Εμφάνιση απλής εγγραφής

Acceptance of modern myths about sexual aggression.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΔεμερτζή, Χρυσούλαel
dc.creatorΔημάδη, Παρασκευήel
dc.creatorDemertzi, Chrysoulaen
dc.creatorDimadi, Paraskevien
dc.date.accessioned2017-04-10T09:10:54Z
dc.date.available2017-04-10T09:10:54Z
dc.date.issued2017-04-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8140
dc.description.abstractΓενικά: Η σεξουαλική επιθετικότητα είναι ένα έγκλημα το οποίο πλήττει στην πλειοψηφία του και τα δύο φύλα ανεξαρτήτως ηλικίας, καταγωγής, θρησκείας και κοινωνικής τάξης αποτελώντας ένα μεγάλο πρόβλημα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα ζήτημα συνυφασμένο με την σεξουαλική επιθετικότητα είναι οι μύθοι γύρω από αυτή. Οι μύθοι είναι συμπεριφορές και απόψεις που είναι γενικά λανθασμένες, όμως παραμένουν διαχρονικοί και αναφέρονται σε όλες τις κοινωνίες. Η αποδοχή των μύθων γύρω από την σεξουαλική επιθετικότητα είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην στερεοτυπική αντιμετώπιση του ρόλου του φύλου. Οι έρευνες που έχουν γίνει στην χώρα μας είναι ελάχιστες έτσι ώστε να εκτιμούν το μέγεθος του προβλήματος, ειδικότερα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της υγείας. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση της αποδοχής των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα των σπουδαστών/στριών της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας – Πρόνοιας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώντας το ζήτημα αυτό διερευνάται κατά πόσο οι σπουδαστές/στριες των συγκεκριμένων σχολών υιοθετούν προκαταλήψεις και στερεότυπα γύρω από το θέμα αυτό ή αν είναι ελεύθεροι από τέτοιου είδους σκέψεις. Μεθοδολογία: Το δείγμα μας αποτέλεσαν 322 σπουδαστές/στριες της σχολής Σ.Ε.Υ.Π του Τ.Ε.Ι. Κρήτης, στο Ηράκλειο. Για την υλοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο εξέταζε τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, και την αποδοχή ή όχι 30 μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε είναι το το Acceptance of Modern Myths About Sexual Aggression Scale – AMSSA, το οποίο μετέφρασε και στάθμισε στα ελληνικά η κα. Χατζή, καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου δίνοντας την άδεια χρήσης του στην κα. Παπαδάκη Βασιλεία για την διεξαγωγή της έρευνας στην πτυχιακή. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας προκύπτει ότι οι σπουδαστές/στριες της Σ.Ε.Υ.Π του ΤΕΙ Κρήτης τείνουν να αποδέχονται τους περισσότερους από τους μύθους. Σύμφωνα με τους μέσους όρους κάθε απάντησης φαίνεται πως οι 16 από τους 30 μύθους τυγχάνουν μεγαλύτερης αποδοχής από την πλειοψηφία του δείγματος. Η ηλικία δεν επηρεάζει την αποδοχή των μύθων καθώς δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Το φύλο επηρεάζει την αποδοχή ή μη των μύθων και μάλιστα φαίνεται από την διαφορετική στάση που τηρούν οι γυναίκες, οι οποίες διαφωνούν στους περισσότερους μύθους συγκριτικά με τους άνδρες. Ακόμα, το τμήμα επηρεάζει την αποδοχή ή μη των μύθων. Διαπιστώθηκε ότι οι σπουδαστές/στριες Κοινωνικής εργασίας τείνουν να διαφωνούν σε κάποιους μύθους περισσότερο συγκριτικά με τους σπουδαστές/στριες Νοσηλευτικής. Φαίνεται μάλιστα ότι οι σπουδαστές/στριες της Νοσηλευτικής συγκεντρώνουν κατά μέσο όρο πιο μεγάλο σκορ, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη αποδοχή των μύθων, από αυτό των σπουδαστών/στριών της Κοινωνικής Εργασίας. Οι σπουδαστές/στριες 4ου και άνω έτους να διαφωνούν με κάποιους μύθους περισσότερο σε σύγκριση με τα μικρότερα έτη. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της μελέτης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στην όποια προσπάθεια πρόληψης και αντιμετώπισης της αποδοχής των μύθων και των επιπτώσεών τους. Μέσω της εκπαίδευσης των σπουδαστών/στριών θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρη η στάση τους για το συγκεκριμένο ζήτημα έτσι ώστε να είναι ακόμα περισσότερο ευαισθητοποιημένοι. Εάν λοιπόν, αποκτήσουν μια σταθερή και συνάμα συνειδητή στάση απέναντι στην αποδοχή των μύθων γύρω από την σεξουαλική επιθετικότητα κατά την διάρκεια των σπουδών τους τότε την ίδια στάση θα κρατούν και ως επαγγελματίες.el
dc.description.abstractGeneral: Sexual aggression is a crime that concerns both genders regardless of age, origin, religion or social status and is a major issuefor the whole world. An issue intertwined with sexual aggression are the myths that surround it. Myths are ways in which people act toward this matter and their views, that are generally wrong, but are not affected by the passage of time and are related to all societies. The acceptance of myths about sexual aggression is a factor that contributes to a stereotyped view of gender roles. Studies being held in our country are very few and can’t assess the weight of the problem, especially in the field of higher education or health. The purpose of this study is to assess the level of acceptance of modern myths by the students of School of Health and Social Welfare of the TEI of Crete. In particular, the results of this study measure whether the students affiliate with prejudiced ideas and widely held views around this topic, or are free of these opinions. Methodology: The sample consisted of 322 students of S.H.S.W of the TEI of Crete, IN Herakleion. The questionnairre usedin the studywas the “Acceptance of Modern Myths About Sexual Aggression Scale – AMSSA. (Hantzi et al., Validation of the Greek Acceptance of Modern Myths about Sexual Aggression (AMMSA) scale, XVIII Workshop Aggression, Bielefeld University, November 7th-9th 2013) Results: Ιt appears that the students of S.H.S.W of the TEI of Cretetend to be in allignment with most of these myths. According to the average results in each answer, it seems that 16 out of 30 myths are more accepted by the majority of the sample. Age doesn’t affect the acceptance of myths. Gender influences the acceptance of myths, women seem to disagree with most myths compared to men. The Department in which studentsstudyaffects the acceptance of these myths. Students ofthe Department of Social Work tend to disagree more regarding some myths compared to students of the Department of Nursing.It seems that students of Nursning had a higher average score which means greater alignment to these myths compared to students ofSocial Work. Students of 4rth year and above tend todisagree more on some myths compared to students from the earlier years. Conclusions: The results of this study should be considered in any attempt to preventing and confronting the acceptance of these myths and their repercussions. Through the education students may acquire less biased viewsand they can be more sensitized. This in turn will make them better professionals.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ αποδοχή των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα.el
dc.titleAcceptance of modern myths about sexual aggression.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΔεμερτζή, Χρυσούλαel
heal.creatorNameΔημάδη, Παρασκευήel
heal.creatorNameDemertzi, Chrysoulaen
heal.creatorNameDimadi, Paraskevien
heal.publicationDate2017-04-10
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8140
heal.abstractΓενικά: Η σεξουαλική επιθετικότητα είναι ένα έγκλημα το οποίο πλήττει στην πλειοψηφία του και τα δύο φύλα ανεξαρτήτως ηλικίας, καταγωγής, θρησκείας και κοινωνικής τάξης αποτελώντας ένα μεγάλο πρόβλημα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα ζήτημα συνυφασμένο με την σεξουαλική επιθετικότητα είναι οι μύθοι γύρω από αυτή. Οι μύθοι είναι συμπεριφορές και απόψεις που είναι γενικά λανθασμένες, όμως παραμένουν διαχρονικοί και αναφέρονται σε όλες τις κοινωνίες. Η αποδοχή των μύθων γύρω από την σεξουαλική επιθετικότητα είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην στερεοτυπική αντιμετώπιση του ρόλου του φύλου. Οι έρευνες που έχουν γίνει στην χώρα μας είναι ελάχιστες έτσι ώστε να εκτιμούν το μέγεθος του προβλήματος, ειδικότερα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της υγείας. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση της αποδοχής των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα των σπουδαστών/στριών της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας – Πρόνοιας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώντας το ζήτημα αυτό διερευνάται κατά πόσο οι σπουδαστές/στριες των συγκεκριμένων σχολών υιοθετούν προκαταλήψεις και στερεότυπα γύρω από το θέμα αυτό ή αν είναι ελεύθεροι από τέτοιου είδους σκέψεις. Μεθοδολογία: Το δείγμα μας αποτέλεσαν 322 σπουδαστές/στριες της σχολής Σ.Ε.Υ.Π του Τ.Ε.Ι. Κρήτης, στο Ηράκλειο. Για την υλοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο εξέταζε τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, και την αποδοχή ή όχι 30 μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε είναι το το Acceptance of Modern Myths About Sexual Aggression Scale – AMSSA, το οποίο μετέφρασε και στάθμισε στα ελληνικά η κα. Χατζή, καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου δίνοντας την άδεια χρήσης του στην κα. Παπαδάκη Βασιλεία για την διεξαγωγή της έρευνας στην πτυχιακή. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας προκύπτει ότι οι σπουδαστές/στριες της Σ.Ε.Υ.