Εμφάνιση απλής εγγραφής

Financial analysis of naval enterprises.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΓόμπου, Γεώργιοςel
dc.creatorGompou, Georgiosen
dc.date.accessioned2016-03-15T16:26:06Z
dc.date.available2016-03-15T16:26:06Z
dc.date.issued2014-07-07T21:13:05Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/4875
dc.description.abstractΓια μια χώρα σαν την Ελλάδα η οποία είναι μια παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα, η ναυτιλία αποτελεί την ραχοκοκαλιά της εθνικής της οικονομία, έναν από τους σημαντικότερους τομείς στήριξης της οικονομικής της ανάπτυξης, με διεθνή ποικιλόμορφη δραστηριότητα και προσφορά που ξεπερνά το στενό οικονομικό πλαίσιο. Μιλώντας σε παγκόσμιο επίπεδο, η ναυτιλία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην διακίνηση και μεταφορά των αγαθών κατά τον οικονομικότερο και ασφαλέστερο ίσως τρόπο, μεταφέροντας αναλογικά τις μεγαλύτερες ποσότητες. Χωρίς την πραγματικά εντυπωσιακή δραστηριότητα της ναυτιλίας είναι βέβαιο ότι το παγκόσμιο οικονομικό σκηνικό και η ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα θα ήταν πολύ διαφορετική αφού ναυτιλία και οικονομική δραστηριότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Παρόλο αυτά, το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον συνεχώς μεταβάλλεται εξαιτίας του ολοένα αυξανόμενου ανταγωνισμού και συνεπώς σε μια εποχή που όλα είναι ρευστά, και η ναυτιλία δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ιστορική ανάλυση της ελληνικής ναυτιλίας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κόσμο και η ανάλυση με την βοήθεια αριθμοδεικτών για δυο συγκεκριμένες ναυτιλιακές εταιρείες την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης και την Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου Α.Ε.el
dc.description.abstractFor a country like Greece which is a traditional maritime country shipping is the backbone of the national economy , one of the most important areas to support the economic development, with diverse international activity and offer more than the narrow economic framework .speaking globally level shipping has a leading role in the distribution and transportation of goods in the most economical and perhaps the safest way transferring proportionally larger amounts . Without really impressive activity of shipping is certain that the global economic backdrop and broader economic activity would be very different since shipping and economic activity are inextricably linked. However, the global economic environment is constantly changing because of the increasing competition and so to a time when everything is flux, and shipping could not be an exception. Greece possessing one of the largest merchant fleets in the world is a direct beneficiary of new challenges, possibilities, and problems emerge and are formed in the international maritime environment and has become more intense over the last decade. The new international maritime and economic backdrop that has begun to take shape and vary very strongly over the last decade has a direct impact on the employment of Greek seamen after intense are the effects and influences on the Greek-flagged fleet and under Greek management merchant fleet. So intense is the concern for the future of the Greek flag and the diversification of the national character of the shipping activity since any change is inextricably linked to the future of the Greek economy and the working future of Greek seamen. The problem that rises to the surface current conditions it is not other than competitiveness, which is directly related to the survival of the Greek shipping. Under the rapidly changing conditions in the maritime field, the Greek shipping is to an important crossroads trying to improve its competitiveness to adjust to new international requirements and the new rules of operation and provide lower operating costs. Any contrary result would have led to the disappearance of the Greek flag from the global shipping trade and the rapid decline of the Greek fleet from the global maritime setting. It is a fact that the Greek shipping not participate in sprint race but a marathon having to face as major subjects: the high operating costs, lack of cargo and large loans. The purpose of this work is the historical analysis of Greek shipping in the global maritime world and analysis with the help of ratios for two specific shipping companies the Shipping Company Symi and Maritime Transport Company SA Zakynthos A.Een
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accounting and Financeen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΧρηματοοικονομική ανάλυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.el
dc.titleFinancial analysis of naval enterprises.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΓόμπου, Γεώργιοςel
