Οργάνωση και λειτουργία επισιτιστικών τµηµάτων παραθεριστικής ξενοδοχειακής µονάδας µε ειδική αναφορά στην εφαρµογή υπηρεσιών Marketing.
Organization and operation of food and beverage departments in hotels with special reference in marketing.
Date
2014-09-11Author
Παγωμένου, Παναγιώτα
Μαθιούδακη, Μαρία
Pagomenou, Panagiota
Mathioudaki, Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Τα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχειακών μονάδων αποτελούν ένα σημαντικό κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας. Η ορθή οργάνωση τους και η παροχή από αυτές ποιοτικών υπηρεσιών και προϊόντων προσφέρουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις ξενοδοχειακές μονάδες, όπου βρίσκονται εγκατεστημένες. Τα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχείων αποτελούν επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η εφαρμογή των αρχών του Μάρκετινγκ, αλλά και της Διοίκησης των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών σε όλο το εύρος ανάλυσης των επισιτιστικών τμημάτων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της οργάνωση και της λειτουργίας των παραπάνω τμημάτων με ειδική αναφορά να γίνεται στην εφαρμογή υπηρεσιών Marketing. Μετά από την παρουσίαση των εννοιών και την ολοκληρωμένη διάρθρωση του θεωρητικού πλαισίου, έγινε ειδική μελέτη περίπτωσης εφαρμογής των αρχών διοίκησης, οργάνωσης και μάρκετινγκ αυτών των τμημάτων σε ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων στην περιοχή του Νομού Ηρακλείου. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας προσδιορίζεται το θέμα αυτής και γίνεται αναλυτική αναφορά στο Μάρκετινγκ υπηρεσιών, καθώς και στο Μάρκετινγκ των χώρων εστίασης συγκεκριμένα. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο προσδιορίζεται η δομή και ο τρόπος οργάνωσης των επισιτιστικών τμημάτων των ξενοδοχειακών μονάδων. Στο επόμενο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο τρόπος οργάνωσης και εκπαίδευσης του ανθρώπινου παράγοντα (προσωπικού) στα επισιτιστικά τμήματα και τονίζεται ο ρόλος και η σημασία του. Το 4ο κεφάλαιο αναλύει την εφαρμογή του Μάρκετινγκ υπηρεσιών στα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχείων, ενώ στο 5ο κεφάλαιο της παρούσας μελέτης παρουσιάζεται αναλυτικά η έρευνα που έγινε σε ξενοδοχείο 5 αστέρων της πόλης του Ηρακλείου. The food and beverage (F&B) departments of the hotel units are an important segment of the industry of tourism. Proper organization of these departments offers a very significant competitive advantage in the hotel units, where they are installed. The F&B departments of the hotel are service businesses. It is therefore necessary to apply the principles of marketing, and business management of services throughout the analytical range of food portions. The purpose of this study is to investigate the organization and function of these parts with specific reference being made to the application of Marketing in services. After the presentation of the concepts and the integrated structure of the theoretical framework, a specific case study of application of management principles, organization and marketing of these parts in a 5 star hotel in the prefecture of Heraklion. In the first chapter of this thesis is made a detailed reference to the Services’ Marketing and Marketing in the F&B departments of the hotels. Then, in the second chapter is determined the structure and the way is organized the F&B segment of the hotel units. The next chapter presents the organization and training of the human factor (staff) in the food departments and is highlighted the role and importance of it. The fourth chapter analyzes the application of services’ marketing to the food departments of the hotel, while the fifth chapter of this study presents the analytical investigation, which was carried out in 5-star hotel in the city of Heraklion.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info