Εμφάνιση απλής εγγραφής

Facebook as an educational tool and the quality of learning.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚούνουπας, Νικόλαοςel
dc.creatorKounoupas, Nikolaosen
dc.date.accessioned2016-03-15T15:42:00Z
dc.date.available2016-03-15T15:42:00Z
dc.date.issued2015-12-04T12:16:01Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3798
dc.description.abstractΣτο πλαίσιο αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας, σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και εκτελέστηκε μια εμπειρική μελέτη για τους φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο μάθημα «Φυσικές επιστήμες στην Προσχολική Αγωγή» (χειμερινό εξάμηνο). Χρησιμοποιήθηκε το Facebook ως ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης και θα γίνει προσπάθεια να αξιολογηθεί, μέσα από διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις (τριγωνοποίηση) η ποιότητα της μάθησης που επιτυγχάνε-ται με αυτή την πρακτική. Ένας τρόπος για να αξιολογηθεί αυτό το νέο στυλ διδασκαλίας, είναι η ανάκτηση των δραστηριοτήτων των φοιτητών από τα ψηφιακά ίχνη του κοινωνικού δικτύου Facebook (Group) που θα μπορούσε να αναδείξει την ποιότητα της μάθησης. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκε μια web-based εφαρμογή, προκειμένου να εντοπίσει τις δραστηριότητες των φοιτητών-τριων κατά τη διάρκεια της περιόδου των μαθημάτων, με τη χρήση APIs υπηρεσιών του Facebook. Αυτά τα ειδικά ψηφιακά ίχνη των δραστηριοτήτων των φοιτητών/τριών που φιλοξενούνται και διατηρούνται στη πλατφόρμα Facebook, θα αποτελέσουν μέρος των κριτηρίων και των συστατικών που απαιτούν οι μέθοδοι αξιολόγησης (Roosendaal, 2013). Ένας άλλος γνωστός τρόπος της αξιολόγησης είναι η εφαρμογή στατιστικών μεθόδων και η διεξαγωγή ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυση των δεδομένων, χρησι-μοποιώντας ως εργαλείο τα ερωτηματολόγια, που οι φοιτητές του μαθήματος (ομάδα-στόχος) θα πρέπει να απαντήσουν. Οι σημασιολογικές σχέσεις μεταξύ των ειδικών ψηφιακών ιχνών και των μεταβλητών που απαρτίζουν τους άξονες του ερωτηματολογίου είναι κρίσιμα και σημαντικά για την ανάλυση των δεδομένων, που συλλέχτηκαν. Προκειμένου να ενισχυθούν τα συμπεράσματα–αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, διεξήχθησαν ημί-δομημένες συνεντεύξεις και πραγματοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων των φοιτητών. Ο σκοπός αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αποσαφηνιστούν οι εκπαιδευτικές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα της μάθησης μέσω της χρήσης του Facebook ως πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης. Διαφορετικές μέθοδοι αξιολόγησης εφαρμόστηκαν στην διάρκεια της εμπειρικής μας έρευνας για να προσεγγίσουμε την χρήση του Faceboοk. Η σύγκριση των μεθόδων αξιολόγησης κατέληξε σε ένα θεωρητικό πλαίσιο το οποίο αναδεικνύει τα ασφαλή και έγκυρα αποτελέσματα για την μελέτης περίπτωσης μας. Μετέπειτα αποτελεί πρόκληση για εμάς να προταθεί ένας νέος τρόπος χρήσης του Facebook, ως πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, στην πράξη, τη μάθηση, τις κοινωνικές σχέσεις που θα ασχοληθεί με την επανένωσή των φοιτητών και της εκπαίδευσης με την δημιουργία κινήτρων για μάθηση.el
dc.description.abstractIn context of this thesis, we are going to design implement and run a complete university course (winter semester) using the Facebook service and we will try to evaluate, through different assessment approaches, the quality of learning achieved by this practice. One way to assess this new teaching style is by retrieving students’ activities from the digital traces of Facebook platform that could highlight the quality of learning. For this purpose a web-based platform will be developed in order to trace students’ activities during the period of the course, by using service’s APIs. These specific digital traces of students’ activities as they are hosted and preserved in Facebook platform, would form part of the criteria and requirement components of the assessment methods (Roosendaal, 2011). Another well-known way of evaluation is to apply statistical methods and conduct quantitative and qualitative analysis of data by using as tool, questionnaires that the students of the course (target group) should answer. The semantic relations between the dedicated digital traces and the axes of questionnaire are critical and important for the analysis of the data that would be gathered. In order to strengthen our conclusions, semi-structured interviews and qualitative analysis of the answers would be also conducted. The purpose of this thesis is to address the educational concerns about the quality of learning through Facebook’s facilities. Different evaluation methods will be applied on an academic course that would be developed and run. The comparison of the evaluation approaches could conclude to a theoretical framework that highlights safe and valid results. After all, it is a challenge to propose a way of employing Facebook, a tool that students use daily for social relations, in learning practice which would re-engage students in education and re-motivate them for learning.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), MSc in Informatics and Multimediaen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleFacebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο και την ποιότητα της μάθησης.el
dc.titleFacebook as an educational tool and the quality of learning.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚούνουπας, Νικόλαοςel
heal.creatorNameKounoupas, Nikolaosen
heal.publicationDate2015-12-04T12:16:01Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3798
heal.abstractΣτο πλαίσιο αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας, σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και εκτελέστηκε μια εμπειρική μελέτη για τους φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο μάθημα «Φυσικές επιστήμες στην Προσχολική Αγωγή» (χειμερινό εξάμηνο). Χρησιμοποιήθηκε το Facebook ως ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης και θα γίνει προσπάθεια να αξιολογηθεί, μέσα από διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις (τριγωνοποίηση) η ποιότητα της μάθησης που επιτυγχάνε-ται με αυτή την πρακτική. Ένας τρόπος για να αξιολογηθεί αυτό το νέο στυλ διδασκαλίας, είναι η ανάκτηση των δραστηριοτήτων των φοιτητών από τα ψηφιακά ίχνη του κοινωνικού δικτύου Facebook (Group) που θα μπορούσε να αναδείξει την ποιότητα της μάθησης. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκε μια web-based εφαρμογή, προκειμένου να εντοπίσει τις δραστηριότητες των φοιτητών-τριων κατά τη διάρκεια της περιόδου των μαθημάτων, με τη χρήση APIs υπηρεσιών του Facebook. Αυτά τα ειδικά ψηφιακά ίχνη των δραστηριοτήτων των φοιτητών/τριών που φιλοξενούνται και διατηρούνται στη πλατφόρμα Facebook, θα αποτελέσουν μέρος των κριτηρίων και των συστατικών που απαιτούν οι μέθοδοι αξιολόγησης (Roosendaal, 2013). Ένας άλλος γνωστός τρόπος της αξιολόγησης είναι η εφαρμογή στατιστικών μεθόδων και η διεξαγωγή ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυση των δεδομένων, χρησι-μοποιώντας ως εργαλείο τα ερωτηματολόγια, που οι φοιτητές του μαθήματος (ομάδα-στόχος) θα πρέπει να απαντήσουν. Οι σημασιολογικές σχέσεις μεταξύ των ειδικών ψηφιακών ιχνών και των μεταβλητών που απαρτίζουν τους άξονες του ερωτηματολογίου είναι κρίσιμα και σημαντικά για την ανάλυση των δεδομένων, που συλλέχτηκαν. Προκειμένου να ενισχυθούν τα συμπεράσματα–αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, διεξήχθησαν ημί-δομημένες συνεντεύξεις και πραγματοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων των φοιτητών. Ο σκοπός αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αποσαφηνιστούν οι εκπαιδευτικές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα της μάθησης μέσω της χρήσης του Facebook ως πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης. Διαφορετικές μέθοδοι αξιολόγησης εφαρμόστηκαν στην διάρκεια της εμπειρικής μας έρευνας για να προσεγγίσουμε την χρήση του Faceboοk. Η σύγκριση των μεθόδων αξιολόγησης κατέληξε σε ένα θεωρητικό πλαίσιο το οποίο αναδεικνύει τα ασφαλή και έγκυρα αποτελέσματα για την μελέτης περίπτωσης μας. Μετέπειτα αποτελεί πρόκληση για εμάς να προταθεί ένας νέος τρόπος χρήσης του Facebook, ως πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, στην πράξη, τη μάθηση, τις κοινωνικές σχέσεις που θα ασχοληθεί με την επανένωσή των φοιτητών και της εκπαίδευσης με την δημιουργία κινήτρων για μάθηση.el
heal.abstractIn context of this thesis, we are going to design implement and run a complete university course (winter semester) using the Facebook service and we will try to evaluate, through different assessment approaches, the quality of learning achieved by this practice. One way to assess this new teaching style is by retrieving students’ activities from the digital traces of Facebook platform that could highlight the quality of learning. For this purpose a web-based platform will be developed in order to trace students’ activities during the period of the course, by using service’s APIs. These specific digital traces of students’ activities as they are hosted and preserved in Facebook platform, would form part of the criteria and requirement components of the assessment methods (Roosendaal, 2011). Another well-known way of evaluation is to apply statistical methods and conduct quantitative and qualitative analysis of data by using as tool, questionnaires that the students of the course (target group) should answer. The semantic relations between the dedicated digital traces and the axes of questionnaire are critical and important for the analysis of the data that would be gathered. In order to strengthen our conclusions, semi-structured interviews and qualitative analysis of the answers would be also conducted. The purpose of this thesis is to address the educational concerns about the quality of learning through Facebook’s facilities. Different evaluation methods will be applied on an academic course that would be developed and run. The comparison of the evaluation approaches could conclude to a theoretical framework that highlights safe and valid results. After all, it is a challenge to propose a way of employing Facebook, a tool that students use daily for social relations, in learning practice which would re-engage students in education and re-motivate them for learning.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), MSc in Informatics and Multimediaen
heal.titleFacebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο και την ποιότητα της μάθησης.el
heal.titleFacebook as an educational tool and the quality of learning.en
heal.typemasterThesis
heal.keywordκοινωνικό δίκτυο, ηλεκτρονική μάθηση, Τ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.keywordfacebook, social network, e-learning, TEI of Creteen
heal.advisorNameΒασιλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.advisorNameΚαλογιαννάκης, Μιχαήλel
heal.advisorNameΜελλάς, Χρήστοςel
heal.advisorNameVasilakis, Konstantinosen
heal.advisorNameKalogiannakis, Michailen
heal.advisorNameMellas, Christosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)