Δημιουργία ενός μοντέλου επιχειρηματικής αριστείας στον τουριστικό κλάδο (Business Exellence).
Creation of a business excellence model in the tourism industry.

View/ Open
Date
2008-05-09Author
Λυκούρα, Bασιλική
Παϊβανάς, Γεώργιος
Lykoyra, Vasiliki
Paivanas, Georgios
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα εργασία γίνεται η προσέγγιση του Ξενοδοχειακού Κλάδου καθώς αναφέρονται στατιστικά στοιχεία για τον τουρισμό στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Γίνεται αναφορά στην αυτοαξιολόγηση, τον σκοπό της, τους στόχους της και με πιο τρόπο γίνεται αυτή. Αναλύονται τα μοντέλα και τα βραβεία που αφορούν την επιχειρηματική αριστεία και στα οποία βασίζεται και οφείλεται η δημιουργία του μοντέλου που θα παρουσιαστεί στα παρακάτω κεφάλαια. Εν συνεχεία αναλύονται και παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του μοντέλου αυτοαξιολόγησης καθώς παρουσιάζονται και τα κριτήρια – προϋποθέσεις και τα κριτήρια αποτελέσματα. Περιγράφεται η διαδικασία διεξαγωγής της έρευνας όπου στο συγκεκριμένο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στα στοιχεία τους δείγματος και γίνεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας με γραφήματα. Και τέλος αναφέρονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την εκπόνηση της εργασίας και οι προτάσεις που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν για την εφαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου της επιχειρηματικής αριστείας στον τουριστικό κλάδο. This dissertation is a report in Business Excellence on the tourist sector. Business excellence is more generally applied via enterprising models. For the tourist sector does not exist a report and as result of this becomes effort is created some enterprising model that would be addressed specifically in this sector. In this dissertation becomes effort are combined various enterprising models and rewards aiming at the creation of one new. In this dissertation becomes the approach of Tourist Sector which is reported statistical elements for the tourism in Greece and in other countries. Becomes report in the self-assessment, the aim, the objectives and with more way becomes this. Are analyzed the models and the rewards that concern the enterprising distinction and on which is based and owed the creation of model that will be presented in the following capital. En they are constantly analyzed and are presented the basic beginnings of model of self-assessment which are presented also the criteria - conditions and the criteria results. Is described the process of conduct of research where in the particular capital becomes extensive report in their elements of sample and becomes the presentation of results of research with diagrams. And finally are reported the conclusions that resulted from the development of work and the proposals that could materialized itself for the application of enterprising model of enterprising distinction in the tourist sector.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info