Εμφάνιση απλής εγγραφής

Needs and problems of people with mental retardation. The example of the association "Rodavgi" in Heraklion.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΓαλάνη, Ελευθερίαel
dc.creatorΣπανού, Ιωάνναel
dc.creatorΧατζηδρόσου, Δέσποιναel
dc.creatorGalani, Eleftheriaen
dc.creatorSpanou, Ioannaen
dc.creatorChatzidrosou, Despoinaen
dc.date.accessioned2016-03-15T12:48:33Z
dc.date.available2016-03-15T12:48:33Z
dc.date.issued2015-07-13T14:06:25Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1319
dc.description.abstractΗ πτυχιακή μας εργασία έχει τίτλο «Ανάγκες και προβλήματα των ατόμων με νοητική υστέρηση. Το παράδειγμα του σωματείου «Ροδαυγή» στο Ηράκλειο». Η νοητική υστέρηση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια σύνθετη ομάδα ατόμων που έχουν μια σειρά προβλημάτων στις νοητικές τους λειτουργίες, σειρά ψυχοσωματικών προβλημάτων και επίσης προβλήματα στις σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους. Τα άτομα με νοητική υστέρηση είτε γεννιούνται με αυτή την ιδιαιτερότητα, είτε την αποκτούν ύστερα από κάποιο ατύχημα (Καΐδαντζή, 2009). Σημαντικό ρόλο στα άτομα με νοητική υστέρηση κατέχει το οικογενειακό του περιβάλλον και οι επαγγελματίες - ειδικοί, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη ενσωμάτωση του παιδιού μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Η πτυχιακή εργασία μας χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη στο θεωρητικό και στο ερευνητικό μέρος. Το θεωρητικό αποτελείται από τρία κεφάλαια. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνεται ο ορισμός της νοητικής υστέρησης και η ιστορική αναδρομή του. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται η επιδημιολογία και οι αιτιολογικοί παράγοντες της νοητικής υστέρησης. Έπειτα, παρατίθενται οι κατηγορίες της νοητικής υστέρησης και τα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης των παιδιών με νοητική. Ακόμη, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία αναφορά πάνω στον αυτισμό και στις μαθησιακές δυσκολίες, καθώς πολλές φορές συγχέουν τη νοητική υστέρηση με τον αυτισμό και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επιπλέον, στο πρώτο κεφάλαιο συμπεριλαμβάνονται οι βασικότερες «θεραπείες» για τη νοητική υστέρηση. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά το ρολό της εκπαίδευσης στα άτομα με νοητική υστέρηση. Στις ενότητες του κεφαλαίου περιλαμβάνονται ο ρόλος των γονέων στην εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτών. Ακόμη αναφέρονται τα μοντέλα εκπαίδευσης που στοχεύουν στην ανάπτυξη και διατήρηση της λειτουργικότητας των ΑμεΝΥ. Επίσης, αναλύεται πόσο συμβάλλει η εκπαίδευση στην ανάπτυξη των ΑμεΝΥ, καθώς και το θεραπευτικό της ρόλο. Επιπρόσθετα, στο δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνονται ο εκπαιδευτικός ρόλος, η κατάρτιση, η κοινωνική ένταξη, η δικτύωση, η ψυχολογική στήριξη και ο ψυχαγωγικός ρόλος της εκπαίδευσης στη νοητική υστέρηση. Το θεωρητικό μέρος κλείνει με το τρίτο κεφάλαιο, το οποίο αφορά τα κέντρα στήριξης ατόμων με νοητική υστέρηση στην Ελλάδα. Τα κέντρα στήριξης αποτελούν ένα βασικό μέσο της πολιτείας για τη βελτίωση της ζωής των ατόμων με Ν.Υ. στην εκάστοτε κοινωνία. Αρχικά, επειδή τα κέντρα αποτελούν φορείς μιας κοινωνίας, οι οποίοι λειτουργούν με βάση τους κανόνες και τους νόμους της, αναλύθηκε το κανονιστικό πλαίσιο των Πολιτικών και πρακτικών για τη νοητική υστέρηση. Έπειτα, μέσα από την ιστορική αναδρομή που πραγματοποιήθηκε σχετικά με την πορεία της δημιουργίας των κέντρων στήριξης για τη νοητική υστέρηση, σκιαγραφήθηκε η οπτική της κοινωνίας και έγινε μια σύντομη αναφορά στην εξέλιξη αυτής μέσα στο χρόνο. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν, όσο το δυνατό σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο σκοπός, η ταυτότητα, η στελέχωση, η χρηματοδότηση, τα Προγράμματα – Δράσεις και οι συχνότερες συνεργασίες των κέντρων. Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει τη μεθοδολογία έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, ορίζεται ο σκοπός και οι στόχοι που είχαν τεθεί. Επιπλέον, παρουσιάζεται το πεδίο, το δείγμα και η μέθοδος δειγματοληψίας. Επιπρόσθετα, αναφέρονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, καθώς κι άλλα στοιχεία που συγκαταλέγονται στο εμπειρικό μέρος της έρευνας. Η μεθοδολογία έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν η ποιοτική. Τέλος, παρουσιάζονται και σχολιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και δίνονται τα συμπεράσματα.el
dc.description.abstractOur thesis is titled, "Needs and problems of people with mental retardation. The example of the association "Rodavgi" in Heraklion. "Mental retardation is a term used to describe a complex group of individuals who have a number of problems in cognitive functions, series psychosomatic problems and also problems in relationships with other people. People with mental retardation or who are born with such specificity, either acquired after an accident (Kaidantzi, 2009). An important role for people with intellectual disabilities holds their family environment and-employed specialists, who can help to improve the integration of the child into society. Our thesis is divided into two main parts to the theoretical and research part. The theory consists of three chapters. Initially, in the first chapter include the definition of mental retardation and the history of. Then presented the epidemiology and causative factors of mental retardation. Then, lists the categories of mental retardation and growth characteristics of children with mental. Still, the first chapter is a report on autism and learning difficulties, as many times confuse mental retardation with autism and learning difficulties. In addition, the first chapter includes basic 'treatments' for mental retardation. The second chapter deals with the role of education for people with mental retardation. In chapter sections include the role of parents in education and the role of trainers. Even mentioned education models aimed at developing and maintaining the functionality of (AμεNY people with mental retardation). Also analyzed how education contributes to the development of (AμεNY people with mental retardation) and its therapeutic role. Additionally, in the second chapter details the educational role, training, integration, networking, psychological and recreational role of education in mental retardation. The theoretical part ends with the third chapter, which concerns people support centers with intellectual disabilities in Greece. The support centers are a key instrument of the state to improve the lives of people with MR in each society. First, because the centers are institutions of a society, which operate according to the rules and laws, analyzed the regulatory framework of policies and practices for mental retardation. Then, through the history that took place on the course of the creation of support centers for the mentally retarded, outlined the perspective of society and made a brief reference to this evolution through time. Then presented, as far as possible in a more general context, purpose, identity, staffing, funding, programs - Actions and frequent collaborations centers. The second part includes the research methodology. More specifically, defines the purpose and goals set. Furthermore, the field is shown, the sample and the sampling method. In addition, record any difficulties encountered, as are other elements included in the empirical part of the research. The research methodology was conducted qualitative. Finally, are presented and discussed research results and conclusions are given.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΑνάγκες και προβλήματα των ατόμων με νοητική υστέρηση. Το παράδειγμα του σωματείου "Ροδαυγή" στο Ηράκλειο.el
dc.titleNeeds and problems of people with mental retardation. The example of the association "Rodavgi" in Heraklion.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΓαλάνη, Ελευθερίαel
heal.creatorNameΣπανού, Ιωάνναel
heal.creatorNameΧατζηδρόσου, Δέσποιναel
heal.creatorNameGalani, Eleftheriaen
heal.creatorNameSpanou, Ioannaen
heal.creatorNameChatzidrosou, Despoinaen
heal.publicationDate2015-07-13T14:06:25Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1319
heal.abstractΗ πτυχιακή μας εργασία έχει τίτλο «Ανάγκες και προβλήματα των ατόμων με νοητική υστέρηση. Το παράδειγμα του σωματείου «Ροδαυγή» στο Ηράκλειο». Η νοητική υστέρηση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια σύνθετη ομάδα ατόμων που έχουν μια σειρά προβλημάτων στις νοητικές τους λειτουργίες, σειρά ψυχοσωματικών προβλημάτων και επίσης προβλήματα στις σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους. Τα άτομα με νοητική υστέρηση είτε γεννιούνται με αυτή την ιδιαιτερότητα, είτε την αποκτούν ύστερα από κάποιο ατύχημα (Καΐδαντζή, 2009). Σημαντικό ρόλο στα άτομα με νοητική υστέρηση κατέχει το οικογενειακό του περιβάλλον και οι επαγγελματίες - ειδικοί, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη ενσωμάτωση του παιδιού μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Η πτυχιακή εργασία μας χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη στο θεωρητικό και στο ερευνητικό μέρος. Το θεωρητικό αποτελείται από τρία κεφάλαια. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνεται ο ορισμός της νοητικής υστέρησης και η ιστορική αναδρομή του. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται η επιδημιολογία και οι αιτιολογικοί παράγοντες της νοητικής υστέρησης. Έπειτα, παρατίθενται οι κατηγορίες της νοητικής υστέρησης και τα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης των παιδιών με νοητική. Ακόμη, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία αναφορά πάνω στον αυτισμό και στις μαθησιακές δυσκολίες, καθώς πολλές φορές συγχέουν τη νοητική υστέρηση με τον αυτισμό και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επιπλέον, στο πρώτο κεφάλαιο συμπεριλαμβάνονται οι βασικότερες «θεραπείες» για τη νοητική υστέρηση. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά το ρολό της εκπαίδευσης στα άτομα με νοητική υστέρηση. Στις ενότητες του κεφαλαίου περιλαμβάνονται ο ρόλος των γονέων στην εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτών. Ακόμη αναφέρονται τα μοντέλα εκπαίδευσης που στοχεύουν στην ανάπτυξη και διατήρηση της λειτουργικότητας των ΑμεΝΥ. Επίσης, αναλύεται πόσο συμβάλλει η εκπαίδευση στην ανάπτυξη των ΑμεΝΥ, καθώς και το θεραπευτικό της ρόλο. Επιπρόσθετα, στο δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνονται ο εκπαιδευτικός ρόλος, η κατάρτιση, η κοινωνική ένταξη, η δικτύωση, η ψυχολογική στήριξη και ο ψυχαγωγικός ρόλος της εκπαίδευσης στη νοητική υστέρηση. Το θεωρητικό μέρος κλείνει με το τρίτο κεφάλαιο, το οποίο αφορά τα κέντρα στήριξης ατόμων με νοητική υστέρηση στην Ελλάδα. Τα κέντρα στήριξης αποτελούν ένα βασικό μέσο της πολιτείας για τη βελτίωση της ζωής των ατόμων με Ν.