αναφερθεί ότι τα ευρήματα καταδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είχαν καλύτερη αντιμετώπιση προς τους μαθητές με δυσλεξία. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται το γεγονός ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται με περισσότερη επιτυχία τις δυσκολίες των μαθητών/φοιτητών με δυσλεξία σε σχέση με τους άνδρες, με μικρή όμως διαφορά. Τέλος, σημαντικό ρόλο έχει και η ηλικία στο τρόπο διαχείρισης των δυσλεκτικών ατόμων, καθώς οι εκπαιδευτικοί μικρότερης ηλικίας φαίνεται να μπορούσαν να ανταπεξέλθουν περισσότερο στις ανάγκες των δυσλεκτικών μαθητών/φοιτητών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Τα ευρήματα καταδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί όπου έχουν λάβει περαιτέρω εκπαίδευση ή σεμινάρια πάνω στη δυσλεξία, μπορεί να είχαν περισσότερες γνώσεις γύρω από το θέμα αλλά αυτό δεν αντικατοπτριζόταν στον τρόπο διαχείρισης τους. Αυτό συμβαίνει διότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο εκπαιδευτικός βρίσκεται «πιο κοντά» στον μαθητή και κατανοεί περισσότερο τις ανάγκες του. Επίσης, στο ίδιο συμπέρασμα μπορούμε να καταλήξουμε και για την ηλικία των εκπαιδευτικών. OBJECTIVE: The purpose of this study was to investigate the teachers knowledge and perceptions about dyslexia and the treatment of dyslexic students within the classroom. At the same time, the aim was to study the management of students with dyslexia.
METHODOLOGY: The study was quantitative and the data were collected using an anonymous questionnaire. The sample consisted of 150 teachers off all levels. The statistical analysis of the questionnaires was done using the statistical package SPSS.
RESULTS: One of the most important findings of the research was that the teachers beliefs about the causes of dyslexia were contradictory, due to the ambiguity that prevails in the field of dyslexia. At the same time, it would be proper to mention that the findings show that primary school teachers had a better attitude towards students with dyslexia. Simultaneously, the fact that female teachers appear to be more successful in managing the difficulties of students with dyslexia that males is highlighted, but with a small difference it seems. Lastly, age also plays an important role in the management of dyslexics, as younger teachers seem to be able to cope better with the needs of dyslexic students.
CONCLUSIONS: The findings show that the teachers who have received further training or seminars based on the subject of dyslexia, may have had more knowledge on the subject, but this was not reflected in their management skills. This happens because in primary education, the teacher is “closer” to the student and has a better understanding of his/her needs. We also come to the same conclusion about the teachers age.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info