Εμφάνιση απλής εγγραφής

Extended – non conventional ways of sound production on the piano.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΦυσίκα, Παρασκευήel
dc.creatorΣχηματαριώτης, Μιλτιάδηςel
dc.creatorFysika, Paraskevien
dc.creatorSchimatariotis, Miltiadisen
dc.date.accessioned2016-03-15T14:01:08Z
dc.date.available2016-03-15T14:01:08Z
dc.date.issued2013-11-25T10:59:38Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/2396
dc.description.abstractΣτην εργασία αυτή μελετάμε το πιάνο, ένα από τα πιο γνωστά όργανα της δύσης, το οποίο όμως διαθέτει και πολλές άγνωστες στο ευρύ κοινό πτυχές οι οποίες αφορούν τους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να παράγει πέρα από τον συμβατικό που όλοι γνωρίζουμε. Το πρώτο μέρος της μελέτης ξεκινά με μια ιστορική αναδρομή στην πορεία και εξέλιξη του πιάνου ανά τους αιώνες. Στη συνέχεια περνά σε μια περιγραφή γύρω από την κατασκευή του οργάνου, αναλύοντας τα στάδια τα οποία ακολουθούνται στο εργοστάσιο, και κλείνει με την ακουστική του οργάνου, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο παράγει ήχο με τη χρήση χορδών και σφυριών, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις δονήσεις της ηχητικής του πλάκας. Αφού πλέον έχει δοθεί μια αρκετά αναλυτική εικόνα γύρω από το πιάνο, ιστορικά, τεχνικά και επιστημονικά, στη συνέχεια περνάμε στο κύριο μέρος αυτής της μελέτης που αφορά τους εναλλακτικούς – μη συμβατικούς ή διαφορετικά ανορθόδοξους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να παράγουμε ήχους από αυτό το όργανο και εν τέλει, με χρήση αυτών των μεθόδων να ανακαλύψουμε τρόπους μουσικής έκφρασης. Πριν ακόμα περάσουμε στην πρακτικό μέρος, ξεκινάμε με μια ιστορική αναδρομή σχετικά με τις εναλλακτικές, όπως γενικά ονομάζονται, τεχνικές ερμηνείας με χρήση του πιάνου από διάφορους συνθέτες του παρελθόντος. Περιγράφουμε τις διάφορες μεθόδους που χρησιμοποίησαν στις συνθέσεις τους όπως το “Prepared Piano”, “String Piano”, “Tack Piano” κλπ. Η αναδρομή αυτή καταλήγει σε αναφορές χρήσης εναλλακτικών τεχνικών στην σύγχρονη pop μουσική και ακολούθως περιγράφουμε κάποιες περισσότερο πρακτικές λεπτομέρειες εφαρμογής εναλλακτικών τεχνικών. Στο πειραματικό μέρος, σκοπός μας είναι να εφαρμόσουμε κάποιες από τις σημαντικότερες εναλλακτικές τεχνικές πάνω σε ένα πραγματικό πιάνο και να δημιουργήσουμε μία μουσική σύνθεση που θα αποτελείται αποκλειστικά από αυτούς τους ήχους. Ξεκινώντας ηχογραφούμε κάποιες εναλλακτικές τεχνικές χρησιμοποιώντας ένα πραγματικό πιάνο και στη συνέχεια, για να έχουμε ένα πιο πρακτικό και αποδοτικό τρόπο να αξιοποιήσουμε το ηχογραφημένο υλικό στη μουσική μας σύνθεση, δημιουργούμε μια σειρά από software όργανα με βάση το υλικό αυτό. Με τα όργανα αυτά μπορούμε να παίξουμε ζωντανά με τη χρήση ενός MIDI keyboard. Έτσι, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η σύγχρονη μουσική τεχνολογία και χωρίς να χρειαστεί να τροποποιήσουμε ή να καταστρέψουμε ένα πραγματικό πιάνο, συνθέτουμε ένα μουσικό κομμάτι που αποτελείται αποκλειστικά από εναλλακτικούς ήχους πιάνου και το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αδύνατον να δημιουργηθεί. Μέσα από το μουσικό κομμάτι αλλά και με τα software όργανα που δημιουργήσαμε αναδεικνύουμε τους εναλλακτικούς ήχους του πιάνου και τους παρουσιάζουμε με ένα διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το παρελθόν.el
dc.description.abstractIn this project, we study the piano, one of the best known western instruments, which still has many unknown to the wide public aspects which concern the various sounds it can produce beyond the conventional one we are all familiar with. The first part of the study begins with a historical retrospect in the course and evolution of the piano over the centuries. Then it goes on with a description of the manufacture of the instrument analysing the stages which are followed in the factory and closes with the acoustics of the instrument, analysing the way in which it produces sound with the use of strings and hammers, as well as information concerning the vibrations of its soundboard. After having given a fairly detailed picture