Εμφάνιση απλής εγγραφής

Statistical descriptive analysis air traffic in Greece during the period 2004 to 2014.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΣαμαρτζή, Γεωργίαel
dc.creatorΦραγκούλη, Σοφίαel
dc.creatorSamartzi, Georgiaen
dc.creatorFragkouli, Sofiaen
dc.date.accessioned2017-09-25T08:17:42Z
dc.date.available2017-09-25T08:17:42Z
dc.date.issued2017-09-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8400
dc.description.abstractΗ Ελλάδα είναι μια κατ' εξοχήν νησιωτική χώρα, και λόγω της ιδιομορφίας της, ανέπτυξε τις τελευταίες δεκαετίες μεγάλο αριθμό αεροδρομίων που εξυπηρετούν και συνδέουν τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν 39 λειτουργικά αεροδρόμια, τα οποία διαμορφώνουν ένα πολύ εκτεταμένο δίκτυο σε σχέση µε την έκταση και τον πληθυσμό της χώρας. Η παρούσα εργασία στοχεύει να αναλύσει και να περιγράψει την τάση της αεροπορικής και επιβατικής κίνησης στην Ελλάδα από το έτος 2004 έως το 2014. Αρχικά γίνεται ανάλυση για κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά. Στη συνέχεια ακολουθεί σύγκριση των αεροδρομίων, μεταξύ αυτών που κατατάσσονται στην ίδια γεωγραφική περιοχή. Και τέλος ακολουθεί σύγκριση των αεροδρομίων μεταξύ τους και σύγκριση της μεταβολής της αεροπορικής και επιβατικής κίνησης μέσα στη χρονική περίοδο που εξετάζουμε. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε γενικά μια αυξητική τάση της αεροπορικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα η αεροπορική κίνηση από το 2004 και μετά παρουσιάζει ανοδική τάση μέχρι και το 2009 όπου γίνεται μέγιστη. Από το 2010 και μετά ακολουθεί μια πτωτική τάση ή όποια δείχνει να αποκαθίσταται το έτος 2014, όπου παρουσιάζεται έντονη ανάκαμψη της κίνησης των αεροσκαφών. Παράλληλα η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μια έντονα αυξητική τάση από το 2004 έως το 2007. Ακολουθεί μια μικρή πτωτική τάση τα επόμενα έτη, ενώ παραμένει σε υψηλά επίπεδα και τελικά εκτινάσσεται στα υψηλότερα επίπεδα της δεκαετίας το έτος 2014. Σύμφωνα με τους ελέγχους συσχετίσεων που πραγματοποιήθηκαν, προέκυψε μια θετική συσχέτιση μεταξύ της μέσης κίνησης των αεροσκαφών και της μέσης επιβατικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, προκύπτει ότι τα νησιά που αποτελούν σταθερούς τουριστικούς προορισμούς έχουν σταθερή κίνηση και χαμηλή μεταβλητότητα ενώ νησιά με μεγαλύτερη μεταβλητότητα έχουν πιο έντονες διακυμάνσεις στη κίνηση. Επίσης προκύπτει ότι η μεγαλύτερη αεροπορική κίνηση εξυπηρετείται από τα τέσσερα σημαντικότερα αεροδρόμια της Ελλάδα, - το αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» ,του Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και της Ρόδου «Διαγόρας» - με συνολικό ποσοστό, 80% της συνολικής αεροπορικής κίνησης. Τέλος, παρατίθεται ένθετο, στο τέλος της εργασίας, το οποίο περιλαμβάνει τον πίνακα των στατιστικών δεδομένων, τα οποία αντλήθηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).el
dc.description.abstractGreece is mainly an island country, because of the idiosyncrasy of geophysics has developed over the last decades a large number of airports, which serve and connect the most apart areas of the country. In particular there are 39 operating airports, in a very extensive network, comparing it with the size and the population of the country. The present study aims to analyze the tendency of the air and passenger traffic separately in Greece from 2004 to 2014. Initially, there is a comparison between airports, which are classified in the same geographical area. And followed by a comparison between them in total, and the last comparison is between the year 2004 and 2014. Overall the data analysis showed an upward tendency. More specifically, the trend from 2004 onwards presents an upward movement up to 2009, which is the maximum. From 2010 onwards following a downward trend that seems to be restored in the year 2014, this year shows strong recovery of air traffic movement. At the same time, the passenger traffic shows a strongly increasing trend from 2004 to 2007. In the coming years, there is a small downward trend, while remains at high levels and eventually ejected at the highest levels of the decade at the last year, the year 2014. According to the correlations checks made, the correlation was positive between the mean motion of the air traffic and the average passenger traffic. As a result of analysis, the islands, that are steadily touristic destinations, have constant traffic and comparatively lower volatility than other islands do, with higher volatility. The largest percentage of the air traffic is served only by four airports, which are the major airports in Greece, those are in Athens “Eleftherios Venizelos”, in Thessaloniki “Makedonia”, in Heraklion “Nikos Kazantzakis” and in Rhodes “Diagoras”, with total percentage of 80% of the air traffic. At the end of the study, it is inserted a list of statistical data, which were drawn from the Greek Statistical Authority (ELSTAT).en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΣτατιστική ανάλυση της κίνησης των ελληνικών αεροδρομίων την χρονική περίοδο 2004-2014.el
dc.titleStatistical descriptive analysis air traffic in Greece during the period 2004 to 2014.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΣαμαρτζή, Γεωργίαel
heal.creatorNameΦραγκούλη, Σοφίαel
heal.creatorNameSamartzi, Georgiaen
