Εμφάνιση απλής εγγραφής

Investigating anxiety and depression in students of an academic institution in Greece.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΑποστολίδου, Ευτυχίαel
dc.creatorΠασολλάρι, Τζερσίναel
dc.creatorApostolidou, Eftychiaen
dc.creatorPasollari, Tzersinaen
dc.date.accessioned2020-06-18T08:33:40Z
dc.date.available2020-06-18T08:33:40Z
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9524
dc.description.abstractΣτον τομέα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι φοιτητές περνούν μια μετάβαση η οποία προκαλεί σοβαρές συνέπειες και μεγάλο αριθμό συνεχών προκλήσεων κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Οι φοιτητές νοσηλευτικής δεν αποτελούν εξαίρεση καθώς αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις, επηρεάζοντας την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία. Όπως είναι ευρέως γνωστό, η νοσηλευτική είναι ένα επάγγελμα που χαρακτηρίζεται από υψηλή ένταση λόγω των διάφορων στρεσσογόνων καταστάσεων που βιώνουν καθημερινά οι φοιτητές όχι μόνο στη σχολή τους αλλά και σε πολλά νοσοκομεία. Η διαρκής έκθεση σε αυτές τις καταστάσεις συχνά οδηγούν τους φοιτητές στην εμφάνιση ψυχικών διαταραχών όπως είναι το άγχος και η κατάθλιψη. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να προσδιοριστούν τα επίπεδα του άγχους και της κατάθλιψης που συμβαίνουν στη ζωή των προπτυχιακών φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών τους σε ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Ελλάδα. Υλικό – Μέθοδος: Υιοθετήθηκε ο σχεδιασμός της συγχρονικής μελέτης. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε μία κλίμακα άγχους και μία κλίμακα μέτρησης της κατάθλιψης που δώθηκαν σε ένα ικανοποιητικό δείγμα 140 φοιτητών ενός νοσηλευτικού τμήματος σε ένα συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα της Ελλάδας, οι οποίοι συμμετείχαν στο πρώτο, δεύτερο, έκτο και έβδομο εξάμηνο σπουδών. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικές στατιστικές. Αποτελέσματα: Από τους 140 φοιτητές που συμμετείχαν στη μελέτη, το 20,7% ήταν άνδρες και 79,3% ήταν γυναίκες. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα καταθλιπτικά συμπτώματα και το άγχος των φοιτητών, παρατηρήθηκε ότι το 83,6% των συμμετεχόντων είχαν ήπια ή καθόλου σημάδια κατάθλιψης. Από την άλλη πλευρά, ένα 11,4% είχε μέτρια συμπτώματα και ένα 5,0% είχε σοβαρή κατάθλιψη. Επιπλέον, ήπιο άγχος καταγράφηκε στο 77,1%, μέτριο άγχος στο 19,3% και το σοβαρό άγχος στο 3,6% των περιπτώσεων. Επιπλέον, σχετικά με τη συσχέτιση μεταξύ καταθλιπτικών συμπτωμάτων και άγχους σε σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, σημειώθηκε ότι με την αύξηση της ηλικίας, τα συμπτώματα άγχους στους φοιτητές (rho = -0,177, p = 0,037) μειώθηκαν σημαντικά (αρνητικός συσχετισμός). Επίσης, δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά σε σχέση με την κατάθλιψη και το άγχος (rho = 0,534, p <0,001). Όσον αφορά τη μέση βαθμολογία στην κλίμακα των καταθλιπτικών συμπτωμάτων και του άγχους σχετικά με το εξάμηνο τους, δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά σε σχέση με τα καταθλιπτικά συμπτώματα. Όσον αφορά τη μέση βαθμολογία των καταθλιπτικών συμπτωμάτων και του άγχους με βάση το φύλο τους, για άλλη μια φορά δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά. (Άνδρες: κατάθλιψη 12,7 και άγχος 13,6), (Γυναίκες: κατάθλιψη 11,1 και άγχος 14,5). Όσον αφορά τη μέση βαθμολογία της καταθλιπτικής συμπτωματολογίας και του άγχους ανάλογα με την ηλικία τους, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κάθε φορά που τα συμπτώματα κατάθλιψης αυξάνονται, το άγχος τους μειώνεται. Όσον αφορά τις συνδυασμένες συχνότητες καταθλιπτικών συμπτωμάτων και άγχους, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 68,6% είχε ήπιο άγχος και ήπια ή καθόλου καταθλιπτικά συμπτώματα, ενώ το 13,6% είχε μέτριο άγχος και ήπια ή καθόλου κατάθλιψη. Μόνο ένα άτομο από τους φοιτητές κατέγραψε σοβαρά επίπεδα άγχους και σοβαρά συμπτώματα κατάθλιψης. Συμπεράσματα: Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας πτυχιακής εργασίας, παρατηρούμε ότι σε γενικές γραμμές οι φοιτητές εμφανίζουν μικρά ποσοστά επιπέδων άγχους και κατάθλιψης τα οποία κυμαίνονται σε ήπια έως μέτρια και σε πολύ μικρό ποσοστό σε σοβαρά. Τα ποσοστά αυτά δεν ποικίλλουν όσον αφορά το εξάμηνο σπουδών ή το φύλο τους. Αλλά παρατηρούμε όμως ότι όσον αφορά την ηλικία τους, σημειώνεται ότι όσο υπάρχει αύξηση των συμπτωμάτων κατάθλιψης, υπάρχει επίσης ίση μείωση του άγχους. Θα πρέπει να αναληφθούν στοχευμένες παρεμβάσεις όπως η παροχή συμβουλών και η ψυχολογική υποστήριξη προκειμένου να μειωθεί η κατάθλιψη και το άγχος μεταξύ των φοιτητών.el
