Εμφάνιση απλής εγγραφής

Discrimination and moral harassment against women teachers in primary and secondary education.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚολιάκα, Αγγελικήel
dc.creatorΚωστάκη, Ελένηel
dc.creatorΦουρτινάκης, Δημήτριοςel
dc.creatorKoliaka, Angelikien
dc.creatorKostaki, Elenien
dc.creatorFourtinakis, Dimitriosen
dc.date.accessioned2017-04-06T06:58:06Z
dc.date.available2017-04-06T06:58:06Z
dc.date.issued2017-04-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8133
dc.description.abstractΣκοπός: Με την παρούσα εργασία μελετήθηκαν, οι διακρίσεις και η ηθική παρενόχληση που πιθανά δέχονται γυναίκες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και διερευνήθηκε η σχέση αυτών με παράγοντες όπως το άγχος από την εργασία και ο βαθμός ικανοποίησης από αυτή. Μεθοδολογία: Για την διεξαγωγή της έρευνας ακολουθήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής προσέγγισης και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτέλεσαν 250 γυναίκες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Το 49,2% των γυναικών εκπαιδευτικών έχει αντιληφθεί κατά τη διάρκεια της εργασιακής τους ζωής την ύπαρξη προκαταλήψεων ή εμποδίων στην καριέρα συναδέλφων τους, λόγω του φύλου τους ,ενώ το 83,6% θεωρεί ότι το φύλο τους δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τις ίδιες σε επαγγελματικές ευκαιρίες. Η μέση τιμή στις κλίμακες ικανοποίησης και καλής αίσθησης στην δουλειά τους υποδηλώνουν ικανοποίηση και ευχαρίστηση από την εργασία. Όσο μεγαλύτερη η ηλικία, τόσο περισσότερα τα χρόνια εργασίας και όσο υψηλότερος ο μισθός, τόσο χαμηλότερη η βαθμολόγηση στην κλίμακα αρνητικών συμπεριφορών. Υψηλότερη βαθμολόγηση στην κλίμακα των φυλετικών διακρίσεων σχετίζεται με υψηλότερη ανθεκτικότητα και αισιοδοξία, αλλά και περισσότερο άγχος και συμπτώματα κατάθλιψης. Επίσης υψηλότερη βαθμολόγηση στην κλίμακα ηθικής παρενόχλησης, σχετίζεται με μικρότερη ικανοποίηση από την εργασία, μικρότερη αισιοδοξία, ανθεκτικότητα και αυτοεκτίμηση και περισσότερα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης την τελευταία εβδομάδα. Συμπεράσματα: Οι γυναίκες εκπαιδευτικοί δεν φαίνεται να θεωρούν πως το φύλο τους, αποτέλεσε μεγάλο εμπόδιο στη δική τους επαγγελματική τους εξέλιξη, αλλά θεωρούν ότι αυτό συνέβη σε άλλες γυναίκες συναδέλφους τους. Η ικανοποίηση και η αίσθηση για το πόσο καλά νιώθουν στη δουλεία τους σχετίζεται με περιορισμένες αρνητικές συμπεριφορές. Περισσότερες φυλετικές διακρίσεις σε βάρος των γυναικών αναγνωρίζουν οι γυναίκες που είναι συγχρόνως περισσότερο ‘ανθεκτικές’ και ‘αισιόδοξες’, αλλά και με περισσότερα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης. Τέλος οι Αρνητικές Συμπεριφορές σχετίζονται με αυξημένα επίπεδα άγχους, καταθλιπτικής συμπεριφοράς και χαμηλή ικανοποίηση από τη ζωή τους.el
dc.description.abstractGoal: In the present paper, the discrimination and moral harassment that female teachers of primary and secondary education experience have been examined and the relationship of the above with factors like stress and job satisfaction have been investigated. Methodology: This research has been conducted according to the quantitative approach method and the research tool that has been employed is the questionnaire. The sample consists of 250 female teachers of the primary and secondary education. Findings: The presence of discrimination or obstacles in the career of their colleagues, owing to their gender, has been recognized by the 49,2% of the female teachers, while the 83,6% believes that their gender has not been an obstacle for their own career opportunities. The average in the scale of satisfaction and good feeling in the workplace indicates job satisfaction and contentment. The higher the age, the more the working years and the higher the salary, the less the grading in the negative behaviour scale. Higher grading in the racial discrimination scale is related to higher resilience and optimism, as well as more stress and depression symptoms. Moreover, higher grading in the moral harassment scale, is related to less satisfaction from the job, less optimism, resilience and self-esteem and more stress and depression symptoms in the last week. Conclusions: Female teachers do not seem to regard their gender as an obstacle for their own professional development, but they believe that it occurs to other female colleagues. Their job satisfaction and the level of good feeling in their workplace is related to the limited number of negative behaviours. More instances of racial discrimination against women are recognized by women who are more “resilient” and “optimistic” at the same time, but have more stress and depression symptoms as well. Finally, negative behaviours are related to increased levels of stress, depressed behaviour and low satisfaction level from their lives.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΔιακρίσεις και ηθική παρενόχληση κατά των γυναικών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.el
dc.titleDiscrimination and moral harassment against women teachers in primary and secondary education.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚολιάκα, Αγγελικήel
heal.creatorNameΚωστάκη, Ελένηel
heal.creatorNameΦουρτινάκης, Δημήτριοςel
