Εμφάνιση απλής εγγραφής

Bullying between undergraduate students–reasons for victimization.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΡούμελη, Βασιλικήel
dc.creatorΣαπουντζή, Αγγελικήel
dc.creatorΣούρλα, Ευθυμίαel
dc.creatorRoumeli, Vasilikien
dc.creatorSapountzi, Angelikien
dc.creatorSourla, Efthymiaen
dc.date.accessioned2018-03-15T11:27:08Z
dc.date.available2018-03-15T11:27:08Z
dc.date.issued2018-03-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8628
dc.description.abstractΈνα άτοµο υφίσταται εκφοβισµό ή bullying όταν εκτίθεται επανειληµµένα και για µακρό χρονικό διάστηµα σε αρνητικές πρακτικές εκ µέρους ενός ή περισσότερων άλλων. Από την ανασκόπηση προκύπτει ότι ο εκφοβισμός και η θυματοποίηση είναι δύο από τα σημαντικότερα προβλήματα ψυχικής υγείας ανάμεσα σε εφήβους,με επιπολασμό από 10% έως 25% σε φοιτητικούς πληθυσμούς παγκοσμίως έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των νέων. Επομένως το φαινόμενο του εκφοβισμού δεν εξαφανίζεται στα φοιτητικά χρόνια. Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή του επιπολασμού του εκφοβισμού στον φοιτητικό πληθυσμό του ΤΕΙ Ηρακλείου Κρήτης, ποιοι παράγοντες επιδρούν στην εμφάνισή του και πως επηρεάζει την ψυχική ευεξία αυτών που εμπλέκονται. Στην μελέτη συμπεριλήφθηκαν 400 φοιτητές του ΤΕΙ Ηρακλείου. Η ερευνητική προσέγγιση έγινε με συγχρονική έρευνα. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο του Campbell (2011) σε μετάφραση Θ. Γιοβαζολιά που επίσης περιλαμβάνει τις ελληνικές εκδοχές των Parental Acceptance-Rejection Questionnaire Adultversion (PARQ),Rosenberg Self-Esteem Scale, UCLA Loneliness Scale και Flourishing Scale (FS). Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα IBM SPSS 23.0.Ως αποδεκτό επίπεδο σημαντικότητας ορίστηκε το 0,05. Οι φοιτήτριες ήταν η πλειοψηφία του δείγματος 65,3% (n=261). Ο επιπολασμός παραδοσιακού και ηλεκτρονικού εκφοβισμού ήταν 5,5% και 6,8% αντίστοιχα. Ο συχνότερος αυτό-αναφερόμενος λόγος εκφοβισμού ανεξάρτητα τύπου ήταν η εμφάνιση.Τα θύματα του εκφοβισμού δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με το φύλο (p=0.498 ηλεκτρονικό και p=0.870 για παραδοσιακό). Στους θύτες του ηλεκτρονικού εκφοβισμού,οι φοιτητές είναι περισσότεροι από τις φοιτήτριες 5,8% έναντι 1,5% (p=0,028). Η ψυχική και κοινωνική ευεξία είναι υψηλότερη στα άτομα που δεν έχουν υπάρξει θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του φαινομένου του εκφοβισμού στον φοιτητικό πληθυσμό του ΤΕΙ Ηρακλείου. Φαίνεται να υπάρχει σχέση επιρροής των οικογενιακών σχέσεων, όπως αυτές τις αντιλαμβάνεται ο νέος/α, με την εμφάνιση του φαινομένου και επηρεάζει το άισθημα μοναξιάς, την αυτοεκτίμηση και την ψυχική ευεξία θυτών και θυμάτων αντίστοιχα.el
dc.description.abstractA person subjects to bullying when they are being exposed repeatedly and for a long period of time to negative actions from one or more students. The review showed that bullying and victimization are part of the most important problems of psychological health between adolescents; with prevalence from 10% to 25% between college students globally it has serious impact in their psychological health. The purpose of the study was to document the prevalence of bullying in the students of the TEI Heraklion of Crete, identify the factors that affect its appearance and how bullying affects the psychological wellbeing of those involved. The research was made through a cross-sectional survey and the sample consisted of 400 undergraduate students of the TEI Heraklion. The survey consisted of the Campbell questionnaire (2011) translated by T. Giovazolias and it also included the translated versions of the Parental Acceptance-Rejection Questionnaire Adultversion (PARQ),Rosenberg Self-Esteem Scale, UCLA Loneliness Scale και Flourishingκαι Flourishing Scale (FS). For the statistical analysis of the sample the results were encoded, transferred, and analyzed with SPSS 23.0. The majority of the sample consisted of female students with 65,3% (n=261). The prevalence of traditional bullying behaviors reached the 5,5% and cyber bullying was the 6,8% of the sample. The most frequent self-declared reason for victimization was their appearance. The victims do not have gender differences (p=0.498 cyber bullying and p=0.870 for traditional bullying). Regarding the perpetrators of cyber bullying the male students had a higher percentage than the female students (p=0,028). The psychological wellbeing was recorded to be higher to those who were never victims of cyber bullying. The existence of bullying behaviors between university students of the TEI Heraklion has been confirmed. The research also showed that there is a connection between paternal and maternal rejection and the involvement in bullying behaviours. Also, bullying behavior showed to affect feelings of loneliness, self-esteem and psychological and social wellbeing.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Nursing Departmenten
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΟ εκφοβισμός στον φοιτητικό πληθυσμό–αίτια θυματοποίησης.el
dc.titleBullying between undergraduate students–reasons for victimization.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΡούμελη, Βασιλικήel
heal.creatorNameΣαπουντζή, Αγγελικήel