dc.description.abstractIn the field of university education, students undergo a transition which causes serious consequences and a great amount of constant challenges during their studies. Nursing students are no exception as they face the same challenges, affecting their mental and emotional health. It’s well known that nursing is a profession that is characterized by a high level of intensity due to the various stressful situations experienced daily by students not just in their faculty but also in numerous hospitals wards as well. The constant exposure to these situations often leads students to mental disorders such as anxiety and depression. PURPOSE: The aim of this thesis is to identify the levels of anxiety and depression that occur in the life of undergraduate students during their time in an academic institution in Greece. METHODS: A cross-sectional design was employed. Beck Anxiety and Beck Depression Inventory were administered to a convenient sample of 140 students of a nursing department in a certain academic institution of Greece, who were in their first, second, sixth and seventh semester of studies. Descriptive statistics were used to analyze the data. RESULTS: Out of the 140 students who participated in the study, 20.7% were men and 79.3% were women. Particularly, regarding student’s depressive symptoms and anxiety, it was observed that 83.6% of the participants had either mild or no signs of depression. On the other hand, an 11,4% had moderate symptoms and a 5,0% had severe depression. In addition, mild anxiety was recorded in 77.1%, moderate anxiety in 19.3% and severe anxiety in 3.6% of the cases. Furthermore, regarding the correlation between depressive symptoms and anxiety in relation to demographic characteristics of the sample, it was noted that with increasing age, the symptoms of anxiety in students (rho = -0,177, p = 0.037) decreased significantly (negative correlation). Also, there was no statistically significant difference in relation to depression and anxiety (rho = 0.534, p <0.001). As for the average score on the scale of depressive symptoms and anxiety regarding their semester, there was no statistically significant difference in relation to depressive symptoms. In regard to the average score of depressive symptoms and anxiety based on their gender, once again there was no statistically significant difference. (Men: depression 12.7 and anxiety 13.6), (Women: depression 11.1 and anxiety 14.5). Concerning the average score of depressive symptomatology and anxiety according to their age, the results showed that whenever their depressive symptoms increased, their anxiety decreased. As to the combined frequencies of depressive symptoms and anxiety, the results showed that 68.6% had mild anxiety and mild or none depressive symptoms, while the 13.6% had moderate anxiety and mild or none depression. Only one person from the students recorded serious levels of anxiety and severe symptoms of depression. CONCLUSION: According to the findings of this thesis, we noted that in general students had low levels of stress and depression ranging from mild to moderate and in a very small percentage severe. These percentages do not vary in terms of their semester of study or gender. But when it comes to their age, its noted that as long as there is an increase in depressive symptoms, there is also an equal decrease in anxiety. Targeted interventions should be undertaken such as counseling and psychological support in order to reduce depression and anxiety among students.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nursing Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΔιερεύνηση άγχους και κατάθλιψης σε φοιτητές ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος στην Ελλάδα.el
dc.titleInvestigating anxiety and depression in students of an academic institution in Greece.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΑποστολίδου, Ευτυχίαel
heal.creatorNameΠασολλάρι, Τζερσίναel
heal.creatorNameApostolidou, Eftychiaen
heal.creatorNamePasollari, Tzersinaen
heal.publicationDate2020-06-18
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9524
heal.abstractΣτον τομέα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι φοιτητές περνούν μια μετάβαση η οποία προκαλεί σοβαρές συνέπειες και μεγάλο αριθμό συνεχών προκλήσεων κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Οι φοιτητές νοσηλευτικής δεν αποτελούν εξαίρεση καθώς αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις, επηρεάζοντας την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία. Όπως είναι ευρέως γνωστό, η νοσηλευτική είναι ένα επάγγελμα που χαρακτηρίζεται από υψηλή ένταση λόγω των διάφορων στρεσσογόνων καταστάσεων που βιώνουν καθημερινά οι φοιτητές όχι μόνο στη σχολή τους αλλά και σε πολλά νοσοκομεία. Η διαρκής έκθεση σε αυτές τις καταστάσεις συχνά οδηγούν τους φοιτητές στην εμφάνιση ψυχικών διαταραχών όπως είναι το άγχος και η κατάθλιψη. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να προσδιοριστούν τα επίπεδα του άγχους και της κατάθλιψης που συμβαίνουν στη ζωή των προπτυχιακών φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών τους σε ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Ελλάδα. Υλικό – Μέθοδος: Υιοθετήθηκε ο σχεδιασμός της συγχρονικής μελέτης. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε μία κλίμακα άγχους και μία κλίμακα μέτρησης της κατάθλιψης που δώθηκαν σε ένα ικανοποιητικό δείγμα 140 φοιτητών ενός νοσηλευτικού τμήματος σε ένα συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα της Ελλάδας, οι οποίοι συμμετείχαν στο πρώτο, δεύτερο, έκτο και έβδομο εξάμηνο σπουδών. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικές στατιστικές. Αποτελέσματα: Από τους 140 φοιτητές που συμμετείχαν στη μελέτη, το 20,7% ήταν άνδρες και 79,3% ήταν γυναίκες. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα καταθλιπτικά συμπτώματα και το άγχος των φοιτητών, παρατηρήθηκε ότι το 83,6% των συμμετεχόντων είχαν ήπια ή καθόλου σημάδια κατάθλιψης. Από την άλλη πλευρά, ένα 11,4% είχε μέτρια συμπτώματα και ένα 5,0% είχε σοβαρή κατάθλιψη. Επιπλέον, ήπιο άγχος καταγράφηκε στο 77,1%, μέτριο άγχος στο 19,3% και το σοβαρό άγχος στο 3,6% των περιπτώσεων. Επιπλέον, σχετικά με τη συσχέτιση μεταξύ καταθλιπτικών συμπτωμάτων και άγχους σε σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, σημειώθηκε ότι με την αύξηση της ηλικίας, τα συμπτώματα άγχους στους φοιτητές (rho = -0,177, p = 0,037) μειώθηκαν σημαντικά (αρνητικός συσχετισμός). Επίσης, δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά σε σχέση με την κατάθλιψη και το άγχος (rho = 0,534, p <0,001). Όσον αφορά τη μέση βαθμολογία στην κλίμακα των καταθλιπτικών συμπτωμάτων και του άγχους σχετικά με το εξάμηνο τους, δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά σε σχέση με τα καταθλιπτικά συμπτώματα. Όσον αφορά τη μέση βαθμολογία των καταθλιπτικών συμπτωμάτων και του άγχους με βάση το φύλο τους, για άλλη μια φορά δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά. (Άνδρες: κατάθλιψη 12,7 και άγχος 13,6), (Γυναίκες: κατάθλιψη 11,1 και άγχος 14,5). Όσον αφορά τη μέση βαθμολογία της καταθλιπτικής συμπτωματολογίας και του άγχους ανάλογα με την ηλικία τους, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κάθε φορά που τα συμπτώματα κατάθλιψης αυξάνονται, το άγχος τους μειώνεται. Όσον αφορά τις συνδυασμένες συχνότητες καταθλιπτικών συμπτωμάτων και άγχους, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 68,6% είχε ήπιο άγχος και ήπια ή καθόλου καταθλιπτικά συμπτώματα, ενώ το 13,6% είχε μέτριο άγχος και ήπια ή καθόλου κατάθλιψη. Μόνο ένα άτομο από τους φοιτητές κατέγραψε σοβαρά επίπεδα άγχους και σοβαρά συμπτώματα κατάθλιψης. Συμπεράσματα: Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας πτυχιακής εργασίας, παρατηρούμε ότι σε γενικές γραμμές οι φοιτητές εμφανίζουν μικρά ποσοστά επιπέδων άγχους και κατάθλιψης τα οποία κυμαίνονται σε ήπια έως μέτρια και σε πολύ μικρό ποσοστό σε σοβαρά. Τα ποσοστά αυτά δεν ποικίλλουν όσον αφορά το εξάμηνο σπουδών ή το φύλο τους. Αλλά παρατηρούμε όμως ότι όσον αφορά την ηλικία τους, σημειώνεται ότι όσο υπάρχει αύξηση των συμπτωμάτων κατάθλιψης, υπάρχει επίσης ίση μείωση του άγχους. Θα πρέπει να αναληφθούν στοχευμένες παρεμβάσεις όπως η παροχή συμβουλών και η ψυχολογική υποστήριξη προκειμένου να μειωθεί η κατάθλιψη και το άγχος μεταξύ των φοιτητών.el
heal.abstractIn the field of university education, students undergo a transition which causes serious consequences and a great amount of constant challenges during their studies. Nursing students are no exception as they face the same challenges, affecting their mental and emotional health. It’s well known that nursing is a profession that is characterized by a high level of intensity due to the various stressful situations experienced daily by students not just in their faculty but also in numerous hospitals wards as well. The constant exposure to these situations often leads students to mental disorders such as anxiety and depression. PURPOSE: The aim of this thesis is to identify the levels of anxiety and depression that occur in the life of undergraduate students during their time in an academic institution in Greece. METHODS: A cross-sectional design was employed. Beck Anxiety and Beck Depression Inventory were administered to a convenient sample of 140 students of a nursing department in a certain academic institution of Greece, who were in their first, second, sixth and seventh semester of studies. Descriptive statistics were used to analyze the data. RESULTS: Out of the 140 students who participated in the study, 20.7% were men and 79.3% were women. Particularly, regarding student’s depressive symptoms and anxiety, it was observed that 83.6% of the participants had either mild or no signs of depression. On the other hand, an 11,4% had moderate symptoms and a 5,0% had severe depression. In addition, mild anxiety was recorded in 77.1%, moderate anxiety in 19.3% and severe anxiety in 3.6% of the cases. Furthermore, regarding the correlation between depressive symptoms and anxiety in relation to demographic characteristics of the sample, it was noted that with increasing age, the symptoms of anxiety in students (rho = -0,177, p = 0.037) decreased significantly (negative correlation). Also, there was no statistically significant difference in relation to depression and anxiety (rho = 0.534, p <0.001). As for the average score on the scale of depressive symptoms and anxiety regarding their semester, there was no statistically significant difference in relation to depressive symptoms. In regard to the average score of depressive symptoms and anxiety based on their gender, once again there was no statistically significant difference. (Men: depression 12.7 and anxiety 13.6), (Women: depression 11.1 and anxiety 14.5). Concerning the average score of depressive symptomatology and anxiety according to their age, the results showed that whenever their depressive symptoms increased, their anxiety decreased. As to the combined frequencies of depressive symptoms and anxiety, the results showed that 68.6% had mild anxiety and mild or none depressive symptoms, while the 13.6% had moderate anxiety and mild or none depression. Only one person from the students recorded serious levels of anxiety and severe symptoms of depression. CONCLUSION: According to the findings of this thesis, we noted that in general students had low levels of stress and depression ranging from mild to moderate and in a very small percentage severe. These percentages do not vary in terms of their semester of study or gender. But when it comes to their age, its noted that as long as there is an increase in depressive symptoms, there is also an equal decrease in anxiety. Targeted interventions should be undertaken such as counseling and psychological support in order to reduce depression and anxiety among students.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nursing Dept.en
heal.titleΔιερεύνηση άγχους και κατάθλιψης σε φοιτητές ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος στην Ελλάδα.el
heal.titleInvestigating anxiety and depression in students of an academic institution in Greece.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordφοιτητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, άγχος, κατάθλιψηel
heal.keyworduniversity student, Nursing Department, anxiety, depressionen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΡοβίθης, Μιχαήλel
heal.advisorNameRovithis, Michailen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States