Show simple item record

Promoting new agricultural products produced in Greece.

Dublin Core metadata

dc.creatorΜπότσογλου, Δημήτριοςel
dc.creatorBotsoglou, Dimitriosen
dc.date.accessioned2016-03-15T17:12:36Z
dc.date.available2016-03-15T17:12:36Z
dc.date.issued2015-11-16T15:30:52Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/6942
dc.description.abstractΟ στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν τα καταναλωτικά πρότυπα, οι συμπεριφορές, οι προτιμήσεις και τάσεις της αγοράς, αναφορικά με τα αγροτικά προϊόντα της Ελλάδας στην σύγχρονη εποχή. Συγκεκριμένα εκπονήθηκε εμπειρική μελέτη με την χρήση ερωτηματολογίων για αυτόν τον σκοπό όπου καταγράφηκαν οι απόψεις καταναλωτών ως κύριοι αγοραστές για νέα αγροτικά προϊόντα, όπως είναι οι γαλλικές σαλάτες, το φινόκιο, κτλ. Οι απόψεις και οι προτιμήσεις των καταναλωτών αναφορικά με τα αποτελέσματα της εργασίας ήταν ποικίλες και από ότι μπορούμε να συμπεράνουμε είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν κανάλια διανομής, προώθησης και διαφήμισης των νέων αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα ώστε να ενισχυθεί ο συγκεκριμένος κλάδος. Άλλωστε όπως αναφέρεται και στις παρακάτω ενότητες ο τελικός στόχος είναι η ενίσχυση του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα με αναφορά τις νέες αγροτικές καλλιέργειες ώστε οι επιχειρήσεις, οι παραγωγοί και οι αγρότες και γεωργοί που απασχολούνται στον κλάδο αυτό, να είναι περισσότερο ανταγωνιστικοί συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρώπης.el
dc.description.abstractThe goal of this present study is to examine the consumption processes, behavior, preferences and trends of the Greek market, in response to the agricultural products of Greece in nowadays. More specifically we performed an empirical study with the use of questionnaires and for this reason we collected the responses of consumers under the fact that they should be the main buyers of the new farm products that we want to examine, such as the French salads, the fennel, etc. The preferences and opinions of the consumers were variable in dependence to the results of the questionnaires and as far as we may conclude it seems that there exists an important need for the market to create new distribution, promotion and advertisement channels in order to enhance the sales and profitability of cultivating these new farm products and of course this fact in turn will boost the particular industry. After all as someone will notice in the following chapters, the premium goal is to improve the agricultural field in Greece in response to new cultivations, so as for the firms, the producers and the farmers that are occupied in this field, to be more competitive in reference to other European countries.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΠροβολή και προώθηση αναδυόμενων παραγόμενων αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα.el
dc.titlePromoting new agricultural products produced in Greece.en

healMeta

heal.creatorNameΜπότσογλου, Δημήτριοςel
heal.creatorNameBotsoglou, Dimitriosen
heal.publicationDate2015-11-16T15:30:52Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/6942
heal.abstractΟ στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν τα καταναλωτικά πρότυπα, οι συμπεριφορές, οι προτιμήσεις και τάσεις της αγοράς, αναφορικά με τα αγροτικά προϊόντα της Ελλάδας στην σύγχρονη εποχή. Συγκεκριμένα εκπονήθηκε εμπειρική μελέτη με την χρήση ερωτηματολογίων για αυτόν τον σκοπό όπου καταγράφηκαν οι απόψεις καταναλωτών ως κύριοι αγοραστές για νέα αγροτικά προϊόντα, όπως είναι οι γαλλικές σαλάτες, το φινόκιο, κτλ. Οι απόψεις και οι προτιμήσεις των καταναλωτών αναφορικά με τα αποτελέσματα της εργασίας ήταν ποικίλες και από ότι μπορούμε να συμπεράνουμε είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν κανάλια διανομής, προώθησης και διαφήμισης των νέων αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα ώστε να ενισχυθεί ο συγκεκριμένος κλάδος. Άλλωστε όπως αναφέρεται και στις παρακάτω ενότητες ο τελικός στόχος είναι η ενίσχυση του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα με αναφορά τις νέες αγροτικές καλλιέργειες ώστε οι επιχειρήσεις, οι παραγωγοί και οι αγρότες και γεωργοί που απασχολούνται στον κλάδο αυτό, να είναι περισσότερο ανταγωνιστικοί συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρώπης.el
heal.abstractThe goal of this present study is to examine the consumption processes, behavior, preferences and trends of the Greek market, in response to the agricultural products of Greece in nowadays. More specifically we performed an empirical study with the use of questionnaires and for this reason we collected the responses of consumers under the fact that they should be the main buyers of the new farm products that we want to examine, such as the French salads, the fennel, etc. The preferences and opinions of the consumers were variable in dependence to the results of the questionnaires and as far as we may conclude it seems that there exists an important need for the market to create new distribution, promotion and advertisement channels in order to enhance the sales and profitability of cultivating these new farm products and of course this fact in turn will boost the particular industry. After all as someone will notice in the following chapters, the premium goal is to improve the agricultural field in Greece in response to new cultivations, so as for the firms, the producers and the farmers that are occupied in this field, to be more competitive in reference to other European countries.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)en
heal.titleΠροβολή και προώθηση αναδυόμενων παραγόμενων αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα.el
heal.titlePromoting new agricultural products produced in Greece.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordαγροτικά προϊόντα, προώθηση, συμπεριφορά καταναλωτή, διαφήμιση, Ελλάδαel
heal.keywordagricultural products, promotion, consumer behavior, advertising, Greeceen
heal.advisorNameΜαστοράκης, Γεώργιοςel
heal.advisorNameMastorakis, Georgiosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)