Εμφάνιση απλής εγγραφής

Physical activity of preschool children and related factors, “Rea” study (en) Αφαίρεση

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚουρουπάκη, Αικατερίνηel
dc.creatorKouroupaki, Aikaterinien
dc.creatorΜαυροπούλου, Κυριακή-Γεωργίαel
dc.creatorMavropoulou, kyriaki-Georgiaen
dc.date.accessioned2016-04-18T08:18:34Z
dc.date.available2016-04-18T08:18:34Z
dc.date.issued2016-04-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/7569
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η φυσική δραστηριότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας είναι πολύ σημαντική διότι επηρεάζει τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Η φυσική δραστηριότητα ορίζεται ως η οποιαδήποτε σωματική κίνηση του σώματος και χωρίζεται σε επιμέρους κατηγορίες. Ως έννοια συμπεριλαμβάνει καθημερινές δραστηριότητες όπως τον ύπνο, την καθιστική και τη σωματική δραστηριότητα. Παράγοντες όπως περιγραφικά χαρακτηριστικά των παιδιών, ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά, καθώς και κάποιες συνήθειες των γονέων τους φαίνεται να σχετίζονται με τα είδη της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τα διάφορα ειδή φυσικής δραστηριότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας της Μελέτης “Ρέα”. Μεθοδολογία: Για την πραγματοποίηση της πτυχιακής εργασίας χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα για τη φυσική δραστηριότητα 585 παιδιών, τα οποία συλλέχθηκαν έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από την κατά πρόσωπο συνέντευξη της μητέρας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Μελέτης “Ρέα”. Αποτελέσματα: Συγκεκριμένα στη παρούσα πτυχιακή φάνηκε ότι τα παιδιά της Μελέτης “Ρέα” κοιμούνται 10.85 ώρες την ημέρα, ο χρόνος τηλεθέασης/βίντεο ήταν 1.24 ώρες, η χαμηλής έντασης άσκηση 2.57 ώρες και η μέτρια προς υψηλή έντασης άσκηση 2.50 ώρες. Η διερεύνηση μεταξύ των ειδών της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας και των χαρακτηριστικών των παιδιών και των οικογενειών τους, έδειξαν ότι υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τα είδη της φυσικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διάρκεια ύπνου των παιδιών συσχετίστηκε με τον τόπο κατοικίας, τον Δείκτη Μάζας Σώματος και την περίμετρο μέσης των παιδιών, αλλά και με την ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους. Οι καθιστικές δραστηριότητες δηλαδή η διάρκεια παρακολούθησης τηλεόρασης/βίντεο συσχετίστηκε με το βάρος των παιδιών, τον χρόνο που αφιερώνουν οι μητέρες στα παιδιά τους, το μορφωτικό επίπεδο και η οικογενειακή κατάσταση των γονέων αλλά και η ενασχόληση των γονέων με την τηλεόραση/υπολογιστή. Επιπλέον, η χαμηλής έντασης άσκηση (LVPA) των παιδιών συσχετίστηκε με το κάπνισμα της μητέρας στην εγκυμοσύνη, το μορφωτικό επίπεδο αλλά και με την ενασχόληση των γονέων με τον υπολογιστή/τηλεόραση. Τέλος, η μέτρια προς υψηλή έντασης σωματική δραστηριότητα (MVPA) συσχετίστηκε με τον τόπο κατοικίας, το παιχνίδι του παιδιού σε χώρους εκτός σπιτιού και με τον χρόνο που αφιερώνουν οι μητέρες στα παιδιά τους. Συμπεράσματα: Στην παρούσα πτυχιακή αξιοσημείωτο είναι ότι ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στις διάφορες δραστηριότητες φαίνεται να καλύπτει τις συστάσεις που προτείνουν οι οργανισμοί υγείας για αυτήν την ηλικία. Επιπλέον φάνηκε ότι ο χρόνος που θα αφιερώσουν τα παιδιά στα είδη της φυσικής δραστηριότητας σχετίζεται κυρίως με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, την αστικότητα του τόπου κατοικίας, το χρόνος ενασχόλησης των γονέων με τηλεόραση και υπολογιστή, καθώς και με το χρόνο ενασχόλησης της μητέρας με το παιδί στην ηλικία των 4 ετών. Σημαντικό είναι επίσης ότι ο χρόνος που θα αφιερωθεί στο κάθε είδος δραστηριότητας σχετίζεται με το χρόνο που αφιερώνεται στις άλλα είδη φυσικής δραστηριότητας.el
dc.description.abstractIntroduction: Physical activity during the preschool years has been reported to have lifelong impact on health outcomes. Physical activity is defined as any movement, and is categorized into three types: sleep, sedentary activities and exercise. Children’s descriptive characteristics, as well as parental characteristics and activities appear to have a significant effect on preschoolers’ types of physical activity. Aim: The purpose of this study was to examine the correlations of child characteristics, parental characteristics and parental activities with the types of preschoolers physical activity ‘’REA’’ Study. Methodology: Participants were 585 mother-child pairs from Rhea cohort study. Physical activity data for children and their parents was collected via phone interviews from