Εμφάνιση απλής εγγραφής

Assessment of inpatients’ healthcare services satisfaction levels hospitalized within the 7th Health Region of Crete in 2022.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΛαμπρινέα, Χριστίναel
dc.creatorLamprinea, Christinaen
dc.date.accessioned2023-06-14T05:57:13Z
dc.date.available2023-06-14T05:57:13Z
dc.date.issued2023-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10569
dc.description.abstractΣε καθημερινή βάση η τριτοβάθμια υγεία της χώρας μας κατακλύζεται από εκατοντάδες περιστατικά ασθενών που χρήζουν νοσηλείας και εν συνεχεία γίνονται δέκτες των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας. Η κατανόηση της ικανοποίησης των ασθενών μέσω των ενδονοσοκομειακών τους εμπειριών κρίνεται ως ένας σημαντικός δείκτης ποιότητας του συνόλου των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και της αποδοτικότητας των νοσοκομειακών δομών. Πολλά κριτήρια και παράγοντες συνεισφέρουν θετικά ή αρνητικά στη διαμόρφωση των επιπέδων ικανοποίησης και επηρεάζουν τη συνολική αξιολόγηση ενός παρόχου υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η εκτίμηση του επιπέδου ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών που έχουν νοσηλευτεί σε δημόσιο νοσοκομείο της 7ης ΥΠΕ Κρήτης τo 2022 από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και η διερεύνηση της σχέσης του με κοινωνικοδημογραφικές μεταβλητές και με συγκεκριμένες κατηγορίες ενδονοσοκομειακών εμπειριών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η συνολική ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας που έλαβαν κυμαίνεται σε επίπεδα μέτριας ικανοποίησης σύμφωνα με το εργαλείο της έρευνας. Ως οι μοναδικές κοινωνικοδημογραφικές μεταβλητές που επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά τα επίπεδα ικανοποίησης των ασθενών αναδείχθηκαν η οικογενειακή κατάσταση και το επίπεδο αυτοαξιολογούμενης υγείας. Αναφορικά με τις ενδονοσοκομειακές εμπειρίες αυτή που αποτελεί τον πιο ισχυρό παράγοντα επηρεασμού της συνολικής ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υγειονομικές υπηρεσίες ήταν η ‘επικοινωνία με το νοσηλευτικό προσωπικό. Συνίσταται περεταίρω διερεύνηση της σχέσης αυτής αλλά και με τις υπόλοιπες διαστάσεις που συνδιαμορφώνουν τη συνολική ενδονοσοκομειακή εμπειρία των ασθενών για μελλοντικό σχεδιασμό και υλοποίηση παρεμβατικών μέτρων βελτίωσης συνθηκών νοσηλείας εστιάζοντας στον ασθενή, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και την αύξηση του επιπέδου ικανοποίησης των ασθενών σε σταθερή βάση.el
dc.description.abstractOn a daily basis, hundreds of patients need to be hospitalized and receive healthcare services in public tertiary hospitals. Measuring hospital experiences in order to estimate patient satisfaction is considered as an important indicator of the quality of the provided healthcare services as well as the hospital’s total efficiency levels. Many factors contribute positively or negatively in patients’ satisfaction levels affecting overall healthcare provider evaluation.The purpose of this study is to assess the level of satisfaction of patients levels hospitalized within the 7th Health Region of Crete in 2022 and investigate its correlation with socio-demographic variables and with specific categories of patients’ hospital experiences. According to the study results overall patient satisfaction level is moderate according to HCAPS score boxes. Socio-demographic variables of family status and self-assessed health status were statistically significant correlated to patients’ satisfaction levels. The findings of the present study highlight ‘Communication with nursing staff’ as the major factor related to patient satisfaction with hospital healthcare services. Further investigation is needed in order to design and implement interventional measures to improve hospitalization conditions, aiming to improve healthcare services’ quality and to achieve constant patient satisfaction increase towards a more patient-centered healthcare.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Management and Economic Sciences (SMES), Management Science and Technology Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΑποτίμηση της ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας νοσηλευόμενων ασθενών στα νοσοκομεία της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Κρήτης το 2022.el
dc.titleAssessment of inpatients’ healthcare services satisfaction levels hospitalized within the 7th Health Region of Crete in 2022.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΛαμπρινέα, Χριστίναel
heal.creatorNameLamprinea, Christinaen
