Show simple item record

Forms of tourism and travel agencies information systems.

Dublin Core metadata

dc.creatorΦραντζή, Αικατερίνηel
dc.creatorFrantzi, Aikaterinien
dc.date.accessioned2016-03-15T16:40:16Z
dc.date.available2016-03-15T16:40:16Z
dc.date.issued2014-11-27T09:35:20Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/5621
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει ανατρέχοντας στη σχετική βιβλιογραφία το ρόλο, την εξέλιξη και την λειτουργία των Πληροφορικών συστημάτων στον χώρο του Τουρισμού. Ειδικότερα στις επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα ως τουριστικά πρακτορεία. Ο τουρισμός αποτελεί σήμερα μια γιγάντια οικονομική δραστηριότητα με παγκόσμια διάσταση. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται μία επισκόπηση των κυριότερων μεγεθών της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα και εξετάζονται οι κυρίαρχες μορφές τουρισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού που αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση μεγεθών και δυναμικότερη εξέλιξη. Στην καρδιά αυτής της οικονομικής δραστηριότητας βρίσκεται το τουριστικό πρακτορείο ή αλλιώς τουριστικό γραφείο. Το Τουριστικό Πρακτορείο είναι μια νόμιμα οργανωμένη επιχείρηση που λειτουργεί ως μεσολαβητής μεταξύ των παροχέων-προμηθευτών των τουριστικών προϊόντων και των πελατών– ταξιδιωτών. Στο δεύτερο κεφάλαιο λοιπόν θα αναλύσουμε τον τρόπο λειτουργίας τους μέσα από το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανονιστικά και ελεγκτικά τις δραστηριότητες τους. Παράλληλα θα αναφερθούμε στην κατηγοριοποίηση τους ανάλογα με το αντικείμενο και τον χαρακτήρα των συναλλαγών τους. Δεν θα παραλείψουμε τέλος τον τομέα της στελέχωσης τους αλλά και της απαραίτητης μηχανοργάνωσης. Τα σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα που βασίζονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) συλλέγουν, αποθηκεύουν, αναλύουν και διαχέουν δεδομένα και πληροφορίες. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζουν τις λειτουργίες μίας επιχείρησης και παρέχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται στην διοίκησή της για αποτελεσματικότερες αποφάσεις. Στο 3ο κεφάλαιο αναλύονται οι διάφοροι τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων. Θα εξετάσουμε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο (case study) και θα αναλύσουμε τα κυριότερα προϊόντα της για Τουριστικά Γραφεία.Οι νέες τεχνολογίες και ο κλάδος του τουρισμού εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης. Η πολυµορφικότητα των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και ο µεγάλος αριθµός εµπλεκοµένων και μεσαζόντων στην διακίνηση αυτών, απαιτούσε ανάπτυξη των Πληροφοριακών Συστημάτων (Π.Σ) ειδικά για τον κλάδο αυτό. Είναι λοιπόν εξαιρετικά σημαντικό να δούμε την διαχρονική εξέλιξη και το ρόλο των συστημάτων κρατήσεων και τα βασικά χαρακτηριστικά των κυριότερων από αυτά. Η συνεχής και αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας και της χρήσης του διαδικτύου, φέρνουν στο προσκήνιο νέες ευκαιρίες για την προώθηση του τουρισμού στη χώρα μας, τονίζουν την αναγκαιότητα για χρήση αποδοτικότερων και τεχνολογικά προηγμένων (e-business) μεθόδων εξυπηρέτησης τουριστών, καθώς και διαχείρισης των τουριστικών πρακτορειών μέσω του διαδικτύου. Στη παρούσα εργασία επιχειρούμε τέλος να παρουσιάσουμε ορισμένες ιδέες και λύσεις που θα βοηθήσουν να ανεβεί το επίπεδο λειτουργικότητας μίας τουριστικής επιχείρησης και θα την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Επίσης, παρουσιάζονται παραδείγματα αποτελεσματικής εφαρμογής των παραπάνω λύσεων και δίνεται το στίγμα προς το οποίο πρέπει να κινηθεί ένα ελληνικό τουριστικό πρακτορείο σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορικής.el
dc.description.abstractThis paper based on the literature examines the role, the development and the operation of information systems in the field of tourism. Especially in businesses that operate legally as a tourist agencies. Tourism is now a gigantic economic activity worldwide. The first chapter of this paper is an overview of the main figures of the tourism industry in Greece and examines the dominant forms of tourism. Particular emphasis is given to new forms of tourism that are expected to experience an increase in size and dynamic evolution. At the heart of this economic activity is the tourist agency or otherwise tourist office. The Travel Agency is a legally established company that operates as an intermediary between the provider-suppliers of tourism products and customers- rating. The second chapter will analyze how they operate within the institutional framework that regulates and control their activities. It will refer to categorize them according to the purpose and the nature of their transactions. We will not forget the area of staffing and the necessary automation. Modern information systems based on PC (H / PC) collect, store, analyze and disseminate data and information. Thereby supporting business functions and provide the information needed for the effective management decisions. The third chapter analyzes the different types of Information Systems. We will look at a company that operates in (case study) and analyze its main products for Travel Agencies. New technologies and the tourism industry in recent years show impressive growth. The versatility of tourism products and services, as well as the large number of actors and intermediaries in the distribution thereof, require the development of Information Systems (I.S) specifically for this industry. It is therefore extremely important to see the evolution and the role of reservation systems and the key features of the main ones. The continuous and rapid advances in technology and in the use of the Internet, brings new opportunities for the promotion of tourism in our country, The continuous and rapid advances in technology and use the Internet, brings new opportunities for the promotion of tourism in our country, stressing the necessity to use efficient and technologically advanced (e-business) processes servicing for the tourists and tourism management agencies through the internet. In this paper we attempt to finally introduce some ideas and solutions that will help to bring the level of functionality of a tourism business and make it stand out from the competition. We also present examples of application of the above solutions and given the position to how a Greek travel agency must move in regard to the use of information technologies.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΜορφές τουρισμού και πληροφοριακά συστήματα τουριστικών πρακτορείων.el
dc.titleForms of tourism and travel agencies information systems.en

