Εμφάνιση απλής εγγραφής

The attitude of consumers in Heraklion towards Super Markets.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΦλουρής, Ιωάννηςel
dc.creatorFlouris, Ioannisen
dc.date.accessioned2022-05-12T11:25:28Z
dc.date.available2022-05-12T11:25:28Z
dc.date.issued2022-05-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10270
dc.description.abstractΣτόχος της εργασίας είναι η μελέτη του κλάδου των σούπερ μάρκετ και των franchise , των προτιμήσεων των καταναλωτών στις αγορές τους από σούπερ μάρκετ, της ιδιωτικής ετικέτα των σούπερ μάρκετ και της στάσης των καταναλωτών του Ηρακλείου απέναντι στα σούπερ μάρκετ. Έγινε εισαγωγή στον κλάδο των σούπερ μάρκετ , στα δίκτυα franchise, στις αλυσίδες και ιστορική αναδρομή στον κλάδο. Μελετήθηκε η επίδραση της κρίσης στις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έγινε μελέτη σε θεωρητικό υπόβαθρο σχετικά με τη στάση του καταναλωτή, τους παράγοντες που την επηρεάζουν αλλά και τους τύπους των αγοραστικών συμπεριφορών. Ακόμα μελετήθηκαν οι πηγές πληροφόρησης που έχουν οι εταιρείες σχετικά με τις αγορές και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, η διαδικασία ικανοποίησής του και πως ερμηνεύεται η ικανοποίηση , η δυσαρέσκεια και η αντίδραση του καταναλωτή ως προς τις διαδικασίες στην εκάστοτε εταιρεία. Επιπλέον αναπτύχθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση των προϊόντων. Μετά από αναφορά σε πρόσφατες έρευνες που έγιναν και σχετίζονται με την συμπεριφορά των καταναλωτών πραγματοποιήθηκε σχετική έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών από τα σούπερ μάρκετ του Ηρακλείου Κρήτης. Τέθηκε ένα γενικό ερευνητικό ερώτημα σχετικά με την καταγραφή της βασικής καταναλωτικής συμπεριφοράς απέναντι στα σούπερ μάρκετ και δυο πιο συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν το πως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά ερωτηθέντων επηρεάζουν τη γενικότερη συμπεριφορά τους προς τα σούπερ μάρκετ αλλά και το πως επηρεάζουν την ικανοποίησή τους από τα σούπερ μάρκετ. Πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση με χρήση ερωτηματολογίου με δειγματοληψία ευκολίας(βολική), με δείγμα από 159 ερωτηθέντες κατοίκους Ηρακλείου Κρήτης και ερωτηματολόγιο με 16 ερωτήσεις. Η διανομή του ερωτηματολογίου έγινε μέσω φόρμας Google λόγω της πανδημίας Covid 19 και το αρχείο «ανέβηκε» σε ιστοσελίδες κοινωνικών μέσων σχετικές με το θέμα, ενώ οι ερωτηθέντες ενημερώθηκαν γραπτά για την εθελοντική συμμετοχή τους και την ανωνυμία της ταυτότητας τους. Οι εγγραφές και η ανάλυση δεδομένων καταγράφονται στο SPSS v.25 και στο Microsoft Excel. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα είναι ότι συμμετείχαν συνολικά 159 συμμετέχοντες, οι περισσότεροι γυναίκες από 26 έως 35 ετών. Η πλειοψηφία αποτελείται από κατόχους μεταπτυχιακού ή διδακτορικού, έγγαμους με παιδιά και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 12.000 ευρώ. Επηρεάζονται περισσότερο από τα έντυπα φυλλάδια προσφορών ως προς την επιλογή καταστήματος. Είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την ποικιλία προϊόντων και την καθαριότητα των καταστημάτων. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα σε σχέση με το πρώτο ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε είναι ότι οι γυναίκες, οι άγαμοι, όσοι δεν έχουν παιδιά και όσοι έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 24.000 έως 36.000 ευρώ βρίσκουν περισσότερο διασκεδαστικό το να ψωνίζουν στο super market. Οι άνδρες προτιμούν περισσότερο να έχουν τη δυνατότητα να ψωνίζουν και τις Κυριακές. Σχετικά με το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε οι γυναίκες είναι πιο ικανοποιημένες από τη συμπεριφορά του προσωπικού, οι ηλικίες από 46 έως 55 ετών είναι πιο ικανοποιημένες από την διαθεσιμότητα των προϊόντων και όσο υψηλότερο είναι το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των συμμετεχόντων, τόσο υψηλότερη παρουσιάζεται και η ικανοποίηση από την ποιότητα των προϊόντων. Τέλος οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν σχετικά με τη συγκεκριμένη έρευνα είναι να διεξαχθεί μελλοντική έρευνα πάνω στο υπό μελέτη θέμα συμπεριλαμβάνοντας μεγαλύτερο ερευνητικό δείγμα και δεύτερη ερευνητική διαδικασία ποιοτικής έρευνας με τη μέθοδο συνεντεύξεων πλαισιώνοντας ακόμα περισσότερο το θέμα και εξάγοντας ακόμα πιο εμπεριστατωμένες και έγκυρες απόψεις που θα οδηγήσουν σε ασφαλή και σαφή συμπεράσματα.el
