Εμφάνιση απλής εγγραφής

Strategic plan corporate development with a focus on energy.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΑρμουτάκη, Ειρήνηel
dc.creatorΜεταξάς, Λύσσανδροςel
dc.creatorArmoutaki, Eirinien
dc.creatorMetaxas, Lyssandrosen
dc.date.accessioned2016-03-15T17:04:32Z
dc.date.available2016-03-15T17:04:32Z
dc.date.issued2014-03-18T13:17:10Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/6625
dc.description.abstractΗ επιχειρηματική δραστηριότητα είναι μια έννοια άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομία και τα μεγέθη που την διαμορφώνουν. Καθώς το οικονομικό περιβάλλον στις μέρες μας χαρακτηρίζεται απολύτως ρευστό, η επιβίωση των οικονομικών μονάδων που συμμετέχουν σ΄αυτό, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες . Μέχρι σήμερα οι κλασσικές μέθοδοι εταιρικής ανάπτυξης, κυρίως για την κερδοφορία της επιχείρησης υπήρξαν το marketing, η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, και τέλος η ορθολογικότερη οικονομική διαχείριση της εταιρείας. Σε μια παγιοποιημένη αγορά, όπως είναι η σημερινή στην οποία το μερίδιο αγοράς τείνει να μοιραστεί σε όλο και μικρότερο αριθμό επιχειρήσεων κολοσσών, η χάραξη ενός στρατηγικού σχεδίου κρίνεται απολύτως απαραίτητη, εάν θέλει μια επιχείρηση να παραμείνει ανταγωνιστική και να επιβιώσει στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Στην εργασία αυτή θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε την στρατηγική των επιχειρήσεων και την σημασία που έχει για μια οικονομική μονάδα, καθώς επίσης και την βαρύτητα που ασκεί στην ανάπτυξη μιας εταιρείας.el
dc.description.abstractThe business is a concept inseparable from the economy and sizes to form. As the economic environment nowadays characterized completely fluid, the survival of the business units involved in it, depends on many factors. So far, classical methods of corporate development, particularly for the profitability of the business were the marketing, creating economies of scale, and finally the rational economic management of the company. In a consolidated market, as is the current at which the market share tends to split into ever smaller number of business giants, the formulation of a strategic plan it is absolutely essential if a company wants to remain competitive and survive in the business world. In this paper we try to present the business strategy and the importance of an economic unit, as well as gravity exerts on the development of a company. More specifically the unity of theoretical approach and the first chapter will refer to the concept in the origin and significance of strategy, as well as the separate conceptual dimensions. In the second chapter we describe the strategic analysis of the external environment and its various dimensions, as well as to identify the competitive position of the business. The analysis of the internal environment of the company is analyzed in the third chapter of our work. More specifically, are presented in detail , the factors that compose the concepts of resources - capabilities of the enterprise, the fundamental capacity and value chain . In the fourth chapter we describe a very important in our opinion, piece of work, which has to do with the mission - vision of the company. Finally the last chapter which falls into the empirical investigation, we present the example of the Public Power Corporation ( PPC ) , the growth strategy, while the conclusions, we present our own views stemming from our approach this.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικήςel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accountingen
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accounting and Financeen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΣτρατηγικό σχέδιο εταιρικής ανάπτυξης με έμφαση στην ενέργεια.el
dc.titleStrategic plan corporate development with a focus on energy.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΑρμουτάκη, Ειρήνηel
heal.creatorNameΜεταξάς, Λύσσανδροςel
heal.creatorNameArmoutaki, Eirinien
heal.creatorNameMetaxas, Lyssandrosen
heal.publicationDate2014-03-18T13:17:10Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/6625
heal.abstractΗ επιχειρηματική δραστηριότητα είναι μια έννοια άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομία και τα μεγέθη που την διαμορφώνουν. Καθώς το οικονομικό περιβάλλον στις μέρες μας χαρακτηρίζεται απολύτως ρευστό, η επιβίωση των οικονομικών μονάδων που συμμετέχουν σ΄αυτό, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες . Μέχρι σήμερα οι κλασσικές μέθοδοι εταιρικής ανάπτυξης, κυρίως για την κερδοφορία της επιχείρησης υπήρξαν το marketing, η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, και τέλος η ορθολογικότερη οικονομική διαχείριση της εταιρείας. Σε μια παγιοποιημένη αγορά, όπως είναι η σημερινή στην οποία το μερίδιο αγοράς τείνει να μοιραστεί σε όλο και μικρότερο αριθμό επιχειρήσεων κολοσσών, η χάραξη ενός στρατηγικού σχεδίου κρίνεται απολύτως απαραίτητη, εάν θέλει μια επιχείρηση να παραμείνει ανταγωνιστική και να επιβιώσει στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Στην εργασία αυτή θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε την στρατηγική των επιχειρήσεων και την σημασία που έχει για μια οικονομική μονάδα, καθώς επίσης και την βαρύτητα που ασκεί στην ανάπτυξη μιας εταιρείας.el
heal.abstractThe business is a concept inseparable from the economy and sizes to form. As the economic environment nowadays characterized completely fluid, the survival of the business units involved in it, depends on many factors. So far, classical methods of corporate development, particularly for the profitability of the business were the marketing, creating economies of scale, and finally the rational economic management of the company. In a consolidated market, as is the current at which the market share tends to split into ever smaller number of business giants, the formulation of a strategic plan it is absolutely essential if a company wants to remain competitive and survive in the business world. In this paper we try to present the business strategy and the importance of an economic unit, as well as gravity exerts on the development of a company. More specifically the unity of theoretical approach and the first chapter will refer to the concept in the origin and significance of strategy, as well as the separate conceptual dimensions. In the second chapter we describe the strategic analysis of the external environment and its various dimensions, as well as to identify the competitive position of the business. The analysis of the internal environment of the company is analyzed in the third chapter of our work. More specifically, are presented in detail , the factors that compose the concepts of resources - capabilities of the enterprise, the fundamental capacity and value chain . In the fourth chapter we describe a very important in our opinion, piece of work, which has to do with the mission - vision of the company. Finally the last chapter which falls into the empirical investigation, we present the example of the Public Power Corporation ( PPC ) , the growth strategy, while the conclusions, we present our own views stemming from our approach this.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικήςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accountingen
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Accounting and Financeen
heal.titleΣτρατηγικό σχέδιο εταιρικής ανάπτυξης με έμφαση στην ενέργεια.el
heal.titleStrategic plan corporate development with a focus on energy.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordστρατηγικό σχέδιο, σχέδιο ανάπτυξης, ενέργειαel
heal.keywordstrategic plan, development plan, energyen
heal.advisorNameΣταματόπουλος, Θεόδωροςel
heal.advisorNameStamatopoulos, Theodorosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)