healMeta

heal.creatorNameΦραντζή, Αικατερίνηel
heal.creatorNameFrantzi, Aikaterinien
heal.publicationDate2014-11-27T09:35:20Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/5621
heal.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει ανατρέχοντας στη σχετική βιβλιογραφία το ρόλο, την εξέλιξη και την λειτουργία των Πληροφορικών συστημάτων στον χώρο του Τουρισμού. Ειδικότερα στις επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα ως τουριστικά πρακτορεία. Ο τουρισμός αποτελεί σήμερα μια γιγάντια οικονομική δραστηριότητα με παγκόσμια διάσταση. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται μία επισκόπηση των κυριότερων μεγεθών της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα και εξετάζονται οι κυρίαρχες μορφές τουρισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού που αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση μεγεθών και δυναμικότερη εξέλιξη. Στην καρδιά αυτής της οικονομικής δραστηριότητας βρίσκεται το τουριστικό πρακτορείο ή αλλιώς τουριστικό γραφείο. Το Τουριστικό Πρακτορείο είναι μια νόμιμα οργανωμένη επιχείρηση που λειτουργεί ως μεσολαβητής μεταξύ των παροχέων-προμηθευτών των τουριστικών προϊόντων και των πελατών– ταξιδιωτών. Στο δεύτερο κεφάλαιο λοιπόν θα αναλύσουμε τον τρόπο λειτουργίας τους μέσα από το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανονιστικά και ελεγκτικά τις δραστηριότητες τους. Παράλληλα θα αναφερθούμε στην κατηγοριοποίηση τους ανάλογα με το αντικείμενο και τον χαρακτήρα των συναλλαγών τους. Δεν θα παραλείψουμε τέλος τον τομέα της στελέχωσης τους αλλά και της απαραίτητης μηχανοργάνωσης. Τα σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα που βασίζονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) συλλέγουν, αποθηκεύουν, αναλύουν και διαχέουν δεδομένα και πληροφορίες. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζουν τις λειτουργίες μίας επιχείρησης και παρέχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται στην διοίκησή της για αποτελεσματικότερες αποφάσεις. Στο 3ο κεφάλαιο αναλύονται οι διάφοροι τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων. Θα εξετάσουμε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο (case study) και θα αναλύσουμε τα κυριότερα προϊόντα της για Τουριστικά Γραφεία.Οι νέες τεχνολογίες και ο κλάδος του τουρισμού εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης. Η πολυµορφικότητα των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και ο µεγάλος αριθµός εµπλεκοµένων και μεσαζόντων στην διακίνηση αυτών, απαιτούσε ανάπτυξη των Πληροφοριακών Συστημάτων (Π.Σ) ειδικά για τον κλάδο αυτό. Είναι λοιπόν εξαιρετικά σημαντικό να δούμε την διαχρονική εξέλιξη και το ρόλο των συστημάτων κρατήσεων και τα βασικά χαρακτηριστικά των κυριότερων από αυτά. Η συνεχής και αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας και της χρήσης του διαδικτύου, φέρνουν στο προσκήνιο νέες ευκαιρίες για την προώθηση του τουρισμού στη χώρα μας, τονίζουν την αναγκαιότητα για χρήση αποδοτικότερων και τεχνολογικά προηγμένων (e-business) μεθόδων εξυπηρέτησης τουριστών, καθώς και διαχείρισης των τουριστικών πρακτορειών μέσω του διαδικτύου. Στη παρούσα εργασία επιχειρούμε τέλος να παρουσιάσουμε ορισμένες ιδέες και λύσεις που θα βοηθήσουν να ανεβεί το επίπεδο λειτουργικότητας μίας τουριστικής επιχείρησης και θα την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Επίσης, παρουσιάζονται παραδείγματα αποτελεσματικής εφαρμογής των παραπάνω λύσεων και δίνεται το στίγμα προς το οποίο πρέπει να κινηθεί ένα ελληνικό τουριστικό πρακτορείο σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορικής.el
