Εμφάνιση απλής εγγραφής

Sound for the silent film (City Lights, 1931).

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΛαλιώτης, Γεώργιοςel
dc.creatorLaliotis, Georgiosen
dc.date.accessioned2016-03-15T13:34:16Z
dc.date.available2016-03-15T13:34:16Z
dc.date.issued2012-09-11T13:36:37Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/2316
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η προσθήκη περιβαλλοντικού ήχου σε μία ταινία του βωβού κινηματογράφου.Ο βουβός κινηματογράφος ήταν ως γνωστόν το πρώτο στάδιο εξέλιξης της τέχνης του κινηματογράφου. Της έβδομης κατά σειρά τέχνης που εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στο χώρο των τεχνών μιας και συνδυάζει με μοναδικό τρόπο πολλές από της υπόλοιπες καλές τέχνες όπως για παράδειγμα, την σκηνοθεσία, το θέατρο, τη φωτογραφία, την λογοτεχνία και σε πολλές περιπτώσεις το χορό και την μουσική. Ένα α πό τα μεγαλύτερα βήματα του κινηματογράφου στην εκατονταετή εξέλιξή του του ήταν η προσθήκη του ήχου. Μαζί με την προσθήκη του χρώματος αποτελούν τα σημεία καμπής στην εξέλιξή του, έτσι ώστε να αναφερόμαστε σε βουβό και ομιλούντα καθώς και σε έγχρωμο και α σπρόμαυρο σινεμά. Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν να διερευνήσει την δυνατότητα εφαρμογής των τεχνικών και της χρήσης των ψηφιακών εργαλείων που μας παρέχει η σύγχρονη ηχητική τεχνολογία, για την μετατροπή μίας ταινίας του βωβού κινηματογράφου σε μία σύγχρονη μορφή, που να περιλαμβάνει ήχο και ομιλία. Το αρχικό κίνητρο για την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι να φέρει το σύγχρονο, κυρίως νεανικό κοινό, πιο κοντά στα μεγάλα πρώιμα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Είναι γεγονός πως στην σημερινή εποχή των ατελείωτων ηχητικών εφέ και της υψηλής ευκρίνειας πολυκάναλου ήχου, μία ταινία χωρίς καθόλου ήχο δυσκολεύει τους θεατές ιδιαίτερα αυτούς των νεώτερων ηλικιών. Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό παρουσιάζει πολλές τεχνικές και αισθητικές δυσκολίες. Ο συνδυασμός των περιβαλλοντικών ήχων με την εποχή εξέλιξης του έργου αλλά και η προσαρμογή τους σε μία αλληλουχία εικόνων που εκ των προτέρων είχε σχεδιαστεί με το δεδομένο της έλλειψης του ήχου, έκανε το έργο μας αρκετά πολύπλοκο. Γνωρίζοντας από την αρχή ότι κραυγαλέες παρεμβάσεις μπορούσαν εύκολα να οδηγήσουν σε αισθητικό ατόπημα, η επιλογή ή επεξεργασία και ο συνδυασμός των ήχων έγινε με ιδιαίτερη προσοχή. Η ταινία που επιλέχτηκε για το εγχείρημα μας είναι ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της περιόδου αυτής του κινηματογράφου. Πρόκειται για την ταινία City Lights του κορυφαίου δημιουργού Charley Chaplin, γυρισμένη στην Αμερική το 1931. Ο Charlie Chaplin που υπηρέτησε με μοναδικό τρόπο τον κινηματογράφο και στις δύο περιόδους του (βωβού και ομιλούντα), κινηματογραφεί και ψυχογραφεί στην ταινία αυτή τα χαρακτηρηστικά των ανθρώπων της μεγαλούπολης, σε μία εποχή που κατά σύμπτωση έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την εποχή μας κάνοντας την ταινία αυτή ιδιαίτερα επίκαιρη.Κάναμε τις παρεμβάσεις μας στο εξαιρετικό αυτό υλικό με απόλυτο σεβασμό και επίγνωση της μεγάλης καλλιτεχνικής του αξίας, όχι για να το βελτιώσουμε ή να το εξελίξουμε αλλά για να πειραματιστούμε με ένα νέο τρόπο προσέγγισής του. Στο κείμενο που ακολουθεί περιγράφονται οι διαδικασίες, οι τεχνικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για αυτό το σκοπό, αναλύονται τα στάδια της παραγωγής και σχολιάζονται τα προβλάματα και οι δυσκολείες που αντιμετοπίστηκαν στο εγχείρημα αυτό.el
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΗχητική επένδυση ταινίας βωβού κινηματογράφου (City Lights, 1931).el
dc.titleSound for the silent film (City Lights, 1931).en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΛαλιώτης, Γεώργιοςel
