Show simple item record

The role of children in decision making about purchases in a family.

Dublin Core metadata

dc.creatorΑγγελινά, Ευγενίαel
dc.creatorAngelina, Evgeniaen
dc.date.accessioned2016-03-15T17:10:42Z
dc.date.available2016-03-15T17:10:42Z
dc.date.issued2011-11-22T12:59:17Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/6869
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά τον ρόλο του παιδιού στην λήψη οικογενειακών αγοραστικών αποφάσεων. Πιο συγκεκριμένα, πραγματεύεται την επιρροή που ασκούν τα παιδιά στους γονείς με έμμεσο είτε άμεσο τρόπο ως προς την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών που τα ίδια χρησιμοποιούν ή απευθύνονται προς όλη την οικογένεια. Ο σημαντικός ρόλος των παιδιών ως καθοδηγητών γνώμης για την εκάστοτε οικογενειακή αγοραστική απόφαση είναι ένα γεγονός αποδεκτό στη φιλοσοφία του μάρκετινγκ. Οι σχέσεις γονέων-παιδιών πλέον χαρακτηρίζονται ιδανικές και πολύ καλύτερες από αυτές που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, στόχος κάθε οικογένειας είναι η ικανοποίηση των μελών της με οποιοδήποτε τρόπο. Οι γονείς δεν θέλουν να βλέπουν στενοχωρημένα παιδιά με αποτέλεσμα να κάνουν τα πάντα για να τα ικανοποιούν. Σύμφωνα με έρευνες το 67% των προϊόντων που καταναλώνει μια οικογένεια έχει επιλεγεί ή επηρεαστεί από τα παιδιά. Για το λόγο αυτό, αποτελούν περισσότερο από ποτέ, τον κύριο στόχο του μάρκετινγκ το οποίο στοχεύει σε αυτά επηρεάζοντας και επιβάλλοντας με τον τρόπο του την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Ο σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι να ερευνηθεί κατά πόσο και με ποιο τρόπο τα παιδιά επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις της οικογένειας καθώς και τι ρόλο παίζει η διαφήμιση σε αυτό. Προκειμένου να εξετασθούν τα παραπάνω ζητήματα πραγματοποιήθηκε έρευνα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Όσον αφορά το θεωρητικό μέρος, δηλαδή την δευτερογενή έρευνα, αντλήθηκαν πληροφορίες από βιβλία και άρθρα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων καθώς και άρθρα από το διαδίκτυο. Τα ερευνητικά ευρήματα και τα συμπεράσματα προέκυψαν από τη διεξαγωγή της πρωτογενούς ποιοτικής έρευνας με συνεντεύξεις και αυτό γιατί κρίθηκε πως είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος. Οι συνεντεύξεις πάρθηκαν από γονείς που ζουν στην Αθήνα αλλά και στην επαρχία, με παιδιά ηλικίας πέντε έως και δεκαέξι ετών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τα παιδιά επηρεάζουν σχεδόν όλες τις αγοραστικές αποφάσεις της οικογένειας και σίγουρα τις αποφάσεις για προϊόντα ή υπηρεσίες που απευθύνονται σε αυτά. Επίσης, καθοριστικό ρόλο στην επιρροή που δέχονται οι γονείς από τα παιδιά παίζει το μάρκετινγκ στα παιδιά και συγκεκριμένα η τηλεόραση με τις διαφημίσεις και την τοποθέτηση προϊόντων σε ταινίες και εκπομπές που τον τελευταίο καιρό είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο, αλλά και το διαδίκτυο που ολοένα και αποδεικνύει πως έχει πάψει να είναι ένα συμπληρωματικό μέσο.el
dc.description.abstractThe present research examines the role of children in family’s decision- making process. More specific, its purpose is to study the influence that children exercise in their parents, indirectly or directly, related to the purchasing process of products and services used by them or the whole family. The important role of children as opinion leaders for every purchasing decision is an acceptable phenomenon in the philosophy of marketing. Nowadays, the relations among parents and children are henceforth characterized idealistic in contrast to the one that occurred the previous years. Thus, the aim of each family is mainly the satisfaction of its members with every manner. The parents do not want to see distressed children so they do everything in order to satisfy them. According to previous researches, the 67% of products that are consumed within a family have been selected or influenced by children’s perspective. For this reason, they constitute more from ever, the main objective of marketing through which it is aimed to influence and impose their consuming behavior. Therefore, the aim of present research is to explore how much and with which ways the children influence their family’s purchasing decisions process, as well as which role plays the marketing into this. In order to manage this objective, theoretical and practical research was applied. Regarding the theoretical part academic data were collected from Greek and international books and articles. Moreover, regarding the primary research the qualitative approach was found more suitable and in depth interviews were conducted. The interviews were made to parents that live in Athens but also in the province, with children of age five up to sixteen years old. According to the results, children influence almost all the purchasing decisions of a family and certainly the decisions related to products and services that are addressed to them. In addition, the main reason for that pressure that children address to their parents is related the marketing efforts to children through television (with advertisements) and the placement of products in films and shows the internet on the other hand has stopped to be a supplementing mean of influence kids and has been transformed into a primary one.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΟ ρόλος του παιδιού στην λήψη αγοραστικών αποφάσεων της οικογένειας.el
dc.titleThe role of children in decision making about purchases in a family.en

