Εμφάνιση απλής εγγραφής

Technology of cinema. From Cinemascope to Dolby 3D.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΜαυροφώτη, Αλεξάνδραel
dc.creatorMavrofoti, Alexandraen
dc.date.accessioned2016-03-15T15:04:09Z
dc.date.available2016-03-15T15:04:09Z
dc.date.issued2014-09-13T18:50:29Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3188
dc.description.abstractΟ "κινηματογράφος" η αλλιώς «σινεμά» έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα στις αρχές του 18ου αιώνα, κυρίως λόγω της έμφυτης τάσης του ανθρώπου να αναπαραστήσει την ανθρώπινη κίνηση. Το αποτέλεσμα ήταν να αναδειχθεί ως το δημοφιλέστερο μέσο ψυχαγωγίας ενώ παράλληλα πολλοί κινηματογραφικοί χώροι δημιουργήθηκαν με αποκλειστικό σκοπό την προβολή ταινιών. Σημαντικό ρόλο είχαν οι καινοτομίες που άρχισαν να εμφανίζονται η μια μετά την άλλη με πρώτη κινηματογραφική μηχανή το ζουτρόπιο το 1834 αν και οι μηχανές προβολής υπήρχαν πολλά χρόνια πριν. Μέχρι τότε όμως οι εικόνες αυτές δεν ήταν τίποτε παραπάνω από απλές ζωγραφιές που έπρεπε να προβληθούν σε γρήγορη διαδοχή. Μια ραγδαία εξέλιξη ήταν η εφεύρεση της φωτογραφίας λίγα χρόνια αργότερα. Οι πρώιμες φωτογραφίες απαιτούσαν μακροχρόνια έκθεση (στην αρχή ώρες) για μια μοναδική εικόνα. Το γεγονός αυτό καθιστούσε τις (φωτογραφημένες) κινούμενες εικόνες αδύνατες. Η γρηγορότερη έκθεση έγινε εφικτή περίπου τη δεκαετία του 1870. Όμως το πιο σημαντικό βήμα έγινε από τον Τόμας Έντισον και το βοηθό του οι οποίοι κατάφεραν να συνδυάσουν διάφορες τεχνικές που υπήρχαν μέχρι τότε σε μια κινηματογραφική κάμερα με όνομα "Κινητογράφος". Έπειτα ακολούθησαν το «Κινητοσκόπιο» και ο "Φωνογράφος" που ο Έντισον θεωρούσε ως την πιο σημαντικό επίτευγμα του. Η ιδέα του έγχρωμου και ομιλούντος κινηματογράφου υπήρχε ήδη από το ξεκίνημα του αλλά έγινε εφικτή μόλις στα τέλη της δεκαετίας του 1920 παρ’ όλο που οι πρώτες προσπάθειες ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα. Μέχρι τότε οι ταινίες ήταν βουβές με ταυτόχρονη αναπαραγωγή ζωντανής μουσικής. Σχεδόν ταυτόχρονα άρχισε και η προσθήκη χρώματος με την τεχνική "Kinemacolor". Μερικές δεκαετίες αργότερα η "20th Century Fox" παρουσίασε το "Cinemascope", μια πρωτότυπη τεχνολογία που περιλάμβανε κυλινδρικός φακός, πρίσματα και καθρέφτες με σκοπό τη συμπίεση των εικόνων αριστερά και δεξιά για προβολή ταινιών σε μεγάλη οθόνη. Ακολούθησαν πολλές άλλες ενδιαφέρουσες τεχνολογίες όπως "Vistavision" και το "IMAX" το οποίο αν και ήταν απλό συμβατικό σύστημα πρόσφερε πολύ μεγαλύτερη εικόνα, σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και δέκα φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τα άλλα συστήματα. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, την εμφάνιση του υπολογιστή και μεγαλύτερου ανταγωνιστή του σινεμά, την τηλεόραση, επινοήθηκαν νέα τεχνολογικών μέσα: οι ταινίες άρχισαν να προβάλλονται μέσω ψηφιακού προβολέα και φτάνουν την ανάλυση των 4096×2160 ή 8.8 Megapixels που σε συνδυασμό με τα οπτικά και τα ειδικά εφέ δίνουν ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα. Τέλος, με την εμφάνιση των πιο πρόσφατων συστημάτων όπως το "RealD" και το "Dolby 3D", παραγωγοί και οι τεχνικοί υπόσχονται στους θεατές το απόλυτο υπερθέαμα και ένα λαμπρό μέλλον. Στόχος τους είναι να μεταφέρουν το κοινό μέσα στην ταινία και να το κάνουν μέρος της συμμετέχοντας στην πλοκή της.el