heal.creatorNameΣούρλα, Ευθυμίαel
heal.creatorNameRoumeli, Vasilikien
heal.creatorNameSapountzi, Angelikien
heal.creatorNameSourla, Efthymiaen
heal.publicationDate2018-03-15
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8628
heal.abstractΈνα άτοµο υφίσταται εκφοβισµό ή bullying όταν εκτίθεται επανειληµµένα και για µακρό χρονικό διάστηµα σε αρνητικές πρακτικές εκ µέρους ενός ή περισσότερων άλλων. Από την ανασκόπηση προκύπτει ότι ο εκφοβισμός και η θυματοποίηση είναι δύο από τα σημαντικότερα προβλήματα ψυχικής υγείας ανάμεσα σε εφήβους,με επιπολασμό από 10% έως 25% σε φοιτητικούς πληθυσμούς παγκοσμίως έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των νέων. Επομένως το φαινόμενο του εκφοβισμού δεν εξαφανίζεται στα φοιτητικά χρόνια. Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή του επιπολασμού του εκφοβισμού στον φοιτητικό πληθυσμό του ΤΕΙ Ηρακλείου Κρήτης, ποιοι παράγοντες επιδρούν στην εμφάνισή του και πως επηρεάζει την ψυχική ευεξία αυτών που εμπλέκονται. Στην μελέτη συμπεριλήφθηκαν 400 φοιτητές του ΤΕΙ Ηρακλείου. Η ερευνητική προσέγγιση έγινε με συγχρονική έρευνα. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο του Campbell (2011) σε μετάφραση Θ. Γιοβαζολιά που επίσης περιλαμβάνει τις ελληνικές εκδοχές των Parental Acceptance-Rejection Questionnaire Adultversion (PARQ),Rosenberg Self-Esteem Scale, UCLA Loneliness Scale και Flourishing Scale (FS). Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα IBM SPSS 23.0.Ως αποδεκτό επίπεδο σημαντικότητας ορίστηκε το 0,05. Οι φοιτήτριες ήταν η πλειοψηφία του δείγματος 65,3% (n=261). Ο επιπολασμός παραδοσιακού και ηλεκτρονικού εκφοβισμού ήταν 5,5% και 6,8% αντίστοιχα. Ο συχνότερος αυτό-αναφερόμενος λόγος εκφοβισμού ανεξάρτητα τύπου ήταν η εμφάνιση.Τα θύματα του εκφοβισμού δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με το φύλο (p=0.498 ηλεκτρονικό και p=0.870 για παραδοσιακό). Στους θύτες του ηλεκτρονικού εκφοβισμού,οι φοιτητές είναι περισσότεροι από τις φοιτήτριες 5,8% έναντι 1,5% (p=0,028). Η ψυχική και κοινωνική ευεξία είναι υψηλότερη στα άτομα που δεν έχουν υπάρξει θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του φαινομένου του εκφοβισμού στον φοιτητικό πληθυσμό του ΤΕΙ Ηρακλείου. Φαίνεται να υπάρχει σχέση επιρροής των οικογενιακών σχέσεων, όπως αυτές τις αντιλαμβάνεται ο νέος/α, με την εμφάνιση του φαινομένου και επηρεάζει το άισθημα μοναξιάς, την αυτοεκτίμηση και την ψυχική ευεξία θυτών και θυμάτων αντίστοιχα.el
heal.abstractA person subjects to bullying when they are being exposed repeatedly and for a long period of time to negative actions from one or more students. The review showed that bullying and victimization are part of the most important problems of psychological health between adolescents; with prevalence from 10% to 25% between college students globally it has serious impact in their psychological health. The purpose of the study was to document the prevalence of bullying in the students of the TEI Heraklion of Crete, identify the factors that affect its appearance and how bullying affects the psychological wellbeing of those involved. The research was made through a cross-sectional survey and the sample consisted of 400 undergraduate students of the TEI Heraklion. The survey consisted of the Campbell questionnaire (2011) translated by T. Giovazolias and it also included the translated versions of the Parental Acceptance-Rejection Questionnaire Adultversion (PARQ),Rosenberg Self-Esteem Scale, UCLA Loneliness Scale και Flourishingκαι Flourishing Scale (FS). For the statistical analysis of the sample the results were encoded, transferred, and analyzed with SPSS 23.0. The majority of the sample consisted of female students with 65,3% (n=261). The prevalence of traditional bullying behaviors reached the 5,5% and cyber bullying was the 6,8% of the sample. The most frequent self-declared reason for victimization was their appearance. The victims do not have gender differences (p=0.498 cyber bullying and p=0.870 for traditional bullying). Regarding the perpetrators of cyber bullying the male students had a higher percentage than the female students (p=0,028). The psychological wellbeing was recorded to be higher to those who were never victims of cyber bullying. The existence of bullying behaviors between university students of the TEI Heraklion has been confirmed. The research also showed that there is a connection between paternal and maternal rejection and the involvement in bullying behaviours. Also, bullying behavior showed to affect feelings of loneliness, self-esteem and psychological and social wellbeing.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Nursing Departmenten
heal.titleΟ εκφοβισμός στον φοιτητικό πληθυσμό–αίτια θυματοποίησης.el
heal.titleBullying between undergraduate students–reasons for victimization.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordεκφοβισμός, κυβερνο-εκφοβισμός, φοιτητής, αυτοεκτίμησηel
heal.keywordbullying, cyber-bullying, university student, self-esteemen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΡουμπελάκη, Μαρίαel
heal.advisorNameRoumpelaki, Mariaen
heal.advisorID.emailroumb@staff.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States