Εμφάνιση απλής εγγραφής

Corporate social responsibility for tourism enterprises - General structure and good examples. What data should be collected. How to organize in indexes.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚολέσης, Νικόλαοςel
dc.creatorKolesis, Nikolaosen
dc.date.accessioned2023-07-17T10:20:27Z
dc.date.available2023-07-17T10:20:27Z
dc.date.issued2023-07-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10660
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία, έχει ως θεματολογία της την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) στον τουριστικό κλάδο. Πρόκειται για μια πτυχή του τουριστικού τομέα αρκετά αναδεικνυόμενη τα τελευταία χρόνια, η οποία συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, δίνοντας το δικαίωμα σε αυτές να προβάλλουν το θετικό τους κοινωνικό πρόσωπο. Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ανάλυση του ορισμού της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, προκειμένου να γίνουν κατανοητές όλες οι εκφάνσεις της στον αναγνώστη της παρούσας εργασίας. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν χρήσιμα στοιχεία σχετικά με τον τουριστικό κλάδο, σχετικά με την παρουσία του αναφορικά με το περιβάλλον, την κοινωνία και τον άνθρωπο, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στα θετικά και τα αρνητικά. Έπειτα, θα γίνουν γνωστές οι πρακτικές ΕΚΕ στις οποίες προβαίνουν επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, επεξηγώντας τα κίνητρα πίσω από αυτές, τον τρόπο με τον οποίο γίνονται και τα οφέλη αυτών των πρακτικών στις επιχειρήσεις. Επίσης, θα γίνει συζήτηση και για τον αντίλογο ενάντια της ΕΚΕ, που σύμφωνα με πολλούς πρόκειται ουσιαστικά για εργαλείο μάρκετινγκ, το οποίο χειραγωγείται από τις εταιρείες στο κυνήγι της επίδειξης μιας πλαστής καλής εικόνες προς τον κοινωνικό περίγυρο. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν παραδείγματα από την ελληνική τουριστική βιομηχανία, και συγκεκριμένα από ελληνικά ξενοδοχεία και εταιρείες μεταφοράς τουριστών, έτσι ώστε να γίνουν γνωστές οι συνήθεις πρακτικές που εφαρμόζονται πάνω στην ΕΚΕ. Τέλος, θα εξαχθούν κάποια συμπεράσματα και θα γίνουν προτάσεις για το μέλλον. Πιο περιεκτικά, η παρούσα εργασία έχει την εξής διάρθρωση: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο: Ανάλυση του όρου Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, ιστορική αναδρομή, ορισμός, που εφαρμόζεται, προβληματισμοί επ’ αυτού. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: Ανάλυση της λειτουργίας της τουριστικής βιομηχανίας, αρνητικός και θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης βιομηχανίας στην κοινωνία και το περιβάλλον, βιώσιμη ανάπτυξη και τουρισμός. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΕΚΕ και τουρισμός, πως εφαρμόζονται πρακτικές ΕΚΕ στον συγκεκριμένο βιομηχανικό κλάδο, σε ποιες πτυχές των επιχειρήσεων αναφέρεται, ποιες είναι οι ενδιαφερόμενες μεριές, ποιες οι μελλοντικές τάσεις. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο: Τυπικά παραδείγματα πρακτικών ΕΚΕ από ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο: Συμπεράσματα και προτάσεις αναφορικά με την ΕΚΕ στην τουριστική Βιομηχανία. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑel
dc.description.abstractThis thesis focuses on the topic of the Corporate Social Responsibility (CSR) on the tourism sector. CSR is an aspect of the tourism sector widely projected over the last years, which contributes to the competitiveness of businesses, enabling them to demonstrate their positive face. Objective of this current thesis is to analyze the term Corporate Social Responsibility, in order to better understand all it’s aspects to the reader. Next, some valuable facts and figures will be presented, regarding tourism, it’s relationship with the environment, the society and the humans, focusing on the positives and negatives of this relationship. Afterwards, some of the most known methods of CSR will be explained, which many businesses of the tourism sector resort to, explaining all the motives behinds those methods, the way they are implemented and their benefits to the businesses. Furthermore, there will be some discussion conducted and some debate over the pros and cons of CSR, which, according to many is no more that another marketing tool, that is being manipulated from the companies in the chase of a fake nice profile towards the society. Moreover, some examples of CSR in the Greek tourism sector will be given, and specifically from Greek hotels and transport companies so as the usual methods regarding CSR are universally understood. Finally, some conclusions will be drawn and some suggestions regarding the future will be given. On a short notice, this current thesis comprises of the following chapters: CHAPTER 1: Analysis of the term Corporate Social Responsibility, historical background, definition, areas of implementation, doubt over it’s use. CHAPTER 2: Analysis of the function of the tourism sector, positive and negative impact of this specific industry on the society and the environment, sustainable development, and tourism. CHAPTER 3: CSR and tourism, ways of implementing CSR methods on the tourism businesses, aspects of a business that are affected, explanation of all the stakeholders, future trends. CHAPTER 4: Typical examples of CSR methods from Greek businesses which have activities on the tourism sector. CHAPTER 5: Conclusions and Suggestions regarding CSR in tourism BIBLIOGRAPHY.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικώνel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Engineering (ScENG), Mechanical Engineering Depten
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΕταιρική κοινωνική ευθύνη για τουριστικές επιχειρήσεις - Γενική δομή και καλά παραδείγματα. Ποια δεδομένα πρέπει να συλλεχθούν. Πώς πρέπει να οργανωθούν σε δείκτες.el
dc.titleCorporate social responsibility for tourism enterprises - General structure and good examples. What data should be collected. How to organize in indexes.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚολέσης, Νικόλαοςel