heal.abstractThis paper based on the literature examines the role, the development and the operation of information systems in the field of tourism. Especially in businesses that operate legally as a tourist agencies. Tourism is now a gigantic economic activity worldwide. The first chapter of this paper is an overview of the main figures of the tourism industry in Greece and examines the dominant forms of tourism. Particular emphasis is given to new forms of tourism that are expected to experience an increase in size and dynamic evolution. At the heart of this economic activity is the tourist agency or otherwise tourist office. The Travel Agency is a legally established company that operates as an intermediary between the provider-suppliers of tourism products and customers- rating. The second chapter will analyze how they operate within the institutional framework that regulates and control their activities. It will refer to categorize them according to the purpose and the nature of their transactions. We will not forget the area of staffing and the necessary automation. Modern information systems based on PC (H / PC) collect, store, analyze and disseminate data and information. Thereby supporting business functions and provide the information needed for the effective management decisions. The third chapter analyzes the different types of Information Systems. We will look at a company that operates in (case study) and analyze its main products for Travel Agencies. New technologies and the tourism industry in recent years show impressive growth. The versatility of tourism products and services, as well as the large number of actors and intermediaries in the distribution thereof, require the development of Information Systems (I.S) specifically for this industry. It is therefore extremely important to see the evolution and the role of reservation systems and the key features of the main ones. The continuous and rapid advances in technology and in the use of the Internet, brings new opportunities for the promotion of tourism in our country, The continuous and rapid advances in technology and use the Internet, brings new opportunities for the promotion of tourism in our country, stressing the necessity to use efficient and technologically advanced (e-business) processes servicing for the tourists and tourism management agencies through the internet. In this paper we attempt to finally introduce some ideas and solutions that will help to bring the level of functionality of a tourism business and make it stand out from the competition. We also present examples of application of the above solutions and given the position to how a Greek travel agency must move in regard to the use of information technologies.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
heal.titleΜορφές τουρισμού και πληροφοριακά συστήματα τουριστικών πρακτορείων.el
heal.titleForms of tourism and travel agencies information systems.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordτουριστικό πρακτορείο, πληροφοριακό σύστημαel
heal.keywordtourist agency, information systemen
heal.advisorNameΑπλαδάς, Γεώργιοςel
heal.advisorNameApladas, Georgiosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)