Εμφάνιση απλής εγγραφής

Car recycling at the end of its life

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚοντζίνος, Βασίλειος Η.el
dc.creatorKontzinos, Vasileios H.en
dc.date.accessioned2016-03-15T16:00:31Z
dc.date.available2016-03-15T16:00:31Z
dc.date.issued2014-10-22T10:39:53Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/4181
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια πληροφόρησης του αναγνώστη αναφορικά με την ανακύκλωση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η παρουσίαση της διαδικασίας ανακύκλωσης ενός αυτοκινήτου στο τέλος του κύκλου ζωής (ΟΤΚΖ) του θα πλαισιωθεί νομικά, γραφειοκρατικά και τεχνολογικά. Η εργασία αυτή έχει ως αφετηρία τον σύγχρονο όρο της ανακύκλωσης και της οικολογίας, ωστόσο εμβαθύνει στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και συγκεκριμένα στη διαχείριση και τη διαδικασία απορρύπανσης των αυτοκίνητων.Το αυτοκίνητο ως υλικό και οικονομικό αγαθό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου, ωστόσο όπως όλα τα υλικά αγαθά έχουν συγκεκριμένο χρόνο χρήσης και μετά το πέρας αυτής αποσύρονται και αχρηστεύονται. Υπό αυτή την έννοια θεωρούνται απόβλητα για τους ιδιοκτήτες τους. Πριν ακόμα καταλήξουν ως στερεά απόβλητα, τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά τη χρήση τους, επομένως είναι επιβλαβή για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αρκετά μέρη αυτού αποτελούν ειδικά βιομηχανικά απόβλητα και η διαχείριση τους είναι αρκετά ευαίσθητη και ουσιώδη. Γι’ αυτό το λόγο στις μέρες μας μέσω της διαχείρισης αποβλήτων και των τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας και πρώτων υλών, τα ΟΚΤΖ μπορούν και ανακυκλώνονται και αποκτούν νέες χρήσεις και αξία ως δευτερογενή υλικά. Αν και η διαχείριση των αποβλήτων και η ανακύκλωση τους είχε απασχολήσει από το 1975 τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, ωστόσο μόλις το 2000 με την οδηγία 2000/53/ΕΚ μπαίνουν οι βάσεις για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαλογής και εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ. Η κοινοτική οδηγία 2000/53/ΕΚ ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 116/2004 και ενσαρκώνεται με την ΥΑ 105136/2004, η οποία θέτει το θεσμικό πλαίσιο και τις βάσεις για την ανάπτυξη του Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ). Μέσω τις ΕΔΟΕ η Ελλάδα έχει συμμορφωθεί με τις κοινοτικές οδηγίες και επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στον τομέα της διαχείρισης ΟΤΚΖ. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ακόμα κενά στο θεσμικό πλαίσιο. Ιδιαίτερα από γραφειοκρατικής σκοπιάς, η ανακύκλωση ΟΤΚΖ είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Η διαδικασία παραλαβής του οχήματος διακρίνεται σε παραλαβή από ιδιώτη και παραλαβή εγκαταλελειμμένων οχημάτων για τα οποία ευθύνη φέρουν οι ΟΤΑ. Ακόμα και η διαδικασία καταστροφής ενός ΟΤΚΖ πλαισιώνεται από διάφορα έγραφα και δημόσιες υπηρεσίες. Ο γραφειοκρατικός χρόνος ολοκλήρωσης μίας τέτοια διαδικασίας αυξάνεται σημαντικά στην περίπτωση ιδιαίτερων περιπτώσεων που μπορούν να προκύψουν, όπως αναφέρονται στο κεφάλαιο 3. Ο κυριότερος στόχος της παρούσας εργασίας είναι η τεχνική ανάλυση της διαδικασίας που λαμβάνει χώρα κατά την απορρύπανση ενός αυτοκινήτου. Οι κύριοι εμπλεκόμενοι φορείς είναι αποσυναρμολογητές, οι κόπτες και οι βιομηχανίες απορρόφησης των δευτερογενών υλικών. Στο κεφάλαιο 4 γίνεται εκτενής περιγραφή της ροής διεργασιών και των υλικών που ανακτώνται μέσω της ανακύκλωσης ενός ΟΤΚΖ. Στο κεφάλαιο 5, παρουσιάζεται αναλυτικά η περιγραφή μίας μονάδας επεξεργασίας ΟΤΚΖ. Μία μονάδα επεξεργασίας μπορεί να είναι είτε σημείο συλλογής και παραλαβής, είτε μονάδα διάλυσης οχημάτων. Στη συνέχεια γίνεται εκτενής αναφορά για τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται για τη λειτουργία μίας τέτοιας μονάδας, όπως ο εξοπλισμός μεταφοράς, απορρύπανσης και κοπής. Στο κεφάλαιο 6, γίνεται μία συνοπτική παρουσίαση της κατάστασης στην Ελλάδα από πλευράς στατιστικών στοιχείων. Ο μέσος όρος εξόδου των οχημάτων από την κυκλοφορία είναι περί τα 25 χρόνια στην Ελλάδα, όταν στην ΕΕ είναι γύρω στα 13 χρόνια. Αυτό συνεπάγεται έναν γερασμένο στόλο οχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. Ωστόσο, από την ίδρυση της ΕΔΟΕ μέχρι σήμερα ο αριθμός των οχημάτων που ανακυκλώνονται αυξάνεται συνεχώς. Σ’ αυτό συντελεί κατά καιρούς και το μέτρο της οικονομικής ενίσχυσης της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων. Η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα έρχεται σε σύγκριση με την συνολική κατάσταση των ΟΤΚΖ στην ΕΕ. Κλείνοντας την παρουσίαση της παρούσας εργασίας, το κεφάλαιο 7 αποτελεί έναν συνοπτικό επίλογο για την ανακύκλωση των ΟΤΚΖ. Επικεντρώνεται κυρίως στα οφέλη που απορρέουν για τα εμπλεκόμενα μέρη, τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά της ανακύκλωσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα και τέλος, μερικές ενδεικτικές προτάσεις για μελλοντικές ενέργειες και βελτιώσεις.el
dc.description.abstractThe present work is a serious and meticulous attempt to inform the reader regarding with car recycling in Greece. The reader will have the chance to be informed about the recycling process of the cars at the end of its life (ELV), the legal status in Greece, the necessary documents needed and the technological procedure for decontamination of vehicles. This work has as starting point the modern terms of recycling and ecology, but the main aim is to provide a guide about the management of solid waste and mostly, the management and the process of cars recycling.The car as material and economic good is an integral part of human life, but like all material things have particular runtime and after that, they are withdrawn and discarded. At this point of view, they are waste for their owners. Before even end up as waste, cars contribute to environmental pollution. Thus, it is harmful about the environment and humans. In particular, there are many waste repositories for special industrial wastes and their management is quite sensitive and essential. For this reason nowadays through waste management and energy-saving technologies and raw materials, ELVs can be recycled and can be developed second-hand materials for new uses and to acquire commercial value. Although, EU had deal with the waste management and recycling since 1975, only in 2000 with Directive 2000/53/EC put the foundations for a comprehensive screening system and alternative management ELVs. The EU Directive 2000/53/EC incorporated in Greek law by Presidential Decree 116/2004 and embodied by the ministerial decision 105136/2004, which sets the institutional framework and the basis for the development of an Alternative Management System Vehicle Association (EDOE). Through the EDOE, Greece has complied with EU Directives and has succeeded significant progress in the management of ELVs. Nevertheless there are still gaps in the institutional framework. Especially from bureaucratic standpoint, ELVs recycling is very complicated. The procedure for receiving the vehicle differs between in receipt of private cars and receipt of abandoned vehicles about which responsibility lies on the local authorities. Even the process of destruction of an ELV framed by various documents and strict public services. Bureaucratic integration time of such a procedure increases significantly in the case of individual cases that may arise, as mentioned in Chapter 3. The main objective of this paper is the technical analysis of the decontaminating process of a car. The main actors are dismantlers, cutters and industries absorption of secondary materials. Chapter 4 is a comprehensive description of flow processes and materials recovered through recycling of ELVs. Chapter 5 presents the analytical description of a processing unit ELVs. A processing unit may be either point of ELVs collection and delivery, or a unit of destruction and decomposition of vehicles.Chapter 6 is a brief presentation of the situation in Greece in terms of statistics. The average output of vehicles from traffic is about 25 years in Greece, while in the EU is around 13 years. This implies an aging fleet of vehicles on the streets of our country. However, since the establishment of EDOE organization, the number of recycled vehicles is increasing continuously per year. Concluding the abstract of this paper, in Chapter 7 there is a brief epilogue for recycling of ELVs. It mainly focuses on the benefits accruing to the parties involved, the positive and negative characteristics of Recycling Car in Greece and finally, some indicative proposals for future actions and improvements.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Mechanical Engineeringen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΑνακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.el
dc.titleCar recycling at the end of its lifeen

