Γαστρονομικός τουρισμός και η μελέτη περίπτωσης της Κρήτης.
Gastronomic tourism and the case study of Crete.
Abstract
O γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί ένα είδος εναλλακτικού τουρισμού o οποίος χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη ενός ειδικού κινήτρου( φαγητό και ποτό). Όταν μιλάμε για γαστρονομικό τουρισμό αναφερόμαστε ουσιαστικά σε μια υποκατηγορία του πολιτιστικού τουρισμού στην οποία οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να βιώσουν μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες και αποτελεί μια απ’ τις ανερχόμενες τάσεις στον χώρο του τουρισμού παγκοσμίως. Ο γαστρονομικός τουρισμός μπορεί να υλοποιηθεί με ποικίλους τρόπους όπως: διοργάνωση σεμιναρίων παραδοσιακής μαγειρικής, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και οινογνωσίας, ξενάγηση και γνωριμία με τα παραδοσιακά προϊόντα και τις μεθόδους παρασκευής τους, μαγειρικές επιδείξεις κ. α και να λάβει χώρα σε κάθε χώρο εστίασης . Ο γαστρoτουρίστας ο οποίος και αυτός από τη μεριά του αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία αναζητά ένα διαφορετικό τρόπο διακοπών στον οποίο θα μπορέσει να απολαύσει την τοπική κουζίνα, να γίνει μέρος της τοπικής κοινωνίας και να συμμετάσχει αν το επιθυμεί στην παραγωγική διαδικασία. Το καλό φαγητό και το καλό ποτό που το συνοδεύει αποτελεί εμπειρία και κίνητρο για έναν τουρίστα να επισκεφτεί έναν τόπο ξανά και ξανά. Για να έχουμε όμως αυτό το αποτέλεσμα που είναι και το επιθυμητό, θα πρέπει πέρα του καλού φαγητού και ποτού οι υπηρεσίες και οι υποδομές να είναι αντάξιες των προσδοκιών του. Η γαστρονομία αποτελεί την ταυτότητα ενός τόπου και ο γαστρονομικός τουρισμός αναφέρεται σε δράσεις πέραν της γευστικής εμπειρίας. Περιλαμβάνει μια ποικιλία από γαστρονομικές, αγροτουριστικές ,πολιτιστικές και διατροφικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες ειδικά για τουρίστες, όπου αναδεικνύουν την τοπική κουζίνα ενώ δίνουν την ευκαιρία στον επισκέπτη να ανακαλύψει εδέσματα και προϊόντα μοναδικά. Ο γαστρονομικός τουρισμός μεσουρανεί στη μεσογειακή τουριστική αγορά και επιφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη στις γειτονικές μεσογειακές χώρες όπως είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία. Ωστόσο, η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα «σκοντάφτει» σε έλλειψη υποδομών, δικτύωσης και εκπαίδευσης .Παρά την αδιαμφισβήτητη διατροφική αξία της τοπικής κουζίνας, δυστυχώς ελάχιστες τουριστικές μονάδες έχουν αναδείξει τη γεύση σε κυρίαρχο στοιχείο των πακέτων που προσφέρουν. Με καλά συντονισμένες ενέργειες από όλους τους φορείς, η Ελλάδα θα μπορούσε να αναδειχτεί σε μητρόπολη της μεσογειακής διατροφής. Για να γίνει αυτό, όμως, απαιτείται σοβαρή προσπάθεια και συνειδητοποίηση της ανάγκης να δημιουργηθούν νέα πρότυπα εστίασης, από την βάση μέχρι την κορυφή της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Παρακάτω επιχειρείται μια μικρή προσέγγιση του θέματος “γαστρονομικός τουρισμός” και η περίπτωση της Κρήτης ως γαστρονομικός προορισμός. The gastronomic tourism, is one form of alternative tourism, which dominates the culture of the local cuisine. This kind of tourism has been dominating the gastronomy of a country or a place, but not limited there to, as extended to a range of products and services . The gastronomy represents a very interesting feature that can make a travel destination as skilled The gastronomy is a precious heritage and make a destination more attractive to tourists. Understanding So what a gastronomic tourism, how it is connected to the tourist market and the degree that he becomes able to distinguish easily some of the benefits that can derive a country or a region where adopt some of the practices of development . First, what should be said is that the benefits are not only quantitatively but also qualitatively. This happens because when a tourist trying to taste the local cuisine, automatically tries something different, which can introduce him to an unknown until that time lifestyle. Also, by encouraging the visitor to experience the cuisine of a region, the travel experience is enriched by the emergence of a local lifestyle, giving in this way in an important differentiator. Very important is the fact that the development of culinary tourism can again revive the agricultural sector, οbtaining income from tourists staying in cottages , opportunity for civil partnerships.e.t.c. Countries like Italy, France, Spain etc. which focused on how to highlight the gastronomy as part of their culture today and enjoy economic benefit etc. benefits. Gastronomy, can be a lucrative tourism product and for our country, as Greece is very rich in raw materials and has numerous local recipes and products. Crete is a famous place of Greece ,where everyone can enjoy the culture of the island. Given the gastronomic and cultural wealth of Crete, as well as the quality and genuineness of the local products, it is obvious that there is an opportunity to develop Gastronomic Tourism on the island and establish it as a Gastronomic Destination.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info