heal.creatorNameFragkouli, Sofiaen
heal.publicationDate2017-09-25
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8400
heal.abstractΗ Ελλάδα είναι μια κατ' εξοχήν νησιωτική χώρα, και λόγω της ιδιομορφίας της, ανέπτυξε τις τελευταίες δεκαετίες μεγάλο αριθμό αεροδρομίων που εξυπηρετούν και συνδέουν τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν 39 λειτουργικά αεροδρόμια, τα οποία διαμορφώνουν ένα πολύ εκτεταμένο δίκτυο σε σχέση µε την έκταση και τον πληθυσμό της χώρας. Η παρούσα εργασία στοχεύει να αναλύσει και να περιγράψει την τάση της αεροπορικής και επιβατικής κίνησης στην Ελλάδα από το έτος 2004 έως το 2014. Αρχικά γίνεται ανάλυση για κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά. Στη συνέχεια ακολουθεί σύγκριση των αεροδρομίων, μεταξύ αυτών που κατατάσσονται στην ίδια γεωγραφική περιοχή. Και τέλος ακολουθεί σύγκριση των αεροδρομίων μεταξύ τους και σύγκριση της μεταβολής της αεροπορικής και επιβατικής κίνησης μέσα στη χρονική περίοδο που εξετάζουμε. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε γενικά μια αυξητική τάση της αεροπορικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα η αεροπορική κίνηση από το 2004 και μετά παρουσιάζει ανοδική τάση μέχρι και το 2009 όπου γίνεται μέγιστη. Από το 2010 και μετά ακολουθεί μια πτωτική τάση ή όποια δείχνει να αποκαθίσταται το έτος 2014, όπου παρουσιάζεται έντονη ανάκαμψη της κίνησης των αεροσκαφών. Παράλληλα η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μια έντονα αυξητική τάση από το 2004 έως το 2007. Ακολουθεί μια μικρή πτωτική τάση τα επόμενα έτη, ενώ παραμένει σε υψηλά επίπεδα και τελικά εκτινάσσεται στα υψηλότερα επίπεδα της δεκαετίας το έτος 2014. Σύμφωνα με τους ελέγχους συσχετίσεων που πραγματοποιήθηκαν, προέκυψε μια θετική συσχέτιση μεταξύ της μέσης κίνησης των αεροσκαφών και της μέσης επιβατικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, προκύπτει ότι τα νησιά που αποτελούν σταθερούς τουριστικούς προορισμούς έχουν σταθερή κίνηση και χαμηλή μεταβλητότητα ενώ νησιά με μεγαλύτερη μεταβλητότητα έχουν πιο έντονες διακυμάνσεις στη κίνηση. Επίσης προκύπτει ότι η μεγαλύτερη αεροπορική κίνηση εξυπηρετείται από τα τέσσερα σημαντικότερα αεροδρόμια της Ελλάδα, - το αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» ,του Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και της Ρόδου «Διαγόρας» - με συνολικό ποσοστό, 80% της συνολικής αεροπορικής κίνησης. Τέλος, παρατίθεται ένθετο, στο τέλος της εργασίας, το οποίο περιλαμβάνει τον πίνακα των στατιστικών δεδομένων, τα οποία αντλήθηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).el
heal.abstractGreece is mainly an island country, because of the idiosyncrasy of geophysics has developed over the last decades a large number of airports, which serve and connect the most apart areas of the country. In particular there are 39 operating airports, in a very extensive network, comparing it with the size and the population of the country. The present study aims to analyze the tendency of the air and passenger traffic separately in Greece from 2004 to 2014. Initially, there is a comparison between airports, which are classified in the same geographical area. And followed by a comparison between them in total, and the last comparison is between the year 2004 and 2014. Overall the data analysis showed an upward tendency. More specifically, the trend from 2004 onwards presents an upward movement up to 2009, which is the maximum. From 2010 onwards following a downward trend that seems to be restored in the year 2014, this year shows strong recovery of air traffic movement. At the same time, the passenger traffic shows a strongly increasing trend from 2004 to 2007. In the coming years, there is a small downward trend, while remains at high levels and eventually ejected at the highest levels of the decade at the last year, the year 2014. According to the correlations checks made, the correlation was positive between the mean motion of the air traffic and the average passenger traffic. As a result of analysis, the islands, that are steadily touristic destinations, have constant traffic and comparatively lower volatility than other islands do, with higher volatility. The largest percentage of the air traffic is served only by four airports, which are the major airports in Greece, those are in Athens “Eleftherios Venizelos”, in Thessaloniki “Makedonia”, in Heraklion “Nikos Kazantzakis” and in Rhodes “Diagoras”, with total percentage of 80% of the air traffic. At the end of the study, it is inserted a list of statistical data, which were drawn from the Greek Statistical Authority (ELSTAT).en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ηράκλειο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)en
heal.titleΣτατιστική ανάλυση της κίνησης των ελληνικών αεροδρομίων την χρονική περίοδο 2004-2014.el
heal.titleStatistical descriptive analysis air traffic in Greece during the period 2004 to 2014.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordστατιστική ανάλυση, επιβατική κίνηση, αερολιμένας, αεροδρόμιο, δεκαετία 2004el
heal.keywordstatistical analysis, passengers traffic, aiport, 2004s (decade)en
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΞανθός, Γεώργιοςel
heal.advisorNameXanthos, Georgiosen
heal.advisorID.emailxanthosg@staff.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States