heal.creatorNameKolesis, Nikolaosen
heal.publicationDate2023-07-14
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10660
heal.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία, έχει ως θεματολογία της την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) στον τουριστικό κλάδο. Πρόκειται για μια πτυχή του τουριστικού τομέα αρκετά αναδεικνυόμενη τα τελευταία χρόνια, η οποία συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, δίνοντας το δικαίωμα σε αυτές να προβάλλουν το θετικό τους κοινωνικό πρόσωπο. Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ανάλυση του ορισμού της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, προκειμένου να γίνουν κατανοητές όλες οι εκφάνσεις της στον αναγνώστη της παρούσας εργασίας. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν χρήσιμα στοιχεία σχετικά με τον τουριστικό κλάδο, σχετικά με την παρουσία του αναφορικά με το περιβάλλον, την κοινωνία και τον άνθρωπο, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στα θετικά και τα αρνητικά. Έπειτα, θα γίνουν γνωστές οι πρακτικές ΕΚΕ στις οποίες προβαίνουν επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, επεξηγώντας τα κίνητρα πίσω από αυτές, τον τρόπο με τον οποίο γίνονται και τα οφέλη αυτών των πρακτικών στις επιχειρήσεις. Επίσης, θα γίνει συζήτηση και για τον αντίλογο ενάντια της ΕΚΕ, που σύμφωνα με πολλούς πρόκειται ουσιαστικά για εργαλείο μάρκετινγκ, το οποίο χειραγωγείται από τις εταιρείες στο κυνήγι της επίδειξης μιας πλαστής καλής εικόνες προς τον κοινωνικό περίγυρο. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν παραδείγματα από την ελληνική τουριστική βιομηχανία, και συγκεκριμένα από ελληνικά ξενοδοχεία και εταιρείες μεταφοράς τουριστών, έτσι ώστε να γίνουν γνωστές οι συνήθεις πρακτικές που εφαρμόζονται πάνω στην ΕΚΕ. Τέλος, θα εξαχθούν κάποια συμπεράσματα και θα γίνουν προτάσεις για το μέλλον. Πιο περιεκτικά, η παρούσα εργασία έχει την εξής διάρθρωση: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο: Ανάλυση του όρου Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, ιστορική αναδρομή, ορισμός, που εφαρμόζεται, προβληματισμοί επ’ αυτού. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: Ανάλυση της λειτουργίας της τουριστικής βιομηχανίας, αρνητικός και θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης βιομηχανίας στην κοινωνία και το περιβάλλον, βιώσιμη ανάπτυξη και τουρισμός. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΕΚΕ και τουρισμός, πως εφαρμόζονται πρακτικές ΕΚΕ στον συγκεκριμένο βιομηχανικό κλάδο, σε ποιες πτυχές των επιχειρήσεων αναφέρεται, ποιες είναι οι ενδιαφερόμενες μεριές, ποιες οι μελλοντικές τάσεις. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο: Τυπικά παραδείγματα πρακτικών ΕΚΕ από ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο: Συμπεράσματα και προτάσεις αναφορικά με την ΕΚΕ στην τουριστική Βιομηχανία. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑel
heal.abstractThis thesis focuses on the topic of the Corporate Social Responsibility (CSR) on the tourism sector. CSR is an aspect of the tourism sector widely projected over the last years, which contributes to the competitiveness of businesses, enabling them to demonstrate their positive face. Objective of this current thesis is to analyze the term Corporate Social Responsibility, in order to better understand all it’s aspects to the reader. Next, some valuable facts and figures will be presented, regarding tourism, it’s relationship with the environment, the society and the humans, focusing on the positives and negatives of this relationship. Afterwards, some of the most known methods of CSR will be explained, which many businesses of the tourism sector resort to, explaining all the motives behinds those methods, the way they are implemented and their benefits to the businesses. Furthermore, there will be some discussion conducted and some debate over the pros and cons of CSR, which, according to many is no more that another marketing tool, that is being manipulated from the companies in the chase of a fake nice profile towards the society. Moreover, some examples of CSR in the Greek tourism sector will be given, and specifically from Greek hotels and transport companies so as the usual methods regarding CSR are universally understood. Finally, some conclusions will be drawn and some suggestions regarding the future will be given. On a short notice, this current thesis comprises of the following chapters: CHAPTER 1: Analysis of the term Corporate Social Responsibility, historical background, definition, areas of implementation, doubt over it’s use. CHAPTER 2: Analysis of the function of the tourism sector, positive and negative impact of this specific industry on the society and the environment, sustainable development, and tourism. CHAPTER 3: CSR and tourism, ways of implementing CSR methods on the tourism businesses, aspects of a business that are affected, explanation of all the stakeholders, future trends. CHAPTER 4: Typical examples of CSR methods from Greek businesses which have activities on the tourism sector. CHAPTER 5: Conclusions and Suggestions regarding CSR in tourism BIBLIOGRAPHY.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικώνel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Engineering (ScENG), Mechanical Engineering Depten
heal.titleΕταιρική κοινωνική ευθύνη για τουριστικές επιχειρήσεις - Γενική δομή και καλά παραδείγματα. Ποια δεδομένα πρέπει να συλλεχθούν. Πώς πρέπει να οργανωθούν σε δείκτες.el
heal.titleCorporate social responsibility for tourism enterprises - General structure and good examples. What data should be collected. How to organize in indexes.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordεταιρική κοινωνική ευθύνη, ξενοδοχειακή επιχείρηση, τουρισμόςel
heal.keywordcorporate social responsibility, hotel enterprise, tourismen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΣακκάς, Νικόλαοςel
heal.advisorNameSakkas, Nikolaosen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States