Η χρήση του διαδικτύου από νέους ηλικίας 18 και άνω που φοιτούν στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης.
The usage of internet from young people over 18 years old in the Technological Educational of Crete.
View/ Open
Date
2013-11-20Author
Κουφογιάννη, Χριστίνα
Ταβερνάρη, Κατερίνα
Koufogianni, Christina
Tavernari, Katerina
Metadata
Show full item recordAbstract
Πολλοί υποστηρίζουν ότι το διαδίκτυο είναι η επανάσταση των τελευταίων δεκαετιών, είναι το εργαλείο στην επιστήμη, στην ενημέρωση, στη ψυχαγωγία. Με την συνεχή εξέλιξη των νέων τεχνολογιών, οι χρήστες του διαδικτύου είναι πια σε θέση να επικοινωνούν με οποιαδήποτε μέρος του πλανήτη, να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, να το χρησιμοποιήσουν στην εκπαίδευση, να εργαστούν εξ αποστάσεως και να πραγματοποιούν συναλλαγές με διάφορες υπηρεσίες. Η εκρηκτική διάδοση της χρήσης του από ανθρώπους, ανεξαρτήτως ηλικίας, εκπαίδευσης και εθνικής ή γεωγραφικής προέλευσης, είναι ίσως το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα αυτής της εποχής. Σήμερα οι περισσότεροι ερευνητές υποστηρίζουν ότι, η παρατεταμένη χρήση του διαδικτύου, είναι μία ψυχοφυσιολογική διαταραχή που εμπεριέχει την ανοχή, συμπτώματα απομόνωσης, τις συναισθηματικές διαταραχές και την διακοπή των κοινωνικών σχέσεων, είναι ένα υπαρκτό και πολύ σημαντικό πρόβλημα στη κοινωνία. Η έρευνα μας διεξάγεται στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης και το δείγμα μας αποτελείται από 200 σπουδαστές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου της Kimberly Young (Young Internet Addiction Test, IAT),το οποίο σχετίζεται με την εξάρτηση στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας κλειστές τύπου ερωτήσεις κλίμακας Likert. και το οποίο διατίθεται σε ελεύθερη χρήση στο διαδίκτυο. Τα σκορ των ερωτήσεων των τομέων προκύπτουν από την άθροιση των απαντήσεων των ερωτώμενων δίνοντας το τελικό αποτέλεσμα. Έγινε περιγραφική και μονοπαραγοντική ανάλυση με το στατιστικό πακέτο Statistical Package for Social Sciences (SPSS) έκδοση 11.0. Τα συνεχή αποτελέσματα παρουσιάζονται ως μέσες τιμές ± τυπική απόκλιση, ενώ στις κατηγορικές μεταβλητές τα αποτελέσματα παρουσιάζονται ως αριθμό ατόμων (ποσοστό τοις εκατό) ν (%). Χρησιμοποιήθηκαν οι στατιστικές δοκιμασίες χ² και student t- test για την μονοπαραγοντική ανάλυση και για τις πιθανές συσχετίσεις των περιγραφικών χαρακτηριστικών των σπουδαστών με παράγοντες έκθεσης (χρήση διαδικτύου). Η στατιστική σημαντικότητα ορίστηκε σε ποσοστό 5%. Αποτελέσματα: Υψηλά επίπεδα χρήσης του διαδικτύου παρουσιάζουν οι νέοι 18- 21 ετών που φοιτούν στο Τεχνολογικό Ίδρυμα Κρήτης ( n= 142), 71% των συμμετεχόντων. Σύμφωνα με τον έλεγχο x2 το φύλο επηρεάζει τη χρήση του διαδικτύου από τους νέους. Αντίθετα, παρατηρήθηκε ότι η καταγωγή, η σχολή και το τμήμα φοίτησης καθώς και ο τόπος πρόσβασης στο διαδίκτυο δεν επηρεάζουν σημαντικά την ενασχόληση των νέων με το διαδίκτυο. Συμπεράσματα: Το μεγαλύτερο ποσοστό των αποτελεσμάτων της έρευνας ,δείχνει μια ωραιοποιημένη κατάσταση όσον αφορά την παρατεταμένη χρήση του διαδικτύου από τους νέους. Κατά τη διάρκεια της συγγραφής παρατηρήθηκε ελλιπής βιβλιογραφία λόγω του ότι το θέμα είναι σύγχρονο και δεν έχει αναπτυχθεί ερευνητικά σε μεγάλο βαθμό από την ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Χρειάζονται λοιπόν, μελλοντικές έρευνες οι οποίες θα πρέπει να εξετάσουν το θέμα διεξοδικά και να απευθύνονται όχι μόνο στους νέους αλλά και σε γονείς, στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Many people support that internet is a revolution of the last decades. It is a tool for the science, information and entertainment. Due to the evolution of the technological achievements, the users are now able to communicate with people from all over the word, work from a long distance and also manage exchanges with many services. The overwhelming spread of its usage from humans, despite the factors age, education and national or geographical origin, is maybe the characteristic feature of today. Nowadays most of the researches show that, the extended usage of internet is a psychological disorder, which includes resistance ,isolation symptoms, emotional disorders and interruption to the social relationships. All these seem to be a real and very important problem to the society. Methodology: Our research takes place in the Technological Educational of Crete. Our sample consists of 200 students. The research was carried out with the use of Kimberly Young’s questionnaire ( young Internet Addiction Test, IAT), which is common with the addiction to the internet , using closed-type questions in Likert’s scale, also this questionnaire is used for free in the World Wide Web. The scores of the sectors questions are derived from the sum of the answers, giving the final result. Was descriptive and univariate analysis with the statistical package, Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 11.0. The continuous results are presented as mean ± standard deviation, while categorical variables the results are presented as number of individuals (percentage) n (%). We used statistical tests and x ² student t- test for univariate analysis and the possible correlations of descriptive characteristics of students with exposure factors (use internet). Statistical significance was set at 5%. Results: Young people between 18-21 years old, who study at the Technological and Educational institute of Crete ( n= 142), 71% of the participants, seem to use the internet at most. On the other hand, the origin, the school and the department, along with the location of internet access, don’t seem to affect the occupation of internet by young people. Conclusion: Most of the results of our research show a glorified situation as far as the extended usage of internet by young people. During the writing, we noticed little bibliography due to the fact that this issue has come up the last decades, and hasn’t been developed enough for research’s goals, by the Greek and the foreign bibliography. Therefore new researches should be done in the future , in order to examinate this issue thoroughly. Those researches should have new targets apart from young people such as parents, education and society.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info