Εμφάνιση απλής εγγραφής

Balanced scorecard.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΣουκούλη, Αικατερίνηel
dc.creatorΠαπαδάκης, Γεώργιοςel
dc.creatorSoukouli, Aikaterinien
dc.creatorPapadakis, Georgiosen
dc.date.accessioned2016-03-15T16:27:42Z
dc.date.available2016-03-15T16:27:42Z
dc.date.issued2015-03-11T09:59:35Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/4939
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αναλυτική παρουσίαση της balanced scorecard και η αξιολόγηση της εφαρμογής της στον δημόσιο τομέα. Επιχειρείται η περιγραφή της τροποποίησης του αρχικού σχεδιασμού της BSC, η οποία ήταν προορισμένη για τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να εφαρμοστεί στον δημόσιο τομέα.. Έμφαση θα δοθεί στη διαδικασία περιγραφής και παραμετροποίησης των δεικτών που θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν για την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης balanced scorecard Τέλος, πραγματοποιήθηκε ανάλυση ορισμένων εφαρμογών της Balanced Scorecard σε δημόσιους οργανισμούς. Έτσι οι κύριοι στόχοι της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου balanced scorecard, η μελέτη της εφαρμογής της balanced scorecard στο δημόσιο τομέα και η καταγραφή των αποτελεσμάτων της. Τα ερευνητικά ερωτήματα που μας απασχολούν αφορόυν τον ρόλος της μεθόδου BalancedScorecard, τους τρόπους/μεθόδους όπου εφαρμόζεται η BalancedScorecard στο δημόσιο τομέα και τα χαρακτηριστικά της μεθόδου Balanced Scorecard και πώς αυτά συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Η προσέγγιση του θέματος είναι περιγραφική (Cohen & Manion, 1997). Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής επισκόπησης, της οποίας στόχος ήταν η «αναζήτηση της αντικειμενικότητας με επιθυμία να ελαχιστοποιηθούν οι διαστρεβλώσεις και να περιγραφούν όλες οι πλευρές της συγκεκριμένης μελετώμενης κατάσταση» (Cohen & Manion, 1997, σ. 70-71).el
dc.description.abstractIn this paper will present the performance measurement. More specifically refers to the organizational control, defined the concept of "performance measurement." Here's the section on the grounds of efficiency measurement and the chapter concludes with the main evaluation methods (Common Assessment Framework CAF, Total Quality Management (TQM), Business Excellence Model EFQM, Benchmarking and Balanced Scorecard). The next chapter covers the Balanced Scorecard. The chapter begins with a short introduction, followed by a brief historical review on the evolution and structure of the Balanced Scorecard (The "first generation" of the BSC, the Financial Perspective (Financial Perspective), the Customer Perspective (Customer Perspective), the perspective of internal processes (Internal Prosess Perspective), the potential for innovation and learning (Learning and Growth Perspective), the "second generation» BSC, the "Third generation" of the BSC). Then follows a section on the method of determining the Key Performance Indicators of the Company, for the successful implementation of the BSC in the private sector triggered by the introduction of the public sector, the formation of "strategic map" of the BSC in the public sector and non-profit organisms. The chapter concludes with a reference to the distinctness of the BSC in the private than the public sector and non-profit organizations and the strengths and weaknesses of the use of Balanced Scorecard. We will then analyze the performance measurement in the public sector. In particular there is a general introduction to the topic of profitability followed a brief historical overview of the measuring efficiency in public administration, a reference to the application of methods of measuring performance in Greek public administration. Then follows a section on the methodology for measuring the effectiveness Greek administration and the chapter concludes with a reference to the methods of performance measurement - effectiveness. The last chapter is an attempt to reference key examples for implementing the BSC in the public sector. Features will refer to the example of Mecklenburg, the exemplary embodiment of the Balanced Scorecard in the Dunedin City Council in New Zealand, in the example of the implementation of the Balanced Scorecard in a British Office of Defense in the exemplary embodiment of the Balanced Scorecard in the Greek public services (N .3230 / 2004) The work ends with the presentation of the conclusions drawn from this work and recommendations, solutions.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accounting and Financeen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleBalanced scorecard.el
dc.titleBalanced scorecard.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΣουκούλη, Αικατερίνηel
heal.creatorNameΠαπαδάκης, Γεώργιοςel
