Εμφάνιση απλής εγγραφής

The history of blues music.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΧονδρογιάννης, Νίκοςel
dc.creatorChondrogiannis, Nikosen
dc.date.accessioned2016-03-15T14:08:22Z
dc.date.available2016-03-15T14:08:22Z
dc.date.issued2013-06-28T09:58:53Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/2426
dc.description.abstractΟι πρώτοι Αφρικανοί δούλοι έφτασαν στην Αμερική στις αρχές του 17ου αιώνα. Η κουλτούρα τους καταπιέστηκε από την λευκή κοινωνία, όμως μη υλικές πτυχές του αφρικανικού πολιτισμού, όπως η μουσική, κατάφεραν να διασωθούν. Οι Νέγροι συνέδεσαν το τραγούδι με την ομαδική δουλειά στα χωράφια και αργότερα, όταν άρχισαν να ασπάζονται τον Χριστιανισμό, με τις εκκλησιαστικές λειτουργίες. Μέσα από τις νέγρικες εκκλησίες εμφανίστηκαν τα σπιρίτσουαλς και τα γκόσπελ, τα οποία σταδιακά αναμίχθηκαν με τα τραγούδια της δουλειάς αλλά και επηρεάστηκαν από την αμερικανική και ευρωπαϊκή μουσική. Όταν η εργασία στα χωράφια μετατράπηκε από ομαδική σε ατομική, τα τραγούδια της δουλειάς αντικαταστάθηκαν από τα χόλερ. Η ανάπτυξη της κοινωνικής ζωής του Νέγρου προς τα τέλη του 19ου αιώνα έφερε επίσης αλλαγές στην μουσική του, αφού άρχισε να επηρεάζεται από τη λαϊκή μουσική της Ευρώπης και τις αφηγηματικές μπαλάντες. Με την απελευθέρωση των Νέγρων και τη δημοτικότητα της κιθάρας άρχισε να καθιερώνεται η δωδεκάμετρη μορφή των πρώιμων μπλουζ, τα οποία όμως διατήρησαν την ιδιαιτερότητα των χόλερ και των γκόσπελ. Η νέγρικη μουσική απέκτησε στοιχεία επαγγελματισμού όταν μικρές ορχήστρες άρχισαν να ενσωματώνονται στο νέγρικο θέατρο και στα μίντστρελ σόου, κάτι που βοήθησε και στη διάδοση των μπλουζ ασκώντας παράλληλα επιρροές στη διασκέδαση της λευκής κοινωνίας. Η ανάπτυξη της μουσικής βιομηχανίας και των ηχογραφήσεων βοήθησε τους νέγρους καλλιτέχνες να αποκτήσουν περισσότερα ακούσματα και επιρροές, κάτι που συντέλεσε στην εμφάνιση του ράγκταϊμ και των κλασικών μπλουζ. Οι στίχοι αποκτούν περιεχόμενο ευρύτερου ενδιαφέροντος και είναι πλέον λιγότερο δυσνόητοι στην λευκή κοινωνία, ενώ η μπλουζ παγιώνεται σαν μουσικό είδος. Στις αρχές του 20ου αιώνα ξεκινάει μια μαζική μετακίνηση των Νέγρων προς τον Βορρά όπου υπήρχαν περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες. Το 1920 ηχογραφείται για πρώτη φορά νέγρα τραγουδίστρια και εμφανίζονται οι φυλετικοί δίσκοι που απευθύνονται σε νέγρικο ακροατήριο και διαδίδουν τη μπλουζ ακόμα και στις πιο απομονωμένες αγροτικές περιοχές, στις οποίες αρχίζουν να αναπτύσσονται και τα επαρχιακά μπλουζ. Στα αστικά κέντρα, η μπλουζ αποκτά έναν πιο ιδιωτικό χαρακτήρα και αντλεί θεματολογία από την φτώχεια και τη σκληρή ζωή των μεγάλων πόλεων. Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος συντελεί στο να ενταχθεί ο Νέγρος εμφανέστερα στην αμερικανική κοινωνία, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να δημιουργούνται εξεγέρσεις κατά του φυλετικού διαχωρισμού. Την ίδια περίοδο εμφανίζεται το πιανιστικό στιλ του μπούγκι-γούγκι και οι νέγροι καλλιτέχνες ηχογραφούνται σε μεγαλύτερη κλίμακα. Το Κραχ του 1929 προκάλεσε τεράστιες δυσκολίες στην οικονομική ζωή και τις ηχογραφήσεις των Νέγρων, όμως η μπλουζ συνεχίστηκε μέσα από τα πάρτι ενοικίου. Στα μέσα της δεκαετίας του 1930 εμφανίζεται το σουίνγκ, ενώ η εξάπλωση των ενισχυτών συντελεί στην ανάπτυξη μεγαλύτερων ορχηστρών. Σταδιακά αρχίζει να χρησιμοποιείται η ηλεκτρική κιθάρα, οι ζωντανές εμφανίσεις γίνονται πιο εντυπωσιακές και εμφανίζεται το ρυθμ εν μπλουζ που σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 εμφανίζεται το ροκ εν ρολ, το οποίο επισκιάζει τα παλιότερα στιλ των μπλουζ, μέχρι την αναβίωση των μπλουζ στα τέλη της δεκαετίας του 1950, κατά την οποία οι παλιότεροι καλλιτέχνες των μπλουζ επανήλθαν στο προσκήνιο. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 η μπλουζ αναμίχθηκε με την ροκ και συνέχισε μέχρι σήμερα να επηρεάζει πολλά μουσικά στιλ, όμως το μουσικό είδος που ορίζεται ως μπλουζ έχει αλλάξει ελάχιστα και εξακολουθεί να παραπέμπει σε παλιότερα παραδοσιακά στιλ.el
dc.description.abstractThe first African slaves arrived in America in the early 17th century. Their culture was oppressed by the white society, but non-material aspects of African culture, such as music, were able to be rescued. The negroes have linked singing with group work in the fields and later, when they began to embrace Christianity, with the church services. Through the Negro churches appeared spiritual and gospel, which were gradually mixed with the songs of work and were influenced by American and European music. When the individual work in the fields was transformed to group work, the work song was replaced by holler. The development of the Afro-american’s social life in the late 19th century also brought changes in his music, which was influenced by the folk music of Europe and narrative ballads. With the liberation of slaves and the popularity of the guitar, the twelve bar form was introduced as an early form of blues, which retained the characteristics of holler and gospel. The negro music acquired elements of professionalism when small orchestras began to incorporate the negro theater and minstrel show, which helped in spreading the blues while influencing the music of the white society. The development of the music industry helped blacks gain more influences, which contributed to the emergence of ragtime and classic blues. The content of lyrics becomes wider and closer to the white society, while the blues is established as a musical genre. In the early 20th century began a massive movement of Negroes to the north, where more job opportunities were available. In 1920 a black female singer is recorded for the first time and spreads the blues even in the most isolated rural areas, where the rural blues are starting to develop. In urban centers, blues becomes a more personal music and draws inspiration from the poverty and the hard life of big cities. The First World War helps the Negro become a more important part of the American society and start fighting against racial discrimination. The same period the pianistic style of Boogie-woogie appears and black artists are being recorded in a larger scale. The Great Depression of 1929 caused enormous difficulties to the economic life and the recordings of black artists, but blues continued through House Rent Parties. Swing appeared in the mid-1930’s, while the amplifiers contributed to the development of larger orchestras. Gradually the electric guitar is being used, live performances become more impressive and rhythm ‘n’ blues appears with big commercial success. Since the late 1940’s Rock'n'roll appeared, which overshadowed the older styles of blues, until the blues revival of the late 1950’s, during which the older blues artists resurfaced. Since the mid 1960’s, blues was mixed with rock and continued to affect many musical styles, but the musical genre we define as blues still refers to older traditional styles.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΗ ιστορία της μπλουζ.el
dc.titleThe history of blues music.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΧονδρογιάννης, Νίκοςel
heal.creatorNameChondrogiannis, Nikosen
