Η εκπαίδευση των τυφλών ατόμων / ατόμων με αναπηρίες της όρασης: Η περίπτωση του (ΚΕΑΤ) Κέντρου Εκπαίδευσης και αποκατάστασης τυφλών.
The training of blind people / people with visual disabilities: The case of Center for Education and Rehabilitation of the Blind.
Dublin Core metadata
dc.creator | Κοτσιάτου, Αθανασία | el |
dc.creator | Παναγιώτου, Νικολέτα | el |
dc.creator | Kotsiatou, Athanasia | en |
dc.creator | Panagiotou, Nikoleta | en |
dc.date.accessioned | 2016-03-15T12:46:48Z | |
dc.date.available | 2016-03-15T12:46:48Z | |
dc.date.issued | 2008-2-28T16:56:13Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12688/1239 | |
dc.description.abstract | Το θέμα της πτυχιακής μας εργασίας είναι "η εκπαίδευση των τυφλών ατόμων / ατόμων με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα - η περίπτωση του ΚΕΑΤ (Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών Ατόμων)". Η παρούσα εργασία αποτελείται από επτά (7) κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στους εννοιολογικούς προσδιορισμούς της αναπηρίας μέσα από το ιατρικό και κοινωνικό μοντέλο, στην ταξινόμηση όρων σχετικά με την αναπηρία και στις μορφές της αναπηρίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η κοινωνική διάσταση της αναπηρίας. Ακολουθούν τα υποκεφάλαια εννοιολογικός προσδιορισμός της εξίσωσης των ευκαιριών και της ισότιμης συμμετοχής, προϋποθέσεις για ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρίες, τομείς στόχων και μέτρα προώθησης για την ισότιμη συμμετοχή. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες καθώς και στα μοντέλα εκπαίδευσης τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μία αναφορά στην ειδική εκπαίδευση / αγωγή στην Ελλάδα και στον τρόπο που παρέχεται στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ακολουθεί υποκεφάλαιο όπου συνοπτικά αναφέρονται οι ανισότητες και τα εμπόδια στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες στην Ελλάδα. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η τύφλωση ως φυσικό εμπόδιο μέσα από τα υποκεφάλαια ορισμός, αίτια της τύφλωσης και δυσκολίες των ατόμων με αναπηρίες της όρασης κατά την αναπτυξιακή διαδικασία. Το έκτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τον τρόπο που διαμορφώνεται η ειδική εκπαίδευση για άτομα με προβλήματα όρασης μέσα από τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Το έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζει το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών τη λειτουργία του, τις υπηρεσίες και τα προγράμματα του. Το επόμενο κεφάλαιο αφορά στη μεθοδολογία της έρευνας και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Α΄ και Β΄ ερευνητικού μέρους της. Ακολουθούν τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της πτυχιακής εργασίας, η βιβλιογραφία και τα παραρτήματα. | el |
dc.language | el | |
dc.publisher | Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας | el |
dc.publisher | T.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Work | en |
dc.rights | Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.title | Η εκπαίδευση των τυφλών ατόμων / ατόμων με αναπηρίες της όρασης: Η περίπτωση του (ΚΕΑΤ) Κέντρου Εκπαίδευσης και αποκατάστασης τυφλών. | el |
dc.title | The training of blind people / people with visual disabilities: The case of Center for Education and Rehabilitation of the Blind. | en |
healMeta
heal.creatorName | Κοτσιάτου, Αθανασία | el |
heal.creatorName | Παναγιώτου, Νικολέτα | el |
heal.creatorName | Kotsiatou, Athanasia | en |
heal.creatorName | Panagiotou, Nikoleta | en |
heal.publicationDate | 2008-2-28T16:56:13Z | |
heal.identifier.primary | http://hdl.handle.net/20.500.12688/1239 | |
heal.abstract | Το θέμα της πτυχιακής μας εργασίας είναι "η εκπαίδευση των τυφλών ατόμων / ατόμων με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα - η περίπτωση του ΚΕΑΤ (Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών Ατόμων)". Η παρούσα εργασία αποτελείται από επτά (7) κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στους εννοιολογικούς προσδιορισμούς της αναπηρίας μέσα από το ιατρικό και κοινωνικό μοντέλο, στην ταξινόμηση όρων σχετικά με την αναπηρία και στις μορφές της αναπηρίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η κοινωνική διάσταση της αναπηρίας. Ακολουθούν τα υποκεφάλαια εννοιολογικός προσδιορισμός της εξίσωσης των ευκαιριών και της ισότιμης συμμετοχής, προϋποθέσεις για ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρίες, τομείς στόχων και μέτρα προώθησης για την ισότιμη συμμετοχή. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες καθώς και στα μοντέλα εκπαίδευσης τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μία αναφορά στην ειδική εκπαίδευση / αγωγή στην Ελλάδα και στον τρόπο που παρέχεται στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ακολουθεί υποκεφάλαιο όπου συνοπτικά αναφέρονται οι ανισότητες και τα εμπόδια στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες στην Ελλάδα. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η τύφλωση ως φυσικό εμπόδιο μέσα από τα υποκεφάλαια ορισμός, αίτια της τύφλωσης και δυσκολίες των ατόμων με αναπηρίες της όρασης κατά την αναπτυξιακή διαδικασία. Το έκτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τον τρόπο που διαμορφώνεται η ειδική εκπαίδευση για άτομα με προβλήματα όρασης μέσα από τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Το έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζει το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών τη λειτουργία του, τις υπηρεσίες και τα προγράμματα του. Το επόμενο κεφάλαιο αφορά στη μεθοδολογία της έρευνας και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Α΄ και Β΄ ερευνητικού μέρους της. Ακολουθούν τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της πτυχιακής εργασίας, η βιβλιογραφία και τα παραρτήματα. | el |
heal.language | el | |
heal.academicPublisher | Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας | el |
heal.academicPublisher | T.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Work | en |
heal.title | Η εκπαίδευση των τυφλών ατόμων / ατόμων με αναπηρίες της όρασης: Η περίπτωση του (ΚΕΑΤ) Κέντρου Εκπαίδευσης και αποκατάστασης τυφλών. | el |
heal.title | The training of blind people / people with visual disabilities: The case of Center for Education and Rehabilitation of the Blind. | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.keyword | τυφλός, άτομα με ειδικές ανάγκες, Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ) | el |
heal.keyword | blind, people with disabilities, education, The Center for Education and Rehabilation for the Blind (CERB) | en |
heal.advisorName | Παπαδάκη, Βασιλεία | el |
heal.advisorName | Papadaki, Vasileia | en |
heal.academicPublisherID | teicrete | |
heal.fullTextAvailability | true | |
tcd.distinguished | false | |
tcd.survey | false |