Show simple item record

New forms of employment: teleworking - Views of employees.

Dublin Core metadata

dc.creatorΣταματάκης, Εμμανουήλel
dc.creatorStamatakis, Emmanouilen
dc.date.accessioned2023-06-13T11:21:42Z
dc.date.available2023-06-13T11:21:42Z
dc.date.issued2023-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10568
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των στάσεων και πεποιθήσεων των εργαζομένων των ελληνικών εταιρειών για την τηλεργασία, η οποία εφαρμόστηκε καθολικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Επίσης, σκοπός ήταν η καταγραφή των τρόπων με τους οποίους οι εταιρείες παρείχαν την βοήθεια τους προς τους τηλεργαζόμενους, αλλά και των ωφελειών και αρνητικών συνεπειών της εξ αποστάσεως απασχόλησης. Πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα, στην οποία ερευνητικό εργαλείο ήταν ένα πλήρως δομημένο ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε ηλεκτρονικά και απαντήθηκε από συνολικά 156 απασχολούμενους σε ελληνικές εταιρείες που προέρχονται από πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Η στατιστική ανάλυση έγινε μέσω του SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν ουδετερότητα των συμμετεχόντων απέναντι στην τηλεργασία, συγκριτικά με την διά ζώσης απασχόληση, τόσο κατά τη διάρκεια της πανδημίας όσο και γενικότερα. Αρνητικοί στη μελλοντική υιοθέτηση της τηλεργασίας, μετά την παρέλευση της πανδημίας, ήταν κυρίως οι εργαζόμενοι που προέρχονταν από τον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο. Πρόκειται για τον κλάδο που παρείχε την μικρότερη βοήθεια και τεχνολογική υποστήριξη προς τους τηλεργαζόμενους. Σε γενικές γραμμές, οι εταιρείες παρείχαν επαρκή τεχνολογική υποστήριξη, μέσω φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών λογισμικών προγραμμάτων, προς τους τηλεργαζόμενους. Οι τηλεργαζόμενοι, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της τηλεργασίας, κλήθηκαν να αναπτύξουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ψηφιακές τους δεξιότητες και τον τεχνολογικό τους γραμματισμό. Σε αυτό, έλαβαν βοήθεια από τις επιχειρήσεις μέσω εντύπου και ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού. Τα βασικότερα οφέλη που προκύπτουν από την τηλεργασία είναι η εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνου, καθώς επίσης και η ευελιξία προγράμματος. Η εξοικονόμηση χρόνου και η ευελιξία προγράμματος είναι βασικότερα οφέλη για την περίπτωση των εργαζομένων που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στον χώρο εργασίας τους. Οι βασικότερες αρνητικές συνέπειες της τηλεργασίας είναι η κοινωνική απομόνωση και η μειωμένη επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Ωστόσο, αυτές οι συνέπειες δείχνουν να είναι λιγότερο σημαντικές για τους ηλικιακά μεγαλύτερους απασχολούμενους. Μεγαλύτερη δυσλειτουργία στην ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής από την τηλεργασία αντιμετώπισαν οι ηλικιακά μεγαλύτεροι τηλεργαζόμενοι, καθώς επίσης και αυτοί που έχουν περισσότερα παιδιά.el
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation was to investigate the attitudes and beliefs of employees of Greek companies about teleworking, which was universally applied during the coronavirus pandemic. The purpose was also to record the ways in which companies provided their assistance to teleworkers, but also the benefits and negative consequences of distance employment. A primary quantitative survey was conducted, in which the research tool was a fully structured questionnaire. The questionnaire was distributed electronically and was answered by a total of 156 employees in Greek companies from many different industries, including civil servants. Statistical analysis was performed using SPSS. The results showed participants' neutrality towards teleworking, compared to lifelong employment, both during the pandemic and in general. Negative in the future adoption of telework, after the pandemic, were mainly the workers who came from the Greek shipping industry. This is the industry that provided the least assistance and technological support to teleworkers. In general, the companies they received had adequate technological support, through laptops and digital software programs, to teleworkers. Teleworkers, in order to meet the needs of teleworking, were called upon to further develop their digital skills and technological literacy. In this, they received help from companies through printed and electronic information material. The main benefits of teleworking are money and time savings, as well as program flexibility. Saving time and scheduling flexibility are key benefits for employees who spend more time commuting to work. The main negative consequences of teleworking are social isolation and reduced communication with other people. However, these consequences appear to be less important for older employees. Older teleworkers, as well as those with more children, experienced greater dysfunction in the balance between personal and professional life than teleworking.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
dc.publisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΝέες μορφές απασχόλησης: τηλεργασία - Απόψεις των εργαζόμενων.el
dc.titleNew forms of employment: teleworking - Views of employees.en