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚοντζίνος, Βασίλειος Η.el
heal.creatorNameKontzinos, Vasileios H.en
heal.publicationDate2014-10-22T10:39:53Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/4181
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια πληροφόρησης του αναγνώστη αναφορικά με την ανακύκλωση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η παρουσίαση της διαδικασίας ανακύκλωσης ενός αυτοκινήτου στο τέλος του κύκλου ζωής (ΟΤΚΖ) του θα πλαισιωθεί νομικά, γραφειοκρατικά και τεχνολογικά. Η εργασία αυτή έχει ως αφετηρία τον σύγχρονο όρο της ανακύκλωσης και της οικολογίας, ωστόσο εμβαθύνει στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και συγκεκριμένα στη διαχείριση και τη διαδικασία απορρύπανσης των αυτοκίνητων.Το αυτοκίνητο ως υλικό και οικονομικό αγαθό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου, ωστόσο όπως όλα τα υλικά αγαθά έχουν συγκεκριμένο χρόνο χρήσης και μετά το πέρας αυτής αποσύρονται και αχρηστεύονται. Υπό αυτή την έννοια θεωρούνται απόβλητα για τους ιδιοκτήτες τους. Πριν ακόμα καταλήξουν ως στερεά απόβλητα, τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά τη χρήση τους, επομένως είναι επιβλαβή για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αρκετά μέρη αυτού αποτελούν ειδικά βιομηχανικά απόβλητα και η διαχείριση τους είναι αρκετά ευαίσθητη και ουσιώδη. Γι’ αυτό το λόγο στις μέρες μας μέσω της διαχείρισης αποβλήτων και των τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας και πρώτων υλών, τα ΟΚΤΖ μπορούν και ανακυκλώνονται και αποκτούν νέες χρήσεις και αξία ως δευτερογενή υλικά. Αν και η διαχείριση των αποβλήτων και η ανακύκλωση τους είχε απασχολήσει από το 1975 τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, ωστόσο μόλις το 2000 με την οδηγία 2000/53/ΕΚ μπαίνουν οι βάσεις για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαλογής και εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ. Η κοινοτική οδηγία 2000/53/ΕΚ ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 116/2004 και ενσαρκώνεται με την ΥΑ 105136/2004, η οποία θέτει το θεσμικό πλαίσιο και τις βάσεις για την ανάπτυξη του Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ). Μέσω τις ΕΔΟΕ η Ελλάδα έχει συμμορφωθεί με τις κοινοτικές οδηγίες και επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στον τομέα της διαχείρισης ΟΤΚΖ. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ακόμα κενά στο θεσμικό πλαίσιο. Ιδιαίτερα από γραφειοκρατικής σκοπιάς, η ανακύκλωση ΟΤΚΖ είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Η διαδικασία παραλαβής του οχήματος διακρίνεται σε παραλαβή από ιδιώτη και παραλαβή εγκαταλελειμμένων οχημάτων για τα οποία ευθύνη φέρουν οι ΟΤΑ. Ακόμα και η διαδικασία καταστροφής ενός ΟΤΚΖ πλαισιώνεται από διάφορα έγραφα και δημόσιες υπηρεσίες. Ο γραφειοκρατικός χρόνος ολοκλήρωσης μίας τέτοια διαδικασίας αυξάνεται σημαντικά στην περίπτωση ιδιαίτερων περιπτώσεων που μπορούν να προκύψουν, όπως αναφέρονται στο κεφάλαιο 3. Ο κυριότερος στόχος της παρούσας εργασίας είναι η τεχνική ανάλυση της διαδικασίας που λαμβάνει χώρα κατά την απορρύπανση ενός αυτοκινήτου. Οι κύριοι εμπλεκόμενοι φορείς είναι αποσυναρμολογητές, οι κόπτες και οι βιομηχανίες απορρόφησης των δευτερογενών υλικών. Στο κεφάλαιο 4 γίνεται εκτενής περιγραφή της ροής διεργασιών και των υλικών που ανακτώνται μέσω της ανακύκλωσης ενός ΟΤΚΖ. Στο κεφάλαιο 5, παρουσιάζεται αναλυτικά η περιγραφή μίας μονάδας επεξεργασίας ΟΤΚΖ. Μία μονάδα επεξεργασίας μπορεί να είναι είτε σημείο συλλογής και παραλαβής, είτε μονάδα διάλυσης οχημάτων. Στη συνέχεια γίνεται εκτενής αναφορά για τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται για τη λειτουργία μίας τέτοιας μονάδας, όπως ο εξοπλισμός μεταφοράς, απορρύπανσης και κοπής. Στο κεφάλαιο 6, γίνεται μία συνοπτική παρουσίαση της κατάστασης στην Ελλάδα από πλευράς στατιστικών στοιχείων. Ο μέσος όρος εξόδου των οχημάτων από την κυκλοφορία είναι περί τα 25 χρόνια στην Ελλάδα, όταν στην ΕΕ είναι γύρω στα 13 χρόνια. Αυτό συνεπάγεται έναν γερασμένο στόλο οχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. Ωστόσο, από την ίδρυση της ΕΔΟΕ μέχρι σήμερα ο αριθμός των οχημάτων που ανακυκλώνονται αυξάνεται συνεχώς. Σ’ αυτό συντελεί κατά καιρούς και το μέτρο της οικονομικής ενίσχυσης της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων. Η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα έρχεται σε σύγκριση με την συνολική κατάσταση των ΟΤΚΖ στην ΕΕ. Κλείνοντας την παρουσίαση της παρούσας εργασίας, το κεφάλαιο 7 αποτελεί έναν συνοπτικό επίλογο για την ανακύκλωση των ΟΤΚΖ. Επικεντρώνεται κυρίως στα οφέλη που απορρέουν για τα εμπλεκόμενα μέρη, τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά της ανακύκλωσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα και τέλος, μερικές ενδεικτικές προτάσεις για μελλοντικές ενέργειες και βελτιώσεις.el
