Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η υιοθέτηση της από τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Corporate social responsibility and the adoption of the Greek enterprises.
View/ Open
Date
2012-12-04Author
Τερεζάκης, Χρήστος
Terezakis, Christos
Metadata
Show full item recordAbstract
Είναι σημαντικό και απαραίτητο να υπάρξει πλήρης διαχωρισμός των δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από τη φιλανθρωπία και πολύ περισσότερο από το μάρκετινγκ. Η ΕΚΕ δεν περιορίζεται σε μια αφ’ υψηλού χαρακτήρα χορηγία για επικοινωνιακούς σκοπούς, προκειμένου να δημιουργήσει θετική εντύπωση στη συνείδηση των καταναλωτών. Αντίθετα η ΕΚΕ πρέπει να αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση, της οποία η ουσία να βοηθά στην ανάπτυξη μέσα στην κοινωνία, το φυσικό περιβάλλον και την οικονομία. Η ΕΚΕ δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως διαδικασία προσαρμογής και συμμόρφωσης των επιχειρήσεων εξαιτίας των κοινωνικών πιέσεων αλλά ούτε θα πρέπει να περιορίζεται στις υποχρεώσεις που τις επιβάλλουν οι νόμοι . Σήμερα , τόσο σε Ελληνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο καταγράφεται η ανάγκη για πρωτοβουλίες ΕΚΕ από την πλευρά των εργαζόμενων, των καταναλωτών, της τοπικής κοινωνίας αλλά και των επενδυτών. Αυτή τη στιγμή, περισσότερο από ποτέ, υπάρχουν ανησυχίες και προσδοκίες στους εργαζόμενους για τις συνθήκες εργασίας, στους καταναλωτές για υπεύθυνα προϊόντα, στην τοπική κοινωνία για δημιουργία θέσεων εργασίας και προϋποθέσεις ανάπτυξης, αλλά και στους επενδυτές για διαφάνεια, κοινωνικώς υπεύθυνες επενδύσεις και εφαρμογή κανόνων διακυβέρνησης. Οι αποφάσεις για τις επιχειρήσεις θα πρέπει, επομένως, να παρθούν προσεχτικά, καθώς η πρόκληση για κοινωνική ευθύνη φαίνεται να είναι από τα πιο σπουδαία κομμάτια στον οικονομικό κόσμο με επιπτώσεις τόσο στην εξέλιξη μιας επιχείρησης όσο και στην εξέλιξη της ίδιας της οικονομίας μιας χώρας.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info