heal.creatorNameLaliotis, Georgiosen
heal.publicationDate2012-09-11T13:36:37Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/2316
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η προσθήκη περιβαλλοντικού ήχου σε μία ταινία του βωβού κινηματογράφου.Ο βουβός κινηματογράφος ήταν ως γνωστόν το πρώτο στάδιο εξέλιξης της τέχνης του κινηματογράφου. Της έβδομης κατά σειρά τέχνης που εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στο χώρο των τεχνών μιας και συνδυάζει με μοναδικό τρόπο πολλές από της υπόλοιπες καλές τέχνες όπως για παράδειγμα, την σκηνοθεσία, το θέατρο, τη φωτογραφία, την λογοτεχνία και σε πολλές περιπτώσεις το χορό και την μουσική. Ένα α πό τα μεγαλύτερα βήματα του κινηματογράφου στην εκατονταετή εξέλιξή του του ήταν η προσθήκη του ήχου. Μαζί με την προσθήκη του χρώματος αποτελούν τα σημεία καμπής στην εξέλιξή του, έτσι ώστε να αναφερόμαστε σε βουβό και ομιλούντα καθώς και σε έγχρωμο και α σπρόμαυρο σινεμά. Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν να διερευνήσει την δυνατότητα εφαρμογής των τεχνικών και της χρήσης των ψηφιακών εργαλείων που μας παρέχει η σύγχρονη ηχητική τεχνολογία, για την μετατροπή μίας ταινίας του βωβού κινηματογράφου σε μία σύγχρονη μορφή, που να περιλαμβάνει ήχο και ομιλία. Το αρχικό κίνητρο για την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι να φέρει το σύγχρονο, κυρίως νεανικό κοινό, πιο κοντά στα μεγάλα πρώιμα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Είναι γεγονός πως στην σημερινή εποχή των ατελείωτων ηχητικών εφέ και της υψηλής ευκρίνειας πολυκάναλου ήχου, μία ταινία χωρίς καθόλου ήχο δυσκολεύει τους θεατές ιδιαίτερα αυτούς των νεώτερων ηλικιών. Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό παρουσιάζει πολλές τεχνικές και αισθητικές δυσκολίες. Ο συνδυασμός των περιβαλλοντικών ήχων με την εποχή εξέλιξης του έργου αλλά και η προσαρμογή τους σε μία αλληλουχία εικόνων που εκ των προτέρων είχε σχεδιαστεί με το δεδομένο της έλλειψης του ήχου, έκανε το έργο μας αρκετά πολύπλοκο. Γνωρίζοντας από την αρχή ότι κραυγαλέες παρεμβάσεις μπορούσαν εύκολα να οδηγήσουν σε αισθητικό ατόπημα, η επιλογή ή επεξεργασία και ο συνδυασμός των ήχων έγινε με ιδιαίτερη προσοχή. Η ταινία που επιλέχτηκε για το εγχείρημα μας είναι ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της περιόδου αυτής του κινηματογράφου. Πρόκειται για την ταινία City Lights του κορυφαίου δημιουργού Charley Chaplin, γυρισμένη στην Αμερική το 1931. Ο Charlie Chaplin που υπηρέτησε με μοναδικό τρόπο τον κινηματογράφο και στις δύο περιόδους του (βωβού και ομιλούντα), κινηματογραφεί και ψυχογραφεί στην ταινία αυτή τα χαρακτηρηστικά των ανθρώπων της μεγαλούπολης, σε μία εποχή που κατά σύμπτωση έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την εποχή μας κάνοντας την ταινία αυτή ιδιαίτερα επίκαιρη.Κάναμε τις παρεμβάσεις μας στο εξαιρετικό αυτό υλικό με απόλυτο σεβασμό και επίγνωση της μεγάλης καλλιτεχνικής του αξίας, όχι για να το βελτιώσουμε ή να το εξελίξουμε αλλά για να πειραματιστούμε με ένα νέο τρόπο προσέγγισής του. Στο κείμενο που ακολουθεί περιγράφονται οι διαδικασίες, οι τεχνικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για αυτό το σκοπό, αναλύονται τα στάδια της παραγωγής και σχολιάζονται τα προβλάματα και οι δυσκολείες που αντιμετοπίστηκαν στο εγχείρημα αυτό.el
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
heal.titleΗχητική επένδυση ταινίας βωβού κινηματογράφου (City Lights, 1931).el
heal.titleSound for the silent film (City Lights, 1931).en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordκινηματογράφος, ήχος στον κινηματογράφοel
heal.keywordmotion pictures, sound in motion picturesen
heal.advisorNameΧουσίδης, Χρήστοςel
heal.advisorNameChousidis, Christosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)