Εμφάνιση απλής εγγραφής

Electronic educational programme using Moodle

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΜαυραγάνη, Δανάη Αικατερίνηel
dc.creatorMavragani, Danai Aikaterinien
dc.date.accessioned2016-03-15T15:06:13Z
dc.date.available2016-03-15T15:06:13Z
dc.date.issued2014-10-07T12:27:34Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3269
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί εκτενή μελέτη για το θέμα των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών μαθημάτων, των εργαλείων λογισμικού που χρησιμοποιούνται, καθώς και για το ελεύθερο λογισμικό. Εξειδίκευση γίνεται σε ένα απ’ τα κύρια εργαλεία λογισμικού και συγκεκριμένα στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του Moodle, με τη χρήση της οποίας υλοποιήθηκε και ο εκπαιδευτικός δικτυακός τόπος του μαθήματος «Γραφική» του τμήματος «Μηχανικών Πληροφορικής» (πρώην «Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων») του ΤΕΙ Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η εξέλιξη και τα χαρακτηριστικά της τηλεκπαίδευσης στην πορεία των χρόνων από τα μαθήματα δια αλληλογραφίας μέχρι τη σημερινή της μορφή, όπως αυτή προέκυψε μετά από την τεράστια πρόοδο της τεχνολογίας. Αναλύεται η εκπαιδευτική της σημασία, τα πολλαπλά οφέλη, με κύριο τη διευρυμένη πρόσβαση στη γνώση, αλλά και τα σημεία στα οποία μειονεκτεί, με βασικότερο όλων την απουσία της φυσικής παρουσίας. Για την εξάλειψη των μειονεκτημάτων, παρουσιάζονται τρόποι σύμφωνα με τους οποίους θα μπορεί να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργική και ωφέλιμη για τον εκπαιδευόμενο και την οικουμενικότητα της γνώσης. Δίνεται η παγκόσμια εικόνα χρήσης της κυρίως στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα και αποδεικνύεται η τεράστια χρησιμότητά της στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως όταν συνδυάζεται με την παραδοσιακή διδασκαλία, όπως στην περίπτωση της υβριδικής εκπαίδευσης. Έπειτα, παρουσιάζονται και αναλύονται τα εργαλεία λογισμικού που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών μαθημάτων, τα πρότυπα στα οποία στηρίζονται, τα τεχνικά και εκπαιδευτικά τους χαρακτηριστικά και η μεταξύ τους σύγκριση. Ο διαμοιρασμός της γνώσης μέσω ηλεκτρονικών μαθημάτων, έστω και σε περιορισμένο αριθμό χρηστών, προσφέρεται σε μεγάλο βαθμό δωρεάν. Αυτή η προσπάθεια που γίνεται για πρόσβαση στη γνώση από τον οποιονδήποτε συνδέεται άμεσα με το ελεύθερο περιεχόμενο και τη χρήση εργαλείων ελεύθερου λογισμικού ή λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Κάτι που ενισχύεται περισσότερο και από την άποψη πως η εκμάθηση δε θα πρέπει να περιορίζεται ή να εξαρτάται από ιδοκτιασιακά λογισμικά, αλλά να παρέχεται δωρεάν, ισότιμα και προωθώντας τη συνεργασία και τη συνεισφορά όλων των συμμετεχόντων. Μία απ’ τις σημαντικότερες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, ελεύθερου λογισμικού, με τεράστιο πλήθος χρηστών παγκοσμίως σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και αποδεδειγμένη προσφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι το Moodle. Εύκολο, παραμετροποιήσιμο, ευχάριστο, διαδραστικό, καινοτόμο και κυρίως βασισμένο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού, δηλαδή σχεδιασμένο για να εξυπηρετήσει τη βιωματική μάθηση, χρησιμοποείται από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, από χιλιάδες σχολικές μονάδες και οργανισμούς παρέχοντας εκατομμύρια μαθήματα σε πολλαπλάσιους χρήστες. Τέλος, για να ερευνηθούν και να παρουσιαστούν οι λειτουργίες του Moodle έχει δημιουργηθεί ο δικτυακός τόπος του μαθήματος «Γραφική», από τον οποίον και χρησιμοποιούνται στιγμιότυπα.el
dc.description.abstractThis thesis is a comprehensive study on the subject of online training courses, the software tools used, as well as free software. It focuses on one of the main software tools, specifically the educational platform Moodle, which was used to formulate the educational website for the ‘Graphics’ course in the ‘Computer Engineers’ (former ‘Applied Informatics and Multimedia Department’) at TEI Crete. More specifically, it outlines the development and characteristics of e-learning as it has developed, beginning with correspondence courses up until its current form, which arose following enormous advances in technology. It analyzes the educational importance of e-learning, the multiple benefits, mainly expanded access to knowledge, but also the disadvantageous aspects, the most basic being the lack of physical presence . Ways to eliminate the drawbacks are presented, designed to be both as functional as possible and beneficial to the student and the universality of knowledge. An overview of its global impact is presented, mainly in the educational and academic community and its tremendous usefulness in the educational process is demonstrated, especially when combined with traditional teaching, as in the case of hybrid education. In following, are presented and analyzed the software tools used to create electronic educational courses, the standards on which they are based, their technical and educational characteristics and a comparison between them. The sharing of knowledge through online courses, even among a limited number of users, is offered largely for free. This attempt being made for access to knowledge from anyone is directly connected with the free content and the use of tools like free software or open source software. This further reinforces the idea that learning should not be limited or depend on private software, but be provided for free, equally to all, thus promoting cooperation and the contribution of all participants. One of the leading e-learning platforms, free software, with a huge number of users worldwide at all levels of education and with a proven contribution to the educational process is Moodle. It is easy, customizable, fun, interactive and innovative and is mainly based on the educational framework of social constructivism; that is, it is designed to serve experiential learning, is used by the largest universities in the world, thousands of schools and organizations providing millions of lessons to multiple users. Finally, in order to investigate and to present the features of Moodle, a website has been created for the lesson “Graphics” from which examples are used.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΑνάπτυξη ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού μαθήματος με τη χρήση Moodle.el
dc.titleElectronic educational programme using Moodleen

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΜαυραγάνη, Δανάη Αικατερίνηel
heal.creatorNameMavragani, Danai Aikaterinien
heal.publicationDate2014-10-07T12:27:34Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3269
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί εκτενή μελέτη για το θέμα των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών μαθημάτων, των εργαλείων λογισμικού που χρησιμοποιούνται, καθώς και για το ελεύθερο λογισμικό. Εξειδίκευση γίνεται σε ένα απ’ τα κύρια εργαλεία λογισμικού και συγκεκριμένα στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του Moodle, με τη χρήση της οποίας υλοποιήθηκε και ο εκπαιδευτικός δικτυακός τόπος του μαθήματος «Γραφική» του τμήματος «Μηχανικών Πληροφορικής» (πρώην «Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων») του ΤΕΙ Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η εξέλιξη και τα χαρακτηριστικά της τηλεκπαίδευσης στην πορεία των χρόνων από τα μαθήματα δια αλληλογραφίας μέχρι τη σημερινή της μορφή, όπως αυτή προέκυψε μετά από την τεράστια πρόοδο της τεχνολογίας. Αναλύεται η εκπαιδευτική της σημασία, τα πολλαπλά οφέλη, με κύριο τη διευρυμένη πρόσβαση στη γνώση, αλλά και τα σημεία στα οποία μειονεκτεί, με βασικότερο όλων την απουσία της φυσικής παρουσίας. Για την εξάλειψη των μειονεκτημάτων, παρουσιάζονται τρόποι σύμφωνα με τους οποίους θα μπορεί να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργική και ωφέλιμη για τον εκπαιδευόμενο και την οικουμενικότητα της γνώσης. Δίνεται η παγκόσμια εικόνα χρήσης της κυρίως στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα και αποδεικνύεται η τεράστια χρησιμότητά της στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως όταν συνδυάζεται με την παραδοσιακή διδασκαλία, όπως στην περίπτωση της υβριδικής εκπαίδευσης. Έπειτα, παρουσιάζονται και αναλύονται τα εργαλεία λογισμικού που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών μαθημάτων, τα πρότυπα στα οποία στηρίζονται, τα τεχνικά και εκπαιδευτικά τους χαρακτηριστικά και η μεταξύ τους σύγκριση. Ο διαμοιρασμός της γνώσης μέσω ηλεκτρονικών μαθημάτων, έστω και σε περιορισμένο αριθμό χρηστών, προσφέρεται σε μεγάλο βαθμό δωρεάν. Αυτή η προσπάθεια