Εμφάνιση απλής εγγραφής

The acceptance/rejection perceptions of teachers concerning children with learning, emotional difficulties and behavior problems.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΒερεράκη, Αθηνάel
dc.creatorΚατσιάνα, Μαρίαel
dc.creatorΣταθουδάκη, Αναστασίαel
dc.creatorVereraki, Athinaen
dc.creatorKatsiana, Mariaen
dc.creatorStathoudaki, Anastasiaen
dc.date.accessioned2017-03-29T07:45:49Z
dc.date.available2017-03-29T07:45:49Z
dc.date.issued2017-03-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8120
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνώνται οι αντιλήψεις αποδοχής/ απόρριψης από εκπαιδευτικούς, των παιδιών με μαθησιακές, συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα ερωτηματολόγια TARQ (Teacher Acceptance Rejection Questionnaire), CDI (Children’s Depression Inventory) και το ερωτηματολόγιο των εκπαιδευτικών. Το δείγμα μας αποτέλεσαν 763 μαθητές εκ των οποίων 118 ήταν μαθητές που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και 645 μαθητές των γενικών τάξεων, από τρεις νομούς της Κρήτης (Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά). Το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας είναι βασισμένο στην αρχική θεωρία που ανέπτυξε πάνω στο ίδιο θέμα ο R.Rohner για τους γονείς. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θεωρούνται από τον Rohner, πρόσωπα σημαντικά στην ζωή των παιδιών, αφού τους δίνουν τα πρώτα ερεθίσματα κοινωνικοποίησης και διαμόρφωσης του χαρακτήρα, άμεσα και έμμεσα. Από την έρευνα βρέθηκε ότι δεν υπήρξε διαφοροποίηση στις αντιλήψεις αποδοχής/ απόρριψης από εκπαιδευτικούς των παιδιών με μαθησιακές, συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και των παιδιών του γενικού συνόλου. Υπήρξε όμως διαφοροποίηση στις κλίμακες “ζεστασιά/ στοργή” και λιγότερη “αδιαφορία και παραμέληση” ανάμεσα στους μαθητές που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και σε μαθητές που δεν φοιτούν σε τμήματα ένταξης. Ακόμη διαφοροποίηση υπήρξε στην υποκλίμακα “απόρριψη” του ερωτηματολογίου TARQ, ανάμεσα στα παιδιά που παρουσιάζουν κάποιου είδους δυσκολία έχοντας υψηλότερο σκορ “απόρριψης” και στα παιδιά που δεν παρουσιάζουν κάποιου είδους δυσκολία. Στο γενικό σύνολο του ερωτηματολογίου TARQ υπήρξαν διαφοροποιήσεις α) στο φύλο, όπου τα κορίτσια παρουσιάζουν μεγαλύτερη αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τα αγόρια. β) στις τάξεις του γυμνασίου με τα παιδιά που φοιτούν στην Α΄ και Β΄ γυμνασίου να παρουσιάζουν λιγότερες αντιλήψεις αποδοχής, απ’ ότι τα παιδιά που φοιτούν στο δημοτικό. Επίσης υπήρξε διαφοροποίηση στο φύλο στις κλίμακες “Διαπροσωπικά προβλήματα” και “Αναποτελεσματικότητα”. Τα αγόρια φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο αίσθημα αναποτελεσματικότητας από ότι τα κορίτσια. Και τέλος στο CDI βρέθηκε ότι οι μαθητές της Β΄ γυμνασίου παρουσιάζουν υψηλότερο συγκεκριμένα σκορ στην κατάθλιψη με βαθμολογία 18,00.el
dc.description.abstractThis field researches the acceptance / rejection perceptions of teachers concerning children with learning, emotional difficulties and behavior problems. The tools used were TARQ questionnaires (Teacher Acceptance Rejection Questionnaire), CDI (Children's Depression Inventory) and the questionnaire of teachers. Our sample consisted of 763 students of which 118 were students who attend integration classes and 645 pupils in mainstream classes, out of three municipalities of Crete (Heraklion, Rethymno and Chania). The theoretical background of the report is based on the original theory developed on the same theme by R. Rohner about parents. Parents and teachers are considered by Rohner as a significant part in children's lives, since they provide them with their early impulses on socialization and development of their character, directly and indirectly. Through the research it was found that there was no variation in acceptance / rejection perceptions by teachers of children with learning, emotional difficulties and behavioral problems who attend integration classes and children in total. There was however differentiation in scales "warmth / affection" and less "disinterest and negligence" among students who attend integration classes and students who do not attend integration classes. Differentiation was also observed with the subscale "rejection" of TARQ questionnaire among children who show some kind of difficulty having highest score on "rejection" and children who do not have some kind of difficulty.Ιn general ,there were noticed a few differences at the whole TARQ questionnaire: a) sex, where girls are more accepted by teachers related to the boys. b) on high school classes with children who attend school at the first and second grade showing less acceptance's perceptions than children in primary school. There was also variation among sexes in the scales "interpersonal problems" and "Ineffectiveness". The boys seem to have a greater sense of inefficiency than girls. Finally, the CDI showed that second's grade students of high school develop specific high scores on depression rating with 18,00.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΑντιλήψεις αποδοχής/απόρριψης από εκπαιδευτικούς, των παιδιών με μαθησιακές, συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.el
dc.titleThe acceptance/rejection perceptions of teachers concerning children with learning, emotional difficulties and behavior problems.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΒερεράκη, Αθηνάel
heal.creatorNameΚατσιάνα, Μαρίαel