Υ. στην εκάστοτε κοινωνία. Αρχικά, επειδή τα κέντρα αποτελούν φορείς μιας κοινωνίας, οι οποίοι λειτουργούν με βάση τους κανόνες και τους νόμους της, αναλύθηκε το κανονιστικό πλαίσιο των Πολιτικών και πρακτικών για τη νοητική υστέρηση. Έπειτα, μέσα από την ιστορική αναδρομή που πραγματοποιήθηκε σχετικά με την πορεία της δημιουργίας των κέντρων στήριξης για τη νοητική υστέρηση, σκιαγραφήθηκε η οπτική της κοινωνίας και έγινε μια σύντομη αναφορά στην εξέλιξη αυτής μέσα στο χρόνο. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν, όσο το δυνατό σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο σκοπός, η ταυτότητα, η στελέχωση, η χρηματοδότηση, τα Προγράμματα – Δράσεις και οι συχνότερες συνεργασίες των κέντρων. Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει τη μεθοδολογία έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, ορίζεται ο σκοπός και οι στόχοι που είχαν τεθεί. Επιπλέον, παρουσιάζεται το πεδίο, το δείγμα και η μέθοδος δειγματοληψίας. Επιπρόσθετα, αναφέρονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, καθώς κι άλλα στοιχεία που συγκαταλέγονται στο εμπειρικό μέρος της έρευνας. Η μεθοδολογία έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν η ποιοτική. Τέλος, παρουσιάζονται και σχολιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και δίνονται τα συμπεράσματα.el
heal.abstractOur thesis is titled, "Needs and problems of people with mental retardation. The example of the association "Rodavgi" in Heraklion. "Mental retardation is a term used to describe a complex group of individuals who have a number of problems in cognitive functions, series psychosomatic problems and also problems in relationships with other people. People with mental retardation or who are born with such specificity, either acquired after an accident (Kaidantzi, 2009). An important role for people with intellectual disabilities holds their family environment and-employed specialists, who can help to improve the integration of the child into society. Our thesis is divided into two main parts to the theoretical and research part. The theory consists of three chapters. Initially, in the first chapter include the definition of mental retardation and the history of. Then presented the epidemiology and causative factors of mental retardation. Then, lists the categories of mental retardation and growth characteristics of children with mental. Still, the first chapter is a report on autism and learning difficulties, as many times confuse mental retardation with autism and learning difficulties. In addition, the first chapter includes basic 'treatments' for mental retardation. The second chapter deals with the role of education for people with mental retardation. In chapter sections include the role of parents in education and the role of trainers. Even mentioned education models aimed at developing and maintaining the functionality of (AμεNY people with mental retardation). Also analyzed how education contributes to the development of (AμεNY people with mental retardation) and its therapeutic role. Additionally, in the second chapter details the educational role, training, integration, networking, psychological and recreational role of education in mental retardation. The theoretical part ends with the third chapter, which concerns people support centers with intellectual disabilities in Greece. The support centers are a key instrument of the state to improve the lives of people with MR in each society. First, because the centers are institutions of a society, which operate according to the rules and laws, analyzed the regulatory framework of policies and practices for mental retardation. Then, through the history that took place on the course of the creation of support centers for the mentally retarded, outlined the perspective of society and made a brief reference to this evolution through time. Then presented, as far as possible in a more general context, purpose, identity, staffing, funding, programs - Actions and frequent collaborations centers. The second part includes the research methodology. More specifically, defines the purpose and goals set. Furthermore, the field is shown, the sample and the sampling method. In addition, record any difficulties encountered, as are other elements included in the empirical part of the research. The research methodology was conducted qualitative. Finally, are presented and discussed research results and conclusions are given.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΑνάγκες και προβλήματα των ατόμων με νοητική υστέρηση. Το παράδειγμα του σωματείου "Ροδαυγή" στο Ηράκλειο.el
heal.titleNeeds and problems of people with mental retardation. The example of the association "Rodavgi" in Heraklion.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordδιανοητική καθυστέρηση, αυτισμός, επαγγελματίας υγείας, γονείς, ειδική εκπαίδευσηel
heal.keywordmental retardation, autism, health professional, parents, special educationen
heal.advisorNameΟικονόμου, Αικατερίνηel
heal.advisorNameOikonomou, Aikaterinien
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)