dc.description.abstractThe aim of the project is to study the supermarket and franchise sector, the preferences of consumers in their purchases from supermarkets, the private label of supermarkets and the attitude of consumers of Heraklion towards supermarkets. There was an introduction to the supermarket industry, franchise networks, chains and a historical retrospection of the industry. The impact of the crisis on consumer habits and the shift of consumers to private label products were studied. A study was carried out on a theoretical basis on the attitude of the consumer, the factors that affect it and the types of purchasing behaviors. Furthermore, the sources of information that companies have about the purchases and the needs of the consumers, the process of their satisfaction and how the satisfaction, dissatisfaction and reaction of the consumer to the procedures in each company are interpreted, were studied. In addition, the factors that influence the demand for products were developed. After reference to recent researches conducted and related to consumer behavior, a relevant survey was conducted in order to investigate the degree of consumer satisfaction from the supermarkets of Heraklion, Crete. A general research question was asked on the recording of basic consumer behavior towards supermarkets and two more specific research questions concerning how the demographic characteristics of respondents affect their general behavior towards supermarkets and how they affect their satisfaction with supermarkets. A statistical analysis was carried out using a questionnaire with easy sampling (convenient), with a sample of 159 surveyed residents of Heraklion, Crete and a questionnaire with 16 questions. The questionnaire was distributed through a Google form due to the Covid 19 pandemic and the file was uploaded to social media websites related to the topic, while respondents were informed in writing about their voluntary participation and the anonymity of their identity. Records and data analysis are recorded in SPSS v.25 and Microsoft Excel. The results obtained from the survey are that a total of 159 participants participated, most of them women between the ages of 26 and 35. The majority consists of master's or doctoral degree holders, married with children and with an annual family income of up to 12,000 euros. They are most affected by the printed offer brochures in terms of store selection. They are more satisfied with the variety of products and the cleanliness of the stores. The conclusions that emerged from the research in relation to the first research question raised are that women, singles, those who do not have children and those who have an annual family income of 24,000 to 36,000 euros find it more fun to shop at the super market. Men prefer more to have the opportunity to shop on Sundays as well. Regarding the second research question that was asked, women are more satisfied with the behavior of the staff, the ages of 46 to 55 years of age are more satisfied with the availability of products, and the higher the annual family income of the participants, the higher the satisfaction with the quality of the products. Finally, the proposals presented regarding this research are to conduct future research on the subject under study, including a larger research sample and a second qualitative research process with the interview method, framing the topic even more and extracting even more in-depth and valid opinions that will lead to safe and clear conclusions.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
dc.publisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ στάση των καταναλωτών του Ηρακλείου απέναντι στα Super Markets.el
dc.titleThe attitude of consumers in Heraklion towards Super Markets.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΦλουρής, Ιωάννηςel
heal.creatorNameFlouris, Ioannisen
heal.publicationDate2022-05-12
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10270
heal.abstractΣτόχος της εργασίας είναι η μελέτη του κλάδου των σούπερ μάρκετ και των franchise , των προτιμήσεων των καταναλωτών στις αγορές τους από σούπερ μάρκετ, της ιδιωτικής ετικέτα των σούπερ μάρκετ και της στάσης των καταναλωτών του Ηρακλείου απέναντι στα σούπερ μάρκετ. Έγινε εισαγωγή στον κλάδο των σούπερ μάρκετ , στα δίκτυα franchise, στις αλυσίδες και ιστορική αναδρομή στον κλάδο. Μελετήθηκε η επίδραση της κρίσης στις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έγινε μελέτη σε θεωρητικό υπόβαθρο σχετικά με τη στάση του καταναλωτή, τους παράγοντες που την επηρεάζουν αλλά και τους τύπους των αγοραστικών συμπεριφορών. Ακόμα μελετήθηκαν οι πηγές πληροφόρησης που έχουν οι εταιρείες σχετικά με τις αγορές και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, η διαδικασία ικανοποίησής του και πως ερμηνεύεται η ικανοποίηση , η δυσαρέσκεια και η αντίδραση του καταναλωτή ως προς τις διαδικασίες στην εκάστοτε εταιρεία. Επιπλέον αναπτύχθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση των προϊόντων. Μετά από αναφορά σε πρόσφατες έρευνες που έγιναν και σχετίζονται με την συμπεριφορά των καταναλωτών πραγματοποιήθηκε σχετική έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών από τα σούπερ μάρκετ του Ηρακλείου Κρήτης. Τέθηκε ένα γενικό ερευνητικό ερώτημα σχετικά με την καταγραφή της βασικής καταναλωτικής συμπεριφοράς απέναντι στα σούπερ μάρκετ και δυο πιο συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν το πως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά ερωτηθέντων επηρεάζουν τη γενικότερη συμπεριφορά τους προς τα σούπερ μάρκετ αλλά και το πως επηρεάζουν την ικανοποίησή τους από τα σούπερ μάρκετ. Πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση με χρήση ερωτηματολογίου με δειγματοληψία ευκολίας(βολική), με δείγμα από 159 ερωτηθέντες κατοίκους Ηρακλείου Κρήτης και ερωτηματολόγιο με 16 ερωτήσεις. Η διανομή του ερωτηματολογίου έγινε μέσω φόρμας Google λόγω της πανδημίας Covid 19 και το αρχείο «ανέβηκε» σε ιστοσελίδες κοινωνικών μέσων σχετικές με το θέμα, ενώ οι ερωτηθέντες ενημερώθηκαν γραπτά για την εθελοντική συμμετοχή τους και την ανωνυμία της ταυτότητας τους. Οι εγγραφές και η ανάλυση δεδομένων καταγράφονται στο SPSS v.25 και στο Microsoft Excel. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα είναι ότι συμμετείχαν συνολικά 159 συμμετέχοντες, οι περισσότεροι γυναίκες από 26 έως 35 ετών. Η πλειοψηφία αποτελείται από κατόχους μεταπτυχιακού ή διδακτορικού, έγγαμους με παιδιά και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 12.000 ευρώ. Επηρεάζονται περισσότερο από τα έντυπα φυλλάδια προσφορών ως προς την επιλογή καταστήματος. Είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την ποικιλία προϊόντων και την καθαριότητα των καταστημάτων. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα σε σχέση με το πρώτο ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε είναι ότι οι γυναίκες, οι άγαμοι, όσοι δεν έχουν παιδιά και όσοι έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 24.000 έως 36.000 ευρώ βρίσκουν περισσότερο διασκεδαστικό το να ψωνίζουν στο super market. Οι άνδρες προτιμούν περισσότερο να έχουν τη δυνατότητα να ψωνίζουν και τις Κυριακές. Σχετικά με το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε οι γυναίκες είναι πιο ικανοποιημένες από τη συμπεριφορά του προσωπικού, οι ηλικίες από 46 έως 55 ετών είναι πιο ικανοποιημένες από την διαθεσιμότητα των προϊόντων και όσο υψηλότερο είναι το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των συμμετεχόντων, τόσο υψηλότερη παρουσιάζεται και η ικανοποίηση από την ποιότητα των προϊόντων. Τέλος οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν σχετικά με τη συγκεκριμένη έρευνα είναι να διεξαχθεί μελλοντική έρευνα πάνω στο υπό μελέτη θέμα συμπεριλαμβάνοντας μεγαλύτερο ερευνητικό δείγμα και δεύτερη ερευνητική διαδικασία ποιοτικής έρευνας με τη μέθοδο συνεντεύξεων πλαισιώνοντας ακόμα περισσότερο το θέμα και εξάγοντας ακόμα πιο εμπεριστατωμένες και έγκυρες απόψεις που θα οδηγήσουν σε ασφαλή και σαφή συμπεράσματα.el
heal.abstractThe aim of the project is to study the supermarket and franchise sector, the preferences of consumers in their purchases from supermarkets, the private label of supermarkets and the attitude of consumers of Heraklion towards supermarkets. There was an introduction to the supermarket industry, franchise networks, chains and a historical retrospection of the industry. The impact of the crisis on consumer habits and the shift of consumers to private label products were studied. A study was carried out on a theoretical basis on the attitude of the consumer, the factors that affect it and the types of purchasing behaviors. Furthermore, the sources of information that companies have about the purchases and the needs of the consumers, the process of their satisfaction and how the satisfaction, dissatisfaction and reaction of the consumer to the procedures in each company are interpreted, were studied. In addition, the factors that influence the demand for products were developed. After reference to recent researches conducted and related to consumer behavior, a relevant survey was conducted in order to investigate the degree of consumer satisfaction from the supermarkets of Heraklion, Crete. A general research question was asked on the recording of basic consumer behavior towards supermarkets and two more specific research questions concerning how the demographic characteristics of respondents affect their general behavior towards supermarkets and how they affect their satisfaction with supermarkets. A statistical analysis was carried out using a questionnaire with easy sampling (convenient), with a sample of 159 surveyed residents of Heraklion, Crete and a questionnaire with 16 questions. The questionnaire was distributed through a Google form due to the Covid 19 pandemic and the file was uploaded to social media websites related to the topic, while respondents were informed in writing about their voluntary participation and the anonymity of their identity. Records and data analysis are recorded in SPSS v.25 and Microsoft Excel. The results obtained from the survey are that a total of 159 participants participated, most of them women between the ages of 26 and 35. The majority consists of master's or doctoral degree holders, married with children and with an annual family income of up to 12,000 euros. They are most affected by the printed offer brochures in terms of store selection. They are more satisfied with the variety of products and the cleanliness of the stores. The conclusions that emerged from the research in relation to the first research question raised are that women, singles, those who do not have children and those who have an annual family income of 24,000 to 36,000 euros find it more fun to shop at the super market. Men prefer more to have the opportunity to shop on Sundays as well. Regarding the second research question that was asked, women are more satisfied with the behavior of the staff, the ages of 46 to 55 years of age are more satisfied with the availability of products, and the higher the annual family income of the participants, the higher the satisfaction with the quality of the products. Finally, the proposals presented regarding this research are to conduct future research on the subject under study, including a larger research sample and a second qualitative research process with the interview method, framing the topic even more and extracting even more in-depth and valid opinions that will lead to safe and clear conclusions.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
heal.academicPublisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
heal.titleΗ στάση των καταναλωτών του Ηρακλείου απέναντι στα Super Markets.el
heal.titleThe attitude of consumers in Heraklion towards Super Markets.en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordσυμπεριφορά καταναλωτή, σούπερ μάρκετ, Ηράκλειοel
heal.keywordconsumer behavior, supermarket, Heraklionen
heal.advisorNameΚουργιαντάκης, Μάρκοςel
heal.advisorNameKourgiantakis, Markosen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States