Π του ΤΕΙ Κρήτης τείνουν να αποδέχονται τους περισσότερους από τους μύθους. Σύμφωνα με τους μέσους όρους κάθε απάντησης φαίνεται πως οι 16 από τους 30 μύθους τυγχάνουν μεγαλύτερης αποδοχής από την πλειοψηφία του δείγματος. Η ηλικία δεν επηρεάζει την αποδοχή των μύθων καθώς δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Το φύλο επηρεάζει την αποδοχή ή μη των μύθων και μάλιστα φαίνεται από την διαφορετική στάση που τηρούν οι γυναίκες, οι οποίες διαφωνούν στους περισσότερους μύθους συγκριτικά με τους άνδρες. Ακόμα, το τμήμα επηρεάζει την αποδοχή ή μη των μύθων. Διαπιστώθηκε ότι οι σπουδαστές/στριες Κοινωνικής εργασίας τείνουν να διαφωνούν σε κάποιους μύθους περισσότερο συγκριτικά με τους σπουδαστές/στριες Νοσηλευτικής. Φαίνεται μάλιστα ότι οι σπουδαστές/στριες της Νοσηλευτικής συγκεντρώνουν κατά μέσο όρο πιο μεγάλο σκορ, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη αποδοχή των μύθων, από αυτό των σπουδαστών/στριών της Κοινωνικής Εργασίας. Οι σπουδαστές/στριες 4ου και άνω έτους να διαφωνούν με κάποιους μύθους περισσότερο σε σύγκριση με τα μικρότερα έτη. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της μελέτης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στην όποια προσπάθεια πρόληψης και αντιμετώπισης της αποδοχής των μύθων και των επιπτώσεών τους. Μέσω της εκπαίδευσης των σπουδαστών/στριών θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρη η στάση τους για το συγκεκριμένο ζήτημα έτσι ώστε να είναι ακόμα περισσότερο ευαισθητοποιημένοι. Εάν λοιπόν, αποκτήσουν μια σταθερή και συνάμα συνειδητή στάση απέναντι στην αποδοχή των μύθων γύρω από την σεξουαλική επιθετικότητα κατά την διάρκεια των σπουδών τους τότε την ίδια στάση θα κρατούν και ως επαγγελματίες.el
heal.abstractGeneral: Sexual aggression is a crime that concerns both genders regardless of age, origin, religion or social status and is a major issuefor the whole world. An issue intertwined with sexual aggression are the myths that surround it. Myths are ways in which people act toward this matter and their views, that are generally wrong, but are not affected by the passage of time and are related to all societies. The acceptance of myths about sexual aggression is a factor that contributes to a stereotyped view of gender roles. Studies being held in our country are very few and can’t assess the weight of the problem, especially in the field of higher education or health. The purpose of this study is to assess the level of acceptance of modern myths by the students of School of Health and Social Welfare of the TEI of Crete. In particular, the results of this study measure whether the students affiliate with prejudiced ideas and widely held views around this topic, or are free of these opinions. Methodology: The sample consisted of 322 students of S.H.S.W of the TEI of Crete, IN Herakleion. The questionnairre usedin the studywas the “Acceptance of Modern Myths About Sexual Aggression Scale – AMSSA. (Hantzi et al., Validation of the Greek Acceptance of Modern Myths about Sexual Aggression (AMMSA) scale, XVIII Workshop Aggression, Bielefeld University, November 7th-9th 2013) Results: Ιt appears that the students of S.H.S.W of the TEI of Cretetend to be in allignment with most of these myths. According to the average results in each answer, it seems that 16 out of 30 myths are more accepted by the majority of the sample. Age doesn’t affect the acceptance of myths. Gender influences the acceptance of myths, women seem to disagree with most myths compared to men. The Department in which studentsstudyaffects the acceptance of these myths. Students ofthe Department of Social Work tend to disagree more regarding some myths compared to students of the Department of Nursing.It seems that students of Nursning had a higher average score which means greater alignment to these myths compared to students ofSocial Work. Students of 4rth year and above tend todisagree more on some myths compared to students from the earlier years. Conclusions: The results of this study should be considered in any attempt to preventing and confronting the acceptance of these myths and their repercussions. Through the education students may acquire less biased viewsand they can be more sensitized. This in turn will make them better professionals.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΗ αποδοχή των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα.el
heal.titleAcceptance of modern myths about sexual aggression.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordσεξουαλική επιθετικότητα, φοιτητής, Τ.Ε.Ι. Κρήτης, άποψηel
heal.keywordsexual aggression, university student, TEI of Crete, opinionen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Βασιλείαel
heal.advisorNamePapadaki, Vasileiaen
heal.advisorID.emailvpapadaki@staff.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States