heal.creatorNameΣταθουδάκη, Αναστασίαel
heal.creatorNameVereraki, Athinaen
heal.creatorNameKatsiana, Mariaen
heal.creatorNameStathoudaki, Anastasiaen
heal.publicationDate2017-03-29
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8120
heal.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνώνται οι αντιλήψεις αποδοχής/ απόρριψης από εκπαιδευτικούς, των παιδιών με μαθησιακές, συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα ερωτηματολόγια TARQ (Teacher Acceptance Rejection Questionnaire), CDI (Children’s Depression Inventory) και το ερωτηματολόγιο των εκπαιδευτικών. Το δείγμα μας αποτέλεσαν 763 μαθητές εκ των οποίων 118 ήταν μαθητές που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και 645 μαθητές των γενικών τάξεων, από τρεις νομούς της Κρήτης (Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά). Το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας είναι βασισμένο στην αρχική θεωρία που ανέπτυξε πάνω στο ίδιο θέμα ο R.Rohner για τους γονείς. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θεωρούνται από τον Rohner, πρόσωπα σημαντικά στην ζωή των παιδιών, αφού τους δίνουν τα πρώτα ερεθίσματα κοινωνικοποίησης και διαμόρφωσης του χαρακτήρα, άμεσα και έμμεσα. Από την έρευνα βρέθηκε ότι δεν υπήρξε διαφοροποίηση στις αντιλήψεις αποδοχής/ απόρριψης από εκπαιδευτικούς των παιδιών με μαθησιακές, συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και των παιδιών του γενικού συνόλου. Υπήρξε όμως διαφοροποίηση στις κλίμακες “ζεστασιά/ στοργή” και λιγότερη “αδιαφορία και παραμέληση” ανάμεσα στους μαθητές που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και σε μαθητές που δεν φοιτούν σε τμήματα ένταξης. Ακόμη διαφοροποίηση υπήρξε στην υποκλίμακα “απόρριψη” του ερωτηματολογίου TARQ, ανάμεσα στα παιδιά που παρουσιάζουν κάποιου είδους δυσκολία έχοντας υψηλότερο σκορ “απόρριψης” και στα παιδιά που δεν παρουσιάζουν κάποιου είδους δυσκολία. Στο γενικό σύνολο του ερωτηματολογίου TARQ υπήρξαν διαφοροποιήσεις α) στο φύλο, όπου τα κορίτσια παρουσιάζουν μεγαλύτερη αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τα αγόρια. β) στις τάξεις του γυμνασίου με τα παιδιά που φοιτούν στην Α΄ και Β΄ γυμνασίου να παρουσιάζουν λιγότερες αντιλήψεις αποδοχής, απ’ ότι τα παιδιά που φοιτούν στο δημοτικό. Επίσης υπήρξε διαφοροποίηση στο φύλο στις κλίμακες “Διαπροσωπικά προβλήματα” και “Αναποτελεσματικότητα”. Τα αγόρια φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο αίσθημα αναποτελεσματικότητας από ότι τα κορίτσια. Και τέλος στο CDI βρέθηκε ότι οι μαθητές της Β΄ γυμνασίου παρουσιάζουν υψηλότερο συγκεκριμένα σκορ στην κατάθλιψη με βαθμολογία 18,00.el
heal.abstractThis field researches the acceptance / rejection perceptions of teachers concerning children with learning, emotional difficulties and behavior problems. The tools used were TARQ questionnaires (Teacher Acceptance Rejection Questionnaire), CDI (Children's Depression Inventory) and the questionnaire of teachers. Our sample consisted of 763 students of which 118 were students who attend integration classes and 645 pupils in mainstream classes, out of three municipalities of Crete (Heraklion, Rethymno and Chania). The theoretical background of the report is based on the original theory developed on the same theme by R. Rohner about parents. Parents and teachers are considered by Rohner as a significant part in children's lives, since they provide them with their early impulses on socialization and development of their character, directly and indirectly. Through the research it was found that there was no variation in acceptance / rejection perceptions by teachers of children with learning, emotional difficulties and behavioral problems who attend integration classes and children in total. There was however differentiation in scales "warmth / affection" and less "disinterest and negligence" among students who attend integration classes and students who do not attend integration classes. Differentiation was also observed with the subscale "rejection" of TARQ questionnaire among children who show some kind of difficulty having highest score on "rejection" and children who do not have some kind of difficulty.Ιn general ,there were noticed a few differences at the whole TARQ questionnaire: a) sex, where girls are more accepted by teachers related to the boys. b) on high school classes with children who attend school at the first and second grade showing less acceptance's perceptions than children in primary school. There was also variation among sexes in the scales "interpersonal problems" and "Ineffectiveness". The boys seem to have a greater sense of inefficiency than girls. Finally, the CDI showed that second's grade students of high school develop specific high scores on depression rating with 18,00.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΑντιλήψεις αποδοχής/απόρριψης από εκπαιδευτικούς, των παιδιών με μαθησιακές, συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.el
heal.titleThe acceptance/rejection perceptions of teachers concerning children with learning, emotional difficulties and behavior problems.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordμαθησιακές δυσκολίες, ειδική εκπαίδευση, συμπεριφορά, κατάθλιψη, εκπαιδευτικοίel
heal.keywordlearning disabilities, special education, behavior, depression, educatorsen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Ανδριανήel
heal.advisorNamePapadaki, Andrianien
heal.advisorID.emailandrianipapad@staff.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States