heal.creatorNameGompou, Georgiosen
heal.publicationDate2014-07-07T21:13:05Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/4875
heal.abstractΓια μια χώρα σαν την Ελλάδα η οποία είναι μια παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα, η ναυτιλία αποτελεί την ραχοκοκαλιά της εθνικής της οικονομία, έναν από τους σημαντικότερους τομείς στήριξης της οικονομικής της ανάπτυξης, με διεθνή ποικιλόμορφη δραστηριότητα και προσφορά που ξεπερνά το στενό οικονομικό πλαίσιο. Μιλώντας σε παγκόσμιο επίπεδο, η ναυτιλία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην διακίνηση και μεταφορά των αγαθών κατά τον οικονομικότερο και ασφαλέστερο ίσως τρόπο, μεταφέροντας αναλογικά τις μεγαλύτερες ποσότητες. Χωρίς την πραγματικά εντυπωσιακή δραστηριότητα της ναυτιλίας είναι βέβαιο ότι το παγκόσμιο οικονομικό σκηνικό και η ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα θα ήταν πολύ διαφορετική αφού ναυτιλία και οικονομική δραστηριότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Παρόλο αυτά, το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον συνεχώς μεταβάλλεται εξαιτίας του ολοένα αυξανόμενου ανταγωνισμού και συνεπώς σε μια εποχή που όλα είναι ρευστά, και η ναυτιλία δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ιστορική ανάλυση της ελληνικής ναυτιλίας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κόσμο και η ανάλυση με την βοήθεια αριθμοδεικτών για δυο συγκεκριμένες ναυτιλιακές εταιρείες την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης και την Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου Α.Ε.el
heal.abstractFor a country like Greece which is a traditional maritime country shipping is the backbone of the national economy , one of the most important areas to support the economic development, with diverse international activity and offer more than the narrow economic framework .speaking globally level shipping has a leading role in the distribution and transportation of goods in the most economical and perhaps the safest way transferring proportionally larger amounts . Without really impressive activity of shipping is certain that the global economic backdrop and broader economic activity would be very different since shipping and economic activity are inextricably linked. However, the global economic environment is constantly changing because of the increasing competition and so to a time when everything is flux, and shipping could not be an exception. Greece possessing one of the largest merchant fleets in the world is a direct beneficiary of new challenges, possibilities, and problems emerge and are formed in the international maritime environment and has become more intense over the last decade. The new international maritime and economic backdrop that has begun to take shape and vary very strongly over the last decade has a direct impact on the employment of Greek seamen after intense are the effects and influences on the Greek-flagged fleet and under Greek management merchant fleet. So intense is the concern for the future of the Greek flag and the diversification of the national character of the shipping activity since any change is inextricably linked to the future of the Greek economy and the working future of Greek seamen. The problem that rises to the surface current conditions it is not other than competitiveness, which is directly related to the survival of the Greek shipping. Under the rapidly changing conditions in the maritime field, the Greek shipping is to an important crossroads trying to improve its competitiveness to adjust to new international requirements and the new rules of operation and provide lower operating costs. Any contrary result would have led to the disappearance of the Greek flag from the global shipping trade and the rapid decline of the Greek fleet from the global maritime setting. It is a fact that the Greek shipping not participate in sprint race but a marathon having to face as major subjects: the high operating costs, lack of cargo and large loans. The purpose of this work is the historical analysis of Greek shipping in the global maritime world and analysis with the help of ratios for two specific shipping companies the Shipping Company Symi and Maritime Transport Company SA Zakynthos A.Een
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accounting and Financeen
heal.titleΧρηματοοικονομική ανάλυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.el
heal.titleFinancial analysis of naval enterprises.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordελληνική ναυτιλία, ναυτιλιακή εταιρεία, οικονομική ανάλυσηel
heal.keywordGreek shipping, shipping corporation, economic analysisen
heal.advisorNameΑρβανίτης, Σταύροςel
heal.advisorNameArvanitis, Stavrosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)