Η συμβολή των ξενοδοχειακών μονάδων στη διαμόρφωση ταυτότητας (branding) ενός τουριστικού προορισμού. Η περίπτωση της Λεμεσού.
The contribution of the hotel units in tourism destination’s branding. The case of Limassol.
View/ Open
Date
2015-10-29Author
Δημητρίου, Αχέλεια
Dimitriou, Achelia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα πτυχιακή διερευνά τον ιδιαίτερο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ξενοδοχειακές μονάδες στην δημιουργία ενός ισχυρού ονόματος προορισμού(branding), επιλέγοντας ως περιοχή μελέτης τη Λεμεσό της Κύπρου. Προτείνεται ότι ο προορισμός ως σύνολο είναι μια πολυδιάστατη δομή και πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα η οποία απευθυνόταν σε τουριστικά γραφεία και τουριστικούς πράκτορες στην περιοχή της Λεμεσού,καθώς και σε πελάτες ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων της περιοχής. This project explores the specific role that the hotel units could play at the creation of a strong brand name of destination (branding), by choosing as a study area the city of Limassol in Cyprus. It is suggested that the destination as a whole is a multi-dimensional structure and a survey was conducted which was addressed at the tourist agencies and tour operators of the area of Limassol, as well as to clients of four and five star hotels in the same area.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info