Στρατηγικές ποιότητας στον κλάδο παροχής υπηρεσιών και υλοποίηση αυτών σε επίπεδο εμπειρικού μάρκετινγκ.
Quality strategies and application in services and application in the empirical marketing.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2008-12-12Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Θωμάς
Papadopoulos, Thomas
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σε αυτή τη πτυχιακή εργασία, διαπραγματεύτηκαν αρχικά τα εξής θέματα, η έννοια της ποιότητας των υπηρεσιών και ο πρωτεύων ρόλος που διαδραματίζει για την επιβίωση της κάθε επιχείρησης, ανεξάρτητα του κλάδου δραστηριοποιήσεώς της. Αναλύθηκαν τα μοντέλα μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών (SERVQUAL, EFQM) επισημαίνοντας το πόσο καλό είναι να αυτο-αξιολογούν οι επιχειρήσεις τους πόρους που διαθέτουν, συγκρίνοντας παλαιότερους δείκτες ποιότητας (ποσοτικούς και ποιοτικούς) με νεότερους. Στη συνέχεια, εξετάσαμε το εμπειρικό μέρος της εργασίας και τον τρόπο με τον οποίο συσχετίζονται/ εξισώνονται ποιότητα και εμπειρία μιας υπηρεσίας, καθώς δόθηκε και ο ορισμός της εμπειρίας, κυρίως μέσα από παραδείγματα. Εστιάσαμε την προσοχή μας περισσότερο στην εμπειρία των τραπεζικών υπηρεσιών και στη στρατηγική παροχής τους, μιας και μια από τις στρατηγικές που ακολουθούνται, είναι αυτή της μαζικής εξατομίκευσης (mass customization). Ενώ συγχρόνως αναφερθήκαμε, στο πως μπορεί να ‘μεταφραστεί’ η εμπειρία αλλά και ποιοι είναι οι παράγοντες που συντελούν στον εμπλουτισμό της. Στη συνέχεια, και για τις ανάγκες της εργασίας, πραγματοποιήθηκε μια πρώτη εμπειρική έρευνα με τη μέθοδο των Μελετών Περιπτώσεων (case studies) με κύριο σκοπό να διαπιστωθεί και να μετρηθεί (ποιοτικά) ο βαθμός ετοιμότητας/ ωριμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων (τραπεζών) στο χώρο των υπηρεσιών σχετικά με το Μάρκετινγκ Εμπειριών. Επιπλέον, αναλύθηκε ο τρόπος με τον οποίο έγινε η διεξαγωγή της έρευνας από το φοιτητή, καθώς επίσης παρουσιάζονται στο παράρτημα και τα αποτελέσματα της έρευνας. Φτάνοντας προς το τέλος και βασισμένοι στις απαντήσεις που δόθηκαν κυρίως από τις τράπεζες Α και Γ, μπορούμε να συμπεράνουμε, πως υπάρχουν κάποια θετικά στοιχεία από ελληνικές τράπεζες σε αυτού του είδους τις στρατηγικές παροχής υπηρεσιών (όπως το Μάρκετινγκ Εμπειριών) που ακολουθούνται από τον υπόλοιπο ευρωπαϊκό τραπεζικό χώρο. Στο τέλος της παρούσας εργασίας, αναφέρονται προτάσεις για την καλύτερη υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, του Μάρκετινγκ Εμπειριών.
Συλλογές
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες