Εμφάνιση απλής εγγραφής

A study of test anxiety management in the final grades of secondary education: students' and teachers' views.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΗλιάδη, Δήμητρα-Ελένηel
dc.creatorΚαπάνταη, Ιωάνναel
dc.creatorIliadi, Dimitra-Elenien
dc.creatorKapantai, Ioannaen
dc.date.accessioned2023-06-20T07:23:08Z
dc.date.available2023-06-20T07:23:08Z
dc.date.issued2023-06-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10581
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να εξετάσει το άγχος των μαθητών για τις εξετάσεις. Συγκεκριμένα, σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη των παραγόντων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του άγχους των εξετάσεων στους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου, τις δεξιότητες διαχείρισής του, καθώς και τον ρόλο της οικογένειας (γονέων). Ακόμα, διερευνάται ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αυτή. Εφαρμόστηκε ποσοτική έρευνα στους μαθητές με την χρήση ερωτηματολογίων. Το δείγμα της ποσοτικής έρευνας αποτέλεσαν 123 έφηβοι ηλικίας 16 έως 18 ετών, οι οποίοι επιλέχθηκαν με την μέθοδο διαθέσιμου/βολικού δείγματος. Η έρευνα διεξήχθη σε λύκεια του Νέου Ηρακλείου και της Νέας Ιωνίας Αττικής. Επίσης πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε 4 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διδάσκουν εξεταζόμενα μαθήματα Πανελληνίων, με την μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι, η πλειοψηφία των μαθητών του δείγματος έχει μέτριο επίπεδο άγχους. Επίσης παρατηρείται ότι υπάρχει μια αυξητική τάση του επιπέδου άγχους στους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Όσον αφορά το φύλο, φαίνεται ότι τα αγόρια έχουν χαμηλά επίπεδα άγχους, ενώ τα κορίτσια έχουν μέτρια και υψηλά. Επιπλέον, βρέθηκε ότι όσο αυξάνεται το άγχος εξετάσεων και η προδιάθεση για άγχος, μειώνεται η αυτοεκτίμηση στον μαθητή. Ωστόσο, οι καλές σχέσεις με τους γονείς επηρεάζουν την αυτοεκτίμησή του. Από την άλλη, όσο αυξάνεται η αυτοεκτίμησή του τόσο είναι σε θέση να συνάπτει πιο στενές σχέσεις με τους συνομηλίκους του. Ενώ δε, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών θεωρεί ότι οι καθηγητές είναι υποστηρικτικοί, βοηθητικοί και δείχνουν κατανόηση, δεν θα απευθύνονταν σε αυτούς για θέματα που τους απασχολούν. Τέλος, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί υποστήριξαν ότι το σχολείο προάγει την αποστήθιση, οι περισσότεροι μαθητές ότι προάγει την βαθμοθηρία, αλλά οι τελευταίοι θεωρούν ότι τους βοηθά να βρουν την επαγγελματική τους κατεύθυνση.el
dc.description.abstractThe current bachelor’s thesis tries to investigate the students’ anxiety towards the exams. Specifically, the survey has as an aim to explore the factors that contribute to the creation of anxiety for the exams on behalf of the students of the second and third grade of the senior high school, the capabilities of dealing with it, as well as the factor of the family (parents). What is also analyzed is the factor of the teachers in this whole process. Quantitative research was implied to the students through the use of questionnaires. The sample of the quantitative research consisted of 123 teenagers aged 16 to 18 years old, who were selected through the process of available / convenient sample. The survey was conducted in senior high schools of N. Irakliou and N. Ionias of Attica. A qualitative survey to 4 teachers, who teach lessons in the scope of Panhellenic Exams, was also carried out through the process of semi-structured interview. The results revealed the fact that the majority of the students of the sample presents anxiety of medium range. It is also observed that there is an increasing tendency in the level of the anxiety of the students of the third grade of the senior high school. Concerning the sex, it seems that boys present low levels of anxiety, whereas girls present medium and high ones. Furthermore, it was also revealed that the more the anxiety for the exams and the predisposition for anxiety increase, the less self-confidence the student appears. However, good affairs with the parents relate to the student’s self- confidence. In contrast, the more the self-confidence increases, the more the student gets on with his peers. What is more, the majority of students consider the teachers to be supportive, helpful and showing empathy, but they wouldn’t address to them as far as things that matter to them. Finally, the majority of teachers claimed that school fosters the rote memory, the majority of students referred to the pursuit of scoring but also consider school as a tool for their occupational direction.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΜελέτη διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων στις τελευταίες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: απόψεις μαθητών και καθηγητών.el
dc.titleA study of test anxiety management in the final grades of secondary education: students' and teachers' views.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΗλιάδη, Δήμητρα-Ελένηel
heal.creatorNameΚαπάνταη, Ιωάνναel