healMeta

heal.creatorNameΑγγελινά, Ευγενίαel
heal.creatorNameAngelina, Evgeniaen
heal.publicationDate2011-11-22T12:59:17Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/6869
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά τον ρόλο του παιδιού στην λήψη οικογενειακών αγοραστικών αποφάσεων. Πιο συγκεκριμένα, πραγματεύεται την επιρροή που ασκούν τα παιδιά στους γονείς με έμμεσο είτε άμεσο τρόπο ως προς την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών που τα ίδια χρησιμοποιούν ή απευθύνονται προς όλη την οικογένεια. Ο σημαντικός ρόλος των παιδιών ως καθοδηγητών γνώμης για την εκάστοτε οικογενειακή αγοραστική απόφαση είναι ένα γεγονός αποδεκτό στη φιλοσοφία του μάρκετινγκ. Οι σχέσεις γονέων-παιδιών πλέον χαρακτηρίζονται ιδανικές και πολύ καλύτερες από αυτές που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, στόχος κάθε οικογένειας είναι η ικανοποίηση των μελών της με οποιοδήποτε τρόπο. Οι γονείς δεν θέλουν να βλέπουν στενοχωρημένα παιδιά με αποτέλεσμα να κάνουν τα πάντα για να τα ικανοποιούν. Σύμφωνα με έρευνες το 67% των προϊόντων που καταναλώνει μια οικογένεια έχει επιλεγεί ή επηρεαστεί από τα παιδιά. Για το λόγο αυτό, αποτελούν περισσότερο από ποτέ, τον κύριο στόχο του μάρκετινγκ το οποίο στοχεύει σε αυτά επηρεάζοντας και επιβάλλοντας με τον τρόπο του την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Ο σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι να ερευνηθεί κατά πόσο και με ποιο τρόπο τα παιδιά επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις της οικογένειας καθώς και τι ρόλο παίζει η διαφήμιση σε αυτό. Προκειμένου να εξετασθούν τα παραπάνω ζητήματα πραγματοποιήθηκε έρευνα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Όσον αφορά το θεωρητικό μέρος, δηλαδή την δευτερογενή έρευνα, αντλήθηκαν πληροφορίες από βιβλία και άρθρα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων καθώς και άρθρα από το διαδίκτυο. Τα ερευνητικά ευρήματα και τα συμπεράσματα προέκυψαν από τη διεξαγωγή της πρωτογενούς ποιοτικής έρευνας με συνεντεύξεις και αυτό γιατί κρίθηκε πως είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος. Οι συνεντεύξεις πάρθηκαν από γονείς που ζουν στην Αθήνα αλλά και στην επαρχία, με παιδιά ηλικίας πέντε έως και δεκαέξι ετών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τα παιδιά επηρεάζουν σχεδόν όλες τις αγοραστικές αποφάσεις της οικογένειας και σίγουρα τις αποφάσεις για προϊόντα ή υπηρεσίες που απευθύνονται σε αυτά. Επίσης, καθοριστικό ρόλο στην επιρροή που δέχονται οι γονείς από τα παιδιά παίζει το μάρκετινγκ στα παιδιά και συγκεκριμένα η τηλεόραση με τις διαφημίσεις και την τοποθέτηση προϊόντων σε ταινίες και εκπομπές που τον τελευταίο καιρό είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο, αλλά και το διαδίκτυο που ολοένα και αποδεικνύει πως έχει πάψει να είναι ένα συμπληρωματικό μέσο.el
heal.abstractThe present research examines the role of children in family’s decision- making process. More specific, its purpose is to study the influence that children exercise in their parents, indirectly or directly, related to the purchasing process of products and services used by them or the whole family. The important role of children as opinion leaders for every purchasing decision is an acceptable phenomenon in the philosophy of marketing. Nowadays, the relations among parents and children are henceforth characterized idealistic in contrast to the one that occurred the previous years. Thus, the aim of each family is mainly the satisfaction of its members with every manner. The parents do not want to see distressed children so they do everything in order to satisfy them. According to previous researches, the 67% of products that are consumed within a family have been selected or influenced by children’s perspective. For this reason, they constitute more from ever, the main objective of marketing through which it is aimed to influence and impose their consuming behavior. Therefore, the aim of present research is to explore how much and with which ways the children influence their family’s purchasing decisions process, as well as which role plays the marketing into this. In order to manage this objective, theoretical and practical research was applied. Regarding the theoretical part academic data were collected from Greek and international books and articles. Moreover, regarding the primary research the qualitative approach was found more suitable and in depth interviews were conducted. The interviews were made to parents that live in Athens but also in the province, with children of age five up to sixteen years old. According to the results, children influence almost all the purchasing decisions of a family and certainly the decisions related to products and services that are addressed to them. In addition, the main reason for that pressure that children address to their parents is related the marketing efforts to children through television (with advertisements) and the placement of products in films and shows the internet on the other hand has stopped to be a supplementing mean of influence kids and has been transformed into a primary one.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)en
heal.titleΟ ρόλος του παιδιού στην λήψη αγοραστικών αποφάσεων της οικογένειας.el
heal.titleThe role of children in decision making about purchases in a family.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordπαιδιά στη διαφήμιση, παιδί, καταναλωτήςel
heal.keywordchildren in advertising, child, consumeren
heal.advisorNameΑντωνάκη, Μαρίαel
heal.advisorNameAntonaki, Mariaen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)