Η επίδραση των μορφών προβολής και προώθησης στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στο λιανικό εμπόριο.
The effect of promotion in the customer behaviour in retail trail.
Date
2008-2-28TAuthor
Ραπανάκη, Μαρία
Χαλκιαδάκη, Αργυρώ
Rapanaki, Maria
Chalkiadaki, Argyro
Metadata
Show full item recordAbstract
Ως λιανεμπόριο θεωρούνται όλες οι δραστηριότητες που παίρνουν μέρος στην πώληση αγαθών ή υπηρεσιών απευθείας στους τελικούς καταναλωτές για προσωπική, μη επαγγελματική χρήση. Κάθε οργανισμός που κάνει τέτοιου είδους πωλήσεις είτε είναι παραγωγός, χονδρέμπορος ή λιανοπωλητής λέμε ότι ασχολείται με το λιανεμπόριο. Δεν έχει σημασία το πως πωλούνται τα αγαθά ή οι υπηρεσίες (προσωπικά, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά ή μέσω αυτόματου πωλητή) ή το που πωλούνται (σε ένα κατάστημα, στο δρόμο ή στο σπίτι του πελάτη). Απ΄την άλλη πλευρά λιανοπώλιο ή κατάστημα λιανικών πωλήσεων είναι κάθε επιχείρηση της οποίας ο όγκος των πωλήσεων προέρχεται κυρίως απ τις λιανικές πωλήσεις. Το λιανικό εμπόριο είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας που συνδέει τον παραγωγό με τον καταναλωτή. Στόχος όλων των επιχειρήσεων είναι η πώληση, αλλά ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται όταν η πώληση ολοκληρωθεί, δηλαδή όταν το προϊόν ή η υπηρεσία φθάσει στον τελικό καταναλωτή. Η αποστολή του λιανικού εμπορίου είναι να θέσει στη διάθεση του καταναλωτή εμπορεύματα διαφόρων ποικιλιών και προελεύσεων σε καθορισμένο τόπο και χρόνο και να τα εκθέτει με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπει την ευκολότερη, ταχύτερη, ανετότερη και πιο ευχάριστη επιλογή τους. Στην πραγματικότητα ο λιανοπωλητής ενεργεί ως αγοραστής των καταναλωτών. Φροντίζει να προβλέπει τις επιθυμίες τους και να αναλαμβάνει την ευθύνη να τους εφοδιάζει με τα προϊόντα που επιθυμούν σε λογικές τιμές. Ο λιανοπωλητής πρέπει να προμηθεύεται τα κατάλληλα προϊόντα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται μια διαρκής παρακαταθήκη ειδών και ποικιλιών, ικανών να αντιμετωπίσουν την ζήτηση του τελικού καταναλωτή. Από τα παραπάνω προκύπτει πως το λιανικό εμπόριο αποβλέπει στην προμήθεια και μεταπώληση εμπορευμάτων σε μικρές, κυρίως, ποσότητες και μάλιστα στην κατάσταση, που θα χρησιμοποιηθούν από τον τελικό καταναλωτή.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info