of the piano, historically, technically and scientifically, we go on with the main body of this study which refers to the extended – non conventional or, otherwise, unorthodox ways in which we could produce sounds on this instrument and, finally, through the use of these methods, discover ways of musical expression. Before we get into the practical part, we start with a historical retrospect about the extended, as they are generally referred to, performance techniques through the use of the piano by several composers of the past. We describe the various methods they used in their compositions such as “Prepared Piano”, “String Piano”, “Tack Piano” etc. The retrospect ends with reference to extended techniques use in modern pop music and then we describe some more practical details of extended techniques application. In the experimental part, we aim at applying some of the most important extended techniques on a real piano and create a musical composition consisting exclusively of these sounds. At first, we record some extended techniques using a real piano and then, in order to have a more practical and efficient way of exploiting the recorded material in our musical composition, we create a number of software instruments based on this material. Through these instruments, we can play live using a MIDI keyboard. So, by using the capabilities provided by modern music technology and without having to modify or destroy a real piano, we compose a piece of music exclusively made up of extended piano sounds, which it would be impossible to create under different circumstances. Through the piece of music as well as the software instruments we have created, we set off extended piano sounds and present them in a different way compared to the past.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΕναλλακτικοί, μη συμβατικοί τρόποι παραγωγής ήχου από το πιάνο.el
dc.titleExtended – non conventional ways of sound production on the piano.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΦυσίκα, Παρασκευήel
heal.creatorNameΣχηματαριώτης, Μιλτιάδηςel
heal.creatorNameFysika, Paraskevien
heal.creatorNameSchimatariotis, Miltiadisen
heal.publicationDate2013-11-25T10:59:38Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/2396
heal.abstractΣτην εργασία αυτή μελετάμε το πιάνο, ένα από τα πιο γνωστά όργανα της δύσης, το οποίο όμως διαθέτει και πολλές άγνωστες στο ευρύ κοινό πτυχές οι οποίες αφορούν τους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να παράγει πέρα από τον συμβατικό που όλοι γνωρίζουμε. Το πρώτο μέρος της μελέτης ξεκινά με μια ιστορική αναδρομή στην πορεία και εξέλιξη του πιάνου ανά τους αιώνες. Στη συνέχεια περνά σε μια περιγραφή γύρω από την κατασκευή του οργάνου, αναλύοντας τα στάδια τα οποία ακολουθούνται στο εργοστάσιο, και κλείνει με την ακουστική του οργάνου, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο παράγει ήχο με τη χρήση χορδών και σφυριών, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις δονήσεις της ηχητικής του πλάκας. Αφού πλέον έχει δοθεί μια αρκετά αναλυτική εικόνα γύρω από το πιάνο, ιστορικά, τεχνικά και επιστημονικά, στη συνέχεια περνάμε στο κύριο μέρος αυτής της μελέτης που αφορά τους εναλλακτικούς – μη συμβατικούς ή διαφορετικά ανορθόδοξους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να παράγουμε ήχους από αυτό το όργανο και εν τέλει, με χρήση αυτών των μεθόδων να ανακαλύψουμε τρόπους μουσικής έκφρασης. Πριν ακόμα περάσουμε στην πρακτικό μέρος, ξεκινάμε με μια ιστορική αναδρομή σχετικά με τις εναλλακτικές, όπως γενικά ονομάζονται, τεχνικές ερμηνείας με χρήση του πιάνου από διάφορους συνθέτες του παρελθόντος. Περιγράφουμε τις διάφορες μεθόδους που χρησιμοποίησαν στις συνθέσεις τους όπως το “Prepared Piano”, “String Piano”, “Tack Piano” κλπ. Η αναδρομή αυτή καταλήγει σε αναφορές χρήσης εναλλακτικών τεχνικών στην σύγχρονη pop μουσική και ακολούθως περιγράφουμε κάποιες περισσότερο πρακτικές λεπτομέρειες εφαρμογής εναλλακτικών τεχνικών. Στο πειραματικό μέρος, σκοπός μας είναι να εφαρμόσουμε κάποιες από τις σημαντικότερες εναλλακτικές τεχνικές πάνω σε ένα πραγματικό πιάνο και να δημιουργήσουμε μία μουσική σύνθεση που θα αποτελείται αποκλειστικά από αυτούς τους ήχους. Ξεκινώντας ηχογραφούμε κάποιες εναλλακτικές τεχνικές χρησιμοποιώντας ένα πραγματικό πιάνο και στη συνέχεια, για να έχουμε ένα πιο πρακτικό και αποδοτικό τρόπο να αξιοποιήσουμε το ηχογραφημένο υλικό στη μουσική μας σύνθεση, δημιουργούμε μια σειρά από software όργανα με βάση το υλικό αυτό. Με τα όργανα αυτά μπορούμε να παίξουμε ζωντανά με τη χρήση ενός MIDI keyboard. Έτσι, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η σύγχρονη μουσική τεχνολογία και χωρίς να χρειαστεί να τροποποιήσουμε ή να καταστρέψουμε ένα πραγματικό πιάνο, συνθέτουμε ένα μουσικό κομμάτι που αποτελείται αποκλειστικά από εναλλακτικούς ήχους πιάνου και το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αδύνατον να δημιουργηθεί. Μέσα από το μουσικό κομμάτι αλλά και με τα software όργανα που δημιουργήσαμε αναδεικνύουμε τους εναλλακτικούς ήχους του πιάνου και τους παρουσιάζουμε με ένα διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το παρελθόν.el
heal.abstractIn this project, we study the piano, one of the best known western instruments, which still has many unknown to the wide public aspects which concern the various sounds it can produce beyond the conventional one we are all familiar with. The first part of the study begins with a historical retrospect in the course and evolution of the piano over the centuries. Then it goes on with a description of the manufacture of the instrument analysing the stages which are followed in the factory and closes with the acoustics of the instrument, analysing the way in which it produces sound with the use of strings and hammers, as well as information concerning the vibrations of its soundboard. After having given a fairly detailed picture of the piano, historically, technically and scientifically, we go on with the main body of this study which refers to the extended – non conventional or, otherwise, unorthodox ways in which we could produce sounds on this instrument and, finally, through the use of these methods, discover ways of musical expression. Before we get into the practical part, we start with a historical retrospect about the extended, as they are generally referred to, performance techniques through the use of the piano by several composers of the past. We describe the various methods they used in their compositions such as “Prepared Piano”, “String Piano”, “Tack Piano” etc. The retrospect ends with reference to extended techniques use in modern pop music and then we describe some more practical details of extended techniques application. In the experimental part, we aim at applying some of the most important extended techniques on a real piano and create a musical composition consisting exclusively of these sounds. At first, we record some extended techniques using a real piano and then, in order to have a more practical and efficient way of exploiting the recorded material in our musical composition, we create a number of software instruments based on this material. Through these instruments, we can play live using a MIDI keyboard. So, by using the capabilities provided by modern music technology and without having to modify or destroy a real piano, we compose a piece of music exclusively made up of extended piano sounds, which it would be impossible to create under different circumstances. Through the piece of music as well as the software instruments we have created, we set off extended piano sounds and present them in a different way compared to the past.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
heal.titleΕναλλακτικοί, μη συμβατικοί τρόποι παραγωγής ήχου από το πιάνο.el
heal.titleExtended – non conventional ways of sound production on the piano.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordπιάνο, μουσική σύνθεση, μουσικό όργανο, προγραμματισμόςel
heal.keywordpiano, music composition, musical instrument, programmingen
heal.advisorNameΦιτσανάκης, Μίνωςel
heal.advisorNameFitsanakis, Minosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)