Πληροφοριακό σύστημα για μελέτη του εθισμού και του κυβερνοεκφοβισμού.
Information system for study of internet addiction and cyber-bullying.
Date
2015-04-20Author
Δασκαλάκη, Φωτεινή
Σκουρβουλιανάκη, Κατερίνα
Daskalaki, Foteini
Skourvoulianaki, Katerina
Metadata
Show full item recordAbstract
Τα τελευταία χρόνια η παγκόσμια χρήση του Διαδικτύου έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση. Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα ο παγκόσμιος πληθυσμός φτάνει στα 7.181.858.619 άτομα από τα οποία τα 2.802.478.934 άτομα είναι χρήστες του Διαδικτύου, ποσοστό 39,02%. Στην Ευρώπη με πληθυσμό 511.483.906 άτομα οι χρήστες του Διαδικτύου είναι 391.395.602 άτομα, ποσοστό 76,5%. Ενώ στην Ελλάδα που ο πληθυσμός ανέρχεται στα 10.775.557 άτομα, οι χρήστες του Διαδικτύου είναι 6.451.326 άτομα που αποτελεί ποσοστό 59,9%. Το Διαδίκτυο είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Βρίσκει εφαρμογή σε διάφορους τομείς στην καθημερινή μας ζωή, όπως για αγορές διαφόρων προϊόντων, για ψυχαγωγία, πληροφόρηση, επικοινωνία με φίλους σε όλο τον κόσμο, για γνώση αλλά και εργασία. Όμως η αποτελεσματική αξιοποίηση του Διαδικτύου προϋποθέτει την ορθή χρήση του. Ο χρόνος που περνά ο μέσος χρήστης συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Αυτό το φαινόμενο οδηγεί σε μια μορφή εθισμού σε αυτό. Ο εθισμός στο Διαδίκτυο επιτρέπει στους χρήστες να δραπετεύσουν σε ένα δικό τους κόσμο φανταστικό. Σ’ αυτήν την εργασία αναλύεται το φαινόμενο της εξάρτησης από το Διαδίκτυο και του διαδικτυακού εκφοβισμού σε θεωρητική βάση αλλά και μέσα από έρευνα σε μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος παρατίθεται βιβλιογραφική έρευνα για τον ορισμό του Διαδικτύου, την ιστορία του αλλά και για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έχει η χρήση του. Στη συνέχεια ορίζεται το φαινόμενο του εθισμού στο Διαδίκτυο, τα αίτια εμφάνισής του, οι ενδείξεις αλλά και οι επιπτώσεις της εξάρτησης από το Διαδίκτυο σε προσωπικό, οικογενειακό, ακαδημαϊκό, εργασιακό και κοινωνικό επίπεδο. Επίσης αναφέρονται μέτρα για την πρόληψη του φαινομένου και τρόποι αντιμετώπισης και θεραπείας. Το πρώτο μέρος αυτής της εργασίας ολοκληρώνεται με τον ορισμό του φαινομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού, των αιτιών και των συνεπειών εμφάνισής του, των μορφών του, αλλά και με την παράθεση στατιστικών στοιχείων που προέκυψαν μέσα από διάφορες έρευνες για το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού που έχουν γίνει στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο. Επίσης, αναφέρονται μέτρα για την πρόληψη του φαινομένου και τρόποι αντιμετώπισής του. Το δεύτερο μέρος ξεκινάει με την παράθεση διαφόρων ερευνών για το φαινόμενο του εθισμού στο Διαδίκτυο που έχουν γίνει στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο. Επίσης, αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από δείγμα 95 μαθητών των Γυμνασίων Γέργερης και Αγίας Βαρβάρας. Μέσα από την έρευνα αυτή προέκυψαν ενδιαφέροντα στοιχεία για το βαθμό εθισμού και τη συχνότητα εμφάνισής του στους μαθητές που ερωτήθηκαν. In recent years, the global use of the Internet has presented significant increase. According to the latest data, the world population reaches 7.181.858.619 people, of which 2.802.478.934 people are Internet users, rate of 39,02%. In Europe with population of 511.483.906 people are Internet users is 391.395.602 subjects, 76,5%. While in Greece that the population is in 10.775.557 people, Internet users are 6.451.326 people which represents 59,9%. The Internet is a very useful tool. It finds application in various areas in our daily life, for various markets, entertainment, and information, communication with friends all over the world, knowledge and work. Yet effective use of the Internet requires proper use. The time passes the average user connected to the Internet is growing and more. This phenomenon leads to a form of addiction to it. Addiction Internet allows users to escape into a fantasy world of their own. In this paper analyzes the phenomenon of Internet Addiction and cyber bullying in theoretical basis and through research to students of three grades of high school. Specifically, in the first place literature searches out for the definition the Internet, the history and advantages and disadvantages of its use. Then set the phenomenon of Internet addiction, causes appearance, the indications and the impact of addiction on the Internet at personal, family, academic, occupational and social level. Also measures refer to prevent the phenomenon and responses and treatment. The first part of this paper is completed with the setting of the phenomenon of cyber bullying, the causes and the impact of cyber bullying, the cyber bullying forms and the juxtaposition statistics of various research on the phenomenon of cyber bullying that have been made in Greece and the rest of the world. Also, measures refer to prevent the phenomenon and the responses. The second part starts with the juxtaposition of various research on the phenomenon of Internet addiction that have been made in Greece and the rest of the world. Also, the second part analyzes the results of research conducted with questionnaires from sample of 95 students of secondary schools Gergeri and Saint Barbara. Through this research interesting facts emerged about degree of addiction and the incidence of students surveyed. The purpose of this thesis is to investigate the effects of using Internet in personal, school and social life of students of high school Gergeri and St. Barbara Heraklion.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info