heal.creatorNameKoliaka, Angelikien
heal.creatorNameKostaki, Elenien
heal.creatorNameFourtinakis, Dimitriosen
heal.publicationDate2017-04-05
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8133
heal.abstractΣκοπός: Με την παρούσα εργασία μελετήθηκαν, οι διακρίσεις και η ηθική παρενόχληση που πιθανά δέχονται γυναίκες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και διερευνήθηκε η σχέση αυτών με παράγοντες όπως το άγχος από την εργασία και ο βαθμός ικανοποίησης από αυτή. Μεθοδολογία: Για την διεξαγωγή της έρευνας ακολουθήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής προσέγγισης και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτέλεσαν 250 γυναίκες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Το 49,2% των γυναικών εκπαιδευτικών έχει αντιληφθεί κατά τη διάρκεια της εργασιακής τους ζωής την ύπαρξη προκαταλήψεων ή εμποδίων στην καριέρα συναδέλφων τους, λόγω του φύλου τους ,ενώ το 83,6% θεωρεί ότι το φύλο τους δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τις ίδιες σε επαγγελματικές ευκαιρίες. Η μέση τιμή στις κλίμακες ικανοποίησης και καλής αίσθησης στην δουλειά τους υποδηλώνουν ικανοποίηση και ευχαρίστηση από την εργασία. Όσο μεγαλύτερη η ηλικία, τόσο περισσότερα τα χρόνια εργασίας και όσο υψηλότερος ο μισθός, τόσο χαμηλότερη η βαθμολόγηση στην κλίμακα αρνητικών συμπεριφορών. Υψηλότερη βαθμολόγηση στην κλίμακα των φυλετικών διακρίσεων σχετίζεται με υψηλότερη ανθεκτικότητα και αισιοδοξία, αλλά και περισσότερο άγχος και συμπτώματα κατάθλιψης. Επίσης υψηλότερη βαθμολόγηση στην κλίμακα ηθικής παρενόχλησης, σχετίζεται με μικρότερη ικανοποίηση από την εργασία, μικρότερη αισιοδοξία, ανθεκτικότητα και αυτοεκτίμηση και περισσότερα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης την τελευταία εβδομάδα. Συμπεράσματα: Οι γυναίκες εκπαιδευτικοί δεν φαίνεται να θεωρούν πως το φύλο τους, αποτέλεσε μεγάλο εμπόδιο στη δική τους επαγγελματική τους εξέλιξη, αλλά θεωρούν ότι αυτό συνέβη σε άλλες γυναίκες συναδέλφους τους. Η ικανοποίηση και η αίσθηση για το πόσο καλά νιώθουν στη δουλεία τους σχετίζεται με περιορισμένες αρνητικές συμπεριφορές. Περισσότερες φυλετικές διακρίσεις σε βάρος των γυναικών αναγνωρίζουν οι γυναίκες που είναι συγχρόνως περισσότερο ‘ανθεκτικές’ και ‘αισιόδοξες’, αλλά και με περισσότερα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης. Τέλος οι Αρνητικές Συμπεριφορές σχετίζονται με αυξημένα επίπεδα άγχους, καταθλιπτικής συμπεριφοράς και χαμηλή ικανοποίηση από τη ζωή τους.el
heal.abstractGoal: In the present paper, the discrimination and moral harassment that female teachers of primary and secondary education experience have been examined and the relationship of the above with factors like stress and job satisfaction have been investigated. Methodology: This research has been conducted according to the quantitative approach method and the research tool that has been employed is the questionnaire. The sample consists of 250 female teachers of the primary and secondary education. Findings: The presence of discrimination or obstacles in the career of their colleagues, owing to their gender, has been recognized by the 49,2% of the female teachers, while the 83,6% believes that their gender has not been an obstacle for their own career opportunities. The average in the scale of satisfaction and good feeling in the workplace indicates job satisfaction and contentment. The higher the age, the more the working years and the higher the salary, the less the grading in the negative behaviour scale. Higher grading in the racial discrimination scale is related to higher resilience and optimism, as well as more stress and depression symptoms. Moreover, higher grading in the moral harassment scale, is related to less satisfaction from the job, less optimism, resilience and self-esteem and more stress and depression symptoms in the last week. Conclusions: Female teachers do not seem to regard their gender as an obstacle for their own professional development, but they believe that it occurs to other female colleagues. Their job satisfaction and the level of good feeling in their workplace is related to the limited number of negative behaviours. More instances of racial discrimination against women are recognized by women who are more “resilient” and “optimistic” at the same time, but have more stress and depression symptoms as well. Finally, negative behaviours are related to increased levels of stress, depressed behaviour and low satisfaction level from their lives.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΔιακρίσεις και ηθική παρενόχληση κατά των γυναικών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.el
heal.titleDiscrimination and moral harassment against women teachers in primary and secondary education.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordηθική παρενόχληση, εκπαιδευτικός, γυναίκα, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
heal.keywordmoral harassment, teacher, woman, primary education, secondary educationen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΚουκούλη, Σοφίαel
heal.advisorNameKoukouli, Sofiaen
heal.advisorID.emailkoukouli@staff.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States