Εμφάνιση απλής εγγραφής

The Greek shipping and its contribution to economic, cultural and social development in Greece.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΓυπαράκης, Σπυρίδωνel
dc.creatorGyparakis, Spyridonen
dc.date.accessioned2017-03-06T07:57:32Z
dc.date.available2017-03-06T07:57:32Z
dc.date.issued2017-03-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8083
dc.description.abstractΗ παγκόσμια οικονομία στηρίζεται στο διεθνές εμπόριο και ως εκ τούτου στη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων και πρώτων υλών από το ένα σημείο του πλανήτη στο άλλο ανάλογα με τις ανάγκες που έχει κάθε κράτος και κάθε οικονομία. Οι μεταφορές που γίνονται με πλοία σύμφωνα με έρευνες είναι η πιο αποτελεσματική και ασφαλής λύση και αποτελούν τον βασικό κορμό του παγκόσμιου εμπορίου. Με βάση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ σήμερα το 90% του όγκου του διεθνούς εμπορίου πραγματοποιείται μέσω των θαλάσσιων μεταφορών ενώ τα έσοδα από τα ναύλα φτάνουν στα 632 δισεκατομμύρια δολάρια το 2005. Η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις διεθνείς μεταφορές και βρίσκεται στην πρώτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα όσον αφορά τη χωρητικότητα. Από πολύ νωρίς οι Έλληνες δραστηριοποιήθηκαν στις θαλάσσιες μεταφορές συμμετέχοντας ενεργά στο εμπόριο ήδη από την Αρχαία Ελλάδα. Η πορεία αυτή συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια της Ρωμαϊκής αλλά και της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Ο ελληνικός εμπορικός στόλος πρωταγωνίστησε στις μεταφορές αλλά όταν κρίθηκε απαραίτητο συμμετείχε ενεργά και σε πολεμικές συρράξεις και μετατράπηκε σε πολεμικό στόλο. Η Μεσόγειος και η Μαύρη Θάλασσα αποτέλεσαν αρχικά το πεδίο δράσης των Ελλήνων ναυτικών αλλά στη συνέχεια επεκτάθηκαν σε όλο τον κόσμο. Τον 20ο αιώνα και κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Έλληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν, έκαναν σωστές προβλέψεις όσον αφορά την εξέλιξη της ναυτιλίας και κατάφεραν να πρωταγωνιστήσουν στο παγκόσμιο στερέωμα. Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζοντας μεγάλη ανάπτυξη ειδικά τα τελευταία τριάντα χρόνια. Η γνώση των ιδιαιτεροτήτων, των κινδύνων, η συνεχής τεχνολογική εξέλιξη αλλά και η αξιοποίηση των ευκαιριών που δίνονται αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιρειών. Η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα σημαντική στην ελληνική οικονομία ενώ ήδη από τη δεκαετία του 2000 οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν μεταφέρει κάποιες δραστηριότητές τους στην Ελλάδα με αποτέλεσμα την αύξηση της συμβολής της ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας. Η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρέασε και την ελληνική ναυτιλία ωστόσο αναμένεται η ανάκαμψη της τα επόμενα χρόνια. Σημαντική είναι η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών και σε άλλους τομείς της κοινωνίας όπως ο πολιτισμός, η παιδεία, η υγεία κ.α. παρουσιάζοντας σπουδαίο κοινωνικό έργο μέσα από την ανάπτυξη κοινωφελών ιδρυμάτων, της ένωσης εφοπλιστών ή μεμονωμένα.el
dc.description.abstractThe global economy is based on international trade and, therefore, on the capability of transferring raw materials and loads from one part of the world to another based on the needs of each state and economy. According to research the transfers made by ship are the most effective and safe solution and so constitute the backbone of global trade. According to OECD data currently 90% of the volume of international trade is carried out through maritime transport while revenue from fares approached $632 billion in 2005. Greek shipping plays an important role in international transports, holding the leading position worldwide in terms of capacity. Ancient Greeks participated actively in maritime transport and Romans and Byzantines followed the same course. The Greek merchant fleet had a key role in transports but when considered necessary actively participated in war and became a war fleet. Originally Greeks acted in the Mediterranean and Black Sea but then expanded worldwide. In the 20th century, the Greek shipowners took advantage of the opportunities presented (mainly after the Second World War); they made correct predictions about the evolution of shipping and managed to take the lead in the global scene. Greek shipping maintained its leading position in the international league with continued growth over the last thirty years. Greek companies hold a comparative advantage stemming from their knowledge of risks, specificities, continuous technological development and the exploitation of available opportunities. The contribution of Greek shipping is particularly important to the Greek economy. In the 2000s Greek shipowners have transferred some of their activities to Greece leading to the increase of shipping contribution to the country’s GDP. The global economic crisis affected Greek shipping, however an economic recovery is expected during the next few years. Greek ship owners also contribute to the Greek society in other sectors such as culture, education, health etc. Their social contribution is expressed through the development of public welfare institutions, the Ship owners Association or individual actions. en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία και η συμβολή της στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη στην Ελλάδα.el
dc.titleThe Greek shipping and its contribution to economic, cultural and social development in Greece.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΓυπαράκης, Σπυρίδωνel
heal.creatorNameGyparakis, Spyridonen
heal.publicationDate2017-03-06