heal.abstractThe present work is a serious and meticulous attempt to inform the reader regarding with car recycling in Greece. The reader will have the chance to be informed about the recycling process of the cars at the end of its life (ELV), the legal status in Greece, the necessary documents needed and the technological procedure for decontamination of vehicles. This work has as starting point the modern terms of recycling and ecology, but the main aim is to provide a guide about the management of solid waste and mostly, the management and the process of cars recycling.The car as material and economic good is an integral part of human life, but like all material things have particular runtime and after that, they are withdrawn and discarded. At this point of view, they are waste for their owners. Before even end up as waste, cars contribute to environmental pollution. Thus, it is harmful about the environment and humans. In particular, there are many waste repositories for special industrial wastes and their management is quite sensitive and essential. For this reason nowadays through waste management and energy-saving technologies and raw materials, ELVs can be recycled and can be developed second-hand materials for new uses and to acquire commercial value. Although, EU had deal with the waste management and recycling since 1975, only in 2000 with Directive 2000/53/EC put the foundations for a comprehensive screening system and alternative management ELVs. The EU Directive 2000/53/EC incorporated in Greek law by Presidential Decree 116/2004 and embodied by the ministerial decision 105136/2004, which sets the institutional framework and the basis for the development of an Alternative Management System Vehicle Association (EDOE). Through the EDOE, Greece has complied with EU Directives and has succeeded significant progress in the management of ELVs. Nevertheless there are still gaps in the institutional framework. Especially from bureaucratic standpoint, ELVs recycling is very complicated. The procedure for receiving the vehicle differs between in receipt of private cars and receipt of abandoned vehicles about which responsibility lies on the local authorities. Even the process of destruction of an ELV framed by various documents and strict public services. Bureaucratic integration time of such a procedure increases significantly in the case of individual cases that may arise, as mentioned in Chapter 3. The main objective of this paper is the technical analysis of the decontaminating process of a car. The main actors are dismantlers, cutters and industries absorption of secondary materials. Chapter 4 is a comprehensive description of flow processes and materials recovered through recycling of ELVs. Chapter 5 presents the analytical description of a processing unit ELVs. A processing unit may be either point of ELVs collection and delivery, or a unit of destruction and decomposition of vehicles.Chapter 6 is a brief presentation of the situation in Greece in terms of statistics. The average output of vehicles from traffic is about 25 years in Greece, while in the EU is around 13 years. This implies an aging fleet of vehicles on the streets of our country. However, since the establishment of EDOE organization, the number of recycled vehicles is increasing continuously per year. Concluding the abstract of this paper, in Chapter 7 there is a brief epilogue for recycling of ELVs. It mainly focuses on the benefits accruing to the parties involved, the positive and negative characteristics of Recycling Car in Greece and finally, some indicative proposals for future actions and improvements.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Mechanical Engineeringen
heal.titleΑνακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.el
heal.titleCar recycling at the end of its lifeen
heal.typebachelorThesis
heal.keywordαυτοκίνητο, ανακύκλωσηel
heal.keywordautomobile, recyclingen
heal.advisorNameΣακκάς, Νικόλαοςel
heal.advisorNameSakkas, Nikolaosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)