Εμφάνιση απλής εγγραφής

Views and attitudes of primary school teachers to promote gender equality through the primary school textbooks.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚωνσταντίνου, Ανδρέαςel
dc.creatorΛάφτση, Άνναel
dc.creatorKonstantinou, Andreasen
dc.creatorLaftsi, Annaen
dc.date.accessioned2016-03-15T12:43:47Z
dc.date.available2016-03-15T12:43:47Z
dc.date.issued2008-2-28T16:56:13Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1119
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποσκοπεί στη μελέτη των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ισότητα των δύο φύλων, έτσι όπως προβάλλεται μέσα από τα αναγνωστικά εγχειρίδια. Αρχικά γίνεται μία αναφορά στα φεμινιστικά κινήματα αναλύοντας τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων συνέβαλλαν στην κατανόηση της ευρύτερης σχέσης εκπαίδευσης και κοινωνίας, όπου την τελευταία εικοσαετία παρατηρείται το ενδιαφέρον των κοινωνιολόγων και ερευνητών να στρέφεται προς τη διερεύνηση του παράγοντα φύλο στην εκπαίδευση. Οι κοινωνικές διακρίσεις που γίνονται εις βάρος του γυναικείου φύλου, σε όλους τους βασικούς τομείς της ζωής, οικογένεια - εκπαίδευση - εργασία, καθιστούν τη γυναίκα σε υποδεέστερη θέση έναντι αυτή των ανδρών, κατάσταση η οποία εξακολουθεί να παραμένει και να στηρίζεται από μια παραδοσιακά δομημένη κοινωνία όπως η ελληνική. Η Α/θμια εκπαίδευση που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση με τις ανά καιρούς μεταρρυθμίσεις που έχει πραγματοποιήσει για να εκσυγχρονίσει το εκπαιδευτικό σύστημα εξακολουθεί να παραμένει στερεοτυπική προβάλλοντας την ανισότητα των φύλων. Τα αναγνωστικά εγχειρίδια είναι ένα από τα βασικά μέσα τα οποία διαιωνίζουν την κατάσταση αυτή. Τα επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν λάβει χώρα δεν είναι πολλά καθώς η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Έτσι στόχος στην παρούσα έρευνα είναι να διερευνήσουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τα αναγνωστικά εγχειρίδια και τις στάσεις τους πάνω σε γενικότερα θέματα με βάση την οπτική του φύλου και την ισότητα. Οι απόψεις που διατυπώνονται από τους εκπαιδευτικούς έχουν πολύ μεγάλη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι στα χέρια τους βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων για κοινωνική αλλαγή προς την κατεύθυνση της ισότητας των φύλων, τη στασιμότητα ή αναπαραγωγή των ανισοτήτων.el
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΑπόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προώθηση της ισότητας των φύλων μέσα από τα αναγνωστικά εγχειρίδια του δημοτικού σχολείου.el
dc.titleViews and attitudes of primary school teachers to promote gender equality through the primary school textbooks.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚωνσταντίνου, Ανδρέαςel
heal.creatorNameΛάφτση, Άνναel
heal.creatorNameKonstantinou, Andreasen
heal.creatorNameLaftsi, Annaen
heal.publicationDate2008-2-28T16:56:13Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1119
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποσκοπεί στη μελέτη των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ισότητα των δύο φύλων, έτσι όπως προβάλλεται μέσα από τα αναγνωστικά εγχειρίδια. Αρχικά γίνεται μία αναφορά στα φεμινιστικά κινήματα αναλύοντας τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων συνέβαλλαν στην κατανόηση της ευρύτερης σχέσης εκπαίδευσης και κοινωνίας, όπου την τελευταία εικοσαετία παρατηρείται το ενδιαφέρον των κοινωνιολόγων και ερευνητών να στρέφεται προς τη διερεύνηση του παράγοντα φύλο στην εκπαίδευση. Οι κοινωνικές διακρίσεις που γίνονται εις βάρος του γυναικείου φύλου, σε όλους τους βασικούς τομείς της ζωής, οικογένεια - εκπαίδευση - εργασία, καθιστούν τη γυναίκα σε υποδεέστερη θέση έναντι αυτή των ανδρών, κατάσταση η οποία εξακολουθεί να παραμένει και να στηρίζεται από μια παραδοσιακά δομημένη κοινωνία όπως η ελληνική. Η Α/θμια εκπαίδευση που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση με τις ανά καιρούς μεταρρυθμίσεις που έχει πραγματοποιήσει για να εκσυγχρονίσει το εκπαιδευτικό σύστημα εξακολουθεί να παραμένει στερεοτυπική προβάλλοντας την ανισότητα των φύλων. Τα αναγνωστικά εγχειρίδια είναι ένα από τα βασικά μέσα τα οποία διαιωνίζουν την κατάσταση αυτή. Τα επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν λάβει χώρα δεν είναι πολλά καθώς η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Έτσι στόχος στην παρούσα έρευνα είναι να διερευνήσουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τα αναγνωστικά εγχειρίδια και τις στάσεις τους πάνω σε γενικότερα θέματα με βάση την οπτική του φύλου και την ισότητα. Οι απόψεις που διατυπώνονται από τους εκπαιδευτικούς έχουν πολύ μεγάλη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι στα χέρια τους βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων για κοινωνική αλλαγή προς την κατεύθυνση της ισότητας των φύλων, τη στασιμότητα ή αναπαραγωγή των ανισοτήτων.el
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΑπόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προώθηση της ισότητας των φύλων μέσα από τα αναγνωστικά εγχειρίδια του δημοτικού σχολείου.el
heal.titleViews and attitudes of primary school teachers to promote gender equality through the primary school textbooks.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordπρωτοβάθμια εκπαίδευση, ισότητα φύλων, δημοτικό σχολείοel
heal.keywordfirst grade education, gender equality, elementary schoolen
heal.advisorNameΔιαλυνάκη, Ελένηel
heal.advisorNameDialynaki, Elenien
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)