Τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ο ρόλος του στην πρόληψη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων.
Technical control of vehicles and his role in the prevention of atmospheric pollution of cities.
View/ Open
Date
2014-07-24Author
Κουτσάκης, Κωνσταντίνος
Koutsakis, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία ασχολείται με τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και την συμβολή τους στην μείωση της ρύπανση των πόλεων απο επιβατικά οχήματα και ελαφρά φορτηγά είτε με βενζινοκινητήρα είτε με πετρελαιοκινητήρα. Στην αρχή γίνεται μια αναφορά στους εκπεμπόμενους ρύπους και στις κύριες πηγές τους με έμφαση σε αυτούς που προέρχονται από τις μεταφορές και κυρίως τα επιβατικά και αλαφρά φορτηγά οχήματα. Αναλύονται σε πρωτογενείς και δευτερογενείς και εξετάζονται οι επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη υγεία. Στην συνέχεια αναλύονται τα όρια εμπομπής ρύπων, οι ισχύουσες νομοθεσίες και τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης παρουσιάζονται και αναλύονται οι θεσμοθετημένοι κύκλοι οδήγησης σε Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία για επιβατικά και ελαφρά φορτηγά οχήματα. Έπειτα αναλύεται ολόκληρη η διαδικασία που αφορά τον περιοδικό έλεγχο στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, από την προετοιμασία του οχήματος μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Γίνεται ανάλυση αυτής σε όλες της τις παραμέτρους, δίνοντας όμως περισότερο βάρος στην μέτρηση των εκπομπόμενων ρύπων που είναι και το σημαντικό στοιχείο που μας παρέχει πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα και τη συμβολή του οχήματος στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος των πόλεων. Το πειραματικό μέρος της παρούσας εργασίας, περιλαμβάνει ανάλυση καταγεγραμμένων στοιχείων για εκπομπές καυσαερίων που έχουν ληφθεί από Ιδιωτικό ΚΤΕΟ του νομού Λασιθίου. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν δεδομένα για τις εκπομπές πλήθους οχημάτων (HC, CO για καταλυτικά βενζινοκίνητα και μετρήσεις καπνού για καταλυτικά και μη πετρελαιοκίνητα). Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την επεξεργασία των δεδομένων αποκαλύτπουν κατα πόσο το οχήματα που κυκλοφορούν είναι ρυπογόνα, ποια από αυτά πληρούν τις προδιαγραφές και ποια όχι. Επίσης βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα για το πόσο η ηλικία του οχήματος, η τεχνολογία που χρησιμοποιεί και το μέγεθος του κινητήρα επηρεάζει την εκπομπή των ρύπων. The particular final work deals with the Centers of Technical Control of Vehicles and their contribution in the reduction of pollutions of cities from passenger vehicles and light lorries or with petrol engine or with diesel engine. In the beginning becomes a report in the emitted pollutants and in their main sources with accent among those emanate from the transports and mainly the passenger and light lorries vehicles. Are analyzed in primary and secondary and are examined their repercussions in the human health. Then are analyzed the limits of emission of pollutants, the being in effect legislation and the models of European Union. Also presented and are analyzed the enacted circles of driving in Europe, America and Japan for passenger and light lorries vehicles. Then is analyzed entire the process that concerns the periodical control in the Centers of Technical Control of Vehicles, from the preparation of vehicle up to the completion of process. Becomes analysis of this in all the parameters, giving however more weight in the measurement of emitted pollutants that is also the important element that provides for us information on the situation of engine and the contribution of vehicle in the tax of environment of cities.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info