healMeta

heal.creatorNameΣταματάκης, Εμμανουήλel
heal.creatorNameStamatakis, Emmanouilen
heal.publicationDate2023-06-13
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10568
heal.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των στάσεων και πεποιθήσεων των εργαζομένων των ελληνικών εταιρειών για την τηλεργασία, η οποία εφαρμόστηκε καθολικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Επίσης, σκοπός ήταν η καταγραφή των τρόπων με τους οποίους οι εταιρείες παρείχαν την βοήθεια τους προς τους τηλεργαζόμενους, αλλά και των ωφελειών και αρνητικών συνεπειών της εξ αποστάσεως απασχόλησης. Πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα, στην οποία ερευνητικό εργαλείο ήταν ένα πλήρως δομημένο ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε ηλεκτρονικά και απαντήθηκε από συνολικά 156 απασχολούμενους σε ελληνικές εταιρείες που προέρχονται από πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Η στατιστική ανάλυση έγινε μέσω του SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν ουδετερότητα των συμμετεχόντων απέναντι στην τηλεργασία, συγκριτικά με την διά ζώσης απασχόληση, τόσο κατά τη διάρκεια της πανδημίας όσο και γενικότερα. Αρνητικοί στη μελλοντική υιοθέτηση της τηλεργασίας, μετά την παρέλευση της πανδημίας, ήταν κυρίως οι εργαζόμενοι που προέρχονταν από τον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο. Πρόκειται για τον κλάδο που παρείχε την μικρότερη βοήθεια και τεχνολογική υποστήριξη προς τους τηλεργαζόμενους. Σε γενικές γραμμές, οι εταιρείες παρείχαν επαρκή τεχνολογική υποστήριξη, μέσω φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών λογισμικών προγραμμάτων, προς τους τηλεργαζόμενους. Οι τηλεργαζόμενοι, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της τηλεργασίας, κλήθηκαν να αναπτύξουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ψηφιακές τους δεξιότητες και τον τεχνολογικό τους γραμματισμό. Σε αυτό, έλαβαν βοήθεια από τις επιχειρήσεις μέσω εντύπου και ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού. Τα βασικότερα οφέλη που προκύπτουν από την τηλεργασία είναι η εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνου, καθώς επίσης και η ευελιξία προγράμματος. Η εξοικονόμηση χρόνου και η ευελιξία προγράμματος είναι βασικότερα οφέλη για την περίπτωση των εργαζομένων που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στον χώρο εργασίας τους. Οι βασικότερες αρνητικές συνέπειες της τηλεργασίας είναι η κοινωνική απομόνωση και η μειωμένη επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Ωστόσο, αυτές οι συνέπειες δείχνουν να είναι λιγότερο σημαντικές για τους ηλικιακά μεγαλύτερους απασχολούμενους. Μεγαλύτερη δυσλειτουργία στην ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής από την τηλεργασία αντιμετώπισαν οι ηλικιακά μεγαλύτεροι τηλεργαζόμενοι, καθώς επίσης και αυτοί που έχουν περισσότερα παιδιά.el
heal.abstractThe purpose of this dissertation was to investigate the attitudes and beliefs of employees of Greek companies about teleworking, which was universally applied during the coronavirus pandemic. The purpose was also to record the ways in which companies provided their assistance to teleworkers, but also the benefits and negative consequences of distance employment. A primary quantitative survey was conducted, in which the research tool was a fully structured questionnaire. The questionnaire was distributed electronically and was answered by a total of 156 employees in Greek companies from many different industries, including civil servants. Statistical analysis was performed using SPSS. The results showed participants' neutrality towards teleworking, compared to lifelong employment, both during the pandemic and in general. Negative in the future adoption of telework, after the pandemic, were mainly the workers who came from the Greek shipping industry. This is the industry that provided the least assistance and technological support to teleworkers. In general, the companies they received had adequate technological support, through laptops and digital software programs, to teleworkers. Teleworkers, in order to meet the needs of teleworking, were called upon to further develop their digital skills and technological literacy. In this, they received help from companies through printed and electronic information material. The main benefits of teleworking are money and time savings, as well as program flexibility. Saving time and scheduling flexibility are key benefits for employees who spend more time commuting to work. The main negative consequences of teleworking are social isolation and reduced communication with other people. However, these consequences appear to be less important for older employees. Older teleworkers, as well as those with more children, experienced greater dysfunction in the balance between personal and professional life than teleworking.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
heal.academicPublisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
heal.titleΝέες μορφές απασχόλησης: τηλεργασία - Απόψεις των εργαζόμενων.el
heal.titleNew forms of employment: teleworking - Views of employees.en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordτηλεργασία, εργασία εξ αποστάσεως, διοίκηση ανθρωπίνων πόρων, πανδημία Covid-19el
heal.keywordtelework, remote work, human resources management, Covid-19 pandemicen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαστεφανάκη, Σοφίαel
heal.advisorNamePapastefanaki, Sofiaen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States