heal.publicationDate2023-06-14
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10569
heal.abstractΣε καθημερινή βάση η τριτοβάθμια υγεία της χώρας μας κατακλύζεται από εκατοντάδες περιστατικά ασθενών που χρήζουν νοσηλείας και εν συνεχεία γίνονται δέκτες των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας. Η κατανόηση της ικανοποίησης των ασθενών μέσω των ενδονοσοκομειακών τους εμπειριών κρίνεται ως ένας σημαντικός δείκτης ποιότητας του συνόλου των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και της αποδοτικότητας των νοσοκομειακών δομών. Πολλά κριτήρια και παράγοντες συνεισφέρουν θετικά ή αρνητικά στη διαμόρφωση των επιπέδων ικανοποίησης και επηρεάζουν τη συνολική αξιολόγηση ενός παρόχου υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η εκτίμηση του επιπέδου ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών που έχουν νοσηλευτεί σε δημόσιο νοσοκομείο της 7ης ΥΠΕ Κρήτης τo 2022 από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και η διερεύνηση της σχέσης του με κοινωνικοδημογραφικές μεταβλητές και με συγκεκριμένες κατηγορίες ενδονοσοκομειακών εμπειριών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η συνολική ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας που έλαβαν κυμαίνεται σε επίπεδα μέτριας ικανοποίησης σύμφωνα με το εργαλείο της έρευνας. Ως οι μοναδικές κοινωνικοδημογραφικές μεταβλητές που επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά τα επίπεδα ικανοποίησης των ασθενών αναδείχθηκαν η οικογενειακή κατάσταση και το επίπεδο αυτοαξιολογούμενης υγείας. Αναφορικά με τις ενδονοσοκομειακές εμπειρίες αυτή που αποτελεί τον πιο ισχυρό παράγοντα επηρεασμού της συνολικής ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υγειονομικές υπηρεσίες ήταν η ‘επικοινωνία με το νοσηλευτικό προσωπικό. Συνίσταται περεταίρω διερεύνηση της σχέσης αυτής αλλά και με τις υπόλοιπες διαστάσεις που συνδιαμορφώνουν τη συνολική ενδονοσοκομειακή εμπειρία των ασθενών για μελλοντικό σχεδιασμό και υλοποίηση παρεμβατικών μέτρων βελτίωσης συνθηκών νοσηλείας εστιάζοντας στον ασθενή, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και την αύξηση του επιπέδου ικανοποίησης των ασθενών σε σταθερή βάση.el
heal.abstractOn a daily basis, hundreds of patients need to be hospitalized and receive healthcare services in public tertiary hospitals. Measuring hospital experiences in order to estimate patient satisfaction is considered as an important indicator of the quality of the provided healthcare services as well as the hospital’s total efficiency levels. Many factors contribute positively or negatively in patients’ satisfaction levels affecting overall healthcare provider evaluation.The purpose of this study is to assess the level of satisfaction of patients levels hospitalized within the 7th Health Region of Crete in 2022 and investigate its correlation with socio-demographic variables and with specific categories of patients’ hospital experiences. According to the study results overall patient satisfaction level is moderate according to HCAPS score boxes. Socio-demographic variables of family status and self-assessed health status were statistically significant correlated to patients’ satisfaction levels. The findings of the present study highlight ‘Communication with nursing staff’ as the major factor related to patient satisfaction with hospital healthcare services. Further investigation is needed in order to design and implement interventional measures to improve hospitalization conditions, aiming to improve healthcare services’ quality and to achieve constant patient satisfaction increase towards a more patient-centered healthcare.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Management and Economic Sciences (SMES), Management Science and Technology Dept.en
heal.titleΑποτίμηση της ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας νοσηλευόμενων ασθενών στα νοσοκομεία της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Κρήτης το 2022.el
heal.titleAssessment of inpatients’ healthcare services satisfaction levels hospitalized within the 7th Health Region of Crete in 2022.en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordικανοποίηση ασθενών, ποιότητα υπηρεσιών υγείας, ερωτηματολόγιο HCAHPS, εθνικό σύστημα υγείας, 7η υγειονομική περιφέρεια Κρήτηςel
heal.keywordpatients’ satisfaction, healthcare services quality, HCAHPS questionnaire, Greek national health system, 7th health region of Creteen
heal.advisorNameΦανουργιάκης, Ιωάννηςel
heal.advisorNameFanourgiakis, Ioannisen
heal.advisorID.emailjfanourgiakis@hmu.gr
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States