heal.creatorNameIliadi, Dimitra-Elenien
heal.creatorNameKapantai, Ioannaen
heal.publicationDate2023-06-20
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10581
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να εξετάσει το άγχος των μαθητών για τις εξετάσεις. Συγκεκριμένα, σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη των παραγόντων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του άγχους των εξετάσεων στους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου, τις δεξιότητες διαχείρισής του, καθώς και τον ρόλο της οικογένειας (γονέων). Ακόμα, διερευνάται ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αυτή. Εφαρμόστηκε ποσοτική έρευνα στους μαθητές με την χρήση ερωτηματολογίων. Το δείγμα της ποσοτικής έρευνας αποτέλεσαν 123 έφηβοι ηλικίας 16 έως 18 ετών, οι οποίοι επιλέχθηκαν με την μέθοδο διαθέσιμου/βολικού δείγματος. Η έρευνα διεξήχθη σε λύκεια του Νέου Ηρακλείου και της Νέας Ιωνίας Αττικής. Επίσης πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε 4 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διδάσκουν εξεταζόμενα μαθήματα Πανελληνίων, με την μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι, η πλειοψηφία των μαθητών του δείγματος έχει μέτριο επίπεδο άγχους. Επίσης παρατηρείται ότι υπάρχει μια αυξητική τάση του επιπέδου άγχους στους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Όσον αφορά το φύλο, φαίνεται ότι τα αγόρια έχουν χαμηλά επίπεδα άγχους, ενώ τα κορίτσια έχουν μέτρια και υψηλά. Επιπλέον, βρέθηκε ότι όσο αυξάνεται το άγχος εξετάσεων και η προδιάθεση για άγχος, μειώνεται η αυτοεκτίμηση στον μαθητή. Ωστόσο, οι καλές σχέσεις με τους γονείς επηρεάζουν την αυτοεκτίμησή του. Από την άλλη, όσο αυξάνεται η αυτοεκτίμησή του τόσο είναι σε θέση να συνάπτει πιο στενές σχέσεις με τους συνομηλίκους του. Ενώ δε, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών θεωρεί ότι οι καθηγητές είναι υποστηρικτικοί, βοηθητικοί και δείχνουν κατανόηση, δεν θα απευθύνονταν σε αυτούς για θέματα που τους απασχολούν. Τέλος, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί υποστήριξαν ότι το σχολείο προάγει την αποστήθιση, οι περισσότεροι μαθητές ότι προάγει την βαθμοθηρία, αλλά οι τελευταίοι θεωρούν ότι τους βοηθά να βρουν την επαγγελματική τους κατεύθυνση.el
heal.abstractThe current bachelor’s thesis tries to investigate the students’ anxiety towards the exams. Specifically, the survey has as an aim to explore the factors that contribute to the creation of anxiety for the exams on behalf of the students of the second and third grade of the senior high school, the capabilities of dealing with it, as well as the factor of the family (parents). What is also analyzed is the factor of the teachers in this whole process. Quantitative research was implied to the students through the use of questionnaires. The sample of the quantitative research consisted of 123 teenagers aged 16 to 18 years old, who were selected through the process of available / convenient sample. The survey was conducted in senior high schools of N. Irakliou and N. Ionias of Attica. A qualitative survey to 4 teachers, who teach lessons in the scope of Panhellenic Exams, was also carried out through the process of semi-structured interview. The results revealed the fact that the majority of the students of the sample presents anxiety of medium range. It is also observed that there is an increasing tendency in the level of the anxiety of the students of the third grade of the senior high school. Concerning the sex, it seems that boys present low levels of anxiety, whereas girls present medium and high ones. Furthermore, it was also revealed that the more the anxiety for the exams and the predisposition for anxiety increase, the less self-confidence the student appears. However, good affairs with the parents relate to the student’s self- confidence. In contrast, the more the self-confidence increases, the more the student gets on with his peers. What is more, the majority of students consider the teachers to be supportive, helpful and showing empathy, but they wouldn’t address to them as far as things that matter to them. Finally, the majority of teachers claimed that school fosters the rote memory, the majority of students referred to the pursuit of scoring but also consider school as a tool for their occupational direction.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
heal.titleΜελέτη διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων στις τελευταίες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: απόψεις μαθητών και καθηγητών.el
heal.titleA study of test anxiety management in the final grades of secondary education: students' and teachers' views.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordάγχος, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξετάσεις, αυτοεκτίμησηel
heal.keywordanxiety, secondary education, examinations, self-esteemen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΙατράκη, Ελισάβετel
heal.advisorNameIatraki, Elisaveten
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States