που γίνεται για πρόσβαση στη γνώση από τον οποιονδήποτε συνδέεται άμεσα με το ελεύθερο περιεχόμενο και τη χρήση εργαλείων ελεύθερου λογισμικού ή λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Κάτι που ενισχύεται περισσότερο και από την άποψη πως η εκμάθηση δε θα πρέπει να περιορίζεται ή να εξαρτάται από ιδοκτιασιακά λογισμικά, αλλά να παρέχεται δωρεάν, ισότιμα και προωθώντας τη συνεργασία και τη συνεισφορά όλων των συμμετεχόντων. Μία απ’ τις σημαντικότερες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, ελεύθερου λογισμικού, με τεράστιο πλήθος χρηστών παγκοσμίως σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και αποδεδειγμένη προσφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι το Moodle. Εύκολο, παραμετροποιήσιμο, ευχάριστο, διαδραστικό, καινοτόμο και κυρίως βασισμένο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού, δηλαδή σχεδιασμένο για να εξυπηρετήσει τη βιωματική μάθηση, χρησιμοποείται από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, από χιλιάδες σχολικές μονάδες και οργανισμούς παρέχοντας εκατομμύρια μαθήματα σε πολλαπλάσιους χρήστες. Τέλος, για να ερευνηθούν και να παρουσιαστούν οι λειτουργίες του Moodle έχει δημιουργηθεί ο δικτυακός τόπος του μαθήματος «Γραφική», από τον οποίον και χρησιμοποιούνται στιγμιότυπα.el
heal.abstractThis thesis is a comprehensive study on the subject of online training courses, the software tools used, as well as free software. It focuses on one of the main software tools, specifically the educational platform Moodle, which was used to formulate the educational website for the ‘Graphics’ course in the ‘Computer Engineers’ (former ‘Applied Informatics and Multimedia Department’) at TEI Crete. More specifically, it outlines the development and characteristics of e-learning as it has developed, beginning with correspondence courses up until its current form, which arose following enormous advances in technology. It analyzes the educational importance of e-learning, the multiple benefits, mainly expanded access to knowledge, but also the disadvantageous aspects, the most basic being the lack of physical presence . Ways to eliminate the drawbacks are presented, designed to be both as functional as possible and beneficial to the student and the universality of knowledge. An overview of its global impact is presented, mainly in the educational and academic community and its tremendous usefulness in the educational process is demonstrated, especially when combined with traditional teaching, as in the case of hybrid education. In following, are presented and analyzed the software tools used to create electronic educational courses, the standards on which they are based, their technical and educational characteristics and a comparison between them. The sharing of knowledge through online courses, even among a limited number of users, is offered largely for free. This attempt being made for access to knowledge from anyone is directly connected with the free content and the use of tools like free software or open source software. This further reinforces the idea that learning should not be limited or depend on private software, but be provided for free, equally to all, thus promoting cooperation and the contribution of all participants. One of the leading e-learning platforms, free software, with a huge number of users worldwide at all levels of education and with a proven contribution to the educational process is Moodle. It is easy, customizable, fun, interactive and innovative and is mainly based on the educational framework of social constructivism; that is, it is designed to serve experiential learning, is used by the largest universities in the world, thousands of schools and organizations providing millions of lessons to multiple users. Finally, in order to investigate and to present the features of Moodle, a website has been created for the lesson “Graphics” from which examples are used.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
heal.titleΑνάπτυξη ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού μαθήματος με τη χρήση Moodle.el
heal.titleElectronic educational programme using Moodleen
heal.typebachelorThesis
heal.advisorNameΤριανταφυλλίδης, Γεώργιοςel
heal.advisorNameTriantafyllidis, Georgiosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)