Εμφάνιση απλής εγγραφής

Franchising as a method of development for retail trade businesses in Greece.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΣιφουνιού, Δέσποιναel
dc.creatorΦραγκιαδάκη, Ευαγγελίαel
dc.creatorSifouniou, Despoinaen
dc.creatorFragkiadaki, Evangeliaen
dc.date.accessioned2016-03-15T16:31:45Z
dc.date.available2016-03-15T16:31:45Z
dc.date.issued2013-10-18T09:59:21Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/5170
dc.description.abstractΤο franchising ή όπως μεταφράζεται στην Ελληνική γλώσσα δικαιόχρηση θεωρείται ένα ιδιαίτερο είδος της επιχειρηματικότητας, η οποία έχει αναπτυχθεί πολύ γρήγορο σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Η διείσδυση της δικαιόχρησης στην Ελλάδα ξεκίνησε την δεκαετία του 1970, η οποία και αναπτύχθηκε με πολύ γρήγορους ρυθμούς στα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν, παρά το γεγονός ότι λάμβανε ένα μικρό ποσοστό του συνολικού εμπορίου, σε σχέση με αυτό στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Έγινε μια αναγνωρισμένη επιχειρηματική μέθοδος, η οποία μείωσε τον κίνδυνο του δικαιοπαρόχου, ώστε να αναπτυχθεί γρήγορα και επέτρεψε στον δικαιοδόχο να αγοράσει μια επιχείρηση, που βασίζεται σε ένα δοκιμασμένο σύστημα. Σκοπός λοιπόν της παρούσας εργασίας, είναι να καταγραφεί ο βαθμός στον οποίο έχει εφαρμοστεί το franchising από τις ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και σε ποιο βαθμό τις έχει βοηθήσει στην επιτυχία ή στην επιβίωσή τους. Αρχικά, έγινε μία βιβλιογραφική ανασκόπηση των εννοιών της δικαιόχρησης και του λιανικού εμπορίου, του βαθμού στον οποίο έχει αναπτυχθεί η δικαιόχρηση διεθνώς καθώς και της συμβολής αυτής της μεθόδου επιχειρηματικής ανάπτυξης στο λιανικό εμπόριο. Ακολουθεί το ερευνητικός μέρος μέσα στο οποίο αναλύονται τα δευτερογενή στοιχεία, τα οποία συλλέχθηκαν από επιστημονικές έρευνες του franchising στον κλάδο του λιανεμπορίου, από άρθρα και από επίσημες ιστοσελίδες ειδικευμένες στη δικαιόχρηση. Μετά τη σύγκριση των δύο παραπάνω συμπεραίνεται ότι το franchising, έχει συμβάλει αρκετά στην ανάπτυξη, αλλά και κάποιες φορές στην επιβίωση των ελληνικών επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, παρόλο που υπήρξαν απώλειες λόγω των οικονομικών συγκυρίων των τελευταίων ετών.el
dc.description.abstractFranchising or as it is translated in Greek, “dikeohrisi ”, is a special type of entrepreneurship, which has been developed rapidly not only all around the world but in Greece as well. The penetration of franchising in Greece, began in the 1970s, and has been developing rapidly in the years that followed, despite the fact that it was receiving a smaller percentage of total retail sector compared to the relevant percentage in United States of America and other countries in Europe. It became a recognized business method, which reduced the risk of the franchisor in his attempt to develop his business quickly, while it also allowed the franchisee operate a business that was based on a successful and well-established system. The purpose of this study is to identify the extent to which franchising is applied in the Greek retail industry and the degree to which this business form has proven useful for the success of the Greek retail companies. Initially, in the first section of the dissertation, a literature review regarding the development of franchising worldwide and its contribution in the success of the retail sector was conducted. The second part of the dissertation presents the research, in which the secondary data have been analyzed. The data has been collected from studies on franchising in the retail sector, articles and official websites specialized in franchising. After comparing the results of this study with the information provided by the literature on the effect of franchising on the retail sector, it was concluded that franchising has contributed significantly to the survival of the Greek retail businesses, although there have been losses due to the economic recession over the recent years.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Departement of Business Administrationen
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΤο franchising (δικαιοχρήση) ως μέθοδος ανάπτυξης των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα.el
dc.titleFranchising as a method of development for retail trade businesses in Greece.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΣιφουνιού, Δέσποιναel