parents. All other data was collected from either in-person, either phone interviews in previous follow-ups of the study. Outcome: Our study findings revealed that mean sleep duration was 10.85h/d, mean duration of TV/video watching was 1.24h/d. Moreover, mean duration of LVPA was 2.57h/d (sedentary behaviour) and of MVPA was 2.50h/d. Our statistical analysis revealed significant correlations between characteristics of both child and parental characteristics with the types of preschooler physical activity. Children’s sleep duration was associated with place of residence, body mass index, and waist circumference. Child sleep duration was also associated, with parental age and education level. Children’s time spent on TV watching was associated with their weight, the time mother spend with them, parental educational level, parental marital status, and parental TV/PC usage. In addition, LVPA was associated with maternal smoking during pregnancy, parental educational level and amount of hours of parental TV/PC use. Last, MVPA was associated with place of residence, outdoor play, and amount of hours that mothers spend with their children. Conclusion: The present study revealed that the mean time “Rea’’ Study preschoolers spent on any type of physical activity is in accordance with recommendations reported by major health organizations. The factors that displayed the highest correlation with the types of physical activity were parental education level, place of residence, time parents spent on TV/computer, as well as the time that mothers spent with their children. It is also important to note that the time children spent on each type of physical activity was associated withen
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων (Σ.Τε.Γ.Τε.Τ), Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Agriculture, Food and Nutrition (STeGTET), Department of Nutrition and Dieteticsen
dc.titleΠαράγοντες που σχετίζονται με τη φυσική δραστηριότητα παιδιών προσχολικής ηλικίας, Μελέτη “Ρέα”el
dc.titlePhysical activity of preschool children and related factors, “Rea” study (en) Αφαίρεσηen

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚουρουπάκη, Αικατερίνηel
heal.creatorNameKouroupaki, Aikaterinien
heal.creatorNameΜαυροπούλου, Κυριακή-Γεωργίαel
heal.creatorNameMavropoulou, kyriaki-Georgiaen
heal.publicationDate2016-04-15
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/7569
heal.abstractΕισαγωγή: Η φυσική δραστηριότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας είναι πολύ σημαντική διότι επηρεάζει τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Η φυσική δραστηριότητα ορίζεται ως η οποιαδήποτε σωματική κίνηση του σώματος και χωρίζεται σε επιμέρους κατηγορίες. Ως έννοια συμπεριλαμβάνει καθημερινές δραστηριότητες όπως τον ύπνο, την καθιστική και τη σωματική δραστηριότητα. Παράγοντες όπως περιγραφικά χαρακτηριστικά των παιδιών, ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά, καθώς και κάποιες συνήθειες των γονέων τους φαίνεται να σχετίζονται με τα είδη της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τα διάφορα ειδή φυσικής δραστηριότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας της Μελέτης “Ρέα”. Μεθοδολογία: Για την πραγματοποίηση της πτυχιακής εργασίας χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα για τη φυσική δραστηριότητα 585 παιδιών, τα οποία συλλέχθηκαν έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από την κατά πρόσωπο συνέντευξη της μητέρας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Μελέτης “Ρέα”. Αποτελέσματα: Συγκεκριμένα στη παρούσα πτυχιακή φάνηκε ότι τα παιδιά της Μελέτης “Ρέα” κοιμούνται 10.85 ώρες την ημέρα, ο χρόνος τηλεθέασης/βίντεο ήταν 1.24 ώρες, η χαμηλής έντασης άσκηση 2.57 ώρες και η μέτρια προς υψηλή έντασης άσκηση 2.50 ώρες. Η διερεύνηση μεταξύ των ειδών της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας και των χαρακτηριστικών των παιδιών και των οικογενειών τους, έδειξαν ότι υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τα είδη της φυσικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διάρκεια ύπνου των παιδιών συσχετίστηκε με τον τόπο κατοικίας, τον Δείκτη Μάζας Σώματος και την περίμετρο μέσης των παιδιών, αλλά και με την ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους. Οι καθιστικές δραστηριότητες δηλαδή η διάρκεια παρακολούθησης τηλεόρασης/βίντεο συσχετίστηκε με το βάρος των παιδιών, τον χρόνο που αφιερώνουν οι μητέρες στα παιδιά τους, το μορφωτικό επίπεδο και η οικογενειακή κατάσταση των γονέων αλλά και η ενασχόληση των γονέων με την τηλεόραση/υπολογιστή. Επιπλέον, η χαμηλής έντασης άσκηση (LVPA) των παιδιών συσχετίστηκε