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8083
heal.abstractΗ παγκόσμια οικονομία στηρίζεται στο διεθνές εμπόριο και ως εκ τούτου στη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων και πρώτων υλών από το ένα σημείο του πλανήτη στο άλλο ανάλογα με τις ανάγκες που έχει κάθε κράτος και κάθε οικονομία. Οι μεταφορές που γίνονται με πλοία σύμφωνα με έρευνες είναι η πιο αποτελεσματική και ασφαλής λύση και αποτελούν τον βασικό κορμό του παγκόσμιου εμπορίου. Με βάση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ σήμερα το 90% του όγκου του διεθνούς εμπορίου πραγματοποιείται μέσω των θαλάσσιων μεταφορών ενώ τα έσοδα από τα ναύλα φτάνουν στα 632 δισεκατομμύρια δολάρια το 2005. Η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις διεθνείς μεταφορές και βρίσκεται στην πρώτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα όσον αφορά τη χωρητικότητα. Από πολύ νωρίς οι Έλληνες δραστηριοποιήθηκαν στις θαλάσσιες μεταφορές συμμετέχοντας ενεργά στο εμπόριο ήδη από την Αρχαία Ελλάδα. Η πορεία αυτή συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια της Ρωμαϊκής αλλά και της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Ο ελληνικός εμπορικός στόλος πρωταγωνίστησε στις μεταφορές αλλά όταν κρίθηκε απαραίτητο συμμετείχε ενεργά και σε πολεμικές συρράξεις και μετατράπηκε σε πολεμικό στόλο. Η Μεσόγειος και η Μαύρη Θάλασσα αποτέλεσαν αρχικά το πεδίο δράσης των Ελλήνων ναυτικών αλλά στη συνέχεια επεκτάθηκαν σε όλο τον κόσμο. Τον 20ο αιώνα και κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Έλληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν, έκαναν σωστές προβλέψεις όσον αφορά την εξέλιξη της ναυτιλίας και κατάφεραν να πρωταγωνιστήσουν στο παγκόσμιο στερέωμα. Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζοντας μεγάλη ανάπτυξη ειδικά τα τελευταία τριάντα χρόνια. Η γνώση των ιδιαιτεροτήτων, των κινδύνων, η συνεχής τεχνολογική εξέλιξη αλλά και η αξιοποίηση των ευκαιριών που δίνονται αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιρειών. Η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα σημαντική στην ελληνική οικονομία ενώ ήδη από τη δεκαετία του 2000 οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν μεταφέρει κάποιες δραστηριότητές τους στην Ελλάδα με αποτέλεσμα την αύξηση της συμβολής της ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας. Η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρέασε και την ελληνική ναυτιλία ωστόσο αναμένεται η ανάκαμψη της τα επόμενα χρόνια. Σημαντική είναι η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών και σε άλλους τομείς της κοινωνίας όπως ο πολιτισμός, η παιδεία, η υγεία κ.α. παρουσιάζοντας σπουδαίο κοινωνικό έργο μέσα από την ανάπτυξη κοινωφελών ιδρυμάτων, της ένωσης εφοπλιστών ή μεμονωμένα.el
heal.abstractThe global economy is based on international trade and, therefore, on the capability of transferring raw materials and loads from one part of the world to another based on the needs of each state and economy. According to research the transfers made by ship are the most effective and safe solution and so constitute the backbone of global trade. According to OECD data currently 90% of the volume of international trade is carried out through maritime transport while revenue from fares approached $632 billion in 2005. Greek shipping plays an important role in international transports, holding the leading position worldwide in terms of capacity. Ancient Greeks participated actively in maritime transport and Romans and Byzantines followed the same course. The Greek merchant fleet had a key role in transports but when considered necessary actively participated in war and became a war fleet. Originally Greeks acted in the Mediterranean and Black Sea but then expanded worldwide. In the 20th century, the Greek shipowners took advantage of the opportunities presented (mainly after the Second World War); they made correct predictions about the evolution of shipping and managed to take the lead in the global scene. Greek shipping maintained its leading position in the international league with continued growth over the last thirty years. Greek companies hold a comparative advantage stemming from their knowledge of risks, specificities, continuous technological development and the exploitation of available opportunities. The contribution of Greek shipping is particularly important to the Greek economy. In the 2000s Greek shipowners have transferred some of their activities to Greece leading to the increase of shipping contribution to the country’s GDP. The global economic crisis affected Greek shipping, however an economic recovery is expected during the next few years. Greek ship owners also contribute to the Greek society in other sectors such as culture, education, health etc. Their social contribution is expressed through the development of public welfare institutions, the Ship owners Association or individual actions. en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
heal.titleΗ ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία και η συμβολή της στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη στην Ελλάδα.el
heal.titleThe Greek shipping and its contribution to economic, cultural and social development in Greece.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordελληνική ναυτιλία, ελληνική οικονομία, πολιτισμός, οικονομική ανάπτυξη, οικονομική κρίσηel
heal.keywordGreek shipping, Greek economy, culture, economic development, financial crisisen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΓωνιανάκης, Εμμανουήλel
heal.advisorNameGonianakis, Emmanouilen
heal.advisorID.emailmanosgon@staff.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States