dc.description.abstractCinematography started as an experiment during the 19th century although man’s desire to make a copy of himself and reproduce his movement was ancient. Consequently after so many inventions and tries, the most important of which was photography, it entered soon enough the entertainment section and became part of his life. Time passed by and the increase of technology innovation combined with the demand of the audience had such influence that it was impossible not to affect cinema. Kinetoscope and Praxinoscope were just the beginning of this technological revolution. However a thread appeared almost simultaneously the name of which was “Television”. So producers were forced to reach their limits and use their imagination like never before so that they would not lose their audience. This led them to introduce new techniques and methods from mute cinema to “Cinemascope” to “Vistavision” and “IMAX”. Until a few years ago most techniques were limited to post-production. This changed during the 21st century when amazing image and sound quality was achieved (according to “RealD”, “Dolby 3D” etc.) plus the fact that film was no more necessary because data is now stored digitally in computers. Moreover the ability of effect addition made the miracle people enjoy today and make them feel they are part of the movie. The future seems to be much brighter as four-dimensional movies are about to be promoted in the next decade and offer an amazing and unforgettable live spectacle even to the most demanding movie fans. They are promised not to be let down.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΤεχνολογία κινηματογράφου. Από το Cinemascope έως το Dolby 3D.el
dc.titleTechnology of cinema. From Cinemascope to Dolby 3D.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΜαυροφώτη, Αλεξάνδραel
heal.creatorNameMavrofoti, Alexandraen
heal.publicationDate2014-09-13T18:50:29Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3188
heal.abstractΟ "κινηματογράφος" η αλλιώς «σινεμά» έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα στις αρχές του 18ου αιώνα, κυρίως λόγω της έμφυτης τάσης του ανθρώπου να αναπαραστήσει την ανθρώπινη κίνηση. Το αποτέλεσμα ήταν να αναδειχθεί ως το δημοφιλέστερο μέσο ψυχαγωγίας ενώ παράλληλα πολλοί κινηματογραφικοί χώροι δημιουργήθηκαν με αποκλειστικό σκοπό την προβολή ταινιών. Σημαντικό ρόλο είχαν οι καινοτομίες που άρχισαν να εμφανίζονται η μια μετά την άλλη με πρώτη κινηματογραφική μηχανή το ζουτρόπιο το 1834 αν και οι μηχανές προβολής υπήρχαν πολλά χρόνια πριν. Μέχρι τότε όμως οι εικόνες αυτές δεν ήταν τίποτε παραπάνω από απλές ζωγραφιές που έπρεπε να προβληθούν σε γρήγορη διαδοχή. Μια ραγδαία εξέλιξη ήταν η εφεύρεση της φωτογραφίας λίγα χρόνια αργότερα. Οι πρώιμες φωτογραφίες απαιτούσαν μακροχρόνια έκθεση (στην αρχή ώρες) για μια μοναδική εικόνα. Το γεγονός αυτό καθιστούσε τις (φωτογραφημένες) κινούμενες εικόνες αδύνατες. Η γρηγορότερη έκθεση έγινε εφικτή περίπου τη δεκαετία του 1870. Όμως το πιο σημαντικό βήμα έγινε από τον Τόμας Έντισον και το βοηθό του οι οποίοι κατάφεραν να συνδυάσουν διάφορες τεχνικές που υπήρχαν μέχρι τότε σε μια κινηματογραφική κάμερα με όνομα "Κινητογράφος". Έπειτα ακολούθησαν το «Κινητοσκόπιο» και ο "Φωνογράφος" που ο Έντισον θεωρούσε ως την πιο σημαντικό επίτευγμα του. Η ιδέα του έγχρωμου και ομιλούντος κινηματογράφου υπήρχε ήδη από το ξεκίνημα του αλλά έγινε εφικτή μόλις στα τέλη της δεκαετίας του 1920 παρ’ όλο που οι πρώτες προσπάθειες ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα. Μέχρι τότε οι ταινίες ήταν βουβές με ταυτόχρονη αναπαραγωγή ζωντανής μουσικής. Σχεδόν ταυτόχρονα άρχισε και η προσθήκη χρώματος με την τεχνική "Kinemacolor". Μερικές δεκαετίες αργότερα η "20th Century Fox" παρουσίασε το "Cinemascope", μια πρωτότυπη τεχνολογία που περιλάμβανε κυλινδρικός φακός, πρίσματα και καθρέφτες με σκοπό τη συμπίεση των εικόνων αριστερά και δεξιά για προβολή ταινιών σε μεγάλη οθόνη. Ακολούθησαν πολλές άλλες ενδιαφέρουσες τεχνολογίες όπως "Vistavision" και το "IMAX" το οποίο αν και ήταν απλό συμβατικό σύστημα πρόσφερε πολύ μεγαλύτερη εικόνα, σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και δέκα φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τα άλλα συστήματα. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, την εμφάνιση του υπολογιστή και μεγαλύτερου ανταγωνιστή του σινεμά, την τηλεόραση, επινοήθηκαν νέα τεχνολογικών μέσα: οι ταινίες άρχισαν να προβάλλονται μέσω ψηφιακού προβολέα και φτάνουν την ανάλυση των 4096×2160 ή 8.8 Megapixels που σε συνδυασμό με τα οπτικά και τα ειδικά εφέ δίνουν ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα. Τέλος, με την εμφάνιση των πιο πρόσφατων συστημάτων όπως το "RealD" και το "Dolby 3D", παραγωγοί και οι τεχνικοί υπόσχονται στους θεατές το απόλυτο υπερθέαμα και ένα λαμπρό μέλλον. Στόχος τους είναι να μεταφέρουν το κοινό μέσα στην ταινία και να το κάνουν μέρος της συμμετέχοντας στην πλοκή της.el
heal.abstractCinematography started as an experiment during the 19th century although man’s desire to make a copy of himself and reproduce his movement was ancient. Consequently after so many inventions and tries, the most important of which was photography, it entered soon enough the entertainment section and became part of his life. Time passed by and the increase of technology innovation combined with the demand of the audience had such influence that it was impossible not to affect cinema. Kinetoscope and Praxinoscope were just the beginning of this technological revolution. However a thread appeared almost simultaneously the name of which was “Television”. So producers were forced to reach their limits and use their imagination like never before so that they would not lose their audience. This led them to introduce new techniques and methods from mute cinema to “Cinemascope” to “Vistavision” and “IMAX”. Until a few years ago most techniques were limited to post-production. This changed during the 21st century when amazing image and sound quality was achieved (according to “RealD”, “Dolby 3D” etc.) plus the fact that film was no more necessary because data is now stored digitally in computers. Moreover the ability of effect addition made the miracle people enjoy today and make them feel they are part of the movie. The future seems to be much brighter as four-dimensional movies are about to be promoted in the next decade and offer an amazing and unforgettable live spectacle even to the most demanding movie fans. They are promised not to be let down.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
heal.titleΤεχνολογία κινηματογράφου. Από το Cinemascope έως το Dolby 3D.el
heal.titleTechnology of cinema. From Cinemascope to Dolby 3D.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordκινηματογράφος, κινηματογραφία, ήχος, 3D animationel
heal.keywordmotion pictures, cinematography, sound, 3D animationen
heal.advisorNameΜαλάμος, Αθανάσιοςel
heal.advisorNameΚαπετανάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.advisorNameMalamos, Athanasiosen
heal.advisorNameKapetanakis, Konstantinosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)