Εμφάνιση απλής εγγραφής

Museums and tourism: synergies and perspectives for the development of nation branding in Greece.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΝικητάκη, Μαρία-Στέλλαel
dc.creatorNikitaki, Maria-Stellaen
dc.date.accessioned2024-02-15T09:23:09Z
dc.date.available2024-02-15T09:23:09Z
dc.date.issued2024-02-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10940
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι έννοιες του πολιτιστικού τουρισμού, του branding, η σχέση των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων με τον τουρισμό, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο τα μουσεία μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση της ταυτότητας και του nation branding της Ελλάδας. H πολιτιστική κληρονομιά, υλική και άυλη, και ο σύγχρονος πολιτισμός είναι κύριοι πυλώνες της ταυτότητας κάθε πόλης και αναγνωρίζονται ως συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της συμβολής τους στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ελλάδας, όπως και η λειτουργία τους. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, καθώς επίσης παρουσιάζονται και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ακρόπολης, του Σουνίου, των Δελφών, και του Ανακτόρου της Κνωσού. Τα μουσεία συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης ενός προορισμού, ενώ το γεγονός αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό για την Ελλάδα, όπου οι αρχαιολογικοί χώροι και τα αρχαιολογικά μουσεία είναι σημαντικοί σταθμοί προσέλκυσης επισκεπτών. Κίνητρο για την ενασχόληση με το παρόν θέμα αποτέλεσε η αύξηση των οπτικών μηνυμάτων με αναφορά σε αρχαιολογικούς χώρους και αρχαιολογικά μουσεία στα ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιεί ο ΕΟΤ, όπως και η επιθυμία ανάλυσης και ερμηνείας αυτού του γεγονότος.el
dc.description.abstractIn this essay, the notion of cultural tourism, the connection developed between museums and archaeological sites, and tourism, as well as the necessary means through which the museums can assist the configuration of Greece’s identity and national branding, are presented. The tangible and intangible cultural heritage, together with the contemporary civilization, are the rudimentary pylons of every city’s identity, and are recognized as a comparative advantage due to their contribution to the economical and social development. Subsequently, Greece’s museums and archeological sites are presented, without excluding their operation. More specifically, National Archeological Museum of Athens and Heraklion Archeological Museum are mentioned, and the following archeological sites are presented as well: Acropolis, Sounio, Delphi, and Knossos Palace. The museums are playing a significant role in the development of the touristic mobility of a destination, while this fact applies to a larger extent in Greece, where the archeological sites and the archeological museums are significant tourist spots. The motivation for the interest shown towards this issue was the augmentation of the visual messages with respect to archeological sites, and archeological museums within the digital media employed by the Greek National Tourism Organization (GNTO), accompanied by the will to engage with the analysis and the definition of this occurrence.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμούel
dc.publisherH.M.U., School of Management and Economic Sciences (SMES), MSc in Hospitality and Tourism Managementen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΜουσεία και τουρισμός: συνέργειες και προοπτικές ανάπτυξης nation branding στην Ελλάδα.el
dc.titleMuseums and tourism: synergies and perspectives for the development of nation branding in Greece.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΝικητάκη, Μαρία-Στέλλαel
heal.creatorNameNikitaki, Maria-Stellaen
heal.publicationDate2024-02-15
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10940
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι έννοιες του πολιτιστικού τουρισμού, του branding, η σχέση των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων με τον τουρισμό, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο τα μουσεία μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση της ταυτότητας και του nation branding της Ελλάδας. H πολιτιστική κληρονομιά, υλική και άυλη, και ο σύγχρονος πολιτισμός είναι κύριοι πυλώνες της ταυτότητας κάθε πόλης και αναγνωρίζονται ως συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της συμβολής τους στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ελλάδας, όπως και η λειτουργία τους. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, καθώς επίσης παρουσιάζονται και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ακρόπολης, του Σουνίου, των Δελφών, και του Ανακτόρου της Κνωσού. Τα μουσεία συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης ενός προορισμού, ενώ το γεγονός αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό για την Ελλάδα, όπου οι αρχαιολογικοί χώροι και τα αρχαιολογικά μουσεία είναι σημαντικοί σταθμοί προσέλκυσης επισκεπτών. Κίνητρο για την ενασχόληση με το παρόν θέμα αποτέλεσε η αύξηση των οπτικών μηνυμάτων με αναφορά σε αρχαιολογικούς χώρους και αρχαιολογικά μουσεία στα ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιεί ο ΕΟΤ, όπως και η επιθυμία ανάλυσης και ερμηνείας αυτού του γεγονότος.el
heal.abstractIn this essay, the notion of cultural tourism, the connection developed between museums and archaeological sites, and tourism, as well as the necessary means through which the museums can assist the configuration of Greece’s identity and national branding, are presented. The tangible and intangible cultural heritage, together with the contemporary civilization, are the rudimentary pylons of every city’s identity, and are recognized as a comparative advantage due to their contribution to the economical and social development. Subsequently, Greece’s museums and archeological sites are presented, without excluding their operation. More specifically, National Archeological Museum of Athens and Heraklion Archeological Museum are mentioned, and the following archeological sites are presented as well: Acropolis, Sounio, Delphi, and Knossos Palace. The museums are playing a significant role in the development of the touristic mobility of a destination, while this fact applies to a larger extent in Greece, where the archeological sites and the archeological museums are significant tourist spots. The motivation for the interest shown towards this issue was the augmentation of the visual messages with respect to archeological sites, and archeological museums within the digital media employed by the Greek National Tourism Organization (GNTO), accompanied by the will to engage with the analysis and the definition of this occurrence.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμούel
heal.academicPublisherH.M.U., School of Management and Economic Sciences (SMES), MSc in Hospitality and Tourism Managementen
heal.titleΜουσεία και τουρισμός: συνέργειες και προοπτικές ανάπτυξης nation branding στην Ελλάδα.el
heal.titleMuseums and tourism: synergies and perspectives for the development of nation branding in Greece.en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordπολιτιστικός τουρισμός, πολιτιστική κληρονομιά, σηματοποίηση, μουσείοel
heal.keywordcultural tourism, cultural heritage, branding, museumen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Ειρήνηel
heal.advisorNamePapadaki, Eirinien
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States