Προπτυχιακή και προληπτική νοσηλευτική.
Undergraduate and prevantive nursing.
View/ Open
Date
2008-2-29TAuthor
Αρμενάκη, Κατερίνα
Μαστοραντωνάκη, Μαρία
Στιβακτάκη, Μαρία
Armenaki, Katerina
Mastorantonaki, Maria
Stivaktaki, Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Η σχέση της παιδείας με την υγεία επισημάνθηκε πολύ νωρίς, κατευθύνεται σε σημαντικό βαθμό για την οικονομικο-κοινωνική ιεράρχηση της νοσηρότητας και της θνησιμότητας στα περισσότερα νοσήματα. Το γεγονός ότι στις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου ¼των κακοηθών νεοπλασιών αποδίδεται στο κάπνισμα και άλλο ¼ σε διατροφικές εκτροπές, σημαίνει ότι η υγειονομική παιδεία μπορεί να συμβάλλει περισσότερο παρά η θεραπευτική ιατρική στην αντιμετώπιση του προβλήματος του καρκίνου. Εξάλλου, η στεφανιαία νόσος της καρδιές αποδίδεται σε σημαντικά ποσοστό (ίσως 50%) σε παράγοντες που υπόκεινται σε διαφοροποίηση ή διορθωτική ανάταξη με μεθοδεύσεις υγειονομικής παιδείας (κάπνισμα, διατροφή, άσκηση). Τέλος, θεωρητικέςήκαιεμπειρίεςενδείξειςσυνδέοναρκετάαλλάνοσήματακαιπαθολογικέςκαταστάσεις( σακχαρώδηςδιαβήτης, αρτηριακήυπέρταση, ατυχήματα, κλπ. ) μεποικίλεςπαραμέτρουςτηςυγειονομικήςπαιδείας. Ουγειονομικός ρόλος της παιδείας δεν περιορίζεται όμως στην πρωτογενή πρόληψη. Η υγειονομική παιδεία αποτελεί προϋπόθεση για την αξιοποίηση των προγραμμάτων δευτερογενούς προλήψεως και για την συνειδητή συμμόρφωση στις εναλλκτικές τους επιταγές για την έγκαιρη επισήμανση των πρώιμων νοσολογικών συμπτωμάτων όπως τα «7 σημάδια του καρκίνου» για την διαμόρφωση ορθολογικής ζητήσεως και σύμμετρης αξιοποιήσεως των υγειονομικών υπηρεσιών και για την δημιουργία μίας ενημερωμένης και υπεύθυνης κοινής γνώμης σε θέματα που αφορούν την ρύπανση του περιβάλλοντος και τις διαδικασίες παροχής της υγειονομικής περιθάλψεως.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info