heal.creatorNameSoukouli, Aikaterinien
heal.creatorNamePapadakis, Georgiosen
heal.publicationDate2015-03-11T09:59:35Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/4939
heal.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αναλυτική παρουσίαση της balanced scorecard και η αξιολόγηση της εφαρμογής της στον δημόσιο τομέα. Επιχειρείται η περιγραφή της τροποποίησης του αρχικού σχεδιασμού της BSC, η οποία ήταν προορισμένη για τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να εφαρμοστεί στον δημόσιο τομέα.. Έμφαση θα δοθεί στη διαδικασία περιγραφής και παραμετροποίησης των δεικτών που θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν για την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης balanced scorecard Τέλος, πραγματοποιήθηκε ανάλυση ορισμένων εφαρμογών της Balanced Scorecard σε δημόσιους οργανισμούς. Έτσι οι κύριοι στόχοι της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου balanced scorecard, η μελέτη της εφαρμογής της balanced scorecard στο δημόσιο τομέα και η καταγραφή των αποτελεσμάτων της. Τα ερευνητικά ερωτήματα που μας απασχολούν αφορόυν τον ρόλος της μεθόδου BalancedScorecard, τους τρόπους/μεθόδους όπου εφαρμόζεται η BalancedScorecard στο δημόσιο τομέα και τα χαρακτηριστικά της μεθόδου Balanced Scorecard και πώς αυτά συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Η προσέγγιση του θέματος είναι περιγραφική (Cohen & Manion, 1997). Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής επισκόπησης, της οποίας στόχος ήταν η «αναζήτηση της αντικειμενικότητας με επιθυμία να ελαχιστοποιηθούν οι διαστρεβλώσεις και να περιγραφούν όλες οι πλευρές της συγκεκριμένης μελετώμενης κατάσταση» (Cohen & Manion, 1997, σ. 70-71).el
heal.abstractIn this paper will present the performance measurement. More specifically refers to the organizational control, defined the concept of "performance measurement." Here's the section on the grounds of efficiency measurement and the chapter concludes with the main evaluation methods (Common Assessment Framework CAF, Total Quality Management (TQM), Business Excellence Model EFQM, Benchmarking and Balanced Scorecard). The next chapter covers the Balanced Scorecard. The chapter begins with a short introduction, followed by a brief historical review on the evolution and structure of the Balanced Scorecard (The "first generation" of the BSC, the Financial Perspective (Financial Perspective), the Customer Perspective (Customer Perspective), the perspective of internal processes (Internal Prosess Perspective), the potential for innovation and learning (Learning and Growth Perspective), the "second generation» BSC, the "Third generation" of the BSC). Then follows a section on the method of determining the Key Performance Indicators of the Company, for the successful implementation of the BSC in the private sector triggered by the introduction of the public sector, the formation of "strategic map" of the BSC in the public sector and non-profit organisms. The chapter concludes with a reference to the distinctness of the BSC in the private than the public sector and non-profit organizations and the strengths and weaknesses of the use of Balanced Scorecard. We will then analyze the performance measurement in the public sector. In particular there is a general introduction to the topic of profitability followed a brief historical overview of the measuring efficiency in public administration, a reference to the application of methods of measuring performance in Greek public administration. Then follows a section on the methodology for measuring the effectiveness Greek administration and the chapter concludes with a reference to the methods of performance measurement - effectiveness. The last chapter is an attempt to reference key examples for implementing the BSC in the public sector. Features will refer to the example of Mecklenburg, the exemplary embodiment of the Balanced Scorecard in the Dunedin City Council in New Zealand, in the example of the implementation of the Balanced Scorecard in a British Office of Defense in the exemplary embodiment of the Balanced Scorecard in the Greek public services (N .3230 / 2004) The work ends with the presentation of the conclusions drawn from this work and recommendations, solutions.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accounting and Financeen
heal.titleBalanced scorecard.el
heal.titleBalanced scorecard.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordαποδοτικότητα, στρατηγικός σχεδιασμός, δημόσιος τομέας, εξισορροπημένη αξιολόγησηel
heal.keywordefficiency, strategic planning, public sector, balanced scorecarden
heal.advisorNameΓαρεφαλάκης, Αλέξανδροςel
heal.advisorNameGarefalakis, Alexandrosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)