heal.creatorNameΦραγκιαδάκη, Ευαγγελίαel
heal.creatorNameSifouniou, Despoinaen
heal.creatorNameFragkiadaki, Evangeliaen
heal.publicationDate2013-10-18T09:59:21Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/5170
heal.abstractΤο franchising ή όπως μεταφράζεται στην Ελληνική γλώσσα δικαιόχρηση θεωρείται ένα ιδιαίτερο είδος της επιχειρηματικότητας, η οποία έχει αναπτυχθεί πολύ γρήγορο σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Η διείσδυση της δικαιόχρησης στην Ελλάδα ξεκίνησε την δεκαετία του 1970, η οποία και αναπτύχθηκε με πολύ γρήγορους ρυθμούς στα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν, παρά το γεγονός ότι λάμβανε ένα μικρό ποσοστό του συνολικού εμπορίου, σε σχέση με αυτό στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Έγινε μια αναγνωρισμένη επιχειρηματική μέθοδος, η οποία μείωσε τον κίνδυνο του δικαιοπαρόχου, ώστε να αναπτυχθεί γρήγορα και επέτρεψε στον δικαιοδόχο να αγοράσει μια επιχείρηση, που βασίζεται σε ένα δοκιμασμένο σύστημα. Σκοπός λοιπόν της παρούσας εργασίας, είναι να καταγραφεί ο βαθμός στον οποίο έχει εφαρμοστεί το franchising από τις ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και σε ποιο βαθμό τις έχει βοηθήσει στην επιτυχία ή στην επιβίωσή τους. Αρχικά, έγινε μία βιβλιογραφική ανασκόπηση των εννοιών της δικαιόχρησης και του λιανικού εμπορίου, του βαθμού στον οποίο έχει αναπτυχθεί η δικαιόχρηση διεθνώς καθώς και της συμβολής αυτής της μεθόδου επιχειρηματικής ανάπτυξης στο λιανικό εμπόριο. Ακολουθεί το ερευνητικός μέρος μέσα στο οποίο αναλύονται τα δευτερογενή στοιχεία, τα οποία συλλέχθηκαν από επιστημονικές έρευνες του franchising στον κλάδο του λιανεμπορίου, από άρθρα και από επίσημες ιστοσελίδες ειδικευμένες στη δικαιόχρηση. Μετά τη σύγκριση των δύο παραπάνω συμπεραίνεται ότι το franchising, έχει συμβάλει αρκετά στην ανάπτυξη, αλλά και κάποιες φορές στην επιβίωση των ελληνικών επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, παρόλο που υπήρξαν απώλειες λόγω των οικονομικών συγκυρίων των τελευταίων ετών.el
heal.abstractFranchising or as it is translated in Greek, “dikeohrisi ”, is a special type of entrepreneurship, which has been developed rapidly not only all around the world but in Greece as well. The penetration of franchising in Greece, began in the 1970s, and has been developing rapidly in the years that followed, despite the fact that it was receiving a smaller percentage of total retail sector compared to the relevant percentage in United States of America and other countries in Europe. It became a recognized business method, which reduced the risk of the franchisor in his attempt to develop his business quickly, while it also allowed the franchisee operate a business that was based on a successful and well-established system. The purpose of this study is to identify the extent to which franchising is applied in the Greek retail industry and the degree to which this business form has proven useful for the success of the Greek retail companies. Initially, in the first section of the dissertation, a literature review regarding the development of franchising worldwide and its contribution in the success of the retail sector was conducted. The second part of the dissertation presents the research, in which the secondary data have been analyzed. The data has been collected from studies on franchising in the retail sector, articles and official websites specialized in franchising. After comparing the results of this study with the information provided by the literature on the effect of franchising on the retail sector, it was concluded that franchising has contributed significantly to the survival of the Greek retail businesses, although there have been losses due to the economic recession over the recent years.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Departement of Business Administrationen
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
heal.titleΤο franchising (δικαιοχρήση) ως μέθοδος ανάπτυξης των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα.el
heal.titleFranchising as a method of development for retail trade businesses in Greece.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordδικαιοχρησία (εμπόριο λιανικής πώλησης), δικαιοδόχος, δικαιοπάροχος, λιανικό εμπόριοel
heal.keywordfranchise (retail trade), franchisee, franchisor, retail tradeen
heal.advisorNameΔήμου, Ειρήνηel
heal.advisorNameDimou, Eirinien
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)