με το κάπνισμα της μητέρας στην εγκυμοσύνη, το μορφωτικό επίπεδο αλλά και με την ενασχόληση των γονέων με τον υπολογιστή/τηλεόραση. Τέλος, η μέτρια προς υψηλή έντασης σωματική δραστηριότητα (MVPA) συσχετίστηκε με τον τόπο κατοικίας, το παιχνίδι του παιδιού σε χώρους εκτός σπιτιού και με τον χρόνο που αφιερώνουν οι μητέρες στα παιδιά τους. Συμπεράσματα: Στην παρούσα πτυχιακή αξιοσημείωτο είναι ότι ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στις διάφορες δραστηριότητες φαίνεται να καλύπτει τις συστάσεις που προτείνουν οι οργανισμοί υγείας για αυτήν την ηλικία. Επιπλέον φάνηκε ότι ο χρόνος που θα αφιερώσουν τα παιδιά στα είδη της φυσικής δραστηριότητας σχετίζεται κυρίως με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, την αστικότητα του τόπου κατοικίας, το χρόνος ενασχόλησης των γονέων με τηλεόραση και υπολογιστή, καθώς και με το χρόνο ενασχόλησης της μητέρας με το παιδί στην ηλικία των 4 ετών. Σημαντικό είναι επίσης ότι ο χρόνος που θα αφιερωθεί στο κάθε είδος δραστηριότητας σχετίζεται με το χρόνο που αφιερώνεται στις άλλα είδη φυσικής δραστηριότητας.el
heal.abstractIntroduction: Physical activity during the preschool years has been reported to have lifelong impact on health outcomes. Physical activity is defined as any movement, and is categorized into three types: sleep, sedentary activities and exercise. Children’s descriptive characteristics, as well as parental characteristics and activities appear to have a significant effect on preschoolers’ types of physical activity. Aim: The purpose of this study was to examine the correlations of child characteristics, parental characteristics and parental activities with the types of preschoolers physical activity ‘’REA’’ Study. Methodology: Participants were 585 mother-child pairs from Rhea cohort study. Physical activity data for children and their parents was collected via phone interviews from parents. All other data was collected from either in-person, either phone interviews in previous follow-ups of the study. Outcome: Our study findings revealed that mean sleep duration was 10.85h/d, mean duration of TV/video watching was 1.24h/d. Moreover, mean duration of LVPA was 2.57h/d (sedentary behaviour) and of MVPA was 2.50h/d. Our statistical analysis revealed significant correlations between characteristics of both child and parental characteristics with the types of preschooler physical activity. Children’s sleep duration was associated with place of residence, body mass index, and waist circumference. Child sleep duration was also associated, with parental age and education level. Children’s time spent on TV watching was associated with their weight, the time mother spend with them, parental educational level, parental marital status, and parental TV/PC usage. In addition, LVPA was associated with maternal smoking during pregnancy, parental educational level and amount of hours of parental TV/PC use. Last, MVPA was associated with place of residence, outdoor play, and amount of hours that mothers spend with their children. Conclusion: The present study revealed that the mean time “Rea’’ Study preschoolers spent on any type of physical activity is in accordance with recommendations reported by major health organizations. The factors that displayed the highest correlation with the types of physical activity were parental education level, place of residence, time parents spent on TV/computer, as well as the time that mothers spent with their children. It is also important to note that the time children spent on each type of physical activity was associated withen
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων (Σ.Τε.Γ.Τε.Τ), Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Agriculture, Food and Nutrition (STeGTET), Department of Nutrition and Dieteticsen
heal.titleΠαράγοντες που σχετίζονται με τη φυσική δραστηριότητα παιδιών προσχολικής ηλικίας, Μελέτη “Ρέα”el
heal.titlePhysical activity of preschool children and related factors, “Rea” study (en) Αφαίρεσηen
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordφυσική δραστηριότητα, προσχολική ηλικία, παιδί, ανθρωπομετρικό χαρακτηριστικό, μελέτη ΡΕΑ, συνήθεια, γονείς, μόρφωση, οικογενειακή κατάσταση, αστική περιοχή (el)el
heal.keywordphysical activity, preschool age, child, anthropometric characteristic, REA study, habit, parents, education, family status, urban area (en)el
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΚοϊνάκη, Στέλλαel
heal.advisorNameKoinaki, Stellaen
heal.advisorNameΜαρκάκη, Αναστασίαel
heal.advisorNameMarkaki, Anastasiaen
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής