Εμφάνιση απλής εγγραφής

Family and disabled child. The daily life of parents in Tripoli, Corfu and Athens.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΔουκάκη, Ευτυχίαel
dc.creatorΛευίτη, Αντιγόνηel
dc.creatorΤυροβολά, Αικατερίνηel
dc.creatorDoukaki, Eftychiaen
dc.creatorLeviti, Antigonien
dc.creatorTyrovola, Aikaterinien
dc.date.accessioned2016-03-15T12:42:13Z
dc.date.available2016-03-15T12:42:13Z
dc.date.issued2010-07-16T10:20:52Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1052
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της παροχής φροντίδας από κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, ιδιαιτέρως από την οικογένεια, στα παιδιά με αναπηρίες, ο εντοπισμός των δυσλειτουργιών του υπάρχοντος συστήματος φροντίδας και η υποβολή προτάσεων για βελτίωση της κατάστασης. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή του απαραίτητου υλικού ήταν η επιτόπου προσωπική συνέντευξη με ανοιχτές ερωτήσεις. Αναλυτικά, στις οικογένειες που συναντήσαμε χρησιμοποιήθηκε η ανοιχτή ημικατευθυνόμενη συνέντευξη. Στο πρώτο κεφάλαιο της πτυχιακής μας εργασίας αναφέρουμε τα μοντέλα επεξήγησης της αναπηρίας. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται ο εννοιολογικός προσδιορισμός της αναπηρίας σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ, στη συνέχεια παρατίθεται μια ιστορική αναδρομή για τις αντιλήψεις της αναπηρίας, έπειτα αναλύονται τα σύγχρονα πλαίσια θεώρησης της αναπηρίας(ιατρικό και κοινωνικό μοντέλο) και τέλος ασκείται κριτική στα μοντέλα αυτά Στο δεύτερο κεφάλαιο σκιαγραφείται το κοινωνιολογικό προφίλ των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα. Στη συνέχεια του κεφαλαίου παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία για τα άτομα με αναπηρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και η κοινωνική πολιτική που εφαρμόζεται σε αυτήν. Ύστερα, γίνεται αναφορά στις αντιλήψεις, στις προκαταλήψεις και τις στάσεις της ελληνικής κοινής γνώμης για τα άτομα με αναπηρία. Ακολουθεί το τρίτο κεφάλαιο, το οποίο περιλαμβάνει τον ορισμό της νοητικής υστέρησης, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά μέσα και τέλος την ταξινόμηση της νοητικής υστέρησης. Ξεκινώντας το τέταρτο κεφάλαιο, περιγράφεται ο ρόλος της οικογένειας και αναλύονται οι λειτουργίες της. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν η οικογένεια και το παιδί με αναπηρία(ενδοοικογενειακές σχέσεις, εκπαίδευση, σεξουαλική ικανοποίηση, κοινωνική απομόνωση) και αναλύεται ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στην αντιμετώπιση των παιδιών με νοητική υστέρηση και των οικογενειών τους. Στο τέλος του κεφαλαίου αυτού καταγράφονται οι απόψεις και οι προτάσεις των οικογενειών με παιδί με αναπηρία για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Ακολουθεί το πέμπτο κεφάλαιο, στο οποίο παρατίθεται αναλυτικά το νομικό πλαίσιο για τα άτομα με αναπηρία στην Ελλάδα καθώς και οι υπηρεσίες που ασχολούνται με τα άτομα με νοητική υστέρηση και τις οικογένειές τους, πάντα στα πλαίσια άσκησης της κοινωνικής πολιτικής. Στο μετέπειτα κεφάλαιο παρουσιάζουμε την μεθοδολογία την οποία ακολουθήσαμε για την εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας, τον σκοπό και τους στόχους που θέσαμε, τις ερευνητικές υποθέσεις τις οποίες κάναμε, τον τρόπο με τον οποίο ορίσαμε το δείγμα μας και, τέλος, τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στην εν λόγω έρευνα. Στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας και περιγράφονται τα κοινά στοιχεία και οι διαφορές που εμφάνισαν οι οικογένειες σε Αθήνα, Κέρκυρα και Τρίπολη. Εν κατακλείδι, καταγράφονται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψανel
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΟικογένεια και ανάπηρο παιδί. Η καθημερινότητα των γονέων σε Τρίπολη, Κέρκυρα και Αθήνα.el
dc.titleFamily and disabled child. The daily life of parents in Tripoli, Corfu and Athens.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΔουκάκη, Ευτυχίαel
heal.creatorNameΛευίτη, Αντιγόνηel
heal.creatorNameΤυροβολά, Αικατερίνηel
heal.creatorNameDoukaki, Eftychiaen
heal.creatorNameLeviti, Antigonien
heal.creatorNameTyrovola, Aikaterinien
heal.publicationDate2010-07-16T10:20:52Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1052
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της παροχής φροντίδας από κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, ιδιαιτέρως από την οικογένεια, στα παιδιά με αναπηρίες, ο εντοπισμός των δυσλειτουργιών του υπάρχοντος συστήματος φροντίδας και η υποβολή προτάσεων για βελτίωση της κατάστασης. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή του απαραίτητου υλικού ήταν η επιτόπου προσωπική συνέντευξη με ανοιχτές ερωτήσεις. Αναλυτικά, στις οικογένειες που συναντήσαμε χρησιμοποιήθηκε η ανοιχτή ημικατευθυνόμενη συνέντευξη. Στο πρώτο κεφάλαιο της πτυχιακής μας εργασίας αναφέρουμε τα μοντέλα επεξήγησης της αναπηρίας. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται ο εννοιολογικός προσδιορισμός της αναπηρίας σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ, στη συνέχεια παρατίθεται μια ιστορική αναδρομή για τις αντιλήψεις της αναπηρίας, έπειτα αναλύονται τα σύγχρονα πλαίσια θεώρησης της αναπηρίας(ιατρικό και κοινωνικό μοντέλο) και τέλος ασκείται κριτική στα μοντέλα αυτά Στο δεύτερο κεφάλαιο σκιαγραφείται το κοινωνιολογικό προφίλ των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα. Στη συνέχεια του κεφαλαίου παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία για τα άτομα με αναπηρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και η κοινωνική πολιτική που εφαρμόζεται σε αυτήν. Ύστερα, γίνεται αναφορά στις αντιλήψεις, στις προκαταλήψεις και τις στάσεις της ελληνικής κοινής γνώμης για τα άτομα με αναπηρία. Ακολουθεί το τρίτο κεφάλαιο, το οποίο περιλαμβάνει τον ορισμό της νοητικής υστέρησης, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά μέσα και τέλος την ταξινόμηση της νοητικής υστέρησης. Ξεκινώντας το τέταρτο κεφάλαιο, περιγράφεται ο ρόλος της οικογένειας και αναλύονται οι λειτουργίες της. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν η οικογένεια και το παιδί με αναπηρία(ενδοοικογενειακές σχέσεις, εκπαίδευση, σεξουαλική ικανοποίηση, κοινωνική απομόνωση) και αναλύεται ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στην αντιμετώπιση των παιδιών με νοητική υστέρηση και των οικογενειών τους. Στο τέλος του κεφαλαίου αυτού καταγράφονται οι απόψεις και οι προτάσεις των οικογενειών με παιδί με αναπηρία για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Ακολουθεί το πέμπτο κεφάλαιο, στο οποίο παρατίθεται αναλυτικά το νομικό πλαίσιο για τα άτομα με αναπηρία στην Ελλάδα καθώς και οι υπηρεσίες που ασχολούνται με τα άτομα με νοητική υστέρηση και τις οικογένειές τους, πάντα στα πλαίσια άσκησης της κοινωνικής πολιτικής. Στο μετέπειτα κεφάλαιο παρουσιάζουμε την μεθοδολογία την οποία ακολουθήσαμε για την εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας, τον σκοπό και τους στόχους που θέσαμε, τις ερευνητικές υποθέσεις τις οποίες κάναμε, τον τρόπο με τον οποίο ορίσαμε το δείγμα μας και, τέλος, τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στην εν λόγω έρευνα. Στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας και περιγράφονται τα κοινά στοιχεία και οι διαφορές που εμφάνισαν οι οικογένειες σε Αθήνα, Κέρκυρα και Τρίπολη. Εν κατακλείδι, καταγράφονται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψανel
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΟικογένεια και ανάπηρο παιδί. Η καθημερινότητα των γονέων σε Τρίπολη, Κέρκυρα και Αθήνα.el
heal.titleFamily and disabled child. The daily life of parents in Tripoli, Corfu and Athens.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordοικογένεια, ανάπηρο παιδί, γονείς, κοινωνικός λειτουργός, παιδιά με ειδικές ανάγκεςel
heal.keywordfamily, children with disabilities, disabled child, parents, social workeren
heal.advisorNameΒάντσης, Δημήτριοςel
heal.advisorNameVantsis, Dimitriosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)