heal.publicationDate2013-06-28T09:58:53Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/2426
heal.abstractΟι πρώτοι Αφρικανοί δούλοι έφτασαν στην Αμερική στις αρχές του 17ου αιώνα. Η κουλτούρα τους καταπιέστηκε από την λευκή κοινωνία, όμως μη υλικές πτυχές του αφρικανικού πολιτισμού, όπως η μουσική, κατάφεραν να διασωθούν. Οι Νέγροι συνέδεσαν το τραγούδι με την ομαδική δουλειά στα χωράφια και αργότερα, όταν άρχισαν να ασπάζονται τον Χριστιανισμό, με τις εκκλησιαστικές λειτουργίες. Μέσα από τις νέγρικες εκκλησίες εμφανίστηκαν τα σπιρίτσουαλς και τα γκόσπελ, τα οποία σταδιακά αναμίχθηκαν με τα τραγούδια της δουλειάς αλλά και επηρεάστηκαν από την αμερικανική και ευρωπαϊκή μουσική. Όταν η εργασία στα χωράφια μετατράπηκε από ομαδική σε ατομική, τα τραγούδια της δουλειάς αντικαταστάθηκαν από τα χόλερ. Η ανάπτυξη της κοινωνικής ζωής του Νέγρου προς τα τέλη του 19ου αιώνα έφερε επίσης αλλαγές στην μουσική του, αφού άρχισε να επηρεάζεται από τη λαϊκή μουσική της Ευρώπης και τις αφηγηματικές μπαλάντες. Με την απελευθέρωση των Νέγρων και τη δημοτικότητα της κιθάρας άρχισε να καθιερώνεται η δωδεκάμετρη μορφή των πρώιμων μπλουζ, τα οποία όμως διατήρησαν την ιδιαιτερότητα των χόλερ και των γκόσπελ. Η νέγρικη μουσική απέκτησε στοιχεία επαγγελματισμού όταν μικρές ορχήστρες άρχισαν να ενσωματώνονται στο νέγρικο θέατρο και στα μίντστρελ σόου, κάτι που βοήθησε και στη διάδοση των μπλουζ ασκώντας παράλληλα επιρροές στη διασκέδαση της λευκής κοινωνίας. Η ανάπτυξη της μουσικής βιομηχανίας και των ηχογραφήσεων βοήθησε τους νέγρους καλλιτέχνες να αποκτήσουν περισσότερα ακούσματα και επιρροές, κάτι που συντέλεσε στην εμφάνιση του ράγκταϊμ και των κλασικών μπλουζ. Οι στίχοι αποκτούν περιεχόμενο ευρύτερου ενδιαφέροντος και είναι πλέον λιγότερο δυσνόητοι στην λευκή κοινωνία, ενώ η μπλουζ παγιώνεται σαν μουσικό είδος. Στις αρχές του 20ου αιώνα ξεκινάει μια μαζική μετακίνηση των Νέγρων προς τον Βορρά όπου υπήρχαν περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες. Το 1920 ηχογραφείται για πρώτη φορά νέγρα τραγουδίστρια και εμφανίζονται οι φυλετικοί δίσκοι που απευθύνονται σε νέγρικο ακροατήριο και διαδίδουν τη μπλουζ ακόμα και στις πιο απομονωμένες αγροτικές περιοχές, στις οποίες αρχίζουν να αναπτύσσονται και τα επαρχιακά μπλουζ. Στα αστικά κέντρα, η μπλουζ αποκτά έναν πιο ιδιωτικό χαρακτήρα και αντλεί θεματολογία από την φτώχεια και τη σκληρή ζωή των μεγάλων πόλεων. Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος συντελεί στο να ενταχθεί ο Νέγρος εμφανέστερα στην αμερικανική κοινωνία, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να δημιουργούνται εξεγέρσεις κατά του φυλετικού διαχωρισμού. Την ίδια περίοδο εμφανίζεται το πιανιστικό στιλ του μπούγκι-γούγκι και οι νέγροι καλλιτέχνες ηχογραφούνται σε μεγαλύτερη κλίμακα. Το Κραχ του 1929 προκάλεσε τεράστιες δυσκολίες στην οικονομική ζωή και τις ηχογραφήσεις των Νέγρων, όμως η μπλουζ συνεχίστηκε μέσα από τα πάρτι ενοικίου. Στα μέσα της δεκαετίας του 1930 εμφανίζεται το σουίνγκ, ενώ η εξάπλωση των ενισχυτών συντελεί στην ανάπτυξη μεγαλύτερων ορχηστρών. Σταδιακά αρχίζει να χρησιμοποιείται η ηλεκτρική κιθάρα, οι ζωντανές εμφανίσεις γίνονται πιο εντυπωσιακές και εμφανίζεται το ρυθμ εν μπλουζ που σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 εμφανίζεται το ροκ εν ρολ, το οποίο επισκιάζει τα παλιότερα στιλ των μπλουζ, μέχρι την αναβίωση των μπλουζ στα τέλη της δεκαετίας του 1950, κατά την οποία οι παλιότεροι καλλιτέχνες των μπλουζ επανήλθαν στο προσκήνιο. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 η μπλουζ αναμίχθηκε με την ροκ και συνέχισε μέχρι σήμερα να επηρεάζει πολλά μουσικά στιλ, όμως το μουσικό είδος που ορίζεται ως μπλουζ έχει αλλάξει ελάχιστα και εξακολουθεί να παραπέμπει σε παλιότερα παραδοσιακά στιλ.el
heal.abstractThe first African slaves arrived in America in the early 17th century. Their culture was oppressed by the white society, but non-material aspects of African culture, such as music, were able to be rescued. The negroes have linked singing with group work in the fields and later, when they began to embrace Christianity, with the church services. Through the Negro churches appeared spiritual and gospel, which were gradually mixed with the songs of work and were influenced by American and European music. When the individual work in the fields was transformed to group work, the work song was replaced by holler. The development of the Afro-american’s social life in the late 19th century also brought changes in his music, which was influenced by the folk music of Europe and narrative ballads. With the liberation of slaves and the popularity of the guitar, the twelve bar form was introduced as an early form of blues, which retained the characteristics of holler and gospel. The negro music acquired elements of professionalism when small orchestras began to incorporate the negro theater and minstrel show, which helped in spreading the blues while influencing the music of the white society. The development of the music industry helped blacks gain more influences, which contributed to the emergence of ragtime and classic blues. The content of lyrics becomes wider and closer to the white society, while the blues is established as a musical genre. In the early 20th century began a massive movement of Negroes to the north, where more job opportunities were available. In 1920 a black female singer is recorded for the first time and spreads the blues even in the most isolated rural areas, where the rural blues are starting to develop. In urban centers, blues becomes a more personal music and draws inspiration from the poverty and the hard life of big cities. The First World War helps the Negro become a more important part of the American society and start fighting against racial discrimination. The same period the pianistic style of Boogie-woogie appears and black artists are being recorded in a larger scale. The Great Depression of 1929 caused enormous difficulties to the economic life and the recordings of black artists, but blues continued through House Rent Parties. Swing appeared in the mid-1930’s, while the amplifiers contributed to the development of larger orchestras. Gradually the electric guitar is being used, live performances become more impressive and rhythm ‘n’ blues appears with big commercial success. Since the late 1940’s Rock'n'roll appeared, which overshadowed the older styles of blues, until the blues revival of the late 1950’s, during which the older blues artists resurfaced. Since the mid 1960’s, blues was mixed with rock and continued to affect many musical styles, but the musical genre we define as blues still refers to older traditional styles.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
heal.titleΗ ιστορία της μπλουζ.el
heal.titleThe history of blues music.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordμπλουζ (μουσική), τζαζ, Αμερική, Αφρική, Αφρο-Αμερικανός, δουλεία, κιθάραel
heal.keywordblues (music), jazz, America, Africa, African American, slavery, guitaren
heal.advisorNameΚονδύλη, Γεωργίαel
heal.advisorNameΑνδρουλάκη, Μαρίαel
heal.advisorNameKondyli, Georgiaen
heal.advisorNameAndroulaki, Mariaen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)