Διατροφικές στάσεις των αλλοδαπών επισκεπτών της Κρήτης για τα βιολογικά προϊόντα, το 2002.
Crete's foreign visitors nutritional attitudes towards organic products, in 2002.

View/ Open
Date
2008-2-29TAuthor
Φαφούτας, Ευάγγελος
Σαμπάνης, Γεώργιος
Fafoutas, Evangelos
Sampanis, Georgios
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα έρευνα γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των καταναλωτικών προτύπων των αλλοδαπών επισκεπτών της Κρήτης απέναντι στα Ελληνικά βιολογικά προϊόντα. Η αυξανόμενη ζήτηση για ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα καθώς και η επιτακτική ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος μεταβάλλουν τα καταναλωτικά πρότυπα και προσδιορίζουν τους παράγοντες που συμβάλλουν στην κατανάλωση βιολογικών προϊόντων. Η ενημέρωση των καταναλωτών για τη βιολογική γεωργία και των θετικών επιπτώσεών της στο περιβάλλον προωθεί αποτελεσματικότερα την κατανάλωση «καθαρών» προϊόντων, διαμορφώνοντας τις αγοραστικές τάσεις στην παγκόσμια αγορά. Η γνωριμία των ξένων επισκεπτών με τα Ελληνικά βιολογικά προϊόντα, τόσο στις χώρες τους όσο και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην Ελλάδα, παρέχει τη δυνατότητα να προσδιοριστούν οι απαιτήσεις και οι διατροφικές τους συνήθειες, βάσει των οποίων θα προκύψει ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός προώθησης αγροτικών προϊόντων. Παρά το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες εξαγωγές Ελληνικών βιολογικών προϊόντων πραγματοποιούνται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε),κυρίως στη Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, η διενεργηθείσα έρευνα σε 1400 αλλοδαπούς επισκέπτες, κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην Κρήτη την τουριστική περίοδο από Απρίλιο-Νοέμβριο 2002, έδειξε ότι η πλειοψηφία αγνοεί σε μεγάλο βαθμό τα Ελληνικά προϊόντα, ενώ παράλληλα εξέφρασαν τις προτιμήσεις τους για μια σειρά Ελληνικών βιολογικών προϊόντων όπως ελαιόλαδο, ελιές, τυρί, κρασί, μέλι κ.ά., που θα επιθυμούσαν να καταναλώνουν στις χώρες τους, εάν αυτά ήταν περισσότερο γνωστά και διαθέσιμα. Τα προβλήματα της Ελληνικής Βιολογικής Γεωργίας, έτσι όπως αυτά προκύπτουν μέσα από την έρευνα, επιτάσσουν την ουσιαστική οργάνωσή της, προκειμένου η Ελλάδα να προωθήσει αποτελεσματικά την παραγωγή και διάθεση των προϊόντων της, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, διεκδικώντας μερίδιο στη διεθνή αγορά
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info