Εμφάνιση απλής εγγραφής

The Impact of Social Media on Dietary Choices, Emotions around Food Consumption, and Body Image in Adolescents and Young Adults.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚατσαφάδου, Βαρβάρα Σταυρούλαel
dc.creatorΣταματίου, Ρέαel
dc.creatorKatsafadou, Varvara Stavroulaen
dc.creatorStamatiou, Reaen
dc.date.accessioned2022-06-20T08:57:04Z
dc.date.available2022-06-20T08:57:04Z
dc.date.issued2022-06-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10325
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια οι χρήστες των social media συχνά έρχονται σε επαφή με περιεχόμενο που σχετίζεται με την διατροφή και το σώμα, τόσο από επαγγελματικούς όσο και μη επαγγελματικούς λογαριασμούς. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο της χρήσης των social media από εφήβους και νέους ενήλικες, στις διατροφικές τους επιλογές, τα συναισθήματα όσον αφορά την κατανάλωση τροφίμων, αλλά και την εικόνα σώματος. Ακόμη, η έρευνα επιχειρεί να προσδιορίσει κατά πόσο οι χρήστες αναζητούν διατροφικές πληροφορίες, τι είδους πληροφορίες τους αφορούν περισσότερο, τα μέσα με τα οποία τις λαμβάνουν αλλά και τις πηγές που εμπιστεύονται. Για την διενέργεια της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο μέσω της πλατφόρμας Google Forms, το οποίο διανεμήθηκε μέσω Instagram και Facebook σε άτομα ηλικίας 13-27 ετών και απαντήθηκε συνολικά από 200 συμμετέχοντες (n=200) και των δύο φύλων. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, αναλύθηκαν με την χρήση SPSS. Γενικότερα οι διατροφικές επιλογές του δείγματος φάνηκε πως επηρεάζονται σε μέτριο προς χαμηλό βαθμό από τα social media. Όσον αφορά τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται σχετικά με την κατανάλωση τροφής, το δείγμα φάνηκε να εμπνέεται από δημοσιεύσεις σχετικές με την υγιεινή διατροφή ως προς την δοκιμή νέων συνταγών (66%), ενώ παρόλο που εικόνες λαχταριστών τροφίμων φάνηκε να δημιουργούν την ανάγκη κατανάλωσης αντίστοιχων τροφίμων οι συμμετέχοντες, τελικά φάνηκε πως προσπαθούν να αποβάλλουν την επιθυμία τους αυτή (51%). Μέτριο επίπεδο συναισθηματικής πίεσης από τα social media παρατηρήθηκε στο δείγμα σχετικά με την εικόνα σώματος, ενώ το άγχος τους φάνηκε να αφορά κυρίως την απόκτηση ενός περισσότερο γυμνασμένου σώματος ή ενός «τέλειου σώματος» και σε μικρότερο βαθμό τους ενδιέφερε να αδυνατίσουν. Σχεδόν το 80% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι προτιμά τα social media για διατροφικές πληροφορίες και εμπιστεύεται σε μεγαλύτερο βαθμό επαγγελματικούς λογαριασμούς σε σχέση με μη επαγγελματικούς, ενώ τα προφίλ διαιτολόγων φάνηκε να αποτελούν την πιο εμπιστεύσιμη πηγή διατροφικών πληροφοριών στα SM. Το Instagram, το YouTube και το Facebook βρέθηκε ότι αποτελούν τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για αντίστοιχους σκοπούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια σημαντική πηγή πληροφοριών για την χρήση των SM από τους νέους, και της επιδρασης στην διατροφή και την εικόνα του σώματος. Ωστόσο, θεωρείται σκόπιμη η περεταίρω έρευνα επί του θέματος καθώς η χρήση των social media τόσο από τους νέους όσο και από επαγγελματικούς λογαριασμούς εξελίσσεται συνεχώς, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις.el
dc.description.abstractIn recent years, social media users come across with nutrition and body-related content, which is uploaded on professional and non-professional social media accounts. The purpose of this study is to investigate the effcet of the use of social media by adolescents and young adults, on their dietary choices, emotions regarding food consumption, and body image. The research assesses whether social media users are searching for nutritional information, the kind of information, the social media platforms and related sources that obtain such information/content. An online questionnaire through Goοgle Forms, was used to conduct the research, which was distributed via Instagram and Facebook to people aged 13-27 and was answered by a total of 200 participants (n = 200) of both sexes. The collected data were analyzed using SPSS. Overall, users’ dietary choices seemed to be moderately affected by social media. In terms of their feelings about food consumption, the sample seemed to be inspired by posts about healthy eating and trying new recipes (66%), and although images of delicious food seemed to create the need for participants to eat similar foods, eventually they seemed to be trying to eliminate this desire (51%). A moderate level of emotional pressure from social media was observed in the sample regarding body image, while their stress seemed to be mainly related to obtaining a fitter body or a "perfect body" and to a lesser extent they were interested in losing weight. Almost 80% of the participants stated that they prefer social media for nutritional information and trust professional accounts rather than non-professional accounts to a greater extent, while the most trusted source to them were dietitians professional accounts. Instagram, Youtube and Facebook seemed to be the platforms that are being used the most for such purposes. The results of the research could be an important source of information on the use of SM by young people, and the impact on their dietary choices and body image. However, further research on the subject is considered appropriate to confirm the above observations, but also to revise them over the years, as the use of social media by both young and professional accounts is constantly evolving, creating new opportunities and challenges.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nutrition and Dietetics Sciences Dept.en
dc.titleΕπίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) στις διατροφικές επιλογές, τα συναισθήματα γύρω από την κατανάλωση τροφής και την εικόνα σώματος σε εφήβους και νέους ενήλικες.el
dc.titleThe Impact of Social Media on Dietary Choices, Emotions around Food Consumption, and Body Image in Adolescents and Young Adults.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚατσαφάδου, Βαρβάρα Σταυρούλαel
heal.creatorNameΣταματίου, Ρέαel
heal.creatorNameKatsafadou, Varvara Stavroulaen
heal.creatorNameStamatiou, Reaen
heal.publicationDate2022-06-20
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10325
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια οι χρήστες των social media συχνά έρχονται σε επαφή με περιεχόμενο που σχετίζεται με την διατροφή και το σώμα, τόσο από επαγγελματικούς όσο και μη επαγγελματικούς λογαριασμούς. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο της χρήσης των social media από εφήβους και νέους ενήλικες, στις διατροφικές τους επιλογές, τα συναισθήματα όσον αφορά την κατανάλωση τροφίμων, αλλά και την εικόνα σώματος. Ακόμη, η έρευνα επιχειρεί να προσδιορίσει κατά πόσο οι χρήστες αναζητούν διατροφικές πληροφορίες, τι είδους πληροφορίες τους αφορούν περισσότερο, τα μέσα με τα οποία τις λαμβάνουν αλλά και τις πηγές που εμπιστεύονται. Για την διενέργεια της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο μέσω της πλατφόρμας Google Forms, το οποίο διανεμήθηκε μέσω Instagram και Facebook σε άτομα ηλικίας 13-27 ετών και απαντήθηκε συνολικά από 200 συμμετέχοντες (n=200) και των δύο φύλων. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, αναλύθηκαν με την χρήση SPSS. Γενικότερα οι διατροφικές επιλογές του δείγματος φάνηκε πως επηρεάζονται σε μέτριο προς χαμηλό βαθμό από τα social media. Όσον αφορά τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται σχετικά με την κατανάλωση τροφής, το δείγμα φάνηκε να εμπνέεται από δημοσιεύσεις σχετικές με την υγιεινή διατροφή ως προς την δοκιμή νέων συνταγών (66%), ενώ παρόλο που εικόνες λαχταριστών τροφίμων φάνηκε να δημιουργούν την ανάγκη κατανάλωσης αντίστοιχων τροφίμων οι συμμετέχοντες, τελικά φάνηκε πως προσπαθούν να αποβάλλουν την επιθυμία τους αυτή (51%). Μέτριο επίπεδο συναισθηματικής πίεσης από τα social media παρατηρήθηκε στο δείγμα σχετικά με την εικόνα σώματος, ενώ το άγχος τους φάνηκε να αφορά κυρίως την απόκτηση ενός περισσότερο γυμνασμένου σώματος ή ενός «τέλειου σώματος» και σε μικρότερο βαθμό τους ενδιέφερε να αδυνατίσουν. Σχεδόν το 80% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι προτιμά τα social media για διατροφικές πληροφορίες και εμπιστεύεται σε μεγαλύτερο βαθμό επαγγελματικούς λογαριασμούς σε σχέση με μη επαγγελματικούς, ενώ τα προφίλ διαιτολόγων φάνηκε να αποτελούν την πιο εμπιστεύσιμη πηγή διατροφικών πληροφοριών στα SM. Το Instagram, το YouTube και το Facebook βρέθηκε ότι αποτελούν τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για αντίστοιχους σκοπούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια σημαντική πηγή πληροφοριών για την χρήση των SM από τους νέους, και της επιδρασης στην διατροφή και την εικόνα του σώματος. Ωστόσο, θεωρείται σκόπιμη η περεταίρω έρευνα επί του θέματος καθώς η χρήση των social media τόσο από τους νέους όσο και από επαγγελματικούς λογαριασμούς εξελίσσεται συνεχώς, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις.el
heal.abstractIn recent years, social media users come across with nutrition and body-related content, which is uploaded on professional and non-professional social media accounts. The purpose of this study is to investigate the effcet of the use of social media by adolescents and young adults, on their dietary choices, emotions regarding food consumption, and body image. The research assesses whether social media users are searching for nutritional information, the kind of information, the social media platforms and related sources that obtain such information/content. An online questionnaire through Goοgle Forms, was used to conduct the research, which was distributed via Instagram and Facebook to people aged 13-27 and was answered by a total of 200 participants (n = 200) of both sexes. The collected data were analyzed using SPSS. Overall, users’ dietary choices seemed to be moderately affected by social media. In terms of their feelings about food consumption, the sample seemed to be inspired by posts about healthy eating and trying new recipes (66%), and although images of delicious food seemed to create the need for participants to eat similar foods, eventually they seemed to be trying to eliminate this desire (51%). A moderate level of emotional pressure from social media was observed in the sample regarding body image, while their stress seemed to be mainly related to obtaining a fitter body or a "perfect body" and to a lesser extent they were interested in losing weight. Almost 80% of the participants stated that they prefer social media for nutritional information and trust professional accounts rather than non-professional accounts to a greater extent, while the most trusted source to them were dietitians professional accounts. Instagram, Youtube and Facebook seemed to be the platforms that are being used the most for such purposes. The results of the research could be an important source of information on the use of SM by young people, and the impact on their dietary choices and body image. However, further research on the subject is considered appropriate to confirm the above observations, but also to revise them over the years, as the use of social media by both young and professional accounts is constantly evolving, creating new opportunities and challenges.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nutrition and Dietetics Sciences Dept.en
heal.titleΕπίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) στις διατροφικές επιλογές, τα συναισθήματα γύρω από την κατανάλωση τροφής και την εικόνα σώματος σε εφήβους και νέους ενήλικες.el
heal.titleThe Impact of Social Media on Dietary Choices, Emotions around Food Consumption, and Body Image in Adolescents and Young Adults.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordμέσα κοινωνικής δικτύωσης, διατροφή, εικόνα σώματος, έφηβοι, νέοι ενήλικες, social media, διατροφικές επιλογές, διατροφικές πληροφορίες.el
heal.keywordsocial media, nutrition, body image, adolescents, young adults, nutritional choices, nutritional information, emotions on food consumption.en
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΜουρατίδου, Θεοδώραel
heal